Szerintem egyikőtöknek sem kell szégyenkeznie a fogyasztása miatt,vezetéstechnikától és a jobb lábtól függ a fogyasztás is.Mikor másoknak mesélem mennyit fogyaszt a Carina csak hüledeznek,hogy ilyen nem létezik.Haver 1.6-os Vectra B-vel városban nem tud 10 liter alá menni,országúton nagyon visszafogottan tudja a 7 literes fogyasztást produkálni,pedig egy kategória,ráadásul az övé még fiatalabb is.
Én azt figyeltem meg, hogy a carina fogyasztása borzasztóan függ a környezeti hőmérséklettől hosszútávon is.(minden más változatlan esetben is!)
Persze tudjuk, hogy a meleg levegő ritkább, ergo kevesebb üzemanyagot tudunk elégetni benne, ha pontos aránnyal számolunk, már pedig az ECU pontosan számol. (ezek szerint). Szal pontosan számol a levegővel, de az üzemanyagból térfogategységet adagol, és semmi nem méri a benzin egyéb paraméterét!
Viszont nemrég eszembe jutott még valami, ami szintén jelentősen befolyásolja a fogyasztást, főleg ha tizedekre is ad az ember.
Szal van az a benzin lenn a földben, kb 15 fokon (mondtam egy számot), bekerül a tankba nyáron kb 30 fokra nő a hőmérséklete. Azt hogy jelentőset tágul azt ugye tudjuk, ezért is van több liternyi levegő tér hagyva az üa tartályban. Szal, amit tankolunk 15 fokos benzint 60 litert, az 30 fokosként kiosztogatva a hengerek közt lehet, hogy 63 l (megint mondtam egy számot).
HA kiszámoljátok, hogy akár egy tank benzin elfogyasztásához és a hozzá tartozó km megtétele esetén nem mindegy hogy 60, vagy 63 literrel számolunk. Éppen azok a tizedek fognak különbözni, amire azt mondjuk, hogy ez még belefér, vagy azt, hogy háát....
Télen dettó ugyanez, csak visszafelé+szivató+nehezebben forgó hajtáslánc+stb!
Tehát a legpontosabb fogyasztási adathoz az kellene, hogy valóban a kimért mennyiséget ossza el az ember a km-rel.
Szal ritkább levegőhöz kevesebb benzin, ami ráadásul térfogatra több is, mint amit megmértem is kiadhat pár tizedet, hol pluszba, hol minuszba.
Számoljátok csak ki!(kb 0,4l/100km a különbség az itt szereplő számokkal)