Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6804020 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12525 Dátum: 2008.11.11 18:11:59 »
Köszönöm a gyors és határozott választ mesterek! Innentől csupán annyi kéne, hogy mely márkák felé hajoljak? Ezeket találtam így gyorsban..

http://www.fridcar.hu/autoalkatresz.phtml?URL=prop.phtml&KHER=111&KMOD=482&D1=1996&MODE=5&CSZ=GTTH12182G2&KTYP=4729&LID=2695

http://www.origin.hu/origindb/treszl.asp?tkod=1008&gyev=&cikksz=040-80&tomites=601-11&tcsop=1&k1=1&k2=1

De lehet megint az lesz, mit B.C. mester a múltkor is írt, illetve tanultam a dologból, hogy bemegyek bármelyik boltba s megveszem ami van..

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12526 Dátum: 2008.11.11 18:30:22 »
Köszönöm a gyors és határozott választ mesterek! Innentől csupán annyi kéne, hogy mely márkák felé hajoljak? Ezeket találtam így gyorsban..

http://www.fridcar.hu/autoalkatresz.phtml?URL=prop.phtml&KHER=111&KMOD=482&D1=1996&MODE=5&CSZ=GTTH12182G2&KTYP=4729&LID=2695

http://www.origin.hu/origindb/treszl.asp?tkod=1008&gyev=&cikksz=040-80&tomites=601-11&tcsop=1&k1=1&k2=1

De lehet megint az lesz, mit B.C. mester a múltkor is írt, illetve tanultam a dologból, hogy bemegyek bármelyik boltba s megveszem ami van..

Nipparts például bevállalható, 2100.- HUF körül...

pl. ITT
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.11 18:32:10 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12527 Dátum: 2008.11.11 18:40:29 »
Köszönöm a gyors és határozott választ mesterek! Innentől csupán annyi kéne, hogy mely márkák felé hajoljak? Ezeket találtam így gyorsban..

http://www.fridcar.hu/autoalkatresz.phtml?URL=prop.phtml&KHER=111&KMOD=482&D1=1996&MODE=5&CSZ=GTTH12182G2&KTYP=4729&LID=2695

http://www.origin.hu/origindb/treszl.asp?tkod=1008&gyev=&cikksz=040-80&tomites=601-11&tcsop=1&k1=1&k2=1

De lehet megint az lesz, mit B.C. mester a múltkor is írt, illetve tanultam a dologból, hogy bemegyek bármelyik boltba s megveszem ami van..

Nipparts például bevállalható, 2100.- HUF körül...

pl. ITT
Így van!
Arra az egyre kell csak figyelni, hogy beépítésnél a termosztát házon lévő kis kotyogó cucc felfelé legyen, hogy ki tudja magát légteleníteni a rendszer.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Carina
« Válasz #12528 Dátum: 2008.11.11 21:19:18 »

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Carina
« Válasz #12529 Dátum: 2008.11.11 21:29:32 »
Szép estét az Uraknak!

Beállok a sorba, nekem is hőfokjeladó problémám van. A jelenség a következő, de előtte

Előzmény (1 hónapja történt) : olajcsere (10W-ről 5W-re váltással), összes szíj csere f.görgővel.

Jelenség: reggel 5 körül indulok 25km-es utamra. Elég hideg van ilyenkor. No, de tavaly télen nem volt ilyen gond. Szóval a 25km megtétele után a műszerfalon lévő hőm. visszajelző a megszokott (mutató 90o-ban áll, azaz vízszintesen) hanem a 0 és e között. Vagyis úgy 45o-ban. Másik reggel ugyan ez, de lepadlóztam és a hőfok normalizálódott, azaz 90o-os szögben állt a mutató. Ekkorra odaértem a célhoz, úgyhogy nem tudom, ha tovább mentem volna 5.-ben, akkor visszament-e volna. Ma délután hazajövet lestem a mutatót, a normális helyén volt végig, nem volt rendellenességre utaló jel (de jóval melegebb is volt az idő).
Jelenség lehet még az, hogy a fűtésem mintha a felére esett volna vissza, a 25km-en végig maxon ment, és egyáltalán nem izzadtam. Na jó, nem is fáztam, de hol vannak még a mínuszok??? Ez aggodalomra ad okot... Az is tény, hogy megvétel óta (2 év) keveslem a fűtési teljesítményt, de nem is tudom, hogy mi lenne a normális. De az mindneképp jó lenne, ha legalább olyan jó lenne mint tavaly.

Kollégák, ismerősök megállapításai: szinte egyöntetűen a "termosztátra" szavaztak. Az egyik meg is mutatta, hogy melyik az, mégpedig ez a gyújtáselosztó alatt van, és valóban, a hűtőről jön rá egy vastag gumicső. Hazajöttem, s rákerestem a neten az alkatrészre. Igen ám, de a "termosztátra" szerintem a hűtőkupakot dobta ki, illetve annak belsejét (legalábbis nagyon hasonlított rá). Hozzánemértésemből fakad, hogy eme alkatrész rendes megnevezését sem tudom... Találtam még hűtőfolyadék-érzékelőt és még sok hasonló megnevezésűt, amire mondhatom, hogy igen, ez az! De nem az!

Aztán...a szerelőm említette, hogy eme becses alkatrész működőképességét ellenőrizhetem házilag, a tűzhelyen melegítvén vizet, s lesni, hogy mikor nyit ki (vagy nem nyit, vagy korán nyit). A nagy könyvben mekkora hőmérsékleten kéne nyitnia? (82oC?)

Nagy valószínűséggel jól diagnosztizálták a problémát. Sima termosztátcsere orvosolni fogja. Csak Carina E-hez való tegyél/tetess bele. Nem nagy összeg, viszont minél előbb cseréld/cseréltesd ki, mert így állandóan túlhűl a motor, ha jönnek a hidegek és az bizony nem tesz jót sem a motornak (nem üzemmeleg üzemeltetés= nagyobb kopás), sem pedig a pénztárcádnak (nagyobb fogyasztás és a kopásból adódó amortizáció)
Ha jól emlékezem 5E HUF alatt van a tárgybeli jóminőségő alkatrész ára, de majd az aktív Carinások megmondják a tutit.

Húha,

Jó, hogy erről szó esett, ez nekem is probléma..Eddig nem nagyon foglalkoztam vele, örültem, hogy nem melegszik..:D Legtöbbször pont jól áll, de előfordul, hogy lemegy, főleg persze városon kívül. Szóval termosztátcsere..
'94 Carina 2.0 GLi

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #12530 Dátum: 2008.11.12 18:24:50 »
errol az adattablarol jut eszembe: valahol felvan tuntetve az auto gyartasi eve? mert nalam az adattablan nincs ilyen.

A VIN-ben (Vehicle Identification Number), azaz az alvázszámban meg kell lennie, de szintén kódolva. Erről most hirtelenjében nem találtam adatot, hogy mi mit jelent benne. Persze némelyik karakter jelentése egyértelmű, de hogy mi/hogyan utal a gyártási dátumra, azt nem vágom. Lehet, hogy simán csak a sorozatszám alapján derül ki. Pl. az én Camrym VIN-je JT1H0SV11xxxxxxxx, és ez egy 83-as autó; jóbarátom 86-os ex-Camryjének pedig pontosan ugyanez a VIN-je, leszámítva a kiixelt számjegyeket, amelyek nyilván gyártási sorrendben követték egymást, tehát egyszerű sorozatszámok.
Legy
igazabol  a kocsi valos gyartasi idopontja erdekelt volna. a rendszama F-es, az uzembeallitas ideje '95,  igy talan valos. koszi az infot.
Ha mondasz egy teljes alvázszámot, akkor év hónapra meg tudom mondani.
De bármelyik műanyag alkatrész gyártásától számított max. 2 hónap a kocsi gyártási ideje. Legegyszrűbb a hamuzó alját megnézni!

na ez lenne az alvazszam:   JT153ATK000131850
Lehettem volna halasz ...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12531 Dátum: 2008.11.13 09:43:44 »
na ez lenne az alvazszam:   JT153ATK000131850
Rendben utána nézek és jelentkezem.


javítottam Profy

Én meg javítottam amit Profy sem vett észre... Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.13 12:55:27 írta Trotter66 »

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Carina
« Válasz #12532 Dátum: 2008.11.13 14:48:27 »
A javítások napja.. :D
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12533 Dátum: 2008.11.13 15:00:49 »
Nekem is kellene javítani valamit....    :sweatdrop:

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Carina
« Válasz #12534 Dátum: 2008.11.13 16:52:39 »
Nekem is kellene javítani valamit....    :sweatdrop:
De az 1 Corolla :whistling:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12535 Dátum: 2008.11.13 16:55:49 »
Nekem is kellene javítani valamit....    :sweatdrop:
De az 1 Corolla :whistling:
Ok, sziasztok!   :sweatdrop: :whistling:

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
jaj!
« Válasz #12536 Dátum: 2008.11.14 17:23:20 »
Cunami alkalmából...

[a csatolmányt egy admin törölte]
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12537 Dátum: 2008.11.14 18:54:37 »
Hát sziasztooook!

Olyan jó érzés kerülget... Azt hiszem, sikerrel végrehajtottam a termosztát-cserét. Ez talán holnap reggel ki is derül, meglátom, hogy viselkedik a hőfokmérő.

No. Csepelen vettem meg a termosztátot, a Biturbó Kkt.-ben, mert ez volt hozzám a legközelebbi Nipparts alkatrészkereskedés. 2100 Ft-ot kóstált. Rájöttem a szétszedés alkalmával, hogy tömítés nem is kellett, maga a termosztát gumipereme tömít. Ha magát a csonkot vettem volna le, talán ott lett volna tömítés, nem tudom, de nem kellett, s ez a lényeg. Szépen leengedtem a rendszert, majd a fűtéscsövekbe innen is, és onnan is benyomtam a slagot, de nem várt eredmény jött. A víz egy leheletnyit sem volt zavaros, semmi elszennyeződés nem jött ki a rendszerből. Ennek örömére a termosztátházzal leszaladtam a pincébe, és adtam neki drótkoronggal. Egyedül ezen a csonkon volt némi vízkő, de hamar lejött. A termosztát házban, ahova illeszkedik termosztát gumi bereme, na ott, szintén kikapartam csavarhúzóval, a jobb illeszkedés és tömítés érdekében. Berakás előtt vékonyan bekentem motorolajjal, és simán a helyére cuppant. Hiába, Toyota! Visszakerült a csonk, majd a csövek, és feltöltés következett. 1,5 l fagyálló, és 1 liter ioncserélt víz fért bele, de ezt még holnap hazajövetkor ellenőrzöm. Nagyon remélem, hogy csak ez volt a baja, és nem lesz még valami gomba, vagy szenzor csere is. A kivett alkatrészen, ott, ahol a nagy rugó van, s azon belül van egy cucc, na mindegy, ott látni valami kopást, aminek nem kéne lennie, mintha néha szorult volna ott. Ha kértek képet, szívesen felteszem. Köszönöm a segítséget ismét!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12538 Dátum: 2008.11.14 20:14:40 »
Hát sziasztooook!

Olyan jó érzés kerülget... Azt hiszem, sikerrel végrehajtottam a termosztát-cserét. Ez talán holnap reggel ki is derül, meglátom, hogy viselkedik a hőfokmérő.

No. Csepelen vettem meg a termosztátot, a Biturbó Kkt.-ben, mert ez volt hozzám a legközelebbi Nipparts alkatrészkereskedés. 2100 Ft-ot kóstált. Rájöttem a szétszedés alkalmával, hogy tömítés nem is kellett, maga a termosztát gumipereme tömít. Ha magát a csonkot vettem volna le, talán ott lett volna tömítés, nem tudom, de nem kellett, s ez a lényeg. Szépen leengedtem a rendszert, majd a fűtéscsövekbe innen is, és onnan is benyomtam a slagot, de nem várt eredmény jött. A víz egy leheletnyit sem volt zavaros, semmi elszennyeződés nem jött ki a rendszerből. Ennek örömére a termosztátházzal leszaladtam a pincébe, és adtam neki drótkoronggal. Egyedül ezen a csonkon volt némi vízkő, de hamar lejött. A termosztát házban, ahova illeszkedik termosztát gumi bereme, na ott, szintén kikapartam csavarhúzóval, a jobb illeszkedés és tömítés érdekében. Berakás előtt vékonyan bekentem motorolajjal, és simán a helyére cuppant. Hiába, Toyota! Visszakerült a csonk, majd a csövek, és feltöltés következett. 1,5 l fagyálló, és 1 liter ioncserélt víz fért bele, de ezt még holnap hazajövetkor ellenőrzöm. Nagyon remélem, hogy csak ez volt a baja, és nem lesz még valami gomba, vagy szenzor csere is. A kivett alkatrészen, ott, ahol a nagy rugó van, s azon belül van egy cucc, na mindegy, ott látni valami kopást, aminek nem kéne lennie, mintha néha szorult volna ott. Ha kértek képet, szívesen felteszem. Köszönöm a segítséget ismét!

Csak két és fél liter? Én mintha többre emlékeznék, dehát már régen volt Carinám...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Carina
« Válasz #12539 Dátum: 2008.11.14 20:17:21 »
Feltöltés után járatni kellett volna, hogy bemelegedjen, kinyisson és a termosztát. Aztán után tölteni.