Szép estét az Uraknak!
Beállok a sorba, nekem is hőfokjeladó problémám van. A jelenség a következő, de előtte
Előzmény (1 hónapja történt) : olajcsere (10W-ről 5W-re váltással), összes szíj csere f.görgővel.
Jelenség: reggel 5 körül indulok 25km-es utamra. Elég hideg van ilyenkor. No, de tavaly télen nem volt ilyen gond. Szóval a 25km megtétele után a műszerfalon lévő hőm. visszajelző a megszokott (mutató 90o-ban áll, azaz vízszintesen) hanem a 0 és e között. Vagyis úgy 45o-ban. Másik reggel ugyan ez, de lepadlóztam és a hőfok normalizálódott, azaz 90o-os szögben állt a mutató. Ekkorra odaértem a célhoz, úgyhogy nem tudom, ha tovább mentem volna 5.-ben, akkor visszament-e volna. Ma délután hazajövet lestem a mutatót, a normális helyén volt végig, nem volt rendellenességre utaló jel (de jóval melegebb is volt az idő).
Jelenség lehet még az, hogy a fűtésem mintha a felére esett volna vissza, a 25km-en végig maxon ment, és egyáltalán nem izzadtam. Na jó, nem is fáztam, de hol vannak még a mínuszok??? Ez aggodalomra ad okot... Az is tény, hogy megvétel óta (2 év) keveslem a fűtési teljesítményt, de nem is tudom, hogy mi lenne a normális. De az mindneképp jó lenne, ha legalább olyan jó lenne mint tavaly.
Kollégák, ismerősök megállapításai: szinte egyöntetűen a "termosztátra" szavaztak. Az egyik meg is mutatta, hogy melyik az, mégpedig ez a gyújtáselosztó alatt van, és valóban, a hűtőről jön rá egy vastag gumicső. Hazajöttem, s rákerestem a neten az alkatrészre. Igen ám, de a "termosztátra" szerintem a hűtőkupakot dobta ki, illetve annak belsejét (legalábbis nagyon hasonlított rá). Hozzánemértésemből fakad, hogy eme alkatrész rendes megnevezését sem tudom... Találtam még hűtőfolyadék-érzékelőt és még sok hasonló megnevezésűt, amire mondhatom, hogy igen, ez az! De nem az!
Aztán...a szerelőm említette, hogy eme becses alkatrész működőképességét ellenőrizhetem házilag, a tűzhelyen melegítvén vizet, s lesni, hogy mikor nyit ki (vagy nem nyit, vagy korán nyit). A nagy könyvben mekkora hőmérsékleten kéne nyitnia? (82oC?)