Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6818284 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Carina
« Válasz #13095 Dátum: 2009.04.24 18:27:16 »
50-nél az 5ös fokozat csak egyenletes tempónál, tehát országúton jelentene alacsonyabb fogyasztást, városban nem. Nincs dinamizmusa így, tehát ha lassítani, majd gyorsítani kell, akkor "erőlködik" a motor és növekszik a fogyasztás.
Egyébként 2.0-s tényleg alkalmas még 1000 körüli fordulatszámmal is az autózásra. Eddigi autóim kisebb motorral voltak, de most ráéreztem a 2.0-re és ezentúl nem is kell kisebb :)
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #13096 Dátum: 2009.04.24 18:33:36 »
Nem kell elhinni  :flowers: ... De akkor nem kell panaszkodni a magas fogyasztásra sem  :D ! Városban, tempó-tartáshoz, 50-60-hoz ötös helyett négyest használni olyan, mintha hajigálnád ki a pénzt a kocsi ablakán.

Na persze, a többség tényleg azt hiszi, hogy ez így van jól ;) ... Minap olvastam egy felmérést, eszerint az autósok kb. fele négyesnél feljebb nem kapcsol városban; egynegyedük hármasnál nem kapcsol feljebb (no comment) - és mindössze egynegyedük használja az ötöst.

Pedig ahány cikk a takarékos vezetésről, mindegyikben le van írva, hogy kapcsoljunk fel, amint lehet, és használjuk városban is minél többet a legfelső fokozatot.
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.24 18:38:14 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Carina
« Válasz #13097 Dátum: 2009.04.24 19:01:45 »
Nem kell elhinni  :flowers: ... De akkor nem kell panaszkodni a magas fogyasztásra sem  :D ! Városban, tempó-tartáshoz, 50-60-hoz ötös helyett négyest használni olyan, mintha hajigálnád ki a pénzt a kocsi ablakán.

Na persze, a többség tényleg azt hiszi, hogy ez így van jól ;) ... Minap olvastam egy felmérést, eszerint az autósok kb. fele négyesnél feljebb nem kapcsol városban; egynegyedük hármasnál nem kapcsol feljebb (no comment) - és mindössze egynegyedük használja az ötöst.

Pedig ahány cikk a takarékos vezetésről, mindegyikben le van írva, hogy kapcsoljunk fel, amint lehet, és használjuk városban is minél többet a legfelső fokozatot.

Szia,

Ugyis volt dolgom, kipróbáltam, amit mondtál. Hát, ez az 50-nél ötös nekem kicsit necces..Lehet, hogy csak a gyakorlat hiányzik, de a legkisebb tempóváltásnál is érzem, hogy kevés a fordulat.. Ez nem azt jeleti, hogy nem hiszek neked, azt jelenti, hogy nekem nem igazán kényelmes..  ;) (Még ki fogom próbálni országúton is, nyugis körülmények között..)

"és mindössze egynegyedük használja az ötöst"

Ez mindenféle autótípust átfogó statisztika,ugye? Csak azert, mert egy 2,0 dízel Ave-val szerintem ez könnyebben hozható, mint egy benzines akármivel.. Azért nem használják, mert sok autó nem tudja ezt..Még egyszer: a carina bizos képes rá. :D :D
'94 Carina 2.0 GLi

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Carina
« Válasz #13098 Dátum: 2009.04.24 23:16:11 »
Sziasztok!
Faceliftes Carinában szeretném a gyári első ajtó hangszóróit kicserélni,lehetőleg 16cm es átmérőjüre.
Ezt a méretet próbálta már valaki beépíteni?Nem szeretnék műanyagot faragni :nonono:

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Kis rpm - kis fogyasztás
« Válasz #13099 Dátum: 2009.04.24 23:19:47 »
Úgy látom, elég mélyen belementetek a 2.0-ás Carina vezetéstechnikai dolgaiba, különös tekintettes a fordulatszám - fogyasztás korrelációra! :-)
Röviden leírnám a saját tapasztalatomat ('94-es kombi Carina 2.0):
Városban én simán elváltogatok 1500-1800 rpm-nél, ha a forgalom ezt lehetővé teszi (azaz, nem kell dinamikusan gyorsítani); 2000 rpm fölé leggyakrabban csak már 5. fokozatban megyek.
Ezt ez a konkrét kocsi teljesen tolerálja; semmilyen erőlödésre utaló jelet (hangot/rezonanciát, stb.) nem produkál a motor. Ergó, egyenletes haladásra, valamint finom gyorsításra simán használni tudom az 5. fokozatot 50km/h körül (sőt, ahogy Palaczk is írta, igazából már 45 körül is elgurul a kocsi 5.-ben). Arra viszont figyelek, hogy alacsony fordulatszám mellett nem terhelem a motort (azaz, nem adok nagy gázt), mivel kis rpm-nél kicsi az olajnyomás a motorban, ezt pedig nem jó nagy csapágy terheléssel (nagy gáz) párosítani.
Ilyen vezetési stílus mellett (hozzátenném, hogy jellemzően hosszabb, országúti utakon, sebességhatárt +10-20%-al átlépve maximum) az elmúlt 1 évben 6,7936-os átlag fogyasztás jött ki; illetve ez az átlag az Carinával együtt töltött 2,5 év, 20.000 km alatt 7,15 l/100 km.
Röviden: egészen biztosan jó hatással van a fogyasztásra a lehető, még használható legkisebb fordulatszám melletti gurulás a kocsival!
Az, hogy monduk ez a legkisebb fordulatszám mennyi, simán lehet különböző ilyen öreg (különböző futásteljesítményű, különböző előéletű) autóknál, mint mondjuk egy '94-es Carina.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #13100 Dátum: 2009.04.25 08:46:53 »
Ugyis volt dolgom, kipróbáltam, amit mondtál. Hát, ez az 50-nél ötös nekem kicsit necces..Lehet, hogy csak a gyakorlat hiányzik, de a legkisebb tempóváltásnál is érzem, hogy kevés a fordulat.. Ez nem azt jeleti, hogy nem hiszek neked, azt jelenti, hogy nekem nem igazán kényelmes..  ;) (Még ki fogom próbálni országúton is, nyugis körülmények között..)
Nézd, elhiszem, hogy kevesled a motor gyorsító képességét 50-ről ötödikben. Mert nyilván kevés is, hisz alig forog. De arról volt szó, hogyan lehet levinni a városi fogyasztást - és nem arról, hogy hogyan lehet dinamikusan gyorsítani. Vagy-vagy; el kell dönteni ;) ... Ha rutinszerűen inkább csak négyesig kapcsolsz fel városban, nyilván jobban tudsz majd gyorsítani, de cserébe néhány decivel magasabb lesz a fogyid. Ez van.

"és mindössze egynegyedük használja az ötöst"
Ez mindenféle autótípust átfogó statisztika,ugye? Csak azert, mert egy 2,0 dízel Ave-val szerintem ez könnyebben hozható, mint egy benzines akármivel.. Azért nem használják, mert sok autó nem tudja ezt..Még egyszer: a carina bizos képes rá. :D :D
Fordítva van :otlet: ! A modern turbódízelek nagy többsége (!) nem képes ötödikben 50-el menni, mert ekkor még olyan alacsony a fordulatszám, hogy nem tölt a turbó, és halott a motor. Az 1.4-es Corolla dízel pl. teljesen alkalmatlan rá, hogy ötösben 50-el menjen - de a többi dízel nagy részére is igaz ez. A benzinesek (meg persze a régi dízelek) inkább tudják ezt - különösen az olyan, relatíve nagy köbcentisek, mint pl. a kétliteres Carina.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Kis rpm - kis fogyasztás
« Válasz #13101 Dátum: 2009.04.25 08:51:34 »
Az, hogy monduk ez a legkisebb fordulatszám mennyi, simán lehet különböző ilyen öreg (különböző futásteljesítményű, különböző előéletű) autóknál, mint mondjuk egy '94-es Carina.

Ha a motor alapvetően egészséges (gyújtás, üa.rendszer jól működik, nincs nagyon jelentős kopás stb.), akkor nem nagyon lehet jelentős eltérés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #13102 Dátum: 2009.04.25 10:01:03 »
Sziasztok!
Faceliftes Carinában szeretném a gyári első ajtó hangszóróit kicserélni,lehetőleg 16cm es átmérőjüre.
Ezt a méretet próbálta már valaki beépíteni?Nem szeretnék műanyagot faragni :nonono:

Hello
Az én ötajtósomba 8hanszóró dolgozik (hamarosan 9)! Szal mesélek...
Az elsó ajtóba vettem egy Blau 16os komponens szettet. Az ajtópanel műanyag részét kellett csak kifúrnom, belefért. Azzal ellenben odafigyelj, hogy ne legyen túl nagy a hangszóró mágnese, mert nem fog beférni vágás nélkül (igen korlátolt a hely). A magas hangszórókat meg felcsavaroztam a műszerfal és az A oszlop tövébe (kellemes így a térérzet). A hátsó ajtóba örököltem egy kétutas Sony 13as koax szettet. Az simán belement!!!! De idegesített, hogy nincs igazán mély... Subwooferre nem volt pénzem, így gondoltam valami nagyovál hangszórókra, nem volt túl jó döntés. Szóval vettem egy pár 9x16 colos MacAudio 4utas koax hangszórót a kalaptartóba. Nem túl nagy durranás, mély az nem lett több, ellenben hangerő az brutális (fejegységről, erősítő nélkül :wacko:, najó inkább hallgatható ;)) De a kalaptartóba való beépítés annál nagyobb munka. Túl nagy oda a hngszóró, be kellett gyömöszölni! Vezetéket elhozni... Eléglett volna egy 16os koax is!
Most meg úgy érzem kell valami kis subwoofer hátra, hogy megfelelően szétrázhassa a kasztnit!!!
Tehát azt mondom első, hátsó ajtó nem nagy munka csak mérd le előtte a helyet. Mekkora hangszórókosár fér be, mekkora mágnes fér be és milyen mélységű lehet. Ja, első ajtókba meg PUR hab, mert hangosabban zörög mint a 16os hangszóró!!! Zajszigetelő pasztára szintén nem volt lóvé....  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.25 10:05:47 írta olahtomi »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #13103 Dátum: 2009.04.25 12:42:29 »
Nekem az ajtóba simán elfért a pio 16 centis koaxa. A csomagtartóba meg egy láda mély figyel, hogy basszusból is jussék kevés, ha már nem száguldozok akkor hang legyen sok.

Francois

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Carina
« Válasz #13104 Dátum: 2009.04.25 15:33:45 »
A tanácsotokat szeretném kérni...   :helpsmilie:
'96-os évjáratú, még "echte" japán Carinánk pár hónap múlva megteszi 300ezredik km-ét.  Gondoltam, jót tenne neki, és meg is érdemli, hogy átessen egy "300ezres szervízen".  Mit javasoltok cserélni, javítani, stb. rajta?  Én gyertyákra, vezérműszíjra, olajra, olajszűrőre, légszűrőre, üzemanyagszűrőre gondoltam.  Hozzáteszem, hogy jelenleg sincsen semmi gondunk vele, és havonta kb. ezer km-t megyünk vele.
Köszönöm előre is!   :hmmmm:
Francois
Toyota Carina E Wagon 1.6 XLi 1996.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #13105 Dátum: 2009.04.25 15:36:28 »
Csak azért, mert 300 lesz benne, még nem kell kötelezően kicserélni semmit. Kérdés, hogy mi mikor volt legutóbb cserélve? Ez legyen a döntő.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Francois

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Carina
« Válasz #13106 Dátum: 2009.04.25 15:38:43 »
Van, aminél tudom, hogy ideje is lenne cserélni (olaj, olajszűrő), viszont van, aminél a megvételekor hittem az eladó és a bevizsgálást végző szakszervíz véleményének.  Azóta egyébként kb. 20ezer km-t futottunk vele gond nélkül.
Lenne még egy további kérdésem.  A mi Carinánk motorja a gyári matrica szerint platina gyertyával lett szerelve.  Ettől függetlenül bele szabad tenni nem platinás NGK-t is?  Már csak azért, mert egyrészt a műszaki leírásban annak a típusa is meg van adva, másrészt a nem platinás 40ezer km-ét is kb. 3 év alatt futjuk csak le, harmadrészt egy platinás árán megveszem a négy nem platinásat.   :?:
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.25 15:50:34 írta Francois »
Francois
Toyota Carina E Wagon 1.6 XLi 1996.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #13107 Dátum: 2009.04.25 16:14:37 »
A gyertyákból ítélve ez minden bizonnyal egy szegénykeverékes motor, ergo dukál bele a platina gyertya.

Ha feltételezzük, hogy eddig előírásszerűen volt szervízelve, akkor most vezérműszíj-csere is esedékes lesz, a görgőkkel együtt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Francois

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Carina
« Válasz #13108 Dátum: 2009.04.25 17:16:04 »
Akkor a jelek szerint a gyertya részét nem úszom meg olcsóbban.  Ekkora különbség van teljesítményben vagy hőfokban, vagy mit tudom én miben a platina és nem platina gyertyák között, hogy ne merjem megjátszani?
Francois
Toyota Carina E Wagon 1.6 XLi 1996.

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #13109 Dátum: 2009.04.25 17:21:29 »
Nekem az ajtóba simán elfért a pio 16 centis koaxa. A csomagtartóba meg egy láda mély figyel, hogy basszusból is jussék kevés, ha már nem száguldozok akkor hang legyen sok.
Szega!!
A mélyet, meg az erőlködőt Te kötötted be? Hol hoztad el a vezetékeit? Lent a köszöbnél, vagy fent a tetőkárpitnál? Vagy találtál neki jobb utat? Mert nekem a hátsó hangszórók vezetékeitől már nincs hely a küszöb alatt!!!
Ja, és miért nem száguldozol???? :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.25 17:31:30 írta olahtomi »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP