Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6800142 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #11940 Dátum: 2008.07.03 18:40:28 »
Üdv ismét!



A minap sziszegésre lettem figyelmes...azt hittem, hogy a gumi ereszt....de nem...felnyitottam a motorháztatőt....a hűtő tetején és egész hosszán műanyag bigyusz van, amin van a betöltő-nyílás, és valami cső is megy rá...no, eme műanyag megadta magát, egy hajszál repedésből némi gőz szivárgott ki, egy kevéske víz is volt a környéken látható.





Nekem ugyanez volt 1 éve, új utángyártott hűtő 28ezer ft (nem tudom mi kapcsolat van köztük, de nem klímás Carinához ennél pár ezerrel olcsóbb). Nekem eddig bevált,  igaz áprilisban átesett egy motorgenerálon, mert valszeg a hengerfej miatt lehetett a túlnyomás, bár a műanyag tetejű hűtők azért 10-12 év alatt szép, hogy megadják magukat, szóval nem akarlak megijeszteni.


Más: van valakinek tapasztalata automata váltós Carina E-t illetőleg? Feleségem miatt mostmár muszáj váltanunk (ill nem váltanunk  :)) mert az ő családjában csak automatát használ mindenki, így Drágám is ahhoz szokott. Elmegy szépen manuálissal is, de a vezetési hajlamossága a nulla felé  konvergál... Viszont ha már veszünk, kombit választanánk, de nem tudom ahhoz melyik motor az ideálisabb automata váltóval. Az 1,6-os nem túl gyenge hozzá? A két literes meg nem túl erős, és nem 'eszi' meg az automatát? Ha van valakinek fogyasztásról tapasztalata, legyen az sedan/liftback/kombi ill. 1,6/1,8/2 literes motorral, ha megírná nagyon megköszönném! Főleg a városi érdekel, ha 11 alatt tarható az már bőven jó, országúton meg nyilván nincs egetverő különbség.
A fogyasztás mellett a szervizigény is érdekelne, mert egy nem megfelelően szervizelt régi automata felújítása, vagy cseréje nem 5-10 ezer...  Ha találnék vezetett szervizkönnyvel rendelkezőt, mire kell odafigyelni, hány km-enként kell olajat, szűrőt cserélni benne?
Nagyon köszi!!!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #11941 Dátum: 2008.07.04 00:13:46 »
Más: van valakinek tapasztalata automata váltós Carina E-t illetőleg? Feleségem miatt mostmár muszáj váltanunk (ill nem váltanunk  :)) mert az ő családjában csak automatát használ mindenki, így Drágám is ahhoz szokott. Elmegy szépen manuálissal is, de a vezetési hajlamossága a nulla felé  konvergál... Viszont ha már veszünk, kombit választanánk, de nem tudom ahhoz melyik motor az ideálisabb automata váltóval. Az 1,6-os nem túl gyenge hozzá? A két literes meg nem túl erős, és nem 'eszi' meg az automatát? Ha van valakinek fogyasztásról tapasztalata, legyen az sedan/liftback/kombi ill. 1,6/1,8/2 literes motorral, ha megírná nagyon megköszönném! Főleg a városi érdekel, ha 11 alatt tarható az már bőven jó, országúton meg nyilván nincs egetverő különbség.
A fogyasztás mellett a szervizigény is érdekelne, mert egy nem megfelelően szervizelt régi automata felújítása, vagy cseréje nem 5-10 ezer...  Ha találnék vezetett szervizkönnyvel rendelkezőt, mire kell odafigyelni, hány km-enként kell olajat, szűrőt cserélni benne?
Nagyon köszi!!!

KLaco-éknak van automata 2.0 kombi Carinájuk.

Sajnos ritka az automata Carina. Tudtommal csak a 2.0 benzinesből volt ilyen. Nem "eszi meg" az automatát, miért is tenné - egy automata nagyobb teljesítményt, nyomatékot elvisel, mint egy kézi váltó (és a kuplungja). A városi fogyiját 10-11 között lehet tartani, ha nem nyomod ki a szemét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #11942 Dátum: 2008.07.04 10:03:29 »
Más: van valakinek tapasztalata automata váltós Carina E-t illetőleg? Feleségem miatt mostmár muszáj váltanunk (ill nem váltanunk  :)) mert az ő családjában csak automatát használ mindenki, így Drágám is ahhoz szokott. Elmegy szépen manuálissal is, de a vezetési hajlamossága a nulla felé  konvergál... Viszont ha már veszünk, kombit választanánk, de nem tudom ahhoz melyik motor az ideálisabb automata váltóval. Az 1,6-os nem túl gyenge hozzá? A két literes meg nem túl erős, és nem 'eszi' meg az automatát? Ha van valakinek fogyasztásról tapasztalata, legyen az sedan/liftback/kombi ill. 1,6/1,8/2 literes motorral, ha megírná nagyon megköszönném! Főleg a városi érdekel, ha 11 alatt tarható az már bőven jó, országúton meg nyilván nincs egetverő különbség.
A fogyasztás mellett a szervizigény is érdekelne, mert egy nem megfelelően szervizelt régi automata felújítása, vagy cseréje nem 5-10 ezer...  Ha találnék vezetett szervizkönnyvel rendelkezőt, mire kell odafigyelni, hány km-enként kell olajat, szűrőt cserélni benne?
Nagyon köszi!!!

KLaco-éknak van automata 2.0 kombi Carinájuk.

Sajnos ritka az automata Carina. Tudtommal csak a 2.0 benzinesből volt ilyen. Nem "eszi meg" az automatát, miért is tenné - egy automata nagyobb teljesítményt, nyomatékot elvisel, mint egy kézi váltó (és a kuplungja). A városi fogyiját 10-11 között lehet tartani, ha nem nyomod ki a szemét.
1.8-as automata is volt!!!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Carina
« Válasz #11943 Dátum: 2008.07.04 13:20:31 »
Most csak körülbelül, fejből tudom írni: kb. 4.5 x 1.7 x 1.4 méteres a Carina.
Köszi az infót! A csomagtartó tudom, hogy kb 100 lityivel kisebb, de azért talán meg tudnék vele barátkozni. Max. nem raknám be mélynyomót :) A többi méret meg elviselhető lenne.

sztpuhi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #11944 Dátum: 2008.07.04 17:01:17 »
Hahó!
Meg volt a nagy motorgenerál a Supratrendnél. Főtengely köszörülés, csapágyak, új gyűrűk, hajtókarcsapágy, szelepek becsiszolva, ilyen-olyan tömítés, szelepszárszimmeringek, meg a kuplung. Kb. ezek voltak, lehet nem teljesen pontosak a megnevezések.
Megtakarított pénz volt, nincs.
A váltás sokkal jobb lett (jó lett), igaz még olykor kicsit beremeg a cucc (200km futott csak) - igen meredek a kapubeállóm, rendes próba a kuplungnak.
A motor sokkal halkabb, főleg egyenletes tempónál. A régi szörnyű hang meg 3500 fordulat felett volt csak, de addig még egy ideig nem pörgetem. Remélem később is rendben lesz és sok-sok kilométert (mondjuk 250.000-et) gond nélkül teljesít még. Aztán megyek 2000km-nél olajcserére.......
üdv.
Gratulálok az "új" autóhoz!! :clap:
Kívánom, hogy ne csak az maradjon meg, hogy elköltötted a megtakarított pénzedet!
Egyébként mennyibe is fájt ez a művelet?(Ha nem vagyok indiszkrét.)
1995/5 Carina Wagon E XLi 1.6 16v,2003/4 Ford Mondeo Turnier 1.8 16v Ambiente, 2004/12 Ferrari (gyerekülés)

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Carina
« Válasz #11945 Dátum: 2008.07.04 20:40:24 »

Az egyik bontós 20-ért bontott komlett hűtőt adna, és 25-ért utángyártott újat...


Látjátok ha az adok-veszekbe nem 1000 nem oda illő hozzászólás lenne most tudhatnád hogy nekem van egy felesleges hűtőm.

Vasárnap pedig B.C megy Pestre.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #11946 Dátum: 2008.07.04 23:31:14 »
Sajnos ritka az automata Carina. Tudtommal csak a 2.0 benzinesből volt ilyen.
1.8-as automata is volt!!!

Jogos  :yes: ! Mint amilyen pl. ez a csodálatos példány ...  :wub:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #11947 Dátum: 2008.07.05 09:09:54 »
Jogos  :yes: ! Mint amilyen pl. ez a csodálatos példány ...  :wub:

Bakker, Palaczk!
Ilyen nincs is...
Egynyócas automata váltós, bőrös "fullos" facelift-es, 34E Km-el, nyugdíjas tulajdonostól..... :wub:  :wub:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #11948 Dátum: 2008.07.05 10:26:12 »
Jogos  :yes: ! Mint amilyen pl. ez a csodálatos példány ...  :wub:

Bakker, Palaczk!
Ilyen nincs is...
Egynyócas automata váltós, bőrös "fullos" facelift-es, 34E Km-el, nyugdíjas tulajdonostól..... :wub:  :wub:
Nos, nemtom ki mit szól hozzá, de szerintem ez nem gyári bőr!
Vagy, ha igen akkor a japók továbbra sem hazudtolták meg magukat. Szerintem katasztrófális az a fekete bőr. a kormány meg hagyományos!!!
Szal szerintem ez egy lelkes tulaj műve. Nézzétek meg az ajtókárpitot! Szal ez ugyan ízlés dolga, de a fejemet rá, hogy kevesen lesznek, akinek ez tetszik.Eleve vad ötlet a sötétszürke, fekete kombináció, de ha lehet mondani a toyotánál ez még annyira sem megy, mint akárki másnál.
Na, mindegy ez magánvélemény, de nagyon nem illik ez a fekete bőr ebbe az egyébként szürke belterű autóba. A fautánzatról inkább ne beszéljünk még ennyit sem!
Persze ez semmit sem von le abból, hogy zseniálisan néz ki a gép.
Ez az az álom, amire vágyik az ember, ha carina-t akar venni.
Persze, amikor aktuális a dolog esélyed nincs, hogy ilyet találsz, még ha a pénzt nem sajnálod akkor sem!


Azt nézte valaki, hogy azontúl, hogy egy darab kiegészítő sárvédő sincs rajta , de ez egy SZEGÉNYKEVERÉKES 1.8-AS!!!!!


És az hogy tetszik, hogy annak ellenére, hogy jóval facelift utáni (96/4-es gyártású) az ECONOMY led ott figyel a műszerfalban!!!

Vannak itt érdekességek!
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.05 10:38:53 írta b.c. »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #11949 Dátum: 2008.07.05 11:25:50 »
Nos, nemtom ki mit szól hozzá, de szerintem ez nem gyári bőr!
Vagy, ha igen akkor a japók továbbra sem hazudtolták meg magukat. Szerintem katasztrófális az a fekete bőr. a kormány meg hagyományos!!!
Szal szerintem ez egy lelkes tulaj műve. Nézzétek meg az ajtókárpitot! Szal ez ugyan ízlés dolga, de a fejemet rá, hogy kevesen lesznek, akinek ez tetszik.Eleve vad ötlet a sötétszürke, fekete kombináció, de ha lehet mondani a toyotánál ez még annyira sem megy, mint akárki másnál.
Na, mindegy ez magánvélemény, de nagyon nem illik ez a fekete bőr ebbe az egyébként szürke belterű autóba. A fautánzatról inkább ne beszéljünk még ennyit sem!
Persze ez semmit sem von le abból, hogy zseniálisan néz ki a gép.
Ez az az álom, amire vágyik az ember, ha carina-t akar venni.
Persze, amikor aktuális a dolog esélyed nincs, hogy ilyet találsz, még ha a pénzt nem sajnálod akkor sem!

Azt nézte valaki, hogy azontúl, hogy egy darab kiegészítő sárvédő sincs rajta , de ez egy SZEGÉNYKEVERÉKES 1.8-AS!!!!!

És az hogy tetszik, hogy annak ellenére, hogy jóval facelift utáni (96/4-es gyártású) az ECONOMY led ott figyel a műszerfalban!!!

Vannak itt érdekességek!

Ez pusztán csak azt támasztja alá, amit eddig is tudtunk, hogy sokféle verzió létezett.

A németeknél a facelift után az összes 1.8-as (7A-FE motor, mint ebben a példányban is) szegénykeverékes volt, 107 LE-vel. Ennek megjelenéséhez igazítva csökkent az 1.6-osok teljesítménye 99 LE-re.

Economy led - igen, én is néztem, eszerint ebben a kivitelben nyilván megmaradt.

A sárfogók megléte a németeknél akkor sem volt már előírás - ergo a legtöbb ottani kocsin nem is látsz ilyesmit.

A bőrt rendelhette bele gyári extraként, erre a német piacon volt lehetőség. Ugyanúgy, mint a műszerfali "fa" berakásra. Amúgy persze ez tényleg ízlés dolga, de szvsz a bőr baromi jól mutat benne, a Carina beltér szürkéi és a fekete egyáltalán nem ütik egymást, hisz amúgy is vannak fekete dolgok a beltérben. A műfa kissé merész, szövet kárpit mellett gázos is lenne, de így ezzel a bőrrel szerintem teljesen passzol. Nekem nagyon tetszik  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.05 11:27:30 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #11950 Dátum: 2008.07.05 11:30:23 »
Jogos  :yes: ! Mint amilyen pl. ez a csodálatos példány ...  :wub:

Bakker, Palaczk!
Ilyen nincs is...
Egynyócas automata váltós, bőrös "fullos" facelift-es, 34E Km-el, nyugdíjas tulajdonostól..... :wub:  :wub:

Igen, kint akad ilyen, mármint ki is kerül a piacra. De azért az ára is keményen arányban van az adottságaival, mert ez azért elég sok pénz egy 96-os, szedán Carináért. Kétezer euroval kevesebbért vannak tök jó darabok - igaz, azokban kb. 100 ezer km-rel több van, és bőr sincs bennük; cserébe liftbackek vagy kombik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Sallang

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #11951 Dátum: 2008.07.15 17:43:52 »
Sziasztok! Új vagyok. 2 hónapja vettem egy '96-os Carina E 1.6 XLi (4A-FE) avtomobilt. A későbbiekben lenne majd egy-két kérdésem. De először is szeretném tudni, hogy létezik-e normális, hozzáértő szerelő/szerviz, ahova bátran el lehet vinni átnézetni (vásárlás utáni kötelező dolgokat), esetleg van-e köztetek ilyen szerelő. Azt láttam, hogy vannak itt "veteránok", akik 100 éve adják már a tanácsokat a fórumon (pl. Palaczk).
Egyelőre...

S
Carina E 1.6 XLi (4A-FE) 1996 - reményeim szerint a jó választás...... ugye?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #11952 Dátum: 2008.07.15 18:35:09 »
Sziasztok! Új vagyok. 2 hónapja vettem egy '96-os Carina E 1.6 XLi (4A-FE) avtomobilt. A későbbiekben lenne majd egy-két kérdésem. De először is szeretném tudni, hogy létezik-e normális, hozzáértő szerelő/szerviz, ahova bátran el lehet vinni átnézetni (vásárlás utáni kötelező dolgokat), esetleg van-e köztetek ilyen szerelő. Azt láttam, hogy vannak itt "veteránok", akik 100 éve adják már a tanácsokat a fórumon (pl. Palaczk).
Egyelőre...

S

Sok-sok megelégedett kilómétert a szerzeményhez!
Ha márkaszervízbe akarod vinni, akkor Pesten a Supert, vidéken az M+F-et javasolnám. Van a márkakereskedők fórumszegmensben külön-külön topic, ott tájékozódhatsz.

Én a magam részéről az összes szíjat, feszítőt, folyadékot, szűrőt lecserélném a vasban, egyúttal a vízpumpát is szemre lehet vételezni, mi újság vele. Vélelmezem, hogy a Tiéd angol gyártású faceliftes (motorháztetőn a Toyotajel).
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Carina
« Válasz #11953 Dátum: 2008.07.15 21:28:33 »
Gratula a kocsihoz!
Nem márkaszervizként pedig ott a Supra-Trend és a Charlie autó Bt. Klubtagoknak mindkét helyen kedvezmény.

Sallang

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Carina
« Válasz #11954 Dátum: 2008.07.15 23:05:55 »
Idézetet írta: Trotter66
Sok-sok megelégedett kilómétert a szerzeményhez!
Ha márkaszervízbe akarod vinni, akkor Pesten a Supert, vidéken az M+F-et javasolnám. Van a márkakereskedők fórumszegmensben külön-külön topic, ott tájékozódhatsz.

Én a magam részéről az összes szíjat, feszítőt, folyadékot, szűrőt lecserélném a vasban, egyúttal a vízpumpát is szemre lehet vételezni, mi újság vele. Vélelmezem, hogy a Tiéd angol gyártású faceliftes (motorháztetőn a Toyotajel).

Köszönöm a jókívánságokat meg a válaszokat is.
És kb. mennyibe kerülnek ezek a kütyük + munkadíj.
+ kérdés: milyen motorolajat (nem a legdrágábbat persze) érdemes beleönteni, ha 2500 km megtétele után a nívópálca rovátkolt részének közepétől az alsó feléig csökkent a szint (nem tudom, ez hány decinek/liternek felel meg). Azt se tudom, mennyi olaj fér bele.
Amúgy tényleg nagyon klassz kis gép. Kényelmes, lomha, nagy batár (ötajtós, és a hűtőrácson van a Toyota-jel :)).

Edit: És hogy hogyan kell beszúrni egy idézetet, hogy úgy nézzen ki, mint ahogy nektek, ha idéztek, na asse tudom. ;)

Javítottam az idézetet.
Misi


kösz
Balázs
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.15 23:30:57 írta Sallang »
Carina E 1.6 XLi (4A-FE) 1996 - reményeim szerint a jó választás...... ugye?