Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6796125 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #12645 Dátum: 2008.12.03 20:04:18 »
Többi bontót végighívtad? Van a honlapon még jópár felsorolva címmel, telefonszámmal.  :flowers:
         

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #12646 Dátum: 2008.12.10 19:26:38 »
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni Carina E eladási árának megállapításával kapcsolatban.
Sajnos eljött az az idő, mikor lecserélném a kislányt, meg is találtam a (remélem) méltó utódját (off: Honda Jazz 1.4 Elegance).
Bevittem a Carinát a Hondához, ott külsős kereskedővel vannak leszerződve, aki 250 ezret állapított meg maximumra (sőt azt mondta ennél többet a piacon sem kapok érte...).
Tehát a gépem: Toyota Carina E; 1.6 GLi, 1992-es, 79 kW-os, műszaki és zöldkártya is 2009 szeptemberig érvényes, sötétlila (forgalmiban bíbor/lila), kilóméteróra állása 127.000 km (én 104.000 km-rel vettem, azóta valós amit beletettem, az előző meg tutti nem...).
Felszereltsége: manuális klíma, ABS, távirányítós centrálzár, 4 elektromos ablak, elektromos napfénytető tető, elektromos tükör, plüs kárpit, vonóhorog, ülésmagasság állítás,  elektromos fényszórómagasság állítás, 4 db Dunlop nyárigumi (1,5 éves), 4 db Debica téligumi (2 éves),Blaupunkt hangszóró JVC Mp3-as autórádióval. Ezek közül minden kíválóan működik, kivéve az elektromos fényszórót, mintha a bal nem úgy követné az állítást mint a jobb.
Amióta nálam van, vezetett szervízkönyve van számlákkal (főbb cserélt alkatrészek: hátsó lengéscsillapítók, fékcsövek, első féktárcsák, fékbetétek, komlett vezérműszíj (szíj+feszítőgörgők), gyertyák, motor- és váltóolajcsere, szűrők, a klíma évente  újratöltve, teljes fertőtlenítéssel tisztítva, féltengely gumiharangok, szervo gumicső, gátlók, kipufogó rezonanciacső, + motorgenerál idén áprilisban, gyűrűzés, dugattyúzás, hengerfejezés, és futómű felújítás.

Olyan árat szeretnék megállapítani, amennyiért viszonylag hamar el lehet adni, bukni igy is úgy is bukik rajta az ember, hát még én (600 ezerért vettem, most tartok a ráköltés témában 700 ezernél...). Ami miatt nehezebben viszik, az a J-s, eu-s rendszám, valószínűleg taxi volt a kocsi. Továbbá törve is volt, az illesztések nem az igaziak, múltkor körbemérték régetmérővel, volt ahol 600 n feletti volt az érték, szerintük borult is, mert a tetőn is vannak erre utaló apró repedések (C oszlopon, valószínűleg vastag gitt réteg), és a jobb hátsó ülés alatt rendesen el van rozsásodva az alváz.
Amúgy az autó műszakilag (a rozsdától eltekintve) jó állapotban van, a belseje példás, szerintem cserélték a kárpitokat, kormányt, váltót.
Fékpadon tökéletes a fékek és a futómű, a motor most volt generálozva, úgyhogy az is szépen muzsikál.
Mégis az esztétikai állapota miatt valószínűleg rendesen alkudnak belőle, vagy amitől jobban félek, hogy meg sem veszik.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy szerintetek mi lenne az az ár, amennyiért viszonylag gyorsan és biztosan elmenne?
Én 400-420 ezerre gondoltam, nem tudom ez sok-e vagy kevés.

Előre is nagyon köszönöm!

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #12647 Dátum: 2008.12.10 19:54:35 »
...és egy kép, plusz amit nem írtam: liftback.  :)

[a csatolmányt egy admin törölte]

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Carina
« Válasz #12648 Dátum: 2008.12.10 22:04:42 »
HÁt igen ez kapot. :( Ha taxi volt akkor van benne kb 400-500E km.:( Eleje az tuti hogy cserélt,króm hűtőrács áruló dolog.
Viszont a felszerelés nem a 92-es évjárat tényleg GLI-t takar. :D

Olyan 350-400 ra saccolom az árát sajna a 92-es évjárat elég régi. :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #12649 Dátum: 2008.12.10 23:04:13 »
Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni Carina E eladási árának megállapításával kapcsolatban.
Sajnos eljött az az idő, mikor lecserélném a kislányt, meg is találtam a (remélem) méltó utódját (off: Honda Jazz 1.4 Elegance).
Bevittem a Carinát a Hondához, ott külsős kereskedővel vannak leszerződve, aki 250 ezret állapított meg maximumra (sőt azt mondta ennél többet a piacon sem kapok érte...).
Tehát a gépem: Toyota Carina E; 1.6 GLi, 1992-es, 79 kW-os, műszaki és zöldkártya is 2009 szeptemberig érvényes, sötétlila (forgalmiban bíbor/lila), kilóméteróra állása 127.000 km (én 104.000 km-rel vettem, azóta valós amit beletettem, az előző meg tutti nem...).
Felszereltsége: manuális klíma, ABS, távirányítós centrálzár, 4 elektromos ablak, elektromos napfénytető tető, elektromos tükör, plüs kárpit, vonóhorog, ülésmagasság állítás,  elektromos fényszórómagasság állítás, 4 db Dunlop nyárigumi (1,5 éves), 4 db Debica téligumi (2 éves),Blaupunkt hangszóró JVC Mp3-as autórádióval. Ezek közül minden kíválóan működik, kivéve az elektromos fényszórót, mintha a bal nem úgy követné az állítást mint a jobb.
Amióta nálam van, vezetett szervízkönyve van számlákkal (főbb cserélt alkatrészek: hátsó lengéscsillapítók, fékcsövek, első féktárcsák, fékbetétek, komlett vezérműszíj (szíj+feszítőgörgők), gyertyák, motor- és váltóolajcsere, szűrők, a klíma évente  újratöltve, teljes fertőtlenítéssel tisztítva, féltengely gumiharangok, szervo gumicső, gátlók, kipufogó rezonanciacső, + motorgenerál idén áprilisban, gyűrűzés, dugattyúzás, hengerfejezés, és futómű felújítás.

Olyan árat szeretnék megállapítani, amennyiért viszonylag hamar el lehet adni, bukni igy is úgy is bukik rajta az ember, hát még én (600 ezerért vettem, most tartok a ráköltés témában 700 ezernél...). Ami miatt nehezebben viszik, az a J-s, eu-s rendszám, valószínűleg taxi volt a kocsi. Továbbá törve is volt, az illesztések nem az igaziak, múltkor körbemérték régetmérővel, volt ahol 600 n feletti volt az érték, szerintük borult is, mert a tetőn is vannak erre utaló apró repedések (C oszlopon, valószínűleg vastag gitt réteg), és a jobb hátsó ülés alatt rendesen el van rozsásodva az alváz.
Amúgy az autó műszakilag (a rozsdától eltekintve) jó állapotban van, a belseje példás, szerintem cserélték a kárpitokat, kormányt, váltót.
Fékpadon tökéletes a fékek és a futómű, a motor most volt generálozva, úgyhogy az is szépen muzsikál.
Mégis az esztétikai állapota miatt valószínűleg rendesen alkudnak belőle, vagy amitől jobban félek, hogy meg sem veszik.
Szóval az lenne a kérdésem, hogy szerintetek mi lenne az az ár, amennyiért viszonylag gyorsan és biztosan elmenne?
Én 400-420 ezerre gondoltam, nem tudom ez sok-e vagy kevés.

Előre is nagyon köszönöm!
Arra készülj, hogy a honda nagyon - nagyon erőtlen lesz a Carinához képest.

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #12650 Dátum: 2008.12.10 23:25:59 »

Arra készülj, hogy a honda nagyon - nagyon erőtlen lesz a Carinához képest.

Erre készültem, de meglepődtem. Nekem nyomatékosabbnak tűnt már alacsonyabb fordulatszámon is, pörgetve meg hajajjj  :devil:
Mondjuk nyilván más egy nullkilóméteres autó mint egy 12-16 éves öreghölgy.
De Te most melyik Jazz-re gondolsz (a régebbiek tényleg gyengébbek voltak)?

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Carina
« Válasz #12651 Dátum: 2008.12.10 23:34:08 »

Arra készülj, hogy a honda nagyon - nagyon erőtlen lesz a Carinához képest.

Erre készültem, de meglepődtem. Nekem nyomatékosabbnak tűnt már alacsonyabb fordulatszámon is, pörgetve meg hajajjj  :devil:
Mondjuk nyilván más egy nullkilóméteres autó mint egy 12-16 éves öreghölgy.
De Te most melyik Jazz-re gondolsz (a régebbiek tényleg gyengébbek voltak)?

OFF

Ideugatnék én is...
Szóval 1.2-es Jazz, 3 éve zsír újonnan volt a fenekem alatt 25e km-en keresztül. (Ez ugyebár csak kb 80ccm-el kisebb az 1.4-nél!). Városban nagykirály (alulról húz, 8 szelep!), pályán halál (100 fölött már csak vánszorog, nem gyorsul, 130 felett nem volt szivem hajtani)

Neked új lesz, 16 szelepes? Az persze más lehet...
Viszont ha a csomagtartó méret megfelelő, akkor ideális választás, akár 4 személynek is :-)

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #12652 Dátum: 2008.12.10 23:44:51 »

OFF

Ideugatnék én is...
Szóval 1.2-es Jazz, 3 éve zsír újonnan volt a fenekem alatt 25e km-en keresztül. (Ez ugyebár csak kb 80ccm-el kisebb az 1.4-nél!). Városban nagykirály (alulról húz, 8 szelep!), pályán halál (100 fölött már csak vánszorog, nem gyorsul, 130 felett nem volt szivem hajtani)

Neked új lesz, 16 szelepes? Az persze más lehet...
Viszont ha a csomagtartó méret megfelelő, akkor ideális választás, akár 4 személynek is :-)

Igen, az új, abból is az 1,4-es, 100 LE, 130 Nm, nekem bőven elég. A csomagtartó 399 liter, alapból sem rossz, hát még ha elkezdi az ember variálni  :yes:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Carina
« Válasz #12653 Dátum: 2008.12.11 09:17:22 »
Az új Jazz pont abban változott, hogy a többek által kritizált, alul egész nyomatékos, fölül meg kelletlen viselkedésből lett egy kis pörgős-erős gépezet. Én vezettem "régiben" 1.2-est meg 1.4-est is. Annyival jobb talán az 1.4, hogy annak van egy picivel több ereje fent is. Igaz, az összevetés sántít, mert a kisebb manuál, a nagyobb meg CVT volt. Viszont a térkialakítás zseniális. Nem lennék meglepve, ha ezen a téren nem éreznéd nagy visszalépésnek a Carina után.
Ami a Honda kereskedő ajánlatát illeti: úgy számolj, hogy ő ha tudja, akkor a kocsit még szeretné egy 100as haszonnal továbbadni, ergo amit ő mond, arra kb ennyit számolj rá mint piaci érték. A kérdés persze, hogy jön-e a vevőd, és ha igen, mikor. A kereskedés meg most átveszi, nem kell bajlódni. esetleg próbálj egy-két százast lealkudni az új gépből és akkor ugyanott vagy!
Gabe 254.

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #12654 Dátum: 2008.12.11 17:58:40 »
Az új Jazz pont abban változott, hogy a többek által kritizált, alul egész nyomatékos, fölül meg kelletlen viselkedésből lett egy kis pörgős-erős gépezet. Én vezettem "régiben" 1.2-est meg 1.4-est is. Annyival jobb talán az 1.4, hogy annak van egy picivel több ereje fent is. Igaz, az összevetés sántít, mert a kisebb manuál, a nagyobb meg CVT volt. Viszont a térkialakítás zseniális. Nem lennék meglepve, ha ezen a téren nem éreznéd nagy visszalépésnek a Carina után.
Ami a Honda kereskedő ajánlatát illeti: úgy számolj, hogy ő ha tudja, akkor a kocsit még szeretné egy 100as haszonnal továbbadni, ergo amit ő mond, arra kb ennyit számolj rá mint piaci érték. A kérdés persze, hogy jön-e a vevőd, és ha igen, mikor. A kereskedés meg most átveszi, nem kell bajlódni. esetleg próbálj egy-két százast lealkudni az új gépből és akkor ugyanott vagy!

Tényleg nagyon jó a térkialakítása, a csomagtartó terén sem érzem nagy visszalépésnek, elöl kifejezetten nagyobb a térérzet, és hátul is nagy a lábtér. Ami viszont a Carinánál kicsit zavart, az a fejtér, nekem picit kicsi volt, még elöl is, igaz a napfénytető elvesz valamennyit.

Igen, én is ezt gondoltam, hogyha még kevés is a 250, én jó esetben is mondjuk elpasszolnám 350 ért, akkor is nem ér annyit az a 100, hogy jönnek próbálgatni, fikázni, no meg mi van ha később előjön még vmi gondja a kocsinak. Ráadásul az egyik konkrét kocsira kialkudtam az ingyen 4 téligumit, ami kapásból behozza azt a százast bőven.
Aztán az is eszünkbe jutott, hogy mivel 250 tényleg nem nagy pénz, és később feleségemnek vennénk vmit második kocsinak, megtartanánk a Carinát neki, elvégre legalább már ismerem, nagyjából tényleg rendben van, csak esztétikai hibái vannak, egy másik használt kiskocsival meg legább dupla ennyi lenne maga a kocsi vétel, +fékrendbetétel, téli-nyári gumiszett.

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Carina
« Válasz #12655 Dátum: 2008.12.11 23:36:53 »
Aztán az is eszünkbe jutott, hogy mivel 250 tényleg nem nagy pénz, és később feleségemnek vennénk vmit második kocsinak, megtartanánk a Carinát neki, elvégre legalább már ismerem, nagyjából tényleg rendben van, csak esztétikai hibái vannak, egy másik használt kiskocsival meg legább dupla ennyi lenne maga a kocsi vétel, +fékrendbetétel, téli-nyári gumiszett.
Na ez a legszimpibb megoldás, hogy ha megmarad a jó kis Carina  :clap:
Végülis ismered a hibáit, most raktad rendbe, nincsenek rejtett dolgok amire költeni kell esetleg. fogyasztásban is jó. :)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Re: Carina
« Válasz #12656 Dátum: 2008.12.12 09:51:13 »
Aztán az is eszünkbe jutott, hogy mivel 250 tényleg nem nagy pénz, és később feleségemnek vennénk vmit második kocsinak, megtartanánk a Carinát neki, elvégre legalább már ismerem, nagyjából tényleg rendben van, csak esztétikai hibái vannak, egy másik használt kiskocsival meg legább dupla ennyi lenne maga a kocsi vétel, +fékrendbetétel, téli-nyári gumiszett.
Na ez a legszimpibb megoldás, hogy ha megmarad a jó kis Carina  :clap:
Végülis ismered a hibáit, most raktad rendbe, nincsenek rejtett dolgok amire költeni kell esetleg. fogyasztásban is jó. :)

Végigolvastam az egészet. Ha a feleségednek bejön a Carina (nem túl nagy neki), akkor sztem a kérdés el van döntve. Ott van még ugye a komplett jó állapotú téli-nyári kerék garnitúra is. 250-ért szerintem nagyon nagy kár lenne elpasszolni, hogy aztán böven a duplájáért pár éven belül egy másik használtat vásároljatok, ami ha bármi is lesz, már az átírási költségei egy kisebb vagyont tesznek ki...
(ha pedig most rögtön azonnal nincs szükség másik autóra mégsem, akkor ideiglenesen kivonatni, felbakolni, leponyvázni, és csókolom...). Én rengeteg hasonló árfekvésü fiatalabb használt autóban ültem - próbáltam, és egyszerüen nincs opció a Carina mellett-ellen. /árfekvés - praktikum - megbízhatóság - igénytelenség/.
böszme pijos degusztátorkám...

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #12657 Dátum: 2008.12.12 13:20:53 »
Meggyőztetek (már csak nekem kell az asszonyt).
Igazából nem nagy neki, úgysem belvárosi parkolásra használná, hanem itt a faluban (ill. már város, Isaszeg), plusz néha beugrani a szüleihez, de az is kertváros, amúgy meg a nagyság nem hátrány, befér kényelmesen a babaülés, babakocsi stb. És azért nem elhanyagolható szempont, hogy ebben biztonságban tudnám őket, maga a karosszéria is erősebb mint egy első szériás swift, + van benne ABS ugye.
Ráadásul találtam egy karosszérialakatost pár utcányira tőlünk, vele kilakatoltatom tavasszal a kocsit, és akkor műszakilag már tényleg tip-top, karcolás meg valószínűleg lesz még rajta (félreértés ne essék, maximum tiszteletem és elismerésem a női vezetőknek, de feleségem szereti tuják közé szorítani a kocsit, stb :))
Forgalomból nem vonnám ki, negyedéves kötelező bizt. díja 10 ezer forint, súlyadó (teljesítményadó, vagy mittomén) sem olyan sok, benzin meg ugye nem kell ha épp nem megy.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a tanácsokat!  :flowers:

Arról van valakinek valami tippje, hogy kb mennyibe kerül (mennyire bonyolult) egy carina alvázát kilakatoltatni? Nekem főleg a jobb hátsó ülés lábrésze alatt rohad, + a küszöb mindkét oldalon 1-1 centis sávban.

zsono

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 538
Re: Carina
« Válasz #12658 Dátum: 2008.12.12 16:26:18 »
Meggyőztetek (már csak nekem kell az asszonyt).
Igazából nem nagy neki, úgysem belvárosi parkolásra használná, hanem itt a faluban (ill. már város, Isaszeg), plusz néha beugrani a szüleihez, de az is kertváros, amúgy meg a nagyság nem hátrány, befér kényelmesen a babaülés, babakocsi stb. És azért nem elhanyagolható szempont, hogy ebben biztonságban tudnám őket, maga a karosszéria is erősebb mint egy első szériás swift, + van benne ABS ugye.
...

Feleségem használta úgy két évig munkába járásra a volt 1.6-os Carinát, és nagyon megszerette. Szerintem ezzel nem lesz baj.
Hátul jól nézesd meg a karosszériát, illetve a lengéscsillapító felső rögzítésének a környékét is. A nem látható területeken olcsón és tartósan rendbe lehet hozni a korrodált részeket, érdemes egyszerre megcsináltatni. A sárvédő felett egyes területeken két lemez van szorosan egymás mellett, érdemes egyszer hozzányúlni.

Zsono

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12659 Dátum: 2008.12.13 01:21:57 »
nautilus85

A többiekhez csatlakozva, szerintem is az lenne a legokosabb, ha megtartanátok a Carinát. 350-nél többet szvsz tutira nem kapnál érte (a kereskedő is ezért mondott rá 250-et), és ennyiért nem szabad túladni egy sok pénzért rendbe szedett, két fiatal gumi-garnitúrával rendelkező autón. Valami nem sokkal fiatalabb kisautót vehetnél ennyiért helyette, és ott lenne a zsákbamacska-faktor. Ne adjátok el, a rohadásokat pár tízesért rendbe lehet rakatni.

Az újautó-választásodhoz viszont gratulálok - az új Jazz szuper kis kocsi, megvan benne az elődje minden jó tulajdonsága, a rossz tulajdonságai (gyengécske motor, kőkemény futómű) nélkül  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )