Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6800248 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Carina
« Válasz #11955 Dátum: 2008.07.15 23:18:28 »
Ne bántsd a [qoute="Idézett személy neve" ] Hozzászólás szövege [/ quote] részt, csak a közte lévő szövegből, azaz magából az idézetből vegyél ki, ha nem az egészre akarsz válaszolni, hanem csak egy mondatára, stb.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #11956 Dátum: 2008.07.16 17:17:56 »
Köszönöm a jókívánságokat meg a válaszokat is.
És kb. mennyibe kerülnek ezek a kütyük + munkadíj.
+ kérdés: milyen motorolajat (nem a legdrágábbat persze) érdemes beleönteni, ha 2500 km megtétele után a nívópálca rovátkolt részének közepétől az alsó feléig csökkent a szint (nem tudom, ez hány decinek/liternek felel meg). Azt se tudom, mennyi olaj fér bele.
Amúgy tényleg nagyon klassz kis gép. Kényelmes, lomha, nagy batár (ötajtós, és a hűtőrácson van a Toyota-jel :)).
Edit: És hogy hogyan kell beszúrni egy idézetet, hogy úgy nézzen ki, mint ahogy nektek, ha idéztek, na asse tudom. ;)
Javítottam az idézetet.
Misi

kösz
Balázs

Olajválasztásról az Általános fórumrész olajtopicjában bőven találsz ajánlást. Szerintem 5W-40, vagy 10W-40 es LM MoS2 olajat kellene bele venni.
Ha a hűtőrácson van a jel, akkor elvileg az nem faceliftes. Márha nem volt az eleje törve és nem így rakták össze. A hátsó lámpán sárga, vagy fehér (füstszínű) az index rész?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Balu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
  • Carina 1.6 Liftback Xli, Picnic 2.0
Re: Carina
« Válasz #11957 Dátum: 2008.07.16 18:05:40 »
Sziasztok! Újabb kérdésem lenne. Új kuplungom van (komplett), és rángat. Kb. csak 800km futott. De "dugózni" pl. rémálom vele. Finom csúsztatáskor (1200fordulat) berezeg az autó, nagyon zavaró és gondolom nem is tesz jót semminek. Ha dinamikusan elindulok, akkor ok. A régi kuplung nem csinált semmi ilyet, csak már váltani nem lehetett könnyen. Az okés, hogy be kell kopnia, de vezettem én már több 0km-es autót is, soha nem rángattak. Van ötletetek?

Sallang

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #11958 Dátum: 2008.07.16 19:57:09 »
Köszönöm a jókívánságokat meg a válaszokat is.
És kb. mennyibe kerülnek ezek a kütyük + munkadíj.
+ kérdés: milyen motorolajat (nem a legdrágábbat persze) érdemes beleönteni, ha 2500 km megtétele után a nívópálca rovátkolt részének közepétől az alsó feléig csökkent a szint (nem tudom, ez hány decinek/liternek felel meg). Azt se tudom, mennyi olaj fér bele.
Amúgy tényleg nagyon klassz kis gép. Kényelmes, lomha, nagy batár (ötajtós, és a hűtőrácson van a Toyota-jel :)).
Edit: És hogy hogyan kell beszúrni egy idézetet, hogy úgy nézzen ki, mint ahogy nektek, ha idéztek, na asse tudom. ;)
Javítottam az idézetet.
Misi

kösz
Balázs

Olajválasztásról az Általános fórumrész olajtopicjában bőven találsz ajánlást. Szerintem 5W-40, vagy 10W-40 es LM MoS2 olajat kellene bele venni.
Ha a hűtőrácson van a jel, akkor elvileg az nem faceliftes. Márha nem volt az eleje törve és nem így rakták össze. A hátsó lámpán sárga, vagy fehér (füstszínű) az index rész?

Fehér az indexrész. És ötajtós a kocsi, tehát nem szedán, az tuti. Hogy facelift vagy micsoda, aztat nem tudom.
Carina E 1.6 XLi (4A-FE) 1996 - reményeim szerint a jó választás...... ugye?

Sallang

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #11959 Dátum: 2008.07.16 20:00:13 »
Sziasztok! Újabb kérdésem lenne. Új kuplungom van (komplett), és rángat. Kb. csak 800km futott. De "dugózni" pl. rémálom vele. Finom csúsztatáskor (1200fordulat) berezeg az autó, nagyon zavaró és gondolom nem is tesz jót semminek. Ha dinamikusan elindulok, akkor ok. A régi kuplung nem csinált semmi ilyet, csak már váltani nem lehetett könnyen. Az okés, hogy be kell kopnia, de vezettem én már több 0km-es autót is, soha nem rángattak. Van ötletetek?

Ez érdekes, ilyet az én autóm is csinál. De persze, gyanítom, hogy nem új a kuplung. Engem is rohadtul zavar.
Carina E 1.6 XLi (4A-FE) 1996 - reményeim szerint a jó választás...... ugye?

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #11960 Dátum: 2008.07.16 21:04:24 »
Sziasztok! Újabb kérdésem lenne. Új kuplungom van (komplett), és rángat. Kb. csak 800km futott. De "dugózni" pl. rémálom vele. Finom csúsztatáskor (1200fordulat) berezeg az autó, nagyon zavaró és gondolom nem is tesz jót semminek. Ha dinamikusan elindulok, akkor ok. A régi kuplung nem csinált semmi ilyet, csak már váltani nem lehetett könnyen. Az okés, hogy be kell kopnia, de vezettem én már több 0km-es autót is, soha nem rángattak. Van ötletetek?

Ez érdekes, ilyet az én autóm is csinál. De persze, gyanítom, hogy nem új a kuplung. Engem is rohadtul zavar.

Jelen!  :surrender:
Ugyanez, rángatás, rángatás hátán...  Dinamikusan indulva semmi gáz, de dugóban tényleg vicces, bár nagyon-nagyon-nagyon finom 'kuplung kicsit visszaenged aztán ismét feljebb' játékkal kiküszöbölhető, de 10-ből hatszor ha bejön. A maradék négyben meg imádkozom szét ne essen egyszer a gép...
Szervizes állítása szerint azért rezeg be, mert szegénykeverékes (4A-FE), pörgessem bátran 2500-3000-es fordulatig... Azért normális érzelmű ember szvsz nem indul mindig ekkora gázzal. De nálam dilis a lambdaszonda is, +még a kuplungot sem cseréltettem, szóval (még) nem tudom miért csinálhatja.

Ja, és motorgenerál óta az első 1 percben hajlamos leállni, indulás után kuplungot kinyomva szépen leesik nullára a fordulat, érdekes tud lenni szerpentinen szervó nélkül... De már megszoktam, igazából bő egy hónapja nem is tapasztaltam, az is lehet azóta 'elmúlt'.

Sallang

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #11961 Dátum: 2008.07.18 13:54:06 »
Üdv!

Hány liter motorolaj fér az 1.6-os Carina E-be?

köszi
Carina E 1.6 XLi (4A-FE) 1996 - reményeim szerint a jó választás...... ugye?

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Carina
« Válasz #11962 Dátum: 2008.07.18 13:58:07 »
Hány liter motorolaj fér az 1.6-os Carina E-be?
3,3 liter

Sallang

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #11963 Dátum: 2008.07.18 21:40:41 »
Hány liter motorolaj fér az 1.6-os Carina E-be?
3,3 liter

köszi, nagyon jó, akkor nem kell 5 literes kiszerelésben venni, elég a 4-es
Carina E 1.6 XLi (4A-FE) 1996 - reményeim szerint a jó választás...... ugye?

bandita1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re: Carina
« Válasz #11964 Dátum: 2008.07.19 21:21:23 »
Más: van valakinek tapasztalata automata váltós Carina E-t illetőleg? Feleségem miatt mostmár muszáj váltanunk (ill nem váltanunk  :)) mert az ő családjában csak automatát használ mindenki, így Drágám is ahhoz szokott. Elmegy szépen manuálissal is, de a vezetési hajlamossága a nulla felé  konvergál... Viszont ha már veszünk, kombit választanánk, de nem tudom ahhoz melyik motor az ideálisabb automata váltóval. Az 1,6-os nem túl gyenge hozzá? A két literes meg nem túl erős, és nem 'eszi' meg az automatát? Ha van valakinek fogyasztásról tapasztalata, legyen az sedan/liftback/kombi ill. 1,6/1,8/2 literes motorral, ha megírná nagyon megköszönném! Főleg a városi érdekel, ha 11 alatt tarható az már bőven jó, országúton meg nyilván nincs egetverő különbség.
A fogyasztás mellett a szervizigény is érdekelne, mert egy nem megfelelően szervizelt régi automata felújítása, vagy cseréje nem 5-10 ezer...  Ha találnék vezetett szervizkönnyvel rendelkezőt, mire kell odafigyelni, hány km-enként kell olajat, szűrőt cserélni benne?
Nagyon köszi!!!

KLaco-éknak van automata 2.0 kombi Carinájuk.

Sajnos ritka az automata Carina. Tudtommal csak a 2.0 benzinesből volt ilyen. Nem "eszi meg" az automatát, miért is tenné - egy automata nagyobb teljesítményt, nyomatékot elvisel, mint egy kézi váltó (és a kuplungja). A városi fogyiját 10-11 között lehet tartani, ha nem nyomod ki a szemét.

Nekem 9 Liter a fogyim városba .Télen 11
A hosszú táv meg 7 alatt.
2.0 aútómata


Ja és nem rángat a kuplung ::) :tt2:
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.19 21:34:01 írta bandita1 »

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #11965 Dátum: 2008.07.20 06:20:22 »
Üdv!

Hány liter motorolaj fér az 1.6-os Carina E-be?

köszi
Talán olyan 5-6 liter is "belefér" de 3nál célszerű megállni, mert ott már közel a nívón a max jelzés :tt2: :cool2:
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.20 06:22:14 írta taby »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #11966 Dátum: 2008.07.20 11:22:40 »
Talán olyan 5-6 liter is "belefér" de 3nál célszerű megállni, mert ott már közel a nívón a max jelzés :tt2: :cool2:

Jézus, ma mindenki ilyen humoros?? :clap: :clap: :walkman:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Re: Carina
« Válasz #11967 Dátum: 2008.07.20 13:16:27 »
Üdv!

Hány liter motorolaj fér az 1.6-os Carina E-be?

köszi

Ha hacsbakk, akkor jó pár hektó liter. Bár 400 l fölött megállnék, mert túlterheli tömegben az autót... (csak hogy azé se maradjak ki a sorból)
böszme pijos degusztátorkám...

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Re: Carina
« Válasz #11968 Dátum: 2008.07.20 13:26:41 »
Sziasztok! Újabb kérdésem lenne. Új kuplungom van (komplett), és rángat. Kb. csak 800km futott. De "dugózni" pl. rémálom vele. Finom csúsztatáskor (1200fordulat) berezeg az autó, nagyon zavaró és gondolom nem is tesz jót semminek. Ha dinamikusan elindulok, akkor ok. A régi kuplung nem csinált semmi ilyet, csak már váltani nem lehetett könnyen. Az okés, hogy be kell kopnia, de vezettem én már több 0km-es autót is, soha nem rángattak. Van ötletetek?

Ez érdekes, ilyet az én autóm is csinál. De persze, gyanítom, hogy nem új a kuplung. Engem is rohadtul zavar.

Jelen!  :surrender:
Ugyanez, rángatás, rángatás hátán...  Dinamikusan indulva semmi gáz, de dugóban tényleg vicces, bár nagyon-nagyon-nagyon finom 'kuplung kicsit visszaenged aztán ismét feljebb' játékkal kiküszöbölhető, de 10-ből hatszor ha bejön. A maradék négyben meg imádkozom szét ne essen egyszer a gép...
Szervizes állítása szerint azért rezeg be, mert szegénykeverékes (4A-FE), pörgessem bátran 2500-3000-es fordulatig... Azért normális érzelmű ember szvsz nem indul mindig ekkora gázzal. De nálam dilis a lambdaszonda is, +még a kuplungot sem cseréltettem, szóval (még) nem tudom miért csinálhatja.

Ja, és motorgenerál óta az első 1 percben hajlamos leállni, indulás után kuplungot kinyomva szépen leesik nullára a fordulat, érdekes tud lenni szerpentinen szervó nélkül... De már megszoktam, igazából bő egy hónapja nem is tapasztaltam, az is lehet azóta 'elmúlt'.

Helo!

A szervizesed hülyeséget beszélt:
nekem szegény keverékes 1,6-os van és volt már problémám a lambda szondával is (cserére szorult).
Egy pillanatot se rángatott a motor, még "defektes" üzemmódban sem. 3000-ig még terhelés alatt is ritkán pörgetem (ezzel az autóval ráérek). Szerintem a kuplung körül lesz ott a bibi. Az enyémben cserélve volt még az elözö tulaj által. Akár alapjáratról is simán indul bármikor.

Sallang!

Vezérszílyak + vízpumpa anyagárban túllövi a 20 e Ft-t (olajszürö + léxürövel). Ugye nem szegénykeverékes a moci? Ha egen, akkor a gyertyák beszerzése böven megduplázza ezt az összeget. Munkadíjat nem tudok, mi home work cseréltünk mindent, és kiru a gép.
5 W 40 Leichtlauf motorolajat használok, és olajfogyás 208 e km-nél is még nulla.
Az enyim is hacsbakk (szintén elsö szériás), és nagyon meg vagyok elégedve a bódé nyújtotta potenciálokkal.
Alvázszám elsö betüi? Lehet, még a Te géped is vadi kamikaze:))) /japó/
böszme pijos degusztátorkám...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #11969 Dátum: 2008.07.20 16:00:56 »
Helo!
A szervizesed hülyeséget beszélt:
nekem szegény keverékes 1,6-os van és volt már problémám a lambda szondával is (cserére szorult).
Egy pillanatot se rángatott a motor, még "defektes" üzemmódban sem. 3000-ig még terhelés alatt is ritkán pörgetem (ezzel az autóval ráérek). Szerintem a kuplung körül lesz ott a bibi. Az enyémben cserélve volt még az elözö tulaj által. Akár alapjáratról is simán indul bármikor.
Sallang!
Vezérszílyak + vízpumpa anyagárban túllövi a 20 e Ft-t (olajszürö + léxürövel). Ugye nem szegénykeverékes a moci? Ha egen, akkor a gyertyák beszerzése böven megduplázza ezt az összeget. Munkadíjat nem tudok, mi home work cseréltünk mindent, és kiru a gép.
5 W 40 Leichtlauf motorolajat használok, és olajfogyás 208 e km-nél is még nulla.
Az enyim is hacsbakk (szintén elsö szériás), és nagyon meg vagyok elégedve a bódé nyújtotta potenciálokkal.
Alvázszám elsö betüi? Lehet, még a Te géped is vadi kamikaze:))) /japó/
Mindennel egyetéretek, de Liftback a gép!!! :excl:
Töröltem a marathoni idézetet. Trotter
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.21 09:05:00 írta Trotter66 »