Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6793747 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: kuplung
« Válasz #11850 Dátum: 2008.06.11 12:17:36 »
Az 1,2,rükverc szorul is? Mert az váltó szimering cserét jelent. :(
Hu, nem tudom mit értesz ez alatt, hogy szorul. (?) Pár hónapja ha nem tapostam keményen a pedált, és rükverc, akkor kicsit finoman reccsent. Most ha taposom izomból (nincs alatta a szőnyeg sem), akkor is teszi.
Az kettes és most már az egyes is hidegen nehezen kapcsolható. Ezt érted szorulás alatt? Hogy erősebben kell húzni a kart?
A szimering csere mit kóstálhat?
Ne higgy neki nem tudja mit beszél!! :yes:
Ilyenkor inkább a kuplung kiemeléssel lehet gond.
Vagy alsó, vagy felső munkahenger. vagy esetleg a kinyomólap tányérrugójából lehet kitörve egy-egy lamella, így nem emel ki rendesen és nem lehet könnyen, vagy egyltalán váltani.
Nagyon remekül dolozza a szinkrongyűrűket, érdemes lenne mihamarabb utána járni.
(esetleg nagyon halkan modom, hogy a működtető kábeleket is le kell ellenőrizni, hogy nem nyúlt-e meg, de nem ez lesz az igazi ok, esetleg következmény az eröltetés miatt)

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Carina
« Válasz #11851 Dátum: 2008.06.11 13:00:15 »
 ::)  Én igazából a váltó szorulására koncentráltam nem a kuplungra.  :tt2:

Kuplungkérdése B.C asztala. :D

Azt tudom hogy mikor a tárcsám már jól meg volt kopva elég érdekes káposzta szag volt a kocsimba és a váltás nehezebb volt. :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: kuplung
« Válasz #11852 Dátum: 2008.06.11 13:04:26 »

Az kettes és most már az egyes is hidegen nehezen kapcsolható. Ezt érted szorulás alatt? Hogy erősebben kell húzni a kart?
A szimering csere mit kóstálhat?

Igen erre értettem a szorulást.1,2-öt hidegen nehezen veszi illetve kivenni is nehéz belőle.Elég rendesen bírkózni kell vele.
Sajna nekem nem javult a tárcsa csere után se,pedig olajat is cseréltem a váltóba.

Nem tudom mibe van egy ilyen szimering csere de bizti nem ócsó. :(
Ha hinni lehet az átlagnak olyan 200E km felet jön elő. :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Balu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
  • Carina 1.6 Liftback Xli, Picnic 2.0
Re: kuplung
« Válasz #11853 Dátum: 2008.06.11 16:00:56 »

Az kettes és most már az egyes is hidegen nehezen kapcsolható. Ezt érted szorulás alatt? Hogy erősebben kell húzni a kart?
A szimering csere mit kóstálhat?

Igen erre értettem a szorulást.1,2-öt hidegen nehezen veszi illetve kivenni is nehéz belőle.Elég rendesen bírkózni kell vele.
Sajna nekem nem javult a tárcsa csere után se,pedig olajat is cseréltem a váltóba.

Nem tudom mibe van egy ilyen szimering csere de bizti nem ócsó. :(
Ha hinni lehet az átlagnak olyan 200E km felet jön elő. :(
Kivenni mindegyik fokozatból könnyű.... , de betenni, jaj.
Nekem a óra szerint 187E km van benne, plusz talán egy 100-as, fene tudja.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: kuplung
« Válasz #11854 Dátum: 2008.06.11 19:22:51 »

Kivenni mindegyik fokozatból könnyű.... , de betenni, jaj.
Nekem a óra szerint 187E km van benne, plusz talán egy 100-as, fene tudja.
Mindenképp kuplung hiba ahogy azt a b.c is írta. Mielöbb meg kell csinálni, mert hamar tönkreteszi a váltót.
Érdemes először kipróbálni, hogy sík úton álló helyzetben beteszed 1-es fokozatban és benyomott kuplung mellet nem indul el az autó.
Ha elindul, akkor a hidraulikus munkahengerrel van a gond, de ha nem indul el, akkor a kuplungszerkezetben kell keresni a hibát.

Balu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
  • Carina 1.6 Liftback Xli, Picnic 2.0
Re: kuplung
« Válasz #11855 Dátum: 2008.06.11 20:29:47 »
Mindenképp kuplung hiba ahogy azt a b.c is írta. Mielöbb meg kell csinálni, mert hamar tönkreteszi a váltót.
Érdemes először kipróbálni, hogy sík úton álló helyzetben beteszed 1-es fokozatban és benyomott kuplung mellet nem indul el az autó.
Ha elindul, akkor a hidraulikus munkahengerrel van a gond, de ha nem indul el, akkor a kuplungszerkezetben kell keresni a hibát.
Szerencsére nem indul el ...., ezt már néztem (írtátok valamikor régebben másnak).
Supratrend anno nekem azt mondta, hogy kuplungot csak az egészet érdemes cserélni, mindenestül. Szerintetek? :helpsmilie:
Zeke Zsoltnak mobilos elérhetőségét ismerem (nem veszi fel). Egyéb kontaktot ismertek a supratrendhez?

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: kuplung
« Válasz #11856 Dátum: 2008.06.11 22:01:12 »
Szerencsére nem indul el ...., ezt már néztem (írtátok valamikor régebben másnak).
Én inkább azt mondanám, hogy sajnos, mert sokkal egyszerűbb javítani, mert ezt max 2-3 óra alatt orvosolható házilag is, és nem kell különösebben szétborítani az autót. Én a múlt héten javítottam egy Corollát főmunkahenger hibával, és ez karmantyúcserével együtt megvolt 1,5 óra alatt.

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #11857 Dátum: 2008.06.12 17:47:42 »
Sziasztok!

Nem tudom, hogy van-e tapasztalatatok Carinával kapcsolatban arról amit kérdeznék, de talán nem annyira típusfüggő a dolog. Szóval a kérdés: szerintetek motorgenerál után normális, hog többet fogyaszt az autó? Mert mondták, hogy hasonló mint mikor bejáratós, tehát ne pörgessem túl 4000-en, ne hajtsam szét (ami egyébként sem szokásom).
A motorgenerál óta nem mentem többet mint 400km,  telitanknál nullázva most tart 200km-nél és a fél és a 3/4 tank között áll a mutató, közelebb a féltankhoz.  Hozzátartozik, hogy nemrég költöztünk, és most a munkahelyem otthonról 5 km reggel, 5km délután, durva városi használat és klímázok is ugye. Szóval a megemelkedett fogyasztás ennek a számlájára is írható (nem mentegetőzésként, de olcsóbb, mint a BKV, a kerékpáros megoldáson pedig már dolgozom).
Meg úgy általánosságban, ha tudtok valamit, amire érdemes odafigyelni, vagy csak tudni a 'motorgenenerál utáni állapotról', szívesen fogadom  ::)

Köszi!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Carina
« Válasz #11858 Dátum: 2008.06.13 10:20:07 »
Sziasztok!

Nem tudom, hogy van-e tapasztalatatok Carinával kapcsolatban arról amit kérdeznék, de talán nem annyira típusfüggő a dolog. Szóval a kérdés: szerintetek motorgenerál után normális, hog többet fogyaszt az autó? Mert mondták, hogy hasonló mint mikor bejáratós, tehát ne pörgessem túl 4000-en, ne hajtsam szét (ami egyébként sem szokásom).
A motorgenerál óta nem mentem többet mint 400km,  telitanknál nullázva most tart 200km-nél és a fél és a 3/4 tank között áll a mutató, közelebb a féltankhoz.  Hozzátartozik, hogy nemrég költöztünk, és most a munkahelyem otthonról 5 km reggel, 5km délután, durva városi használat és klímázok is ugye. Szóval a megemelkedett fogyasztás ennek a számlájára is írható (nem mentegetőzésként, de olcsóbb, mint a BKV, a kerékpáros megoldáson pedig már dolgozom).
Meg úgy általánosságban, ha tudtok valamit, amire érdemes odafigyelni, vagy csak tudni a 'motorgenenerál utáni állapotról', szívesen fogadom  ::)

Köszi!
Olvasva az írásod végig az járt a fejemben, hogy mi a kérdés? Szinte mindenre választ adtál.

nautilus85

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re: Carina
« Válasz #11859 Dátum: 2008.06.13 16:55:39 »


Köszi!
Olvasva az írásod végig az járt a fejemben, hogy mi a kérdés? Szinte mindenre választ adtál.

Igazad van  :oops:  Akkor leegyszerűsítem:
A motorgenerál miatt is fogyaszthat többet a kárinnyá?  :excl:

Ha esetleg tudja valaki...  :helpsmilie:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #11860 Dátum: 2008.06.13 17:28:54 »
 
Köszi!
Olvasva az írásod végig az járt a fejemben, hogy mi a kérdés? Szinte mindenre választ adtál.
Igazad van  :oops:  Akkor leegyszerűsítem:
A motorgenerál miatt is fogyaszthat többet a kárinnyá?  :excl:
Ha esetleg tudja valaki...  :helpsmilie:

Igen, fogyaszthat többet. Gondolj bele, ösze kell kopni a cserélt szegmenseknek. Ebből adódóan nagyobb a súrlódás, melynek leküzdése több energiába, vagyis több üzemanyagba kerül.

Én speciel motorgenerál után még 3000 rpm-ig sem forgatnám el, nemhogy  :eek:4000-ig...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: kuplung
« Válasz #11861 Dátum: 2008.06.14 01:27:07 »
Az 1,2,rükverc szorul is? Mert az váltó szimering cserét jelent. :(
Hu, nem tudom mit értesz ez alatt, hogy szorul. (?) Pár hónapja ha nem tapostam keményen a pedált, és rükverc, akkor kicsit finoman reccsent. Most ha taposom izomból (nincs alatta a szőnyeg sem), akkor is teszi.
Az kettes és most már az egyes is hidegen nehezen kapcsolható. Ezt érted szorulás alatt? Hogy erősebben kell húzni a kart?
A szimering csere mit kóstálhat?
Ne higgy neki nem tudja mit beszél!! :yes:
Ilyenkor inkább a kuplung kiemeléssel lehet gond.
Vagy alsó, vagy felső munkahenger. vagy esetleg a kinyomólap tányérrugójából lehet kitörve egy-egy lamella, így nem emel ki rendesen és nem lehet könnyen, vagy egyltalán váltani.
Nagyon remekül dolozza a szinkrongyűrűket, érdemes lenne mihamarabb utána járni.
(esetleg nagyon halkan modom, hogy a működtető kábeleket is le kell ellenőrizni, hogy nem nyúlt-e meg, de nem ez lesz az igazi ok, esetleg következmény az eröltetés miatt)

De ha nem emel ki rendesen a kuplung, akkor melegen is nehezen kéne vennie a fokozatokat, nem?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #11862 Dátum: 2008.06.14 01:30:37 »


Köszi!
Olvasva az írásod végig az járt a fejemben, hogy mi a kérdés? Szinte mindenre választ adtál.

Igazad van  :oops:  Akkor leegyszerűsítem:
A motorgenerál miatt is fogyaszthat többet a kárinnyá?  :excl:

Ha esetleg tudja valaki...  :helpsmilie:

Igen, ahogy Trotter is írja, felújítás után normális dolog, hogy kicsivel többet fogyaszt a motor, amíg rendesen be nem járatódik. És szerintem se pörgesd 4000-ig, míg nem lesz benne legalább 2-3 ezer km.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Balu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
  • Carina 1.6 Liftback Xli, Picnic 2.0
Re: kuplung
« Válasz #11863 Dátum: 2008.06.14 07:53:28 »
De ha nem emel ki rendesen a kuplung, akkor melegen is nehezen kéne vennie a fokozatokat, nem?
Melegen is nehéz, igaz, kevésbé.
Múlt hétvégén volt sajna egy hegynek felfelé menet, lépésben, kuplungégetéssel. Sajnos muszály volt felmenni, meredek és lyukas út volt.  Utána sokkal rosszabb lett, most egy hét alatt mintha javult volna kicsit a kuplung.
Hétfőn megyek Supratrendbe.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: kuplung
« Válasz #11864 Dátum: 2008.06.14 14:03:40 »
De ha nem emel ki rendesen a kuplung, akkor melegen is nehezen kéne vennie a fokozatokat, nem?
Melegen is nehéz, igaz, kevésbé.
Múlt hétvégén volt sajna egy hegynek felfelé menet, lépésben, kuplungégetéssel. Sajnos muszály volt felmenni, meredek és lyukas út volt.  Utána sokkal rosszabb lett, most egy hét alatt mintha javult volna kicsit a kuplung.
Hétfőn megyek Supratrendbe.

Ez így most már tényleg egyértelműen kuplunghibának hangzik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )