Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6796281 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12180 Dátum: 2008.09.12 20:29:52 »
Nézegetem itt a márkákat, hát van itt blődség.
Maradjuk tehát abban, hogy a szervo szivattyú 3 bordás 650 mm hosszú, generátor 5 bordás 975 mm hosszú, klíma: 4 bordás 875 mm.
De mondom még egyszer nem így szoktuk keresni a boltban!

Szuper, hogy máris érkezett válasz, az meg még jobb, hogy Tőled!

Bárdiáknál azért nem időztem sokáig, mert nem láttam GATES márkájú szíjakat. Márpedig a szerelőm ezt ajánlotta. Aztán, lehet hogy Ti mást mondotok, várom a hozzászólásokat. Hogy nem így szoktuk keresni? Hát hogyan? Tőlem kérdezi a boltos telefonon, hogy mit hajt meg a szíj...hát mittom én...elküldtem a motorszámot meg mindent, és ezzel hív fel...ja, meg hogy nézzem meg, hogy hány bordás...akkor most ezt tudnom kell, vagy nem, mikor vásárolok???

Továbbá, egy ismerős által ilyen ajánlatot kaptam:

Carina E
Vezérműszij gates:8650ft
feszítőgörgő német ruville:8800ft
vízpumpa japánparts:9600ft
hosszbordásszij gates:1-6900ft 2-2200ft 3-2900ft
szélvédő:18000ft

Én egyedül a feszítőgörgőt hanyagolnám a listából, az a neve hallatán...hát, SKF-et láttam 11.800-ért. De Ti mondjátok meg, hogy melyik jobb, én aztán totál laikus vagyok ebből a szempontból. A vízpumpát, ugye majd a szíjcseréknél lehet komolyabban megvizsgálni, hogy cserélni kell-e? Valami olyasmit is magyaráztak, ha a vízpumpát nem a vezérműszíj hajtja, hanem valamely másik kis szíj, akkor azt nem kell cserélni. Mármint a vízpumpát.

Bocs, ha néha hülyeségeket kérdezek, vagy írok, ugyan a karbantartás területén dolgozom, de az autókhoz nem értek, és ... nem is szeretnék. Carinát is azért vettem, mert a totalcaron igen jó értékelést kapott, és az én szempontom az volt, hogy vigyen el mindenhova, és ne hagyjon cserben, úgymond igénytelen legyen. Ez nem azt jelenti, hogy el is akarom hanyagolni. Dehogy! Csupán nem vagyok fanatikus, legalábbis az autókat illetően nem.

Köszönöm válaszod!!!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12181 Dátum: 2008.09.12 20:50:30 »
Üdv Cartársak!

Rászántam magam - mielőtt valaki lekiabálja a hajam - és mielőtt írtam volna, olvasgattam 2 !!! órán át, de nem találtam meg azt, ami nekem kell!

Ezért kérnék valakit, bárkit, aki már cserélt szíjakat, az válaszolja meg a következő kérdéseim, de mindenek előtt:

4A-FE motor döcög a gépben, tudomásom szerint szegénykeverékes. 96. decemberi a kislány. Eljött az ideje a szíjak cseréjének, ma ezeknek jártam utána, még a Haynes-progit is átnéztem, de nem találtam konkrét paramétereket, vagy típus jelzéseket a szíjakat illetően. Miután végignéztem jó pár weboldalt, online áruházat (ezekből talán a fridcar.hu volt a legáttekinthetőbb) jól összezavarodtam és tanácstalan lettem.

Már azt sem tudom, hogy hány feszítőgörgőm van (mert volt egy 25mm széles, és volt egy 46mm széles is), a vezérműszíj talán egyedül ami okés, de az is csak azért, mert még anno leírtam a benne levő szíjról az adatokat, így az alapján nem kétséges, hogy melyik is kellhet, de ki tudja...

A hosszbordás szíj...én azt hittem, hogy csak egy van...aztán, pár óra keresgélés után úgy állt a dolog, hogy kettő van...de mostanra már 3-ról van tudomásom, de hogy melyik milyen hosszú, hány bordás, fogalmam sincs....

Továbbá, egyetlen probléma van az autóval - azon kívül, hogy 2 napja belémjött egy cigó robogós, és mehetek karosszériáshoz - hogy mikor álló helyzetben, járó motornál a kormányt tekergetem, vagy mikor bekapcsol a hűtőventillátor, olyan hangot lehet hallani, mint mikor egy csavaron egy alátét lötyög, ciripel. De, miután itt olvasgattam 2 órát, következtethetek arra, hogy cserélnem kell a szíjakat...na ***...hát pont ez nem nagyon akar összejönni....help me!

Előre is köszi skacok!

Szerintem a kluboldalon Boltok, bontók menüpont alatt található vmelyik egységet hívd fel, ők valószínűleg nem fognak hülyeségeket visszakérdezni, hanem tudják majd, hogy mi kell az autóhoz.

Görgőből SKF-et vegyél, vagy olyat, amiben Koyo csapágy van (amennyire tudom, pl. a Nipparts ilyen).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #12182 Dátum: 2008.09.12 22:34:15 »
megjöttem a magnó+hangszóró cseréből, amiből csak hangszóró csere lett, mivel nem volt átalakítója havernak, pedig állította, hogy az jó lesz, hát nem lett jó  :sweatdrop: a hangszórók némi ajtómódosítással fértek csak be, ugyanis elég komoly mágnes volt rajtuk és az ajtóban lévő fém keretbe nem fértek be, de a kalapács és a hidegvágó megoldotta a problémát, hát nem mondom "enyhe" különbség hallatszik a gyárihoz képest.

Más dolog. Bizonyos fordulatszámon, ha megyek a kocsival akkor alul a motor alól egy ilyen kerepelő hang jön. Egy bizonyos fordulatszámon csak, legyen az kiforduláskor, sima elinduláskor, vagy éppen lassan haladáskor. Szerintetek is a kipufogónál lévő takarólemez mozoghat? Egyszer alapjáraton álló helyben is hallottam, ahogy megpöccintettem a gázpedált azonnal elhallgatott.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12183 Dátum: 2008.09.13 09:22:34 »
Üdv!

Most már csak 1 dilemmám van. A fridcar honlapján kétféle szíj van a klímakompresszorhoz. Ezek cikkszáma (ami tartalmazza a hosszt is)
Termék cikkszám: GT4PK850 és GT4PK868. Fentebb írtad, hogy a klímáé 875mm hosszú. Akkor most jó lesz nekem a cikkszámból kivehetően a 868mm hosszú? Vagy sokat számít az a 7mm különbség? És keressek tovább? Sőt...most nézem...
A szervoszivattyú szíj cikkszáma: GT3PK628, vagyis ez valószínűleg 628mm, s Te 650mm-t írtál rá. Ez azért már jelentős lehet...
A generátor szíj cikkszáma: GT5PK970, amire Te 975mm-t írtál.

Ezek mind Gates szíjak. Viszont a Bosch szíjaknál van olyan hosszú, amilyeneket Te írtál. Az, hogy Gates legyen, a vezrműszíjnál fontos, a hosszbordásoknál annyira nem lényeg? Az lehet gyengébb minőségű?
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.13 09:32:49 írta tomka1982 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12184 Dátum: 2008.09.13 17:23:15 »
Üdv!

Most már csak 1 dilemmám van. A fridcar honlapján kétféle szíj van a klímakompresszorhoz. Ezek cikkszáma (ami tartalmazza a hosszt is)
Termék cikkszám: GT4PK850 és GT4PK868. Fentebb írtad, hogy a klímáé 875mm hosszú. Akkor most jó lesz nekem a cikkszámból kivehetően a 868mm hosszú? Vagy sokat számít az a 7mm különbség? És keressek tovább? Sőt...most nézem...
A szervoszivattyú szíj cikkszáma: GT3PK628, vagyis ez valószínűleg 628mm, s Te 650mm-t írtál rá. Ez azért már jelentős lehet...
A generátor szíj cikkszáma: GT5PK970, amire Te 975mm-t írtál.

Ezek mind Gates szíjak. Viszont a Bosch szíjaknál van olyan hosszú, amilyeneket Te írtál. Az, hogy Gates legyen, a vezrműszíjnál fontos, a hosszbordásoknál annyira nem lényeg? Az lehet gyengébb minőségű?
Nos akkor elkezdenék válaszolni, mert töménytelen mennyiségű kérdést tettél fel.
Kezdjük belülről kifelé.
Én anno vezérműszíj garnitúrát vettem, NIPPARTS-ot. Ez azért volt remek, mert közepes árkategória volt (lévén, hogy a nipparts csak egy nagytételben áruló, de csak csomagoló cég), illetve a Palaczk által joggal dícsért Koyo csapágyas feszítő van a szettben nagy-nagy valószínűsággel. Ezt azért nem lehet biztosra mondani, mert ők csak csomagolnak. Én ismét azt venném és bíznék abban, hogy megint a gyári szett lesz benne azaz MITSUBOSHI nevő szíj (egyébként gyári beszállító) és az előbb nevezett Koyo csapágyas feszítő. Nem mondom jó a Gates is, rosszat még nem hallottam, bár elég drága. Én anno 11 ért vettem a 2 történetet, a szíj valami 3-4000 volt (meg is lepett) a görgö valóban olyan 8 körül. Na mondjuk ez nem tegnap volt.
Szal, ahogy tetszik. Görgőben én mindenkép javaslom neked a NIPPARTS-ot, a szíjat meg rádbízom, jó a Gates is meg az is, amit a Nipparts-os dobozba tesznek. A szíjjal azért sem kell nagyon foglalkozni, mert nem okoz gondot, ha elszakad max kellemetlen, de ilyenről sem hallottam még a legelvetemültebbektől sem!!!
Vízpumpához ne nyúlj, amíg hangja nincs, vagy a tengelye alatti házrészen lévő kis indikátor lyukon nem látsz hűtővízszivárgást, vagy az ennek megfelelő sószerü kirakódás. A kirakódás színe igazából a hűtőfolyadék színétől függ.
Jól mondták, valóban nem a vezérműszíj hajtja a vízszivattyút. A külső szíjak egyike hajtja, amelyik a generátort is, aztán innen van meghajtva a szervószivattyú is.
 
Aztán, hogy melyik hosszbordás szíj legyen???
Az az igazság én legutóbb JC-s szíjat tettem rá, főképp, mert azt javasolta a Bárdis kolléga és hát tapasztalat híján belementem.
Tapasztalat még most sincs sok, de nyáron cseréltem főtengely szimmeringet ezen az oldalon, és meglepődve láttam, hogy mennyire el van öregedve. Így ezt a fajtát asszem én sem veszem legközelebb. Itt is veheted a biztosan jó, de szerintem még mindíg feleslegesen drága Gates-t, én igazság szerint BOSCH-ból már semmit nem javaslok, bár egyesek azt mondják szűrőt még tudnak csinálni. Én valszeg bepróbálok majd ebből is egy Nipparts szériát, hátha megint abban is a gyári Mitsuboshi lesz!

Azért is érdemes a szíjat kicserélni, mert a 96-97-es évjáratnak van egy minden esetben előjövő nyavajája, amire még senki sem tudott egyértelmű választ adni, hogy mi okozza. Ez is egy csörgésszerű hang, hidegen durvább, meleg van, hogy nem is hallható.Egyelőre ott tartunk Palaczk javaslatára, hogy talán a szíjak. Hát ezt fogom én is legközelebb lecserélni, aztán....

ÉS végül említetted a zörgést, amit istenigazából hallani kellene, mert 3 fajta is van. Többek közt az előbb említett hiba is ilyesmi, olyan mint ha konzervdobozban babszemeket csörgetnének.
Aztán van a másik az jellegzetesebb, kipufogó hűvédő lemez rezonanacia, ez jellemzően, akárcsak a 3. esetben 2000-2200 fordulaton rezonál be, se alatta, se felette nem jelentkezik.Ennek oka lehet az, hogy ahogy én is tettem, elhagyja az ember a katalizátor előti hajlatra erősített súlyocskát, ami éppen a rezonancia  miatt van rajta. Szerencsére sikerült beszerezni, de sajnos csak gyári van, és az áráról jobb nem beszélni, ahhoz képest, hogy egy vasdarab az egész.

Aztán van a legdurvább,a  kipufogó csuklónak a kikopása, ez kb pont motor közepe alatt van a gyári állapotban, mert gyakorlatilag senki nem teszi vissza, ha cserés lesz, szokás a drótfonatos flexicsővel helyettesíteni, én megmondom őszintén, ezt nem igazán szeretem, de sokan dícsérik ezt a megoldást. Az hogy költséghatékonyabb, azt nem vitatom, mert míg ez utóbbi max 7000 ft anyagköltséggel jár, az eredeti 20 eft felett van.
Lényeg, hogy ez is az előbb megnevezett fordulaton ad hangot, viszon ez egyértelmű konzervdoboz hang, mintha egy kisebb és egy kicsivel nagyobb csövet egymásba dugnál és úgy megzörgetnéd. Gyakorlatilag ez játszódik le a valóságban is. Ehhez megjegyzem, hogy a csukló csapjainak a megfeszítésével lehet, hogy orvosolható ez a probléma. Illetve van még egy módszer, hogy azonosítsd ezt a hangot, de ehhez kell egy akna, alá kell menni, és tenyérrel megütögetni. Remekül lehet hallani, ha a motor alatti bumszlit ütöd, bezörög.
Remélem mindenre válaszoltam.

JA a szíjak!!!!

HA a Gates-t választod, mondtad, hogy nem pont egyezőek ezek a méretek. Egyik, ne feledjük, hogy mm-ről beszéltünk, tehát a különbség nem egetverő. Másrészt minden szíj igen nagy tartományban feszíthető, tehát, ha jobbnak látod a Gates-t ettől nyugodtan megveheted.

Végül egy aprócska valami, egy jó eladónak elég az alvázszám, max motorkód a carinahoz. 2 dolgot kérdezhet még ahhoz, hogy ne nézd a szakmájához nem értő embernek (jaj de finom voltam láttad ezt Palaczk, azért én is fejlődöm!! ::)), az egyik, hogy szegénykeverékes-e (de szíj szempontjából ennek nincs jelentősége), meg hogy klímás-e!
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.13 17:33:17 írta b.c. »

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #12185 Dátum: 2008.09.13 17:49:22 »
Végül egy aprócska valami, egy jó eladónak elég az alvázszám, max motorkód a carinahoz. 2 dolgot kérdezhet még ahhoz, hogy ne nézd a szakmájához nem értő embernek (jaj de finom voltam láttad ezt Palaczk, azért én is fejlődöm!! ::)), az egyik, hogy szegénykeverékes-e (de szíj szempontjából ennek nincs jelentősége), meg hogy klímás-e!
Ellenkezni fogok jelentem.
Megkérdezheti még hogy ABS-es e vagy sem :D :tt2: :tt2: :tt2:

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12186 Dátum: 2008.09.13 18:47:32 »
Wow!

Rendben, értettem, Gates-t rendelem a jövőhéten! Nagyon-nagyon szépen köszönöm, hogy ismét szántatok rám egy kis időt...

Tamás

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12187 Dátum: 2008.09.13 19:17:29 »
Wow!

Rendben, értettem, Gates-t rendelem a jövőhéten! Nagyon-nagyon szépen köszönöm, hogy ismét szántatok rám egy kis időt...

Tamás

Akkor úgy látom nem voltam eléggé világos. Na, mindegy. Tégy belátásod szerint. Én Nipparts-ot fogok venni, fele annyiért legközelebb.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.13 19:22:03 írta b.c. »

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #12188 Dátum: 2008.09.13 19:31:44 »
Wow!

Rendben, értettem, Gates-t rendelem a jövőhéten! Nagyon-nagyon szépen köszönöm, hogy ismét szántatok rám egy kis időt...

Tamás

Akkor úgy látom nem voltam eléggé világos. Na, mindegy. Tégy belátásod szerint. Én Nipparts-ot fogok venni, fele annyiért legközelebb.
SZóval mindvégig arra célozott tanult kollegám, hogy ha nem akarsz felesleges pézt kiadni akkor ne gates-t de ha fussa és télleg meg akkarod venni akkor gates, de a nipparts is tud annyit.  Én mondjuk genuine toyota szíjat tetettem be legutóbb koyo csapággyal.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12189 Dátum: 2008.09.13 19:41:31 »
Akkor úgy látom nem voltam eléggé világos. Na, mindegy. Tégy belátásod szerint. Én Nipparts-ot fogok venni, fele annyiért legközelebb.
SZóval mindvégig arra célozott tanult kollegám, hogy ha nem akarsz felesleges pézt kiadni akkor ne gates-t de ha fussa és télleg meg akkarod venni akkor gates, de a nipparts is tud annyit.  Én mondjuk genuine toyota szíjat tetettem be legutóbb koyo csapággyal.
Én meg Contitech szettet, skf feszítővel. :tt2:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12190 Dátum: 2008.09.13 20:41:15 »
Akkor úgy látom nem voltam eléggé világos. Na, mindegy. Tégy belátásod szerint. Én Nipparts-ot fogok venni, fele annyiért legközelebb.
SZóval mindvégig arra célozott tanult kollegám, hogy ha nem akarsz felesleges pézt kiadni akkor ne gates-t de ha fussa és télleg meg akkarod venni akkor gates, de a nipparts is tud annyit.  Én mondjuk genuine toyota szíjat tetettem be legutóbb koyo csapággyal.
Én meg Contitech szettet, skf feszítővel. :tt2:
Jól van, na. Én szegény ember vagyok.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #12191 Dátum: 2008.09.13 20:55:14 »
Akkor úgy látom nem voltam eléggé világos. Na, mindegy. Tégy belátásod szerint. Én Nipparts-ot fogok venni, fele annyiért legközelebb.
SZóval mindvégig arra célozott tanult kollegám, hogy ha nem akarsz felesleges pézt kiadni akkor ne gates-t de ha fussa és télleg meg akkarod venni akkor gates, de a nipparts is tud annyit.  Én mondjuk genuine toyota szíjat tetettem be legutóbb koyo csapággyal.
Én meg Contitech szettet, skf feszítővel. :tt2:
Jól van, na. Én szegény ember vagyok.
Állítólag csináltak ezek valami olajos vezérszíjat is ami tovább bírja mint a vezérműlánc. vmi olajjal van megkenve a szíj. Vargadottóre a szerelőm mondta, hogy ha ez elterjed akkor már a vezérszíjcserékre is ritkán fognak hozzá betérni :( bár eddig se a toyotákból élt meg. Mert azon jellemzően csak olajcsere...

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #12192 Dátum: 2008.09.13 23:08:53 »
látom a szíjakról megy a csevej, akkor kérdezek én is.

Most így kapásból nem mondom meg mennyi van a vezérműszíjban, de kb 60k km van benne eddig, cseréljem már le, vagy maradhat még?

Másik kérdés a gumikhoz, nyári jelenleg Barum brillantis, téli: Semperit Wintergrip. A nyáriak még elég jó állapotban vannak, kb 30k km van bennük, de a téliek már neccesek, mit ajánlanátok, ami emberi áron kapható és jó is?

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #12193 Dátum: 2008.09.14 07:25:26 »
látom a szíjakról megy a csevej, akkor kérdezek én is.

Most így kapásból nem mondom meg mennyi van a vezérműszíjban, de kb 60k km van benne eddig, cseréljem már le, vagy maradhat még?

Másik kérdés a gumikhoz, nyári jelenleg Barum brillantis, téli: Semperit Wintergrip. A nyáriak még elég jó állapotban vannak, kb 30k km van bennük, de a téliek már neccesek, mit ajánlanátok, ami emberi áron kapható és jó is?
Az általános/gumik topciba szokás ezt, de most adok neked itt is árat, Trotter mesternek is szólunk, ha tud jót adjon.
Szóval:
Kléber KrisalpHP 11000/db
Kléber KrisalpHP2 11500/db
Firestone Winterhawk 12400/db
Firestone Winterhawk2 12750/db
Dunlop WintersportM3 13000/db
Pirelli W Snowsport190 13850/db
Michelin Alpin A3 16500/db

Az árak Budai/pesti/nyíregyházi átvétellel értendőek.


nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #12194 Dátum: 2008.09.14 09:54:43 »
Sziasztok!

Kicsit elkeseredve írok, remélem tudtok valami bíztatót mondani. Leírom újra az előzményeket, mert már régen volt, hogy megosztottam veletek. Van egy 92-es 1,6-os Carina E-m, 4A-FE motorral (79kw), ABS-es klímás. Április közepe fele vettem észre egy jelenséget, kicsi gőz szállingózott a motorház résein és a hőfok lassan de határozottan ingadozott fel le mint a fordulatszámmérő. Megálltam, kinyitottam a motorházat, az egyik gumicső (motorba van csatkaloztatva a motorral szemben állva jobb oldalon, a kettő közül a felső, azt hiszem a termosztátot köti össze valamivel és fűtéscső) ki volt repedve és ott nyomta ki a gőzt. El lett vive szervízbe (Bp, Fogarasi úti 131, Guvill Bau Kft), ahol megállapították hengerfejes, túlnyomás van benne és amiatt nyomta szét a csövet. Meg lett generálozva (hengerfej, tömítés, gyűrűzés, szelep, dugattyűgyűrű, tömítés, termosztát +olaj, olajszűrő, gyertya csere, vízcső, bilicsek, fagyálló) április végére lett kész, 195.000 magyar Ft. Fájt, sok volt, közben született meg a lányom, a lehető legrosszabbkor jött na, de megoldottuk. Eddig nem is lett volna nagy gond, de:

Tegnap előtt pénteken, munkába menet megint megláttam enyhe gőzt a motorház felettt (először reménykedtem csak az előttem álló kamion füstje száll a motorház felett), onnantól erősen néztem a hűtővíz hőfokát (alapból vízszintes állás alatt egy kicsivel van), így is volt, később nem láttam a gőzt, de aztán 25-30 perc múlva vándorolt a mutató ahogy régen. MEgálltam, megnéztem, ugyan az a cső lyukas megint. Megfordultam irány a szervíz (Isaszegen lakom, pestre járok melózni, pesten jött ki a baj, szerencsére a fent említett szervizhez viszonylag közel). Egyszer megálltam mert már majdnem a maxon volt a hőfok, sőt üresbe rakva le is állt. Vártam kicsit, aztán újra elindulva pont elértem  szervízbe (kb 7-8 percet mentem vele így, maximum hőfokon csak az uccsó 1-1,5 percig volt).
Megnézték, emlékeztek (emlékeztettem őket) ugyan az a gumicső, ott kell hagyni.
Délután hívtak, megvan a hiba, kilyukadt a cső (!!!). Aztán folytatta, hogy nem nyitott ki a termosztát és amiatt forrt fel a víz és nyomta szét ezt a gumicsövet (asszem ő is fütéscsőnek hívta, vagy csak a fűtéshez megy, nemtom). Ezt a gumicsövet múltkor is napokig vadászták, úgyhogy most is erre várunk (Emil Frei-től kértek ajánlatot, ez a kb 20-30 centis gumicső 30.000 Ft, szervizes is mondta ugye ennyiért nem kell nekem?).
Utána gondolom termosztát csere, ha az volt a rossz (ezt múltkor ők cserélték!).

A kérdésem az lenne, hogy ugyan én csak egy oldalról látom a dolgot (és az a saját szemszögem) de szerintetek ez normális?
Ugye volt egy gondom, elrepedt egy gumicső, elvittem szervízbe, kiadtam 200ezer forintot, hogy elhárítsam a hibát (ez volt a motorgenerál szerintük). Rá 4 hónapra újra kilukad (reped) ugyanaz a gumicső. Persze lehet, hogy tényleg csak egyedi hiba ez a második és szar volt a termosztát, de ilyenkor ezt nyeljem le, fizessem ki a javítás+anyag cserét (amit még nem tudok)?

Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy ha most megcsinálják és tip-top lesz is, én már nyugodtan nem tudok majd autózni, hogy ne nézzem folyton a hűtőfolyadék hőmérséklet jelzőjét nem mozdult-e a szokásos föle 1 ezred milliméterrel se és ne nézzem folyton minden párára füstre, hogy ez most a motorból jön-e.