Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4515973 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Carina
« Válasz #135 Dátum: 2004.03.25 17:41:45 »
Szerintem az ilyenkor alapvető dolgokat mindenképen, benézni a gumiszőnyegek, takarófelületek alá, keresni rozsdafoltokat, lukakat, esetleg törésre utaló nyomokat, rétegvastagságmérővel, alvázszám, motorszám a különböző jelölések, pl bizt. öv tövében a bevarrás, ajtóknál jelzés, stb. (ezeket nem tudom pontosan mik és hol)

Gonsolom mielőtt megveszed nem árt ha látja egy ismerős vagy független szervíz.

A Carina specialitásokat majd megmondják a Carinások. Én Yarisos vagyok :-)

Remélem nem beszéltem össze sok hülyeséget :-D
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #136 Dátum: 2004.03.25 17:44:15 »
Idézetet írta: "TT"
Szasztok!
Mostanában szándékozom vásárolni egy szép nagy Carina-t (családos emberről lévén szó.. :D ). Segitsetek mit kell ilyenkor tüzetesebben megnézni, mik a tipushibák? Az emlitett járgány:
1994 XI 1,6 ABS, Klima, 4x el. ablak, el. napfénytető, szervizkönyv...stb. Irányár: 1.290.000. Szerintetek reális ez az ár?
Milyen fogyasztásokat lehet elérni vele kicsit tempósabb haladás mellett ill. nyugodtabbnál?
Kösz előre is az észrevételeket és nemcsak a pozitív hozzászólásokat várom.
TT


Ez a típus jó választás :) ! Az ár egy picit magas , de ha a kocsi szép , megér ennyit ; nomeg alkudni is lehet ;) ... Szerintem 1.250-et kéne megcélozni !

A legfontosabb , hogy megkímélt , komolyabb törésektől mentes (egy-két cserélt elem még nem akadály) , nem túl sokat futott (mondjuk , az évjáratot is figyelembe véve , maximum 180-200 ezer) legyen a kocsi . Jó lenne , ha lenne szervízkönyv , és nem hátrány , ha minél kevesebb az előző tulaj . Nem tudom , te mennyire értesz az autókhoz ; ha nem különösebben , akkor mindenképpen vigyél magaddal egy hozzáértőt , és/vagy vidd el az autót márkaszervízbe egy átvizsgálásra . Azt a 6-7-8 ezret megéri , hogy utóbb ne érjen ronda meglepetés .

Ami a lehetséges hibákat illeti : nézz át a "típushibák..." topikba - az ott felsorolt dolgokat mindeképpen érdemes pontról-pontra leellenőrizni .

Fogyasztás : városban olyan 9 liter körüli átlagokat el lehet érni ; országúton 90-100 körül maximum 6 liter , 130 körül 7 liter , 150 körül 8.5 liter .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 916
Carina
« Válasz #137 Dátum: 2004.03.26 07:59:29 »
Idézetet írta: "TT"
Szasztok!
Mostanában szándékozom vásárolni egy szép nagy Carina-t (családos emberr?l lévén szó.. :D ). Segitsetek mit kell ilyenkor tüzetesebben megnézni, mik a tipushibák? Az emlitett járgány:
1994 XI 1,6 ABS, Klima, 4x el. ablak, el. napfénytet?, szervizkönyv...stb. Irányár: 1.290.000. Szerintetek reális ez az ár?
Milyen fogyasztásokat lehet elérni vele kicsit tempósabb haladás mellett ill. nyugodtabbnál?
Kösz el?re is az észrevételeket és nemcsak a pozitív hozzászólásokat várom.
TT


Szia!

En tavaly szeptemberben vettem egy szinte uilyen parameterekkel rendelkezö Carinat. 1994.VIII. 1.6, klima, 4X el.abl., el. naptetö, szervizkönyv... es nem hazudok, ugyanennyit fizettem erte. En pluszba kaptam hozza 4 db Continental WinterContact teli gumit. Es markakereskedesben vettem. Az auto kivülröl gyönyörü allapotban volt, a motorrol enni lehetett olyan tiszta volt (persze nem azert mert ***ollal mosogattak elötte). A belsö is nagyon szep volt, egyetlen hatranykent csak a kihangosito helyen maradt lukakat emlitenem.
Ha kivülröl minden ok, akkor a motorra, futomüre es a kipuffra erdemes nagyobb figyelmet forditani. A klimat es az elektromos kütyüket mindenkeppen probald ki.
Fogyasztas: en leginkabb varoson kivül hasznalom az autot, a legkisebb eddigi mert fogyi 1 teli tankkal szamolva 6,4 liter volt, a legtöbb a mult honapban 7,5. Hangsulyozom, hogy nalam a varosi közlekedes max 15-20 % körül van. Orszaguton gyakran közelekedek temposan (130+), az utazosebesseg 110 körül szokott lenni. Szerintem a legoptimalisabb fogyasztas 100-110 körül van. Meg hozza kell tenni, hogy nem versenyautorol van szo föleg az 1.6os motoral. Ettöl függetlenül kategoriajaban (leginkabb a meretekre gondolok) szerintem az egyik legdinamikusabb motor.
OFF (Mondjuk tennapelött lealaztam egy 320d-s kb 3 eves nagyarc-soförös bömbit... 3asban belefutottam a leszabalyzasba (7000rpm), 4esben ora szerint 175ig dinamikusan es siman ment.) Megjegyzem nem jellemzö ez a fajta nyuzas. Viszont 4-5000 -ig szeretem elpörgetni az autot elözesnel. Ahogy egy topictars elöttem mar mondta: megeri az erzes azt a nehany deci benzint... :) ON
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #138 Dátum: 2004.03.26 08:00:46 »
TT:
Ha van időd, nézd meg az index fórumon a tavaly október közepe környéki hsz-eket, abban le van írvá pár dolog. Anno ugyanezt követtem el novemberben, mint amit most te is tervezel :)
A fogyasztás (97-es, 1.6-os angol modell) saját tapasztalat alapján:
Városban télen, téligumival rövid szakaszokon: ~11l
Országúton téligumival 90-110 között ~7l
Országúton nyárigumival 90-110 között ~6.5l

Tempós hosszútávú fogyasztást nem tudok mondani, mert nem szoktam autópályázni, máshol meg nem illik 160K körül menni.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 916
Carina
« Válasz #139 Dátum: 2004.03.26 08:10:49 »
Meg egy megjegyzes:
TT: amennyiben az XI nem a gyartasi honapot, hanem a felszereltseget takarja (különben XLI), akkor az ABS-t elfelejtheted. Nagyon sok hirdetesben benne van, de ezek nem igazak.
Legalabbis a toyotatol kapott info szerint a facelift elötti modellknel az XLI felszereltseghez meg rendelni sem lehetett. (Persze ettöl meg lehet fals az info - csak gondoltam megjegyzem...)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #140 Dátum: 2004.03.26 10:50:08 »
TT:

Squiddy-t kiegészítve 160-as tempó hosszabb távon autópályán 4 személy + csomagok 9 l/100km

A napfénytetőt szerintem próbáld ki mert sokan szenvednek vele.
A vásárláskor pedig egy szakszervizes átvizsgálás mindenképpen jó mert akkor te is alá tudsz nézni mikor felemelik. Én mindig ugyanabba a szervizbe vittem a kiszemelt példányokat és a végén már elfogadták hogy ugyanúgy szaglászom mint ők. Minden esetben a lehetőségekhez mérten alaposan vizsgálódtak. Ha nem vagy otthon az autó témában jobb ha rájuk bízod.
Ha értesz hozzá akkor pedig te is észreveszed amit kell. Én kb 5 darabot vittem szervizbe átvizsgálásra. Motorikus probléma nem volt egyiknél sem. A lengéscsillapítók, illetve két esetben a kormányösszekötők voltak kissé kopottak. Futómű problémák az utak miatt gyakran előfordulhatnak de ez benne van a csomagban típustól függetlenül.
Ami a külsőt illeti: a sok fényezett elem nem gond ha igényesen van megcsinálva. Ezt a rétegvastagság és az illesztések alapján meg tudod állapítani.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Carina
« Válasz #141 Dátum: 2004.03.26 12:27:15 »
túl vagyok a 224 ezer km -en!!!!! :shock:
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22183
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Carina
« Válasz #142 Dátum: 2004.03.26 13:22:27 »
TT:

Korosabb Carinákon a hátsó keresztstabilizátor gumijai elöregedhetnek, ugyanígy a motorfelfüggesztő bakok is. Az előbb rossz úton nyiszoroghat, míg a másik esetben a váltó határozott gázadáskor, vagy motorféknél megmozdul. De ez nem igazán típushiba.

Ha a kormányszervó rossz volt, akkor azt a kocsin még gariba kicserélték, így ilyen gondod nem lehet. Végállásban tarva a kormányt  szokásosnál egy kicsit jobban "szól" a Carináé, de ez nem hiba.

Én elővárosi-városi használat mellett télen 8,5; nyáron 7,5 körül jártam beleértve a nyári klímázást.

Extrém fogyasztás: a Ganserdof-Budapest távot 5,8 literrel - kerekítve 6 liter -  teljesítettem nyáron klímával max 110 km/h utazóval két felnőtt, két gyerek és némi pakk súllyal.

9 liternél többet az 1.6 16V-s mocival nem tudtam megetetni 100 km.-en, pedig nem vezetek a városban sem lassan.
Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #143 Dátum: 2004.03.27 20:11:00 »
Idézetet írta: "Toygli003"
túl vagyok a 224 ezer km -en!!!!! :shock:


Na és akkor mi van ?  :wink:  Én meg a 271 ezren vagyok túl (mármint a Camryvel) ...  8)  ... Majd , ha 424 ezren leszel túl , akkor szólj  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #144 Dátum: 2004.03.27 20:16:28 »
Idézetet írta: "Trotter66"
TT:

Korosabb Carinákon a hátsó keresztstabilizátor gumijai elöregedhetnek, ugyanígy a motorfelfüggesztő bakok is. Az előbb rossz úton nyiszoroghat, míg a másik esetben a váltó határozott gázadáskor, vagy motorféknél megmozdul. De ez nem igazán típushiba.

Ha a kormányszervó rossz volt, akkor azt a kocsin még gariba kicserélték, így ilyen gondod nem lehet. Végállásban tarva a kormányt  szokásosnál egy kicsit jobban "szól" a Carináé, de ez nem hiba.

Én elővárosi-városi használat mellett télen 8,5; nyáron 7,5 körül jártam beleértve a nyári klímázást.

Extrém fogyasztás: a Ganserdof-Budapest távot 5,8 literrel - kerekítve 6 liter -  teljesítettem nyáron klímával max 110 km/h utazóval két felnőtt, két gyerek és némi pakk súllyal.

9 liternél többet az 1.6 16V-s mocival nem tudtam megetetni 100 km.-en, pedig nem vezetek a városban sem lassan.


Annyit fűznék hozzá , hogy a hátsó stabi-szilentek elöregedése nem csak hangjelenséget okoz - a kocsi hátuljának stabilitása csökken , egyenetlen útfelületű , gyorsan vett kanyarokban hajlamosabb lesz az elpattogásra .

Fogyasztás : nekünk is 5.8 a legkisebb ! Mért adat , Zalaegerszeg-Pécs közötti távon (sok dimbdomb , sok kanyar) , 100 körül autózva , egy személlyel , télen . Ha koncentrál az ember , tényleg nem lehetetlen 6 alatt tartani a kocsit . Megkockáztatom , hogy alföldi terepen (mondjuk Baja-Szeged) 90 körül autózva 5.5 minden további nélkül megvalósítható . Ami a maximumot illeti : nekem már sikerült 10 fölött benyeletnem vele . Mondjuk , ehhez 170 körüli autózás kellett (háromszori végsebesség-kísérlettel) az M7-esen BP-Siófok között . Olyan 11 körül kajált - de ilyen tempó mellett ez rendben is van  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #145 Dátum: 2004.03.27 20:30:57 »
A tegnapi napom amúgy a Carina jegyében telt . BP-en jártam (a Carinával) , ahol megismerkedtem Lymphater és NoGun Kollégák járműveivel - azaz egy ráncfelvarrott 2.0 GLi , és egy ráncfelvarrás előtti 1.8 GLi kombival , melyek közül az utóbbit vezettem is  :)

Tapasztalatok : a GLi nem is különbözik olyan sokban az XLi-től , mint gondoltam . Én eddig pl. meg voltam győződve róla , hogy az ajtókárpitról lespórolt ajtóbehúzó fogantyú (nem tudom jobban meghatározni...) XLi-specialitás , de nem - ugyanis a GLi-ben sincs benne a ráncfelvarrás után . Ez tehát a modellfrissítés része volt (a régiekben benne van) - csak tudnám , hogy miért ? Ugyanígy kíváncsi lennék arra is , hogy a kormánykereket miért cserélték le (szintén a ráncfelvarrás keretében) egy igénytelenebb minőségű darabra . A ráncfelvarrás előttinek az anyaga jobban néz ki , és a tapintása is jobb .

Ami pedig az említett különbségeket illeti : azok (leszámítva persze a GLi magasabb felszereltségét) voltaképpen kimerülnek az eltérő kárpitozásban . A GLi-ben , ugye , plüss van . Voltaképpen ennyi !

Ugyanakkor ami a motort illeti : hát , azért kicsit más érzés az 1.8 , mint az 1.6 (konkrétan 115 lovas 1.8-as és 107 lovas 1.6-os összevetésére kell itt most gondolni) . Nyomatékosabb az 1.8-as , jól érezhetően . Az 1.6 valahogy "vékonyabb" . A hangjuk is más : az 1.8-asnak mélyebb és simább hangja van - az 1.6-os hangja kevésbé telt , és terhelés alatt morog (ez egyébként nekem tetszik benne  :) ) . Az viszont érdekes , hogy kihúzatva gyorsuláskor a különbség nem jelentős - az 1.6 lépést tud tartani a nagyobbikkal . Inkább alacsony fordulaton bumlizva érezni , hogy a nagyobb motor spontánabbul reagál , kevésbé erőlködik . Mindent egybevéve azt lehet mondani , hogy meglepően jól érzékelhető az a plusz 0.2 liter !

--------------------

Végül , mivel ugye örök téma a fogyasztás : az 510 kilométeres úton (melyből 215 kilométert 130-as , másik 215-öt 100-110-es tempóval , a fennmaradó 80-at pedig városban , jórészt a BP-i péntek délutáni csúcsban tettem meg) 7.1-es átlagot produkáltam , négy személlyel .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Carina
« Válasz #146 Dátum: 2004.03.27 22:33:31 »
Palaczk,

és akkor még a rejtett turbómról nem is beszéltél, egyszer biz isten felveszem a hangját ...

és ami Nemcsak kárpit:
a hátsó ülés kartámasza
szemüvegtartó és olvasólámpa
talán az elektromos tükör?

egyébként ez tényleg nem sok extra.

az enyém tudtommal nem 115 hanem 107-8-9 LE igazából, szegénykeverékes és azt hiszem ezért van economy lámpám is ...


és Örültem a mini-mini talinak!
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #147 Dátum: 2004.03.28 13:29:52 »
Idézetet írta: "NoGun"
Palaczk,

és akkor még a rejtett turbómról nem is beszéltél, egyszer biz isten felveszem a hangját ...

és ami Nemcsak kárpit:
a hátsó ülés kartámasza
szemüvegtartó és olvasólámpa
talán az elektromos tükör?

egyébként ez tényleg nem sok extra.

az enyém tudtommal nem 115 hanem 107-8-9 LE igazából, szegénykeverékes és azt hiszem ezért van economy lámpám is ...


és Örültem a mini-mini talinak!


Ja , hát egy-két extrával persze több van a GLi-ben , dehát ezt írtam is : hogy az extrákat leszámítva csak a kárpit a különbség . Abban egyébként nem vagyok biztos , hogy a hátsó könyöktámasz a GLi , és nem a kombi specialitása-e . Meg kéne nézni egy XLi kombit ...

Teljesítmény : igen , elvileg valóban szegénykeverékes a tiéd - a katalógusaim szerint is az . Szegénykeverékes ÉS 115 lóerős  :)  . A '95-ös AutoRevue (svájci!) katalógus egyértelműen 115 lóerőt ad meg az 1762 köbcentis , 7A-FE motoros Carinára . Amennyire tudom , 107 lovas a '96-os modellévtől lett (ezzel összhangban szállították le azokon a piacokon , ahol ezt a modellt forgalmazták , az 1.6-os teljesítményét 107-ről 99 lóerőre - ilyen pl. a német piac) . Az is a 115 LE mellett szól , hogy azért érezhetően jobban megy az autó , mint a 107 lovas 1.6-os !

Ja , az a sziszegő hang tényleg vicces - laikusokat meg lehet tréfálni vele , hogy "hallgasd csak , most kapcsol be a turbó!"  :wink:  ... Amúgy szép lenne , ha csak 4000 fölött kapcsolna be a turbó ...  :shock:

Igen , tényleg jó volt kicsit eszmét cserélni meg tapasztalatokat gyűjteni  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Carina
« Válasz #148 Dátum: 2004.03.28 17:38:11 »
höhöhöhö:
115
Nem is tudtam ...

Tudod ez olyan madmax turbó csak igazán zűrös helyzetekben kapcsol be ... :)

egyébként meg öregurasan autózom 1200-1500-as fordualtszám mellett.



a belső égőt meg cserléd ki nagyobbra, szerintem csak ez a különbség, az enyém világít rendesen.
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #149 Dátum: 2004.03.28 18:43:06 »
Idézetet írta: "NoGun"
höhöhöhö:
115
Nem is tudtam ...

Tudod ez olyan madmax turbó csak igazán zűrös helyzetekben kapcsol be ... :)

egyébként meg öregurasan autózom 1200-1500-as fordualtszám mellett.



a belső égőt meg cserléd ki nagyobbra, szerintem csak ez a különbség, az enyém világít rendesen.


Hát szerintem 115 . A nyakamat nem tenném rá , de igen-igen valószínű , tekintettel az évjáratra , valamint a tényre , hogy svájci volt az autó eredetileg . Szóval örüjjé  :D

Belső izzó : igen , majd csere lesz . Csak tudnám , azt a hangulatvilágításnak is kevés pislákolót minek applikálta oda be bárki is  :?  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )