Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6796286 alkalommal)

0 Felhasználó és 21 vendég van a témában

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #12165 Dátum: 2008.09.11 23:36:33 »
sziasztok

úgy 1-1.5 éve kérdeztem még, hogy a gyári rádiót ha ki akarom cserélni, akkor hogyan tudom azt kiszerelni, valaki rakott is fel képeket róla, de a csere akkor elmaradt, most viszont aktuális lenne a dolog, tudnátok ebben segíteni nekem? Holnap délután akarunk nekiesni.
Az ajtóba mekkora hangszórók mennek bele maximum? 14.5cm-es átmérőt mértem a lyuknak, így hozattam bele 16-os magnat-okat amiknek a beépítési átmérőjük 14.45cm, remélem ezek jók lesznek bele, lyukakat meg bökünk neki.

Szellőző rácsnál illetve a levegő szabályozó felett a tárolónál megfogva és magad felé meghúzva ki lehet venni a közép konzolt.Utána a gyári rádió be van csavarozva.
Egy ISO csatlakozóval ami 1200-1500 ft tétel hallgatható bármilyen rádió a gyári kábelen de én végig kábeleztem az egészet újra.A cérna kábel nem nagyon volt jó. :( Egyébként . :D
Ne felejtkezz el majd a beépítő keretről amit a középkonzolba érdemes behajtani,kis szelíd erőszakkal.

Kábelek vissza hajtogat levett ködlámpa és vészjelző illetve óra kábel visszadug,majd a középkonzol vissza a helyére.
Utána jön az iso csati csatlakozása az új fejegységre illetve a helyére kell dugni az új fejet.
Ja jut eszembe a sárga kábel csak kulcsal ad 12 voltot a piros kábelen fix 12 volt van,ha jól emlékszem. :D
Ha kell elő keresem a régi kapcsolási sémákat. :D

A 16-os hangfal az első és hátsó ajtóba elfér de a hátsónál ügyelni kell a fóliára nagyon hogy ne essen pára/víz a hangfalra.

köszi a segítséget.

előre rakok csak 2 magnatot, egyelőre ennyi elég lesz most. ISO csatim az van, a kapcsolási rajz jöhet, biztos nem fog ártani.
Ha már szétbontom a közepét, akkor kérdezném, hogy télen ha a fűtés megy akkor miért csak két oldalt jön meleg, középen pedig mindig csak hideg? Erre nincs valami ötleted?

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #12166 Dátum: 2008.09.12 07:13:03 »
sziasztok

úgy 1-1.5 éve kérdeztem még, hogy a gyári rádiót ha ki akarom cserélni, akkor hogyan tudom azt kiszerelni, valaki rakott is fel képeket róla, de a csere akkor elmaradt, most viszont aktuális lenne a dolog, tudnátok ebben segíteni nekem? Holnap délután akarunk nekiesni.
Az ajtóba mekkora hangszórók mennek bele maximum? 14.5cm-es átmérőt mértem a lyuknak, így hozattam bele 16-os magnat-okat amiknek a beépítési átmérőjük 14.45cm, remélem ezek jók lesznek bele, lyukakat meg bökünk neki.

Szellőző rácsnál illetve a levegő szabályozó felett a tárolónál megfogva és magad felé meghúzva ki lehet venni a közép konzolt.Utána a gyári rádió be van csavarozva.
Egy ISO csatlakozóval ami 1200-1500 ft tétel hallgatható bármilyen rádió a gyári kábelen de én végig kábeleztem az egészet újra.A cérna kábel nem nagyon volt jó. :( Egyébként . :D
Ne felejtkezz el majd a beépítő keretről amit a középkonzolba érdemes behajtani,kis szelíd erőszakkal.

Kábelek vissza hajtogat levett ködlámpa és vészjelző illetve óra kábel visszadug,majd a középkonzol vissza a helyére.
Utána jön az iso csati csatlakozása az új fejegységre illetve a helyére kell dugni az új fejet.
Ja jut eszembe a sárga kábel csak kulcsal ad 12 voltot a piros kábelen fix 12 volt van,ha jól emlékszem. :D
Ha kell elő keresem a régi kapcsolási sémákat. :D

A 16-os hangfal az első és hátsó ajtóba elfér de a hátsónál ügyelni kell a fóliára nagyon hogy ne essen pára/víz a hangfalra.

köszi a segítséget.

előre rakok csak 2 magnatot, egyelőre ennyi elég lesz most. ISO csatim az van, a kapcsolási rajz jöhet, biztos nem fog ártani.
Ha már szétbontom a közepét, akkor kérdezném, hogy télen ha a fűtés megy akkor miért csak két oldalt jön meleg, középen pedig mindig csak hideg? Erre nincs valami ötleted?
Ez gyárilag így van, csak ha a középső szellőzőket választod a választótárcsán, akkor tolja onnan a meleget, egyébként arra szolgál hogy frisslevegőhöz juttasson akkor is mikor télen 1000el fűtesz. Pl ne égjen le az arcod ilyenkor. Szerintem baromi jó ötlet, hogy így van

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #12167 Dátum: 2008.09.12 07:55:33 »
Kadettemben volt ugyanilyen megoldás.  :sweatdrop:
         

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #12168 Dátum: 2008.09.12 09:50:38 »
mármint melyik választótárcsán kell középre állítani? mert én bármit csináltam cseszett középen meleg jönni, bár igazat megvallva nem mondanám, hogy valami csúcs fűtése lenne a verdának, lehet ki kéne pucolni a szellőzőket egyszer. Az új mp3 usb sd card-os fejegységet megnéztem, adnak hozzá gyárilag iso csatikat, a hátsó ajtóhoz a kábelek gyárilag be vannak húzva, vagy azt nekem kell megoldani?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Carina
« Válasz #12169 Dátum: 2008.09.12 10:06:20 »
mármint melyik választótárcsán kell középre állítani? mert én bármit csináltam cseszett középen meleg jönni, bár igazat megvallva nem mondanám, hogy valami csúcs fűtése lenne a verdának, lehet ki kéne pucolni a szellőzőket egyszer. Az új mp3 usb sd card-os fejegységet megnéztem, adnak hozzá gyárilag iso csatikat, a hátsó ajtóhoz a kábelek gyárilag be vannak húzva, vagy azt nekem kell megoldani?

Marmint ha a valasztotarcsat arra allitod, hogy arcrafujja (nyilacska az ember fejere) akkor kozepen huvos szelen meleg. A regi OFF Renault 19-ben is igy volt. Sot annak se volt vmi bika futese, de azon csak a futotestcsere segitett, teljesen be volt rohadva  :wacko: Utana mar futott (kozepen tovabbra se).


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #12170 Dátum: 2008.09.12 10:11:42 »
A lényeg, hogy középen a külső levegő jön be csak, nem állítható a hőfoka. (ha jól értem, mert ilyen volt a régi autómban)
         

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #12171 Dátum: 2008.09.12 11:11:25 »
A lényeg, hogy középen a külső levegő jön be csak, nem állítható a hőfoka. (ha jól értem, mert ilyen volt a régi autómban)
Állítható ha a fej/közép állást választod a választótárcsán. Mert ugye van szélvédő, szélvédő és láb, fej és láb, láb és fej/közép állás asszem. Ez fejből ment.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.12 11:34:10 írta taby »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #12172 Dátum: 2008.09.12 12:28:31 »
A lényeg, hogy középen a külső levegő jön be csak, nem állítható a hőfoka. (ha jól értem, mert ilyen volt a régi autómban)

Középen is nyomja az a meleget, ha oda van állítva. Én speciel megőrülök, ha középen nem jön a meleg, csak a szélén. Fázós vagyok, na, ez van. Mindenhol meleg levegőt szeretem. Az SC-ben ezért is imádom a kiegészítő elektronyos fűtést. Fél pertcen belül meleget nyom. :- :clap:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kiscsero

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re: Carina
« Válasz #12173 Dátum: 2008.09.12 13:32:52 »
Sziasztok.

Tudnátok e abban segíteni h. elmondjátok ,mennyiben külömbözik a 94-ig és a 95-től gyártott Carina E karosszéria,belső felszereltség, ilyesmi...
szóval ha van egy 94'-esmodellem akkor mennyire tudom felhasználni alkatrésznek újjab évjáratúhoz?
-köszi a segítséget-

Átlagba csere szabatosak az alkatrészek.Karoszéria,váltó,belsőkárpit mindenképpen.

Ami változott nagyott az motor elektonika,denso helyet bosch.Illetve az ajtók meg lettek erősítve.

Mit akarnál átrakni?Hátha specifikusan tudunk segíteni.


Szia Profi.

Köszz a segítséget egyenlőre elméleti síkon mozog a dolog, de leginkább karoszéria elemeket és mondjuk hűtőt,klíma hűtőt, lámpák, fékeket kompletten, vezérmű szíjjat kompletten. Egyéb kopó alkatrészeket.
Az elképzelhető hogy 94-es modellnél már raktak bele légzsákot meg ESP-t?Mert az enyémben biztos h. nincs.
Lehet h. ugyan abban az évjáratban úgyanbban a tipusban kihoztak több félélt is?
zoli-

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12174 Dátum: 2008.09.12 14:18:46 »
Sziasztok.

Tudnátok e abban segíteni h. elmondjátok ,mennyiben külömbözik a 94-ig és a 95-től gyártott Carina E karosszéria,belső felszereltség, ilyesmi...
szóval ha van egy 94'-esmodellem akkor mennyire tudom felhasználni alkatrésznek újjab évjáratúhoz?
-köszi a segítséget-

Átlagba csere szabatosak az alkatrészek.Karoszéria,váltó,belsőkárpit mindenképpen.

Ami változott nagyott az motor elektonika,denso helyet bosch.Illetve az ajtók meg lettek erősítve.

Mit akarnál átrakni?Hátha specifikusan tudunk segíteni.


Szia Profi.

Köszz a segítséget egyenlőre elméleti síkon mozog a dolog, de leginkább karoszéria elemeket és mondjuk hűtőt,klíma hűtőt, lámpák, fékeket kompletten, vezérmű szíjjat kompletten. Egyéb kopó alkatrészeket.
Az elképzelhető hogy 94-es modellnél már raktak bele légzsákot meg ESP-t?Mert az enyémben biztos h. nincs.
Lehet h. ugyan abban az évjáratban úgyanbban a tipusban kihoztak több félélt is?
ESP semmikép sincs!
Légzsák (ha 4 küllős) illetve japó ABS lehet benne, de nem túl gyakori.

diegho

  • Vendég
Re: Carina
« Válasz #12175 Dátum: 2008.09.12 14:44:48 »
mármint melyik választótárcsán kell középre állítani? mert én bármit csináltam cseszett középen meleg jönni, bár igazat megvallva nem mondanám, hogy valami csúcs fűtése lenne a verdának, lehet ki kéne pucolni a szellőzőket egyszer. Az új mp3 usb sd card-os fejegységet megnéztem, adnak hozzá gyárilag iso csatikat, a hátsó ajtóhoz a kábelek gyárilag be vannak húzva, vagy azt nekem kell megoldani?

Marmint ha a valasztotarcsat arra allitod, hogy arcrafujja (nyilacska az ember fejere) akkor kozepen huvos szelen meleg. A regi OFF Renault 19-ben is igy volt. Sot annak se volt vmi bika futese, de azon csak a futotestcsere segitett, teljesen be volt rohadva  :wacko: Utana mar futott (kozepen tovabbra se).

hm, akkor lehet nálam valami nem kerek, mert bármit állítok csak hideg jön középen is.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #12176 Dátum: 2008.09.12 17:17:41 »
mármint melyik választótárcsán kell középre állítani? mert én bármit csináltam cseszett középen meleg jönni, bár igazat megvallva nem mondanám, hogy valami csúcs fűtése lenne a verdának, lehet ki kéne pucolni a szellőzőket egyszer. Az új mp3 usb sd card-os fejegységet megnéztem, adnak hozzá gyárilag iso csatikat, a hátsó ajtóhoz a kábelek gyárilag be vannak húzva, vagy azt nekem kell megoldani?

Marmint ha a valasztotarcsat arra allitod, hogy arcrafujja (nyilacska az ember fejere) akkor kozepen huvos szelen meleg. A regi OFF Renault 19-ben is igy volt. Sot annak se volt vmi bika futese, de azon csak a futotestcsere segitett, teljesen be volt rohadva  :wacko: Utana mar futott (kozepen tovabbra se).

Nem-nem, ne keverjük már még jobban össze ::) ... Ez nem Kadett és nem R19, és nem így működik benne a dolog (látod b.c. Mester, ezért kell az a gyári kezelési utasítás...) !

taby Mester írta jól. Ha a befújás irányát szabályozó tárcsán a csak a műszerfali rácsokból való fújást választod (ez az egyik szélső állása a tárcsának, asszem a bal szélső, tehát a szélvédőre fújással átellenben lévő, mert ugye az van a skála másik végpontján), CSAK akkor jön a középső rostélyokból is meleg.

Ha neked ilyenkor is csak hideg jön, akkor valami szvsz szétjött a csőhálózatban vagy a befújás irányát szabályozó mechanizmusban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Carina
« Válasz #12177 Dátum: 2008.09.12 17:43:52 »
Üdv Cartársak!

Rászántam magam - mielőtt valaki lekiabálja a hajam - és mielőtt írtam volna, olvasgattam 2 !!! órán át, de nem találtam meg azt, ami nekem kell!

Ezért kérnék valakit, bárkit, aki már cserélt szíjakat, az válaszolja meg a következő kérdéseim, de mindenek előtt:

4A-FE motor döcög a gépben, tudomásom szerint szegénykeverékes. 96. decemberi a kislány. Eljött az ideje a szíjak cseréjének, ma ezeknek jártam utána, még a Haynes-progit is átnéztem, de nem találtam konkrét paramétereket, vagy típus jelzéseket a szíjakat illetően. Miután végignéztem jó pár weboldalt, online áruházat (ezekből talán a fridcar.hu volt a legáttekinthetőbb) jól összezavarodtam és tanácstalan lettem.

Már azt sem tudom, hogy hány feszítőgörgőm van (mert volt egy 25mm széles, és volt egy 46mm széles is), a vezérműszíj talán egyedül ami okés, de az is csak azért, mert még anno leírtam a benne levő szíjról az adatokat, így az alapján nem kétséges, hogy melyik is kellhet, de ki tudja...

A hosszbordás szíj...én azt hittem, hogy csak egy van...aztán, pár óra keresgélés után úgy állt a dolog, hogy kettő van...de mostanra már 3-ról van tudomásom, de hogy melyik milyen hosszú, hány bordás, fogalmam sincs....

Továbbá, egyetlen probléma van az autóval - azon kívül, hogy 2 napja belémjött egy cigó robogós, és mehetek karosszériáshoz - hogy mikor álló helyzetben, járó motornál a kormányt tekergetem, vagy mikor bekapcsol a hűtőventillátor, olyan hangot lehet hallani, mint mikor egy csavaron egy alátét lötyög, ciripel. De, miután itt olvasgattam 2 órát, következtethetek arra, hogy cserélnem kell a szíjakat...na ***...hát pont ez nem nagyon akar összejönni....help me!

Előre is köszi skacok!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12178 Dátum: 2008.09.12 19:17:33 »
Üdv Cartársak!

Rászántam magam - mielőtt valaki lekiabálja a hajam - és mielőtt írtam volna, olvasgattam 2 !!! órán át, de nem találtam meg azt, ami nekem kell!

Ezért kérnék valakit, bárkit, aki már cserélt szíjakat, az válaszolja meg a következő kérdéseim, de mindenek előtt:

4A-FE motor döcög a gépben, tudomásom szerint szegénykeverékes. 96. decemberi a kislány. Eljött az ideje a szíjak cseréjének, ma ezeknek jártam utána, még a Haynes-progit is átnéztem, de nem találtam konkrét paramétereket, vagy típus jelzéseket a szíjakat illetően. Miután végignéztem jó pár weboldalt, online áruházat (ezekből talán a fridcar.hu volt a legáttekinthetőbb) jól összezavarodtam és tanácstalan lettem.

Már azt sem tudom, hogy hány feszítőgörgőm van (mert volt egy 25mm széles, és volt egy 46mm széles is), a vezérműszíj talán egyedül ami okés, de az is csak azért, mert még anno leírtam a benne levő szíjról az adatokat, így az alapján nem kétséges, hogy melyik is kellhet, de ki tudja...

A hosszbordás szíj...én azt hittem, hogy csak egy van...aztán, pár óra keresgélés után úgy állt a dolog, hogy kettő van...de mostanra már 3-ról van tudomásom, de hogy melyik milyen hosszú, hány bordás, fogalmam sincs....

Továbbá, egyetlen probléma van az autóval - azon kívül, hogy 2 napja belémjött egy cigó robogós, és mehetek karosszériáshoz - hogy mikor álló helyzetben, járó motornál a kormányt tekergetem, vagy mikor bekapcsol a hűtőventillátor, olyan hangot lehet hallani, mint mikor egy csavaron egy alátét lötyög, ciripel. De, miután itt olvasgattam 2 órát, következtethetek arra, hogy cserélnem kell a szíjakat...na ***...hát pont ez nem nagyon akar összejönni....help me!

Előre is köszi skacok!
Minden előzetes tudomány nélkül, ha van klímád (már pedig 96 már külön kérni kellett, hogy ne legyen) akkor 3 szíjas.
Aszem a kormányszervóé a legkisebb az tán 3 bordás, a többi 4 bordás.
De nem hinném, hogy ez ilyen nehéz lenne. És igen, nagy valószínűséggel a szíjak elöregedése miatt ciripel terhelésre.De az is lehet, hogy az állapotához képest laza. Persze a korrekt javítás a csere, azért nem kell túlfeszíteni, hogy abbahagyja egy kevés időre a hangadást!.

Itt lapozgass: http://shop.bardiauto.hu/index.php
Mondjuk itt a bordaszámok tekintetlben kicsit mást írnak, hogy a generátor 5 bordás, a többi 4, de megmondom őszintén sosem számoltam, mindíg olyat adtak, ami rá való, sosem volt gond vele!


« Utoljára szerkesztve: 2008.09.12 19:28:47 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #12179 Dátum: 2008.09.12 19:31:46 »
Nézegetem itt a márkákat, hát van itt blődség.
Maradjuk tehát abban, hogy a szervo szivattyú 3 bordás 650 mm hosszú, generátor 5 bordás 975 mm hosszú, klíma: 4 bordás 875 mm.
De mondom még egyszer nem így szoktuk keresni a boltban!