Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6802880 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #13155 Dátum: 2009.05.13 19:11:31 »
Üdv. mindenkinek!

Sajnos a nyári gumijaimhoz még nincsenek meg az alufelnik, igy még mindíg a téli szettel megyek. (kb.: 2500 km mentem velük április eleje óta  :wacko:) Szerintetek ez nagyon koptatja a gumikat  :?: talán már nem kell sokáig használnom őket.  :hmmmm: remmmélem
előre is kösz a válaszokat
üdv
Bundi
Annyira nem gáz. Jobban kopik a téli gumi a melegben, de egyrészt ez még nem igazi meleg, másrészt igazi melegben sem nagyságrendnyi eltérésre kell gondolni. Amit érdemes szem előtt tartani, hogy a téli guminak, minél melegebb van, annál rosszabbak a kanyarvételi és fékezési jellemzői. De ez is inkább a 30+ fokokra vonatkozik, és itt sem "ég és föld" típusú különbségre kell gondolni. Tehát ha mész vele pár ezer km-t, abból igazából nem lehet baj. Csak vezess kicsit óvatosabban, főleg vizes úton.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #13156 Dátum: 2009.05.13 19:19:03 »
(Kollégám - eléggé intelligens fajta, a dolog eredeti, pozitív értelmében) mesélte, hogy az első autója (Suzuki) 3 évig volt meg neki, tett bele 80e km-t. Már nincs meg a gép, de nemrég tudta meg, hogy a motorolajat cserélni kell. Bevallása szerint sosem nyitotta ki a motorházat, egyszer belelesett amikor a kutas ablakmosót öntött be...)

Főleg az USA-ban nem divat az olajcsere, használt autónál. Megveszi az arc az akármilyen tucat szekeret 1-2 ezer dollárért, aztán amíg megy, hajtja, de benzinen kívül mást ugyan nem tesz bele. Amikor már nem megy, akkor leadja a junkyardon. Ez ott eléggé standard forgatókönyv.

Amúgy az autók meglepően sokat bírnak olajcsere nélkül (legalábbis, ha bennük is marad az olaj, tehát nem eszik meg/nem folyatják el). Százezres nagyságrendű km-t simán el lehet velük menni, mire beledöglenek  ::) ... Na persze a használati mód sem mindegy, de ha nem rúgjűk nekik nagyon, akkor simán. Már írtam, hogy feledékenységből egyszer mi sem cseréltünk olajat a Coronában, négy éven és 50 ezer km-en át  :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Carina
« Válasz #13157 Dátum: 2009.05.13 20:13:37 »
(Kollégám - eléggé intelligens fajta, a dolog eredeti, pozitív értelmében) mesélte, hogy az első autója (Suzuki) 3 évig volt meg neki, tett bele 80e km-t. Már nincs meg a gép, de nemrég tudta meg, hogy a motorolajat cserélni kell. Bevallása szerint sosem nyitotta ki a motorházat, egyszer belelesett amikor a kutas ablakmosót öntött be...)

Főleg az USA-ban nem divat az olajcsere, használt autónál. Megveszi az arc az akármilyen tucat szekeret 1-2 ezer dollárért, aztán amíg megy, hajtja, de benzinen kívül mást ugyan nem tesz bele. Amikor már nem megy, akkor leadja a junkyardon. Ez ott eléggé standard forgatókönyv.

Amúgy az autók meglepően sokat bírnak olajcsere nélkül (legalábbis, ha bennük is marad az olaj, tehát nem eszik meg/nem folyatják el). Százezres nagyságrendű km-t simán el lehet velük menni, mire beledöglenek  ::) ... Na persze a használati mód sem mindegy, de ha nem rúgjűk nekik nagyon, akkor simán. Már írtam, hogy feledékenységből egyszer mi sem cseréltünk olajat a Coronában, négy éven és 50 ezer km-en át  :whistling: ...

Nem tudom :hmmmm: en pontosan az ellenkezojet lattam es tapasztaltam minden alkalommal. Pont az olajcsere az, amit a tobbseg mindig elvegeztet 5000 vagy 7500 merfoldenkent. Nem veletlen, hogy ott alakultak kis es terjedtek el az 5 perces olajcsereszervizek. Ami nem mellekesen legrosszabb esetben sem tobb 25 Dollarnal. Ezt es a benzint mindenki megadja az autojanak. Akinek meg eszi az olajat az rendszeresen toltoget ra, a nok is, nem ugy mint nalunk, hogy meg a ferfiak tobbsege is segghulye hozza.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #13158 Dátum: 2009.05.14 09:41:18 »
Üdv. mindenkinek!

Sajnos a nyári gumijaimhoz még nincsenek meg az alufelnik, igy még mindíg a téli szettel megyek. (kb.: 2500 km mentem velük április eleje óta  :wacko:) Szerintetek ez nagyon koptatja a gumikat  :?: talán már nem kell sokáig használnom őket.  :hmmmm: remmmélem
előre is kösz a válaszokat
üdv
Bundi
Annyira nem gáz. Jobban kopik a téli gumi a melegben, de egyrészt ez még nem igazi meleg, másrészt igazi melegben sem nagyságrendnyi eltérésre kell gondolni. Amit érdemes szem előtt tartani, hogy a téli guminak, minél melegebb van, annál rosszabbak a kanyarvételi és fékezési jellemzői. De ez is inkább a 30+ fokokra vonatkozik, és itt sem "ég és föld" típusú különbségre kell gondolni. Tehát ha mész vele pár ezer km-t, abból igazából nem lehet baj. Csak vezess kicsit óvatosabban, főleg vizes úton.
Köszönöm a választ  :yes:

Préntekre ííígérik a kerekeket  ::)

üdv
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #13159 Dátum: 2009.05.14 15:12:36 »
Nem tudom :hmmmm: en pontosan az ellenkezojet lattam es tapasztaltam minden alkalommal. Pont az olajcsere az, amit a tobbseg mindig elvegeztet 5000 vagy 7500 merfoldenkent. Nem veletlen, hogy ott alakultak kis es terjedtek el az 5 perces olajcsereszervizek. Ami nem mellekesen legrosszabb esetben sem tobb 25 Dollarnal. Ezt es a benzint mindenki megadja az autojanak. Akinek meg eszi az olajat az rendszeresen toltoget ra, a nok is, nem ugy mint nalunk, hogy meg a ferfiak tobbsege is segghulye hozza.
Nemtom, te voltál ott, én meg nem, szal én ezt csak az olvasottakra alapozom... Lehet, hogy vidék-függő (te nem annyira proli vidéken voltál azért). Passz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Carina
« Válasz #13160 Dátum: 2009.05.16 15:51:12 »
Sziasztok!
Segitségre lenne szükségem.
Kivillogtatam a hibakódokat és sorrendben a 21 és az 52es kódok jöttek ki.
Próbáltam keresni táblázatot de nem találtam.
Ha valaki tudna segíteni milyen irányba induljak.
Egyébként elég rosszak az emissziós értékek,és ha meleg idöben sokat áll kicsit sokára indul be a megszokotthoz képest :hmmmm:.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #13161 Dátum: 2009.05.16 16:01:53 »
Sziasztok!
Segitségre lenne szükségem.
Kivillogtatam a hibakódokat és sorrendben a 21 és az 52es kódok jöttek ki.
Próbáltam keresni táblázatot de nem találtam.
Ha valaki tudna segíteni milyen irányba induljak.
Egyébként elég rosszak az emissziós értékek,és ha meleg idöben sokat áll kicsit sokára indul be a megszokotthoz képest :hmmmm:.


Emlékeim szerint ezek a kódok már előfordultak a Carina fórum másik topicjában, érdemes rákeresni!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #13162 Dátum: 2009.05.16 16:08:44 »
Nos itt van az egyikre a találat:


Köszönöm! Sikerült. 25-ös hibát dobott, mást nem de ahhoz sokféle dolgot találtam.
Wiring and connectors (o2 sensor circuits) * Fuel systems (injector, fuel pressure) * Vacuum Sensor * ECU (engine control unit)
Ezek közül az üzemanyag nyomást kizárnám, mert gázüzemben ugye lekapcsol az üzemanyagszivattyú.
Nem tudom, hogy a lambda szonda miatt lehet-e gyenge? Az nem szól bele a gyújtásba, csak a befecskendezett üzemanyag mennyiségét tudja variálni általa az ECU, hogy tökéletesebb lehessen az égés. De gázüzemnél is gyenge, olyankor meg hiába küld akármilyen jelet, úgysem kap benzint a motor.
A vákuum szenzor mit csinál? Jól gondolom, hogy a vákuumhoz mérten jelet küld az ECU-nak, az meg variál a gyújtással? És akkor lehet, azért nincs nagyobb fordulaton ereje a motornak?
Én arra tippelnék, hogy vagy a katalizátor miatt nem tudja kinyomni magas fordulaton megfelelően a kipufogógázt (csak első körben sajnálom kivágni), vagy ha tényleg a vákuum szenzor, akkor nem jó az előgyújtás nagy fordulatnál és terhelésnél.
Szerintetek?
Csak az a baj, ha törlöm, akkor az első gázüzemre kapcsolásnál újra visszajön a hibakód.
Ja egyébként sajna tényleg nincs ABS az autóban. De legalább ami nincs, az nem romolhat el  :hmmmm:

 És a másik:

Sikerült kiolvasni a hibakódot a carinám-ból! :clap:
52 (5 villanás szünet 2 villanás utána ismétel)
Utánanéztem és azt hiszem knock sensor (kopogás érzékelő) ha tévendnék szóljatok.
(ne má hogy rossz kúton tankoltam?)
Várom segítő hozzászólásotokat.

« Utoljára szerkesztve: 2009.05.16 16:11:07 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re: Carina
« Válasz #13163 Dátum: 2009.05.17 11:34:11 »
Szia!


Nálam az 52-es hibakód megszünt egy injektortisztítós benzinadalék betöltésével.
Benzin volt a hibás.

üdv: villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #13164 Dátum: 2009.05.17 15:05:13 »
Ma itattam :) 890 km 53,35 literből még továbbra is imádom a leányzót :) :1eye: :flowers:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #13165 Dátum: 2009.05.17 15:45:07 »
Ma itattam :) 890 km 53,35 literből még továbbra is imádom a leányzót :) :1eye: :flowers:

Azt jó!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Carina
« Válasz #13166 Dátum: 2009.05.17 20:12:46 »
Szia!


Nálam az 52-es hibakód megszünt egy injektortisztítós benzinadalék betöltésével.
Benzin volt a hibás.

üdv: villanó
Ha megtennéd leírnád részletesebben? Érdekelne!
Volt e hibajelenség a lámpán kívül?
Kb. mennyi ideig állt fenn a hiba?
Mit öntöttél bele?
Stb
Köszike!
Mennyibe került?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #13167 Dátum: 2009.05.17 22:04:37 »
Injektortisztítót akárhol kapsz, még a Tacskóban is. STP meg Wynn's márkájúak szoktak lenni ezer forint körüli áron, de van Toyota Gen...izé is 5 ezerért márkakereskedésben.
Meg nyilván jönnek még néhány márkával páran hamarosan.  ;)
         

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #13168 Dátum: 2009.05.18 00:00:31 »
Ma itattam :) 890 km 53,35 literből még továbbra is imádom a leányzót :) :1eye: :flowers:
Mennyé' má... Mindig csak dicsekszel ezzel a fogyasztással... ;)
És én... Akkor én is felvágok.... Nekem ma 9.1 Liter lett!!! :tt2: Reggel 6ra kellett volna mennem dolgozni .... (Vecsés mellett, a többi nem publikus!) Szal 6ra jöttem volna dolgozni (de kicsit bealudtam) és kollégám 6:02kor ébresztett hogy hol vagyok?! Mire mondtam mindjárt ott vagyok, fél óra... Kicsit keveset mondtam. ::)
 Ceglédtől kb 15Kmre lakom, szóval lakhelyem->Cegléd->Vecsés, mindez a 4-esen 31 perc! Kicsivel több mint 70 kilométerre lakom a munkahelyemtől! Ez, milyen átlag? Mármint nem fogyasztásban, sebességben? A ceglédi körforgalom után beálltam egy román 523 BMW mögé és hasítottunk.... Néhol 190, ahol 60as táblát láttunk ott csak "dupláztunk" :innocent:. Na és itt a 9.1 liter... És én meg szidom a motort, hogy erőtlen, meg eszi az olajat.... A szemét meg kinyomom!!!! :clap:
A Carina... Ez autó!!!! 15 évesen meg kb 300000 Km-mel!
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #13169 Dátum: 2009.05.18 00:08:46 »
Üdv
Tudtok nekem gyújtó gyertya típust mondani 4AFE 1994 GLi-hez?
Milyen árban vannak? Az NGK jó minőség, ugye???

Kiváló. Én személy szerint ezt preferálom a Densoval szemben. Ha a motorod nem szegénykeverékes, akkor a BKR6EYA típus kell bele; ez normál gyertya, a négy darab kijön összesen kb. ötezerből. Hogy hol tudod megvenni? Kvázi bármelyik autósboltban... Unix, Láng, Bárdi, meg persze a kisebbeknél is.

Ha a motorod szegénykeverékes (a kluboldalon, a képeim között - "Taglista, képekkel" menüpont a jobb oldalon - találsz fotót mindkettőről, ennek alapján eldöntheted, hogy a tiéd milyen), akkor a BKR6EP-13 típus való bele. Ez platina elektródás gyertya, és sokkal drágább; ebből egy darab kerül kb. ötezerbe. Cserébe háromszor annyi ideig tart.
Hála az égnek nem szegénykeverékes... A hengerfejtömítés szettem akkor 30 helyett 50 lenne!!! Nem semmi diferencia!!!! :wacko:
Egyébként megvettem mindent a generálhoz: felső tömítés szett, hengerfejtömítés, gyűrűk ez mind eredeti Toyota. Hajtókarcsapágy, vezérmű szíj, feszítő görgő japán utángyártott (annyira japán hogy szinte csak csing-csung feliratok vannak rajta)! NGK gyertya, Nipparts szűrők, Castrol SMX váltóolaj és Castrol motorolaj!!!
Piszok sok pénz, de azt mondták ezekkel még minimum 15 évig autó lesz, ha szét nem rohad a kasztni!!!
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP