Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803999 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Carina
« Válasz #12540 Dátum: 2008.11.14 22:51:20 »
Feltöltés után járatni kellett volna, hogy bemelegedjen, kinyisson és a termosztát. Aztán után tölteni.

Jaja, tavaly így csinálta a Supratrendes srác is, járatta picit húzta is a gázt, majd töltött utána, megint járatta, majd megint töltött.
Megnéztem a tavalyi Supratrendes számlát, azon 3l fagyallo meg 3l desztviz van ha jol sikerült kiolvasni, elég randa írás :)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12541 Dátum: 2008.11.15 08:35:57 »
Hát sziasztooook!

Olyan jó érzés kerülget... Azt hiszem, sikerrel végrehajtottam a termosztát-cserét. Ez talán holnap reggel ki is derül, meglátom, hogy viselkedik a hőfokmérő.

No. Csepelen vettem meg a termosztátot, a Biturbó Kkt.-ben, mert ez volt hozzám a legközelebbi Nipparts alkatrészkereskedés. 2100 Ft-ot kóstált. Rájöttem a szétszedés alkalmával, hogy tömítés nem is kellett, maga a termosztát gumipereme tömít. Ha magát a csonkot vettem volna le, talán ott lett volna tömítés, nem tudom, de nem kellett, s ez a lényeg. Szépen leengedtem a rendszert, majd a fűtéscsövekbe innen is, és onnan is benyomtam a slagot, de nem várt eredmény jött. A víz egy leheletnyit sem volt zavaros, semmi elszennyeződés nem jött ki a rendszerből. Ennek örömére a termosztátházzal leszaladtam a pincébe, és adtam neki drótkoronggal. Egyedül ezen a csonkon volt némi vízkő, de hamar lejött. A termosztát házban, ahova illeszkedik termosztát gumi bereme, na ott, szintén kikapartam csavarhúzóval, a jobb illeszkedés és tömítés érdekében. Berakás előtt vékonyan bekentem motorolajjal, és simán a helyére cuppant. Hiába, Toyota! Visszakerült a csonk, majd a csövek, és feltöltés következett. 1,5 l fagyálló, és 1 liter ioncserélt víz fért bele, de ezt még holnap hazajövetkor ellenőrzöm. Nagyon remélem, hogy csak ez volt a baja, és nem lesz még valami gomba, vagy szenzor csere is. A kivett alkatrészen, ott, ahol a nagy rugó van, s azon belül van egy cucc, na mindegy, ott látni valami kopást, aminek nem kéne lennie, mintha néha szorult volna ott. Ha kértek képet, szívesen felteszem. Köszönöm a segítséget ismét!

Nade tényleg csak 2.5 liter ment bele? Akkor a rendszernek most legalább a fele levegővel van "feltöltve", akkor is, ha feltételezzük, hogy leengedéskor egy csomó folyadék benne maradt. Cirka 5 liternek minimum bele kellett volna mennie. Szvsz sürgősen nézd meg és töltsd utána (Misi leírta, hogyan kellett volna csinálni), nehogy megfőjön a motor vagy valami.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12542 Dátum: 2008.11.15 09:12:59 »
Most pár napig megint nálam van a jó "öreg" Carina  :yes: ... És mennyire klassz érzés ismét autózni vele  :clap: !

Az óra most fog átfordulni 210 ezerre, tehát jóbarátném faterjának sikerült belenyomni kemény bő 8 ezer km-t az egy év alatt  :) ... Az állapota természetesen nem romlott semmit. Ismét megállapíthattam, hogy mennyire jó ez a motor  :laugh: - alig húz gyengébben, mint a 2.0 Ave (ugyanúgy felmegy ugyanazokon az emelkedőkön, ugyanúgy megindul alacsony/közepes fordulaton ugyanabban a fokozatban stb), és közben ez a klassz morgós hang gázadásra - imádom  :wub: ... Nagy kár, hogy murray Cartárs nem egy ilyen állapotú autót próbált ki :excl:

A feladatok, amikért lehoztam Pécsre: vonóhorog felszerelés, műszaki vizsga, és éves szervíz (olajcsere, átvizsgálás). A vonóhorog tegnap föl is került, 40.500 pénz volt mindennel együtt, 1400 kg teherbírású, fix kivitelű, lengyel gyártmány. Szépen, korrekten fölszerelték, de egy apró hibának persze be kellett csúsznia  ::) ... A visszajelzőt a kormánytól balra lévő vakkapcsoló helyére szerelték, ezért leszerelték az ezt tartalmazó panelt, amin ugye a műszerfal-fényerőt állító tekerentyű is van; ennek a csatiját persze elfelejtették visszatenni  :wacko: ... Mindegy, ezt megreparáltam magam, csak nem értem, mire figyelt az illető, aki csinálta !? Még szépen hozzá is szigszalagozta a csatit egy kábelköteghez, alig találtam meg  :censored: ...

Hétfőn délelőtt megy műszakira a gép, aztán délután a szerelőhöz, átnézésre meg olajcserére (szokásos LM Synthoil 5 W 40). Az olajban ugyan csak 11 ezer km van, de 14 hónapos, így mindenképpen ki lesz cserélve.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.15 09:15:02 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Carina
« Válasz #12543 Dátum: 2008.11.15 11:54:24 »
Hétfőn délelőtt megy műszakira a gép, aztán délután a szerelőhöz, átnézésre meg olajcserére (szokásos LM Synthoil 5 W 40). Az olajban ugyan csak 11 ezer km van, de 14 hónapos, így mindenképpen ki lesz cserélve.

Miért, hány km-enként szoktad volt cserélni?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12544 Dátum: 2008.11.15 12:21:48 »
Hétfőn délelőtt megy műszakira a gép, aztán délután a szerelőhöz, átnézésre meg olajcserére (szokásos LM Synthoil 5 W 40). Az olajban ugyan csak 11 ezer km van, de 14 hónapos, így mindenképpen ki lesz cserélve.

Miért, hány km-enként szoktad volt cserélni?

15-16 ezer környékén. (Tudom mi van a könyvben, 10 ezer; de ott valaki kicsit nagyon túl akarta biztosítani a dolgokat. Nomeg feltételezem, hogy nem egy API-SM fullszint olajból indult ki. Lám, a szintén 4A-FE motoros Ave könyve már 15 ezrenkénti cserét ír!)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Carina
« Válasz #12545 Dátum: 2008.11.15 12:27:53 »
Hétfőn délelőtt megy műszakira a gép, aztán délután a szerelőhöz, átnézésre meg olajcserére (szokásos LM Synthoil 5 W 40). Az olajban ugyan csak 11 ezer km van, de 14 hónapos, így mindenképpen ki lesz cserélve.

Miért, hány km-enként szoktad volt cserélni?

15-16 ezer környékén. (Tudom mi van a könyvben, 10 ezer; de ott valaki kicsit nagyon túl akarta biztosítani a dolgokat. Nomeg feltételezem, hogy nem egy API-SM fullszint olajból indult ki. Lám, a szintén 4A-FE motoros Ave könyve már 15 ezrenkénti cserét ír!)

Aha. És milyen olajat írnak ahoz?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12546 Dátum: 2008.11.15 13:28:38 »
Hétfőn délelőtt megy műszakira a gép, aztán délután a szerelőhöz, átnézésre meg olajcserére (szokásos LM Synthoil 5 W 40). Az olajban ugyan csak 11 ezer km van, de 14 hónapos, így mindenképpen ki lesz cserélve.

Miért, hány km-enként szoktad volt cserélni?

15-16 ezer környékén. (Tudom mi van a könyvben, 10 ezer; de ott valaki kicsit nagyon túl akarta biztosítani a dolgokat. Nomeg feltételezem, hogy nem egy API-SM fullszint olajból indult ki. Lám, a szintén 4A-FE motoros Ave könyve már 15 ezrenkénti cserét ír!)

Aha. És milyen olajat írnak ahoz?

Nem tudom, mert nincs könyvem ilyen Avéhoz, de valószínűleg magasabb teljesítményszintűt, mint amilyet a Carinához. Viszont API SM-et tutira nem, mert az '97-ben még a Holdon volt, körülbelül  :) ...

Carinához viszont, ezt most néztem meg a könyvében, legalább API SG az ajánlott teljesítmény-szint, ehhez írják a 10 ezres olajcserét. Ehhez viszonyítsd a négy osztállyal magasabb feltételeket teljesítő SM-et! Ami ráadásul teljesen szintetikus, márpedig a fullszint olajok lassabban öregszenek el.

Vicc kategória: tudod, milyen olajat írtak elő a Camryhez '83-ban (a 7500-ankénti olajcseréhez)? Legalább API SD szintűt  :clap: ... Ennél ma az összes tesógazdaságos 5 liter=2000 forintos trutyi is többet tud (általában SF szintűek az ilyen vacakok). Ehhez képest én rész-szintetikus API SJ olajat használok benne  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Carina
« Válasz #12547 Dátum: 2008.11.15 13:46:14 »
Vicc kategória: tudod, milyen olajat írtak elő a Camryhez '83-ban (a 7500-ankénti olajcseréhez)? Legalább API SD szintűt  :clap: ... Ennél ma az összes tesógazdaságos 5 liter=2000 forintos trutyi is többet tud (általában SF szintűek az ilyen vacakok). Ehhez képest én rész-szintetikus API SJ olajat használok benne  :yes:
LM10w40 MoS2-t ? :)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12548 Dátum: 2008.11.15 13:54:45 »
Vicc kategória: tudod, milyen olajat írtak elő a Camryhez '83-ban (a 7500-ankénti olajcseréhez)? Legalább API SD szintűt  :clap: ... Ennél ma az összes tesógazdaságos 5 liter=2000 forintos trutyi is többet tud (általában SF szintűek az ilyen vacakok). Ehhez képest én rész-szintetikus API SJ olajat használok benne  :yes:
LM10w40 MoS2-t ? :)

Bingo  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Carina
« Válasz #12549 Dátum: 2008.11.15 14:21:23 »
LM10w40 MoS2-t ? :)
Bingo  :yes: !
Most én is ezt vettem, elégedett vagyok vele, kb 5 deci fogyott 10e alatt, de következőnek lehet kipróbálom azt amit Ti is használtatok az exCarinátokba.
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12550 Dátum: 2008.11.15 14:32:04 »
LM10w40 MoS2-t ? :)
Bingo  :yes: !
Most én is ezt vettem, elégedett vagyok vele, kb 5 deci fogyott 10e alatt, de következőnek lehet kipróbálom azt amit Ti is használtatok az exCarinátokba.

Ha bevált a molibdénes, akkor én nem variálnék a helyedben. Eleve nem a legszerencsésebb dolog sűrűn váltogatni az olajokat, ráadásul ez adalékolt is. 5 deci/10 ezer km ugyan nagyon alacsony olajfogyasztás, de mégis arra utal, hogy már nincs teljesen (!) tökéletes állapotban a motorod, ezért valszeg jobban jársz hosszú távon, ha maradsz ennél a kimondottan kopás-lassításra/megállításra optimalizált MoS2-es olajnál. Simán el tudom képzelni, hogy kell 2-3 intervallum ahhoz, hogy teljesen kifejtse a hatását.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12551 Dátum: 2008.11.15 18:12:51 »
LM10w40 MoS2-t ? :)
Bingo  :yes: !
Most én is ezt vettem, elégedett vagyok vele, kb 5 deci fogyott 10e alatt, de következőnek lehet kipróbálom azt amit Ti is használtatok az exCarinátokba.

Ha bevált a molibdénes, akkor én nem variálnék a helyedben. Eleve nem a legszerencsésebb dolog sűrűn váltogatni az olajokat, ráadásul ez adalékolt is. 5 deci/10 ezer km ugyan nagyon alacsony olajfogyasztás, de mégis arra utal, hogy már nincs teljesen (!) tökéletes állapotban a motorod, ezért valszeg jobban jársz hosszú távon, ha maradsz ennél a kimondottan kopás-lassításra/megállításra optimalizált MoS2-es olajnál. Simán el tudom képzelni, hogy kell 2-3 intervallum ahhoz, hogy teljesen kifejtse a hatását.

Nagyon jól mondja Palaczk mester, ha már elkötelezted a MoS2 adalékolt olaj mellett magadat, maradj annál!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12552 Dátum: 2008.11.15 21:52:02 »
Feltöltés után járatni kellett volna, hogy bemelegedjen, kinyisson és a termosztát. Aztán után tölteni.

Ez így is történt Mesterek! Mármint a túráztatás...vagy 5 percen át 4-5000-nél túráztattam, de számomra a hőfokmérő viselkedése volt elsődleges. Ezután a nagy röff után nem-igen mertem levenni a hűtősapkát. De ígérem, holnap sort kerítek rá. De egyébként, mielőtt megbontottam a rendszert, a kupaknál volt a vízszint. Lavorba a leengedés után sem ment több mint 2-3 liter. Jó, persze, miután bedugtam a slagot, a fene tudja, hogy több maradt-e bent, mint volt, vagy esetleg több. Ott is hibáztam, hogy az autó elejével az 50cm-en 20cm-t lejtő járdára álltam, hogy a lavor kényelmesen aláférjen...no és én is. Viszont, kicsit túlmentem a vízszintes részen, így az orra picit a lejtőre került. De mondom...holnap megnézem!!! :)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Carina
« Válasz #12553 Dátum: 2008.11.15 22:00:49 »
Nem kell túráztatni, elég bemelegíteni. Aztán utántölteni, továbbjáratni, ellenőrizni a szintet.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12554 Dátum: 2008.11.16 08:02:57 »
Feltöltés után járatni kellett volna, hogy bemelegedjen, kinyisson és a termosztát. Aztán után tölteni.

Ez így is történt Mesterek! Mármint a túráztatás...vagy 5 percen át 4-5000-nél túráztattam, de számomra a hőfokmérő viselkedése volt elsődleges. Ezután a nagy röff után nem-igen mertem levenni a hűtősapkát. De ígérem, holnap sort kerítek rá. De egyébként, mielőtt megbontottam a rendszert, a kupaknál volt a vízszint. Lavorba a leengedés után sem ment több mint 2-3 liter. Jó, persze, miután bedugtam a slagot, a fene tudja, hogy több maradt-e bent, mint volt, vagy esetleg több. Ott is hibáztam, hogy az autó elejével az 50cm-en 20cm-t lejtő járdára álltam, hogy a lavor kényelmesen aláférjen...no és én is. Viszont, kicsit túlmentem a vízszintes részen, így az orra picit a lejtőre került. De mondom...holnap megnézem!!! :)

Teljesen vízszintes talajon állva kell leengedni/feltölteni!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )