Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791236 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12765 Dátum: 2009.01.08 00:07:40 »
A termosztát-csere tényleg nem nagyügy, én is magam csináltam. Nipparts-ot vettem egy csepeli boltban (biturbó kft.) 2500 Ft körül volt. A helyi autósboltban meg egy németet és egy franciát akart rámtukmolni. Mondtam neeeeeem. Mint itt olvastam volt, egyre kell ügyelni a cserénél. A termosztáton(ban) van egy kis fittyfene, ahol távozik a levegő (lehet nem ez a szerepe, de most ez nem is lényeg) annak felül kell lennie. Így nehéz leírni, de ha érdekel, összeszedem magam... Én szépen ledrótoztam a csonkot, csupán az volt vízköves. A csövek rendben voltak. A rendszert is átnyomattam slaggal, hátha...de nem, semmi kosz nem volt benne.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12766 Dátum: 2009.01.08 00:11:00 »
Olyan jelenség is felütötte a fejét, hogy pl. 60 km/h-nál

satuzás közben kigyullad a kéziféklámpa. Erős a gyanúm, hogy köze van a szervohoz, annak meg a szíjhoz.

Ennek nem lehet köze a kormányszervóhoz, nincs semmi kapcsolat a két rendszer között. Két okot tudok elképzelni: vagy kicsit alacsony a fékfolyadék szintje, vagy a kézifékkarnál lévő kapcsoló kap kontaktot egy pillanatra, amikor a nagy fékezésnél alkalmasint kicsit fölfelé mozdul a kézifékkar.

Köszönöm a választ. Akkor félretájékozódtam, azt mondták, szervo az szervo, biztos arról megy a fék is...így én meg összesakkoztam :)

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Carina
« Válasz #12767 Dátum: 2009.01.08 00:15:40 »
Lehet hogy kicsi az esélye, de pl. ilyen volt az a Carina is, amit legutóbb próbáltam Kaposváron b.c. Mesternek. A víz üzemmeleg volt ahogy kell, az alapjárat meg 1000-1200 között mászkált.
Ha ingadozott alapjárat, akkor ott a legvalószínűbben a TPS szenzor hibája okozza. 

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #12768 Dátum: 2009.01.08 19:51:05 »
nna megneztem az alapjaratot. inditas utan 1100-1200 rpm (inkabb 1200) korul volt a fordulat a ford.szam mero szerint. igy ment kb. 5 percig es kozben fogdostam a csoveket hogy mennyire melegszenek. a felso cso szepen lassan melegedett de az alulrol jovo cso hideg maradt. szal kb. 5 perc utan a fordulat hirtelen leesett ugy 970 es 1000 koze, majd ezzel a leesett fordulattal jarattam tovabb szinten kb. 5 percig. a felso cso ekkor mar egeszen meleg volt de az also tovabbra is hideg maradt. kozben a fordulat lassan visszaemelkedett es eppen nem erte el az 1000 rpm-et.
hat ennyi. ahogy korabban emlitettem, engem nem igazan zavar hogy magas a fordulat mert aprosagnak tartom (plane hogy korabban kispolskim volt  8]]]  ), de hatha ez mond valamit nektek es lesz megoldas.
kulonben nem lehet hogy teved a ford.szam mero ora?
Lehettem volna halasz ...

doyle22

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #12769 Dátum: 2009.01.08 20:29:15 »
Helló mindenkinek!
Olyan problémám lenne a kis csodagépemmel, hogy valamiért nem jó a fűtésem. Nagyon lassan melegszik be. Amikor felfűti a kocsit nagy nehezen, ilyen kéne szaghoz hasonló levegőt fúj befelé. Azt mondták nekem, hogy valami kis tartály repedt meg amiben folyik végig a melg víz(amiről fújja a meleglevegőt). Igaz ez? Valaki tud nekem segíteni mi lehet a gond? Előre is köszöm a választ.

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #12770 Dátum: 2009.01.08 20:35:20 »
Helló mindenkinek!
Olyan problémám lenne a kis csodagépemmel, hogy valamiért nem jó a fűtésem. Nagyon lassan melegszik be. Amikor felfűti a kocsit nagy nehezen, ilyen kéne szaghoz hasonló levegőt fúj befelé. Azt mondták nekem, hogy valami kis tartály repedt meg amiben folyik végig a melg víz(amiről fújja a meleglevegőt). Igaz ez? Valaki tud nekem segíteni mi lehet a gond? Előre is köszöm a választ.
hali,
ellenorizted a hutofolyadek szintjet?
Lehettem volna halasz ...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12771 Dátum: 2009.01.08 20:56:52 »
Helló mindenkinek!
Olyan problémám lenne a kis csodagépemmel, hogy valamiért nem jó a fűtésem. Nagyon lassan melegszik be. Amikor felfűti a kocsit nagy nehezen, ilyen kéne szaghoz hasonló levegőt fúj befelé. Azt mondták nekem, hogy valami kis tartály repedt meg amiben folyik végig a melg víz(amiről fújja a meleglevegőt). Igaz ez? Valaki tud nekem segíteni mi lehet a gond? Előre is köszöm a választ.

Nos, ha az utastérben szaga van a dolognak, akkor nagy valószínűséggel a hőcserélő-, vagy fütőradiátor repedt, vagy szerencsés esetben a csatlakozó csövek eresztenek.


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

doyle22

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #12772 Dátum: 2009.01.08 21:05:37 »
Értem.Gondolom a hőcsrélőt és a fűtőradiátort cserélni kell, de a csövekkel lehet csinálni valami vagy az is csere? És ha esetleg tudod, akkor ez nagy összeg?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12773 Dátum: 2009.01.08 21:10:51 »
Értem.Gondolom a hőcsrélőt és a fűtőradiátort cserélni kell, de a csövekkel lehet csinálni valami vagy az is csere? És ha esetleg tudod, akkor ez nagy összeg?

Hőcserélő=fűtőradcsi. A csövek, ha nem repedtek, akkor valszeg csak a bilincset kell kicserélni, nem tétel. A csőcsere már nehezebb dió, nem vágom, hogy mennyire kell szétszedni a Carinát ehhez.

A radiátor mondjuk Nissens márkában br.  44.608.- HUF találtam hirtelen. Bontóban nyilván olcsóbb, csak nem tudom, hogy megéri-e.

Szerintem először vizslasd meg a csatlakozásokat. Azonnal elárulja, hogy merre folyik, mert fehéres színű lerakódás lesz a bűnös helyen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

doyle22

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #12774 Dátum: 2009.01.08 21:17:23 »
Ahham. Értem. Köszönöm. Annyit még had kérdezzek gyorsan, hogy ezeket a műszer fal alatt kerssem gondolom, mert ciki de ilyet még soha nem csináltam.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Carina
« Válasz #12775 Dátum: 2009.01.08 21:22:10 »
nagyon szét kell szedni. :(

középkonzolt totál kiszedni.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Carina
« Válasz #12776 Dátum: 2009.01.08 21:22:48 »
Termosztát jó?

doyle22

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #12777 Dátum: 2009.01.08 21:27:40 »
Értem
köszönöm, mind1, meg kell oldani valahogy mert igen hideg van ám így. Az hogy az jó e azt nemtudom, most jött elő, még eddig nem néztem

doyle22

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #12778 Dátum: 2009.01.08 21:57:04 »
és még1x köszönöm a választ

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Carina
« Válasz #12779 Dátum: 2009.01.09 13:59:42 »
nna megneztem az alapjaratot. inditas utan 1100-1200 rpm (inkabb 1200) korul volt a fordulat a ford.szam mero szerint. igy ment kb. 5 percig es kozben fogdostam a csoveket hogy mennyire melegszenek. a felso cso szepen lassan melegedett de az alulrol jovo cso hideg maradt. szal kb. 5 perc utan a fordulat hirtelen leesett ugy 970 es 1000 koze, majd ezzel a leesett fordulattal jarattam tovabb szinten kb. 5 percig. a felso cso ekkor mar egeszen meleg volt de az also tovabbra is hideg maradt. kozben a fordulat lassan visszaemelkedett es eppen nem erte el az 1000 rpm-et.
hat ennyi. ahogy korabban emlitettem, engem nem igazan zavar hogy magas a fordulat mert aprosagnak tartom (plane hogy korabban kispolskim volt  8]]]  ), de hatha ez mond valamit nektek es lesz megoldas.
kulonben nem lehet hogy teved a ford.szam mero ora?

Nomármost a fordulatszám alapjáraton hideg motornál konstans lefele megy. Nem felfele.
A normális az hogy -10 fokban kb 1500 körülről indul (+20 fokban 1200 körülről), majd lassan szépen (nem hirtelen!) lemegy 7-800 körülre. És ott marad.
Tehát sajnos nem szimplán a fordulatszámmérő skálája csúszott el... :-)  :-(

Azért nyugtass meg, hogy valamikor csak meleg lett az a fránya alsó cső is nem? (Bár nemtom ilyen hidegben alapjáraton kinyit-e egyáltalán a termosztát...)

Egyébként az alapjáratod ingadozik, vagy "mint a cövek"? Mert az írásból ingadozást veszek ki, és az is sok mindentől lehet (de nem én fogom megmondani hogy mitől..:-) Normél esetben semmi ingadozás nincs, csak lassú-lassú alapjáratcsökkenés.