Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6804057 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12510 Dátum: 2008.11.08 21:53:03 »
Minden ami Corollával kapcsolatos?
Esetleg Corolla '90 előtt
 :whistling:

Ok, de ez utáni.
Mert van különbség éppen a gyengécske karbi a váltás miatt.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Carina
« Válasz #12511 Dátum: 2008.11.08 21:55:22 »
Minden ami Corollával kapcsolatos?
Esetleg Corolla '90 előtt
 :whistling:

Ok, de ez utáni.
Mert van különbség éppen a gyengécske karbi a váltás miatt.

Akkor marad ez: Minden ami Corollával kapcsolatos
Ez szerintem megfelel.
Eddig is arra törekedett itt mindenki, hogy nem nyissunk mindennek új topicot, szerintem ezután is ehhez kéne tartani magunkat.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12512 Dátum: 2008.11.08 22:00:02 »
Minden ami Corollával kapcsolatos?
Esetleg Corolla '90 előtt
 :whistling:

Ok, de ez utáni.
Mert van különbség éppen a gyengécske karbi a váltás miatt.

Akkor marad ez: Minden ami Corollával kapcsolatos
Ez szerintem megfelel.
Eddig is arra törekedett itt mindenki, hogy nem nyissunk mindennek új topicot, szerintem ezután is ehhez kéne tartani magunkat.

OK, OK.  Ezért kérdezek előbb!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12513 Dátum: 2008.11.08 22:04:44 »
Minden ami Corollával kapcsolatos?
Esetleg Corolla '90 előtt
 :whistling:

Ok, de ez utáni.
Mert van különbség éppen a gyengécske karbi a váltás miatt.

Akkor marad ez: Minden ami Corollával kapcsolatos
Ez szerintem megfelel.
Eddig is arra törekedett itt mindenki, hogy nem nyissunk mindennek új topicot, szerintem ezután is ehhez kéne tartani magunkat.

Egyetértek!

(Mondjuk a "Corolla 90 előtt" topikkal sosem voltam kibékülve. Egyrészt, mert ott van, ahol van, és nem a Corolla-fórumban, holott ott lenne a helye; pl. Carinákról meg Camrykről is a megfelelő fórumokban írunk, és nem a "90-es évek előtti..." fórumban, akkor sem, ha régebbiek ennél az évjáratnál. Másrészt, mert a topik elnevezése nem követ semmilyen logikát, amire most b.c. felvetése jól rávilágít - lévén így pl. az E9-es generáció szépen "ketté van vágva"  ::) ... Aztán ott van a Starlet topik, a "90-es évek előtti..." fórumban, miközben 99-ig készült a modell... Na mindegy, ez van.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #12514 Dátum: 2008.11.08 23:05:40 »
Sziasztok, egy kérdéssel fordulnék hozzátok.

Ma voltam olaj és szűrőcserén (+ feldobattam a téligumikat) és hazafelé arra lettem figyeles, hogy a műszerfalon a hűtővíz hőfokmérője időnként felvándorol, a normál vízszint alatt egy picivel állásból lassan fel, kb a háromnegyedéig. Később aztán visszament a vízszint alatti részre, de ezt megcsinálta vagy háromszor.
Mikor hazaértem nézegettem a dolgot, járattam álló helyzetben, mikor elkezdett felmenni, akkor kapcsolt be hangosabbra a két ventillátor, és kb fél perc múlva vissza is ment normál állapotba. Viszont a tágulási tartályba belekukkantottam, és az az eléggé gőzölgött.
Kérdésem az lenne, hogy lehet-e az új motorolajnak ilyen hatása, míg 'bejáratódik' vagy hasonló?
Castrol Magnatec 10W40-est raktak bele (33 dl-et).

A kocsi 4 hónapja esett át motorgenerálon, akkor csinált hasonlót a hőfokmérő, igaz akkor maxra is fölment mert eldurrant egy gumicső.
Úgyhogy ha a hőfokrmérő vándorol, én már parázom rendesen...    :helpsmilie:
Válaszaitokat, ötleteiteket előre is nagyon köszi! 

Az olajcseréhez biztosan nincs köze. Ez az időnkénti melegedés nem köthető semmihez (pl. forgalmi helyzethez)? Mert a Camrym pl. azt csinálja (tíz éve), hogy mikor állok vele városban teszem azt lámpánál, akkor elindul fölfelé a hőmérő mutatója; föl is megy elég magasra (kb. a skála pirosig tartó szakaszának a háromnegyedéig), majd ahogy bekapcsol a ventillátor és/vagy elindulok (és ezáltal újra kap menetszelet), akkor hipp-hopp pár mp alatt visszamegy a normál állásba. Mondom, ezt tíz éve csinálja a kocsi, közben megtettem 220 ezer km-t, és még nem esett szét :) ... Tehát ha csak ennyi a "hibajelenség", akkor ez még szerintem nem ok az aggodalomra. Föltéve, hogy a vizet nem eszi, és nem megy pirosba a mutató. Az, hogy gőzölög a lötty, természetes dolog. 90 fok körüli hőmérsékleten naná, hogy gőzölög.

Köszi szépen!  :laugh:

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #12515 Dátum: 2008.11.08 23:29:16 »
errol az adattablarol jut eszembe: valahol felvan tuntetve az auto gyartasi eve? mert nalam az adattablan nincs ilyen.

A VIN-ben (Vehicle Identification Number), azaz az alvázszámban meg kell lennie, de szintén kódolva. Erről most hirtelenjében nem találtam adatot, hogy mi mit jelent benne. Persze némelyik karakter jelentése egyértelmű, de hogy mi/hogyan utal a gyártási dátumra, azt nem vágom. Lehet, hogy simán csak a sorozatszám alapján derül ki. Pl. az én Camrym VIN-je JT1H0SV11xxxxxxxx, és ez egy 83-as autó; jóbarátom 86-os ex-Camryjének pedig pontosan ugyanez a VIN-je, leszámítva a kiixelt számjegyeket, amelyek nyilván gyártási sorrendben követték egymást, tehát egyszerű sorozatszámok.
igazabol  a kocsi valos gyartasi idopontja erdekelt volna. a rendszama F-es, az uzembeallitas ideje '95,  igy talan valos. koszi az infot.
Lehettem volna halasz ...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12516 Dátum: 2008.11.09 06:52:16 »
errol az adattablarol jut eszembe: valahol felvan tuntetve az auto gyartasi eve? mert nalam az adattablan nincs ilyen.

A VIN-ben (Vehicle Identification Number), azaz az alvázszámban meg kell lennie, de szintén kódolva. Erről most hirtelenjében nem találtam adatot, hogy mi mit jelent benne. Persze némelyik karakter jelentése egyértelmű, de hogy mi/hogyan utal a gyártási dátumra, azt nem vágom. Lehet, hogy simán csak a sorozatszám alapján derül ki. Pl. az én Camrym VIN-je JT1H0SV11xxxxxxxx, és ez egy 83-as autó; jóbarátom 86-os ex-Camryjének pedig pontosan ugyanez a VIN-je, leszámítva a kiixelt számjegyeket, amelyek nyilván gyártási sorrendben követték egymást, tehát egyszerű sorozatszámok.
Legy
igazabol  a kocsi valos gyartasi idopontja erdekelt volna. a rendszama F-es, az uzembeallitas ideje '95,  igy talan valos. koszi az infot.
Ha mondasz egy teljes alvázszámot, akkor év hónapra meg tudom mondani.
De bármelyik műanyag alkatrész gyártásától számított max. 2 hónap a kocsi gyártási ideje. Legegyszrűbb a hamuzó alját megnézni!

Joe Fermansky

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Carina
« Válasz #12517 Dátum: 2008.11.09 17:43:10 »
Sziasztok!
A hűtővíz hőfokmérőm állandoan a legnagyobb értéket mutatja, ha lehúzom a hőfokérzékelőről a vezetéket csak feles állásba esik vissza a mutató. Vettem új hőfokérzékelőt, de ugyanaz a jelenség, valószínű a műszerem ment tönkre.Valamint nem szól a "duda" hiába nyomkodom :), külön-külön kipróbáltam a kűrtöt úgy szólnak, ám a kórmányról nem műkődik, ha tudtok kérlek segítsetek megjavítani. Köszönöm.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Carina
« Válasz #12518 Dátum: 2008.11.09 18:12:58 »
Sziasztok!
A hűtővíz hőfokmérőm állandoan a legnagyobb értéket mutatja, ha lehúzom a hőfokérzékelőről a vezetéket csak feles állásba esik vissza a mutató. Vettem új hőfokérzékelőt, de ugyanaz a jelenség, valószínű a műszerem ment tönkre.Valamint nem szól a "duda" hiába nyomkodom :), külön-külön kipróbáltam a kűrtöt úgy szólnak, ám a kórmányról nem műkődik, ha tudtok kérlek segítsetek megjavítani. Köszönöm.

Hőfokmérő gondom nekem is volt. :(
Műszerfalban mechanikai problémák voltak kontakspré megoldotta a gondot és a piszok kiment a visszahúzó rugónál.De ha facelift előtti Carinád van egy mutatós egységet próbaképpen tudok adni.

Duda kérdés,Átvezető szalagod megszakadhatott.Kormánylufi le,átvezető szalag ki,majd forrasztó párkával javítás.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Joe Fermansky

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Carina
« Válasz #12519 Dátum: 2008.11.10 19:29:02 »
Sziasztok!
A hűtővíz hőfokmérőm állandoan a legnagyobb értéket mutatja, ha lehúzom a hőfokérzékelőről a vezetéket csak feles állásba esik vissza a mutató. Vettem új hőfokérzékelőt, de ugyanaz a jelenség, valószínű a műszerem ment tönkre.Valamint nem szól a "duda" hiába nyomkodom :), külön-külön kipróbáltam a kűrtöt úgy szólnak, ám a kórmányról nem műkődik, ha tudtok kérlek segítsetek megjavítani. Köszönöm.

Hőfokmérő gondom nekem is volt. :(
Műszerfalban mechanikai problémák voltak kontakspré megoldotta a gondot és a piszok kiment a visszahúzó rugónál.De ha facelift előtti Carinád van egy mutatós egységet próbaképpen tudok adni.

Duda kérdés,Átvezető szalagod megszakadhatott.Kormánylufi le,átvezető szalag ki,majd forrasztó párkával javítás.
Köszi a segítséget az, hogy facelift előtti a 96-os évjárat előttiekre vonatkozik amiket még japánban raktak össze? Mert az enyém 96-os évjárat és az új elejű.Amúgy felvettelek msn-re írtam is csak nem kaptam választ a ködlámpákkal kapcsolatban.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12520 Dátum: 2008.11.10 19:57:31 »
Köszi a segítséget az, hogy facelift előtti a 96-os évjárat előttiekre vonatkozik amiket még japánban raktak össze? Mert az enyém 96-os évjárat és az új elejű.Amúgy felvettelek msn-re írtam is csak nem kaptam választ a ködlámpákkal kapcsolatban.

A facelift a 96-os évjáraton belül volt, valahol kb. év közepén. Szóval 96-os autó lehet mindkét féle. Facelift előttiek a "régi elejűek", amiket még vegyesen Japánban és Angliában szereltek össze; egy részüket itt, egy másik részüket ott gyártották.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Carina
« Válasz #12521 Dátum: 2008.11.10 21:28:42 »
Köszi a segítséget az, hogy facelift előtti a 96-os évjárat előttiekre vonatkozik amiket még japánban raktak össze? Mert az enyém 96-os évjárat és az új elejű.Amúgy felvettelek msn-re írtam is csak nem kaptam választ a ködlámpákkal kapcsolatban.

Nem volt facelift előtti carina angliában gyártott is.Pl a Flint mesteré ilyen.
Nem kaptam a ködlámpával kapcsolatban semmit csak hogy jelöltél. :( Most írtam MSN re is hogy persze segítünk hol tudunk :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12522 Dátum: 2008.11.11 16:57:07 »
Szép estét az Uraknak!

Beállok a sorba, nekem is hőfokjeladó problémám van. A jelenség a következő, de előtte

Előzmény (1 hónapja történt) : olajcsere (10W-ről 5W-re váltással), összes szíj csere f.görgővel.

Jelenség: reggel 5 körül indulok 25km-es utamra. Elég hideg van ilyenkor. No, de tavaly télen nem volt ilyen gond. Szóval a 25km megtétele után a műszerfalon lévő hőm. visszajelző a megszokott (mutató 90o-ban áll, azaz vízszintesen) hanem a 0 és e között. Vagyis úgy 45o-ban. Másik reggel ugyan ez, de lepadlóztam és a hőfok normalizálódott, azaz 90o-os szögben állt a mutató. Ekkorra odaértem a célhoz, úgyhogy nem tudom, ha tovább mentem volna 5.-ben, akkor visszament-e volna. Ma délután hazajövet lestem a mutatót, a normális helyén volt végig, nem volt rendellenességre utaló jel (de jóval melegebb is volt az idő).
Jelenség lehet még az, hogy a fűtésem mintha a felére esett volna vissza, a 25km-en végig maxon ment, és egyáltalán nem izzadtam. Na jó, nem is fáztam, de hol vannak még a mínuszok??? Ez aggodalomra ad okot... Az is tény, hogy megvétel óta (2 év) keveslem a fűtési teljesítményt, de nem is tudom, hogy mi lenne a normális. De az mindneképp jó lenne, ha legalább olyan jó lenne mint tavaly.

Kollégák, ismerősök megállapításai: szinte egyöntetűen a "termosztátra" szavaztak. Az egyik meg is mutatta, hogy melyik az, mégpedig ez a gyújtáselosztó alatt van, és valóban, a hűtőről jön rá egy vastag gumicső. Hazajöttem, s rákerestem a neten az alkatrészre. Igen ám, de a "termosztátra" szerintem a hűtőkupakot dobta ki, illetve annak belsejét (legalábbis nagyon hasonlított rá). Hozzánemértésemből fakad, hogy eme alkatrész rendes megnevezését sem tudom... Találtam még hűtőfolyadék-érzékelőt és még sok hasonló megnevezésűt, amire mondhatom, hogy igen, ez az! De nem az!

Aztán...a szerelőm említette, hogy eme becses alkatrész működőképességét ellenőrizhetem házilag, a tűzhelyen melegítvén vizet, s lesni, hogy mikor nyit ki (vagy nem nyit, vagy korán nyit). A nagy könyvben mekkora hőmérsékleten kéne nyitnia? (82oC?)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12523 Dátum: 2008.11.11 17:16:36 »
Szép estét az Uraknak!

Beállok a sorba, nekem is hőfokjeladó problémám van. A jelenség a következő, de előtte

Előzmény (1 hónapja történt) : olajcsere (10W-ről 5W-re váltással), összes szíj csere f.görgővel.

Jelenség: reggel 5 körül indulok 25km-es utamra. Elég hideg van ilyenkor. No, de tavaly télen nem volt ilyen gond. Szóval a 25km megtétele után a műszerfalon lévő hőm. visszajelző a megszokott (mutató 90o-ban áll, azaz vízszintesen) hanem a 0 és e között. Vagyis úgy 45o-ban. Másik reggel ugyan ez, de lepadlóztam és a hőfok normalizálódott, azaz 90o-os szögben állt a mutató. Ekkorra odaértem a célhoz, úgyhogy nem tudom, ha tovább mentem volna 5.-ben, akkor visszament-e volna. Ma délután hazajövet lestem a mutatót, a normális helyén volt végig, nem volt rendellenességre utaló jel (de jóval melegebb is volt az idő).
Jelenség lehet még az, hogy a fűtésem mintha a felére esett volna vissza, a 25km-en végig maxon ment, és egyáltalán nem izzadtam. Na jó, nem is fáztam, de hol vannak még a mínuszok??? Ez aggodalomra ad okot... Az is tény, hogy megvétel óta (2 év) keveslem a fűtési teljesítményt, de nem is tudom, hogy mi lenne a normális. De az mindneképp jó lenne, ha legalább olyan jó lenne mint tavaly.

Kollégák, ismerősök megállapításai: szinte egyöntetűen a "termosztátra" szavaztak. Az egyik meg is mutatta, hogy melyik az, mégpedig ez a gyújtáselosztó alatt van, és valóban, a hűtőről jön rá egy vastag gumicső. Hazajöttem, s rákerestem a neten az alkatrészre. Igen ám, de a "termosztátra" szerintem a hűtőkupakot dobta ki, illetve annak belsejét (legalábbis nagyon hasonlított rá). Hozzánemértésemből fakad, hogy eme alkatrész rendes megnevezését sem tudom... Találtam még hűtőfolyadék-érzékelőt és még sok hasonló megnevezésűt, amire mondhatom, hogy igen, ez az! De nem az!

Aztán...a szerelőm említette, hogy eme becses alkatrész működőképességét ellenőrizhetem házilag, a tűzhelyen melegítvén vizet, s lesni, hogy mikor nyit ki (vagy nem nyit, vagy korán nyit). A nagy könyvben mekkora hőmérsékleten kéne nyitnia? (82oC?)

Nagy valószínűséggel jól diagnosztizálták a problémát. Sima termosztátcsere orvosolni fogja. Csak Carina E-hez való tegyél/tetess bele. Nem nagy összeg, viszont minél előbb cseréld/cseréltesd ki, mert így állandóan túlhűl a motor, ha jönnek a hidegek és az bizony nem tesz jót sem a motornak (nem üzemmeleg üzemeltetés= nagyobb kopás), sem pedig a pénztárcádnak (nagyobb fogyasztás és a kopásból adódó amortizáció)
Ha jól emlékezem 5E HUF alatt van a tárgybeli jóminőségő alkatrész ára, de majd az aktív Carinások megmondják a tutit.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12524 Dátum: 2008.11.11 17:22:39 »
Így van egyértelmű termosztát hiba. Nem kell annyit görcsölni rajta, meg kell venni, be kell tenni. 10 perces munka!