Én mindig azt szoktam mondani, hogy olyan autót kell venni, amibe 3 év múlva is szívesen ül be az ember.
Ha ez 1.8-as, piros, rózsaszín masnival, akkor olyat. És ha ehhez egy picit többet kell spórolni, akkor tessék várni egy picit. Szóval 130.000 forinton én nem vacakolnék. Inkább vár egy picit még a vásárlással.
Szerintem.
Félreértesz, nem ez a gond. Meg tudnám venni a kocsit 130 ezerrel drágábban is, nem ezzel van a probléma.
Hanem, ugye, az autónak van itt Magyarországon egy piaci értéke. Ennyit, és nem többet fognak érte kifizetni, mikor majd eladom (ami előreláthatólag 3-4 év múlva bekövetkezik). Szóval nem mindegy, hogy mennyit adok ki most az autóért (kinti vételár+regadó+egyebek összesen), és mennyit ér majd 3-4 év múlva, magyarul mennyit bukok az értékvesztésen.
Márpedig az a plusz 130 ezer forint, amivel az 1.8-as regadója az 1.6-osét meghaladja, gyakorlatilag azonnal elvész, lévén itthon senki nem fog többet fizetni egy 1.8-asért, mint egy 1.6-osért. Na, ez a bökkenő. És igaz ugyan, hogy 130 ezer nem a világ pénze, de lévén itt egy bő egymillió körüli beruházásról van szó, ez azért egy jócskán 10 %-os tétel. Nem mindegy!
Úgy számolom, hogy egy 97-es 1.6-os megállhat -mindennel együtt- olyan 1.1 körül, mire itthon van, vizsgáztatva, névre írva stb. Miközben ér, mondjuk, itthon 950-egymillió körül. Nem vészes különbség! Ennyit bevállalok cserébe azért, hogy a kocsi tényleg jó legyen (nem törött, nem sokat futott). Na most, az 1.8-as ugye 130 ezerrel többen állna meg - miközben ugyanannyit ér. Ezzel van a problémám.