Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6796145 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

sz.pelo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Carina
« Válasz #12585 Dátum: 2008.11.23 19:51:34 »
És arról mi a vélményetek hogy benzines vs Diesel, a szubjektiv dolgokon kívül (pl ki mit szeret)
Ugy nézem dieselből nehezebb lenne értelmeset találni viszont olcsobb fenntartani...
???
üdv.B

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12586 Dátum: 2008.11.24 00:58:06 »
És arról mi a vélményetek hogy benzines vs Diesel, a szubjektiv dolgokon kívül (pl ki mit szeret)
Ugy nézem dieselből nehezebb lenne értelmeset találni viszont olcsobb fenntartani...
???
üdv.B

Carinából nem a legjobb a dízel. Alig eszik kevesebbet, mint az 1.6 benzines; cserébe zajosabb, vibrálósabb, lomhább (sokkal), és ráadásul gyakrabban romlik el. Ez a TD-re is igaz, a lomhaságot kivéve, bár még az is kicsit kevésbé megy, mint az 1.6 benzin. Nem véletlenül nem voltak népszerűek új korukban sem a dízel Carinák.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Carina
« Válasz #12587 Dátum: 2008.11.24 07:45:56 »
tehát nem az, hogy forog párat a motor, hanem ahogy  ráindítok azonnal megy, így nem igazán tudom, hogy lassan forgatja az önindítót, vagy nem.


Hmm. Milyen motor is ez?
Az én 1.6-osom ('96) MINDEN körülmények között kb 1 mp után indul be - ha jól tudom direkt (olajnyomást megvárja)

Most hogy is van ez?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12588 Dátum: 2008.11.24 09:46:44 »
tehát nem az, hogy forog párat a motor, hanem ahogy  ráindítok azonnal megy, így nem igazán tudom, hogy lassan forgatja az önindítót, vagy nem.


Hmm. Milyen motor is ez?
Az én 1.6-osom ('96) MINDEN körülmények között kb 1 mp után indul be - ha jól tudom direkt (olajnyomást megvárja)

Most hogy is van ez?

Nem az olajnyomás miatt van ez. Ennyi idő kell a motorvezérlésnek, míg megkapja a jeleket és kidolgozza a paramétereket. Ebből a szempontból (is) valszeg eltérő lehet a facelift előtti kivitel.

A mi szintén '96-os, faceliftes 1.6-osunk is mindig csak kb. 5-6 önindító-fordulat után indul be.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #12589 Dátum: 2008.11.24 11:39:14 »
tehát nem az, hogy forog párat a motor, hanem ahogy  ráindítok azonnal megy, így nem igazán tudom, hogy lassan forgatja az önindítót, vagy nem.


Hmm. Milyen motor is ez?
Az én 1.6-osom ('96) MINDEN körülmények között kb 1 mp után indul be - ha jól tudom direkt (olajnyomást megvárja)

Most hogy is van ez?

Nem az olajnyomás miatt van ez. Ennyi idő kell a motorvezérlésnek, míg megkapja a jeleket és kidolgozza a paramétereket. Ebből a szempontból (is) valszeg eltérő lehet a facelift előtti kivitel.

A mi szintén '96-os, faceliftes 1.6-osunk is mindig csak kb. 5-6 önindító-fordulat után indul be.
Az enyém van mikor 1 fordulat on belül beindul B.C. mester szerint a Denso-s gyujtás másképp működ, ezen a téren, és lényeges, hogy a jeladó éppen milyen pozicióban állapodott meg a legutóbbi leállításkor. De jellemzően nagyon keveset kell köszörülni.

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #12590 Dátum: 2008.11.24 11:42:54 »
tehát nem az, hogy forog párat a motor, hanem ahogy  ráindítok azonnal megy, így nem igazán tudom, hogy lassan forgatja az önindítót, vagy nem.


Hmm. Milyen motor is ez?
Az én 1.6-osom ('96) MINDEN körülmények között kb 1 mp után indul be - ha jól tudom direkt (olajnyomást megvárja)

Most hogy is van ez?

94-es. Az indítások 80%-a úgy történik, hogy ráadom a gyújtást, fordítom tovább a kulcsot és már indul is, van néha amikor egy fél másodperces szünet van. Először én is meglepődtem, volt már olyan, hogy mire elfordítottam a kulcsot rendesen, addigra már járt a motor és úgy vette hogy ráindítottam.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Carina
« Válasz #12591 Dátum: 2008.11.24 11:47:12 »
Az enyém van mikor 1 fordulat on belül beindul B.C. mester szerint a Denso-s gyujtás másképp működ, ezen a téren, és lényeges, hogy a jeladó éppen milyen pozicióban állapodott meg a legutóbbi leállításkor. De jellemzően nagyon keveset kell köszörülni.
Nem a gyújtásrendszer miatt van, hanem ahogy írtad a szögjeladó és a kellő fordulat a mérvadó, és ezért van a kb 1 mp-es késleltetés a beindulásig.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #12592 Dátum: 2008.11.24 12:30:19 »
Az enyém van mikor 1 fordulat on belül beindul B.C. mester szerint a Denso-s gyujtás másképp működ, ezen a téren, és lényeges, hogy a jeladó éppen milyen pozicióban állapodott meg a legutóbbi leállításkor. De jellemzően nagyon keveset kell köszörülni.
Nem a gyújtásrendszer miatt van, hanem ahogy írtad a szögjeladó és a kellő fordulat a mérvadó, és ezért van a kb 1 mp-es késleltetés a beindulásig.
De van olyan eset is amikor azon nyomban ketyeg nincs az a kb1 sec se, hanem tényleg azonnal ketyeg. De ez 10 esetből 2.

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Carina
« Válasz #12593 Dátum: 2008.11.24 17:54:15 »
De van olyan eset is amikor azon nyomban ketyeg nincs az a kb1 sec se, hanem tényleg azonnal ketyeg. De ez 10 esetből 2.
Ilyen nálam még sose volt :)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12594 Dátum: 2008.11.24 17:57:19 »
De van olyan eset is amikor azon nyomban ketyeg nincs az a kb1 sec se, hanem tényleg azonnal ketyeg. De ez 10 esetből 2.
Ilyen nálam még sose volt :)

Faceliftes? Mert az nem csinál ilyet, ahogy írtam a miénkről is. Mindig kell neki 5-6 önindító-fordulat a beinduláshoz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #12595 Dátum: 2008.11.24 18:54:40 »
péntek dél óta rá se néztem a kocsira, ma egyet fordult a motor és indult. Szerintem jó még ez az akksi, bár már nézegetem az árakat, de feleslegesen nem veszek, az első nehezebben induláskor tényleg ráérek.

kalo1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re: Carina
« Válasz #12596 Dátum: 2008.11.24 20:56:19 »
Faceliftes? Mert az nem csinál ilyet, ahogy írtam a miénkről is. Mindig kell neki 5-6 önindító-fordulat a beinduláshoz.

Csatlakozom. Az enyém is faceliftes és soha nem indul be azonnal. Mindig kell neki 5-6 fordulat és mindig annyi kell neki. Télen-nyáron egyformán indul.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Carina
« Válasz #12597 Dátum: 2008.11.24 21:20:18 »
Nálam is kellet annó 4-5 tekerés,indulásig.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #12598 Dátum: 2008.11.24 21:56:56 »
Múltkor fater épp nagyon unta magát és megnézte az olajszintet a kocsiban, akkor látta, hogy a szellőző eléggé tele van minden okossággal, ez okozhat párásodást gondolom, mert az első szélvédőnél pont a vezető oldalon van mindig enyhe párásodás.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Carina
« Válasz #12599 Dátum: 2008.11.24 22:11:30 »
Faceliftes? Mert az nem csinál ilyet, ahogy írtam a miénkről is. Mindig kell neki 5-6 önindító-fordulat a beinduláshoz.

Csatlakozom. Az enyém is faceliftes és soha nem indul be azonnal. Mindig kell neki 5-6 fordulat és mindig annyi kell neki. Télen-nyáron egyformán indul.
Nem kell aggódni, hogy ez valamivel is rosszabb lenne, mert nem az, sőt ez inkább kíméli a motort. Ez a változtatás nagyon hasznos, ami a facelift-es változatoknál jelentkezik. Jelentősége nem más, mint a motort egy bizonyos késleltetéssel indítja, ezalatt az olajpumpának van ideje egy minimális olajat nyomi a csapágyaknak, így megvédi a csapágyakat egy vékony olaj filmréteg, és megnöveli az élettartalmat.