Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791169 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

sz.pelo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Carina
« Válasz #12660 Dátum: 2008.12.14 21:43:32 »
250-ér énis megveszem:) sőőt:) ugyis most keresek eladó Carinát?
Bizniszelünk?:P

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #12661 Dátum: 2008.12.14 23:18:56 »
Üdvözletem mindenkinek!

Egy leendő CARINA tulaj. vagyok. Régebben egy 1992-es Corollát használgattam és innen a kötödés a Toyoták iránt. Most a növekvő család miatt szükségem van egy nagy, megbízható, biztonságos autóra. A választás nem is kérdéses. Találtam egyet és ha esetleg valaki ismeri az autót akkor elolvasnám a véleményét, de minden jótanács érdekelne.
http://www.hasznaltauto.hu/2418587_toyota_carina_1997
Előre is köszönök minden segítséget.

Bundi
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Carina
« Válasz #12662 Dátum: 2008.12.14 23:39:59 »
Hello!

Hát, ki van glancolva a kocsi, az biztos.
A csomagtér ajtó bal oldala a kép alapján jobban eláll, mint jobb oldalt, sanszos, hogy sérült volt. Ami önmagában nem biztos, hogy rosszat jelent.
Az mondjuk furcsa, hogy a képek alapján szép az autó, mégis valószínűleg régóta árulják, legalábi ha most kinézek az ablakon, akkor némileg zordabb az időjárás...
Élőben kéne látni, próbakör, és ha még akkor is egyben van, akkor irány az állapotfelmérés.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12663 Dátum: 2008.12.15 00:23:07 »
Üdvözletem mindenkinek!

Egy leendő CARINA tulaj. vagyok. Régebben egy 1992-es Corollát használgattam és innen a kötödés a Toyoták iránt. Most a növekvő család miatt szükségem van egy nagy, megbízható, biztonságos autóra. A választás nem is kérdéses. Találtam egyet és ha esetleg valaki ismeri az autót akkor elolvasnám a véleményét, de minden jótanács érdekelne.
http://www.hasznaltauto.hu/2418587_toyota_carina_1997
Előre is köszönök minden segítséget.

Bundi

Szia! Ez a kocsi tutira törött volt. A hűtőrács rajta a 96-ig gyártott kivitelé, és az ötödik ajtó is furán áll. Valszeg elöl-hátul törött. Emellett túl kicsi gumik vannak rajta, ránézésre 185/60-asok, miközben 185/65 a gyári méret. Így hamarjában ennyi... Mindenképpen alaposan nézesd át szakszervízben, mielőtt rászánod magad.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #12664 Dátum: 2008.12.16 11:54:29 »
Üdvözletem mindenkinek!
Egy leendő CARINA tulaj. vagyok. Régebben egy 1992-es Corollát használgattam és innen a kötödés a Toyoták iránt. Most a növekvő család miatt szükségem van egy nagy, megbízható, biztonságos autóra. A választás nem is kérdéses. Találtam egyet és ha esetleg valaki ismeri az autót akkor elolvasnám a véleményét, de minden jótanács érdekelne.
http://www.hasznaltauto.hu/2418587_toyota_carina_1997
Előre is köszönök minden segítséget.

Bundi

Szia! Ez a kocsi tutira törött volt. A hűtőrács rajta a 96-ig gyártott kivitelé, és az ötödik ajtó is furán áll. Valszeg elöl-hátul törött. Emellett túl kicsi gumik vannak rajta, ránézésre 185/60-asok, miközben 185/65 a gyári méret. Így hamarjában ennyi... Mindenképpen alaposan nézesd át szakszervízben, mielőtt rászánod magad.

Sziasztok!
Mindenkinek köszönöm a segítséget. Ha esetleg Africa Twin témában segíteni tudok valakinek, akkor az Africatwin honlapon és az index forumon is megtaláltok.

Üdv.:
Bundi
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Carina
« Válasz #12665 Dátum: 2008.12.16 12:00:42 »
Most megtehetném, hogy beírom a google-ba, hogy Afrika Twin, de nem teszem....

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Re: Carina
« Válasz #12666 Dátum: 2008.12.16 12:03:33 »
Próbáld ki az elektromos tetöablakot, hogy müködik-e.

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #12667 Dátum: 2008.12.16 18:00:33 »

szeretnem futhetove tenni a tukroket. letezik valami egyszeru modot az atalakitasra vagy ehhez komoly beruhazas kell?  8]
nekem a kezzel allithato tukreim vannak.
Lehettem volna halasz ...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Carina
« Válasz #12668 Dátum: 2008.12.16 19:03:10 »
Először azt kéne megnézni, hogy a kábelezés ott van e gyárilag, ez elég sanszos.
Ha igen, irány a bontó!

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #12669 Dátum: 2008.12.16 19:24:55 »
ahaaa  szal elektromos a futese. en meg azt hittem eddig hogy oda fuj egy kis meleglevegot.  8]
asszem elsokorben b.c. kartarsra lesz majd szukseg.  8]
koszi az infot.
Lehettem volna halasz ...

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Carina
« Válasz #12670 Dátum: 2008.12.16 23:12:20 »

szeretnem futhetove tenni a tukroket. letezik valami egyszeru modot az atalakitasra vagy ehhez komoly beruhazas kell?  8]
nekem a kezzel allithato tukreim vannak.

VEgyél bontóból 2 elektromos tükröt+ a kábeleket + a tükör állítót.Kb 45 körül meg is áll a csere.

VAgy fűtött tükör lap kell meg jó pár méter kábel ill kapcsolási rajz meg egy kombinált kapcsoló. B.C -nél volt is egy talán.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #12671 Dátum: 2008.12.16 23:47:59 »

VEgyél bontóból 2 elektromos tükröt+ a kábeleket + a tükör állítót.Kb 45 körül meg is áll a csere.

VAgy fűtött tükör lap kell meg jó pár méter kábel ill kapcsolási rajz meg egy kombinált kapcsoló. B.C -nél volt is egy talán.

oke, nekem eleg csak a futes. ugyis megyek majd hozza motorvedo muanyagert.  8]
Lehettem volna halasz ...

aliasMephisto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: Carina
« Válasz #12672 Dátum: 2008.12.17 14:07:05 »
Sziasztok!

Idén májusban lettem boldog tulajdonosa egy 1995.05-i Carinának E 1.6 XLi-nek. Első autóm, kevés péz, nem volt kérdéses hogy ilyet akarok venni, mert faternak 1992óta Carinája van. A kocsinak állítólag egyszer belerongyoltak a fenekébe, látszik rajta itt-ott alulról egy két alvázvédő festésnyom. Mindegy. A kérdésem a következő. A motor (nívópálca fele) mennyiségű olajat eszik meg kb 1000 kilométeren. Igazából mindegy hogy pályán, vagy városban megyek. Bár mintha nyáron klíma mellett jobban ette volna.
Ismerősök mondták, meg apám is, hogy addig megbízható a toyota amíg el nem kezdi enni az olajat, illetve amíg nem kell hozzányúlni a motorhoz. Mit mutatnak a tapasztalatok, megbízhatatlanabb lesz tényleg a 4A-FE motor ha szétszedik tömítéscserélnek, meg ilyeneket?

A másik amit megfigyeltem a múltkor a felemelt kocsi alatt, hogy a bal féltengelynél enyhe (nem csöpög) de tenyérnyi olajfoltvan a váltóműnél. Azt is tömítéscserézni kell.

Az autóban most van 240.000 km.

Köszi a válaszokat!

Barátsággal
Mephisto
Kicsaptak a metafizika vizsgáról, mert puskáztam... Belenéztem a mellettem ülő lelkébe.

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Carina
« Válasz #12673 Dátum: 2008.12.17 16:37:07 »
Sziasztok!

Idén májusban lettem boldog tulajdonosa egy 1995.05-i Carinának E 1.6 XLi-nek. Első autóm, kevés péz, nem volt kérdéses hogy ilyet akarok venni, mert faternak 1992óta Carinája van. A kocsinak állítólag egyszer belerongyoltak a fenekébe, látszik rajta itt-ott alulról egy két alvázvédő festésnyom. Mindegy. A kérdésem a következő. A motor (nívópálca fele) mennyiségű olajat eszik meg kb 1000 kilométeren. Igazából mindegy hogy pályán, vagy városban megyek. Bár mintha nyáron klíma mellett jobban ette volna.
Ismerősök mondták, meg apám is, hogy addig megbízható a toyota amíg el nem kezdi enni az olajat, illetve amíg nem kell hozzányúlni a motorhoz. Mit mutatnak a tapasztalatok, megbízhatatlanabb lesz tényleg a 4A-FE motor ha szétszedik tömítéscserélnek, meg ilyeneket?

A másik amit megfigyeltem a múltkor a felemelt kocsi alatt, hogy a bal féltengelynél enyhe (nem csöpög) de tenyérnyi olajfoltvan a váltóműnél. Azt is tömítéscserézni kell.

Az autóban most van 240.000 km.

Köszi a válaszokat!

Barátsággal
Mephisto

Szia,

A valtonal az olajat mindenkepp nezesd meg. Nekem is ez volt, X szerelo azt mondta, hogy egy ev alatt fogy egy minimalis mennyiseg, ugyhogy ne parazzak. Aztan Y szerelo szetszedte es mar alig volt olaj a valtoban..:(
Nem egy nagy osszeg.

Udv
'94 Carina 2.0 GLi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12674 Dátum: 2008.12.17 18:27:44 »
Sziasztok!

Idén májusban lettem boldog tulajdonosa egy 1995.05-i Carinának E 1.6 XLi-nek. Első autóm, kevés péz, nem volt kérdéses hogy ilyet akarok venni, mert faternak 1992óta Carinája van. A kocsinak állítólag egyszer belerongyoltak a fenekébe, látszik rajta itt-ott alulról egy két alvázvédő festésnyom. Mindegy. A kérdésem a következő. A motor (nívópálca fele) mennyiségű olajat eszik meg kb 1000 kilométeren. Igazából mindegy hogy pályán, vagy városban megyek. Bár mintha nyáron klíma mellett jobban ette volna.
Ismerősök mondták, meg apám is, hogy addig megbízható a toyota amíg el nem kezdi enni az olajat, illetve amíg nem kell hozzányúlni a motorhoz. Mit mutatnak a tapasztalatok, megbízhatatlanabb lesz tényleg a 4A-FE motor ha szétszedik tömítéscserélnek, meg ilyeneket?

A másik amit megfigyeltem a múltkor a felemelt kocsi alatt, hogy a bal féltengelynél enyhe (nem csöpög) de tenyérnyi olajfoltvan a váltóműnél. Azt is tömítéscserézni kell.

Az autóban most van 240.000 km.

Köszi a válaszokat!

Barátsággal
Mephisto

Szia!

Motor: a leírásod alapján kb. fél liter olajat eszik meg 1000 km-en. Ezek a 92-96 közötti 1.6-os Carina motorok szokták eszegetni az olajat, ha már sok bennük a km, szóval aggodalomra semmi ok. Azt mindenképpen tudnod kell, hogy ettől az autó nem fog megállni, át fog menni a műszakin és a zöldkártyán is, és nem fog gyors ütemben, nagymértékben növekedni az olajfogyasztása. Ennek alapján döntsd el, hogy belevágsz-e a mindenképpen százezres nagyságrendű pénzt felemésztő, és rizikókkal járó javításba (gyűrűzés & szelepszárszimering-csere). A rizikó alatt azt értem, hogy ha nem olyasvalaki csinálja, aki vágja a témát, akkor a motor tényleg nem lesz többé soha olyan, mint előtte. Szóval azt döntsd el, hogy ez a minimális odafigyelés, és 2000 km-enként utántöltendő kb. 1 liter olaj (az ára legyen mondjuk 2000 forint, ha egy jobb minőségű 10 W-40-es olajból indulunk ki) jelent-e akkora kellemetlenséget/kiadást, ami miatt bevállalod a drága és kockázatos javítást.

Persze ez nyilván attól is függ, hogy mennyit mész az autóval, és meddig akarod megtartani. Ha mégis a javítást választod, majd igyekszünk ajánlani olyasvalakit, aki meg tudja csinálni tisztességesen.

Addig is: ahogy már írtam, valami jóféle 10 W-40-es olajat használj a gépbe szerintem. Liqui Moly, Mobil, Castrol, Valvoline, Fuchs, pl... Ja, és ne várd meg, amíg a nívó lemegy a minimumra :excl: Ebben a motorban csak kb. 3.3 liter olaj van maximum nívón - minimumon már csak kb. 2.3 liter, ami meglehetősen kevés! Fél alá ne engedd csökkenni a szintet.

Váltó: mindenképpen ellenőriztesd az olajszintjét, és töltsetek utána, ha kell. Ha nem hiányzik belőle jelentős mennyiség, és nem is csöpög, akkor én nem erőltetném a tömítés cseréjét, elég jelentős munkával jár. Az nem fáj senkinek, ha van egy olajfolt a váltó alján.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )