Úgy látom, elég mélyen belementetek a 2.0-ás Carina vezetéstechnikai dolgaiba, különös tekintettes a fordulatszám - fogyasztás korrelációra! :-)
Röviden leírnám a saját tapasztalatomat ('94-es kombi Carina 2.0):
Városban én simán elváltogatok 1500-1800 rpm-nél, ha a forgalom ezt lehetővé teszi (azaz, nem kell dinamikusan gyorsítani); 2000 rpm fölé leggyakrabban csak már 5. fokozatban megyek.
Ezt ez a konkrét kocsi teljesen tolerálja; semmilyen erőlödésre utaló jelet (hangot/rezonanciát, stb.) nem produkál a motor. Ergó, egyenletes haladásra, valamint finom gyorsításra simán használni tudom az 5. fokozatot 50km/h körül (sőt, ahogy Palaczk is írta, igazából már 45 körül is elgurul a kocsi 5.-ben). Arra viszont figyelek, hogy alacsony fordulatszám mellett nem terhelem a motort (azaz, nem adok nagy gázt), mivel kis rpm-nél kicsi az olajnyomás a motorban, ezt pedig nem jó nagy csapágy terheléssel (nagy gáz) párosítani.
Ilyen vezetési stílus mellett (hozzátenném, hogy jellemzően hosszabb, országúti utakon, sebességhatárt +10-20%-al átlépve maximum) az elmúlt 1 évben 6,7936-os átlag fogyasztás jött ki; illetve ez az átlag az Carinával együtt töltött 2,5 év, 20.000 km alatt 7,15 l/100 km.
Röviden: egészen biztosan jó hatással van a fogyasztásra a lehető, még használható legkisebb fordulatszám melletti gurulás a kocsival!
Az, hogy monduk ez a legkisebb fordulatszám mennyi, simán lehet különböző ilyen öreg (különböző futásteljesítményű, különböző előéletű) autóknál, mint mondjuk egy '94-es Carina.