Sziasztok!
Végre rászántam magam, hogy regizzek, igaz csak egy hete találtam rá erre a fórumra.
Olvastam valakitõl, hogy nem nagyon szeretik, ha csak egy durva és hideg kérdéssel indítanak, ezért mesélek kicsit, úgyis kikívánkozik :pofa:
Az autót 1,5 éve vettem, egy 86-os Coltból ültem át, amit szintén kb 1,5 évet hajtottam (23 éves vagyok, jogsi megszerzése után egybõl lett a Colt, aztán a Karinnyám :nagymosoly:
Nagyon hosszasan keresgéltem neten a megfelelõ típus után, igazából jó egy évig olvasgattam népítéletet, teszteket, régi autós újságogak, stb. Nektek nem kell magyaráznom miért esett a választás a Carina E -re :szivecske:
Igazából az adta meg a végsõ löketet, hogy kicsi Coltom megadta magát, szerettem, tényleg, de 120-at nem költöttem már volna a fékrendszerére, rohadt is eléggé, igaz 95 ezerért vettem, 1,5 évig semmit nem költöttem rá (20-40-es olajat töltögettem, ennyi). Szóval mikor megváltam tõle, már rég megvolt az elképzelés, egy 96 elõtti Carina E (legalábbis asszem ez elõtt Japán, utána Angol, de javítsatok ki).
Bújtam a használtautó pont hut, és találtam egy klímás, ABS-es, sötétlila (bíbor-padlizsán?) ötajtós (Liftback) Carinát, potom 600 ezerért. Megnéztem, nem volt lelakott, a tulaj BME-n tanár, egybõl a hibákkal kezdte, sérülés, karcolás, szerinte 2 hátsó lengéscsillapítót cserélni kell majd, + a motorkontroll lámpa égett, mondta is, hogy mehetünk átvizsgálásra ha akarok, de õ már volt, vmi a lambdaszondával, de semmi komoly, csak a vezetékek valszeg zavarják egymást (
![He? ???](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/huh.gif)
). Elkövettem életem nagy hibáját, hittem neki, át se nézettem, lefoglalóztam, megcsinálta az eredetvizsgát, és megvettem.
Innen kezdõdött a kálvária, de hát az én hibám, megérdemlem. 600-ért vettem, eddig másfél év több mint mégegyszer ennyit költöttem rá, le sem írom inkább. Mindig, de mindig volt szinte valami. És mégegy hibám: mégis szeretem. Mert tudom, hogy alapból jó autó (vót valamikó), csak elhanyagolták, stb, ja és egy ismerõsöm lekérdezte BM-ben, taxis volt az aranyom Nagykanizsán 7 évig... Elvakultságomat jellemzi, hogy nem esett le nekem a J-s rendszámból, fúrt mûszerfalról, + a tetõ hátsó felén középen egy mûanyag kupak csavarról, gondolom antenna helye (pedig néztem már Carinát, és volt sok extaxis, és ezeket mindig megnéztem, itt szerintem már csak nem akartam tudomást venni róla, vagy nemtom).
95 ezer kilóméterrel vettem meg, de az eladó itt is korrektnek tûnt, õ 160 ezerrel hirdette, mondta, hogy biztos visszapörgették. Most 120 ezer van benne, lassan 16 éves, és ha el akarom adni elõre (!!!) kéne pörgetnem, mert így meg sem nézik... :rolleyes:
A legutóbbi költség még egy hetes sincs, 195 ezer, teljes motorgenerál... 2 hete adta meg magát egy hûtéscsõ, én naív azt hittem csak elöregedett (volt már pár elöregedett gumicsõ okozta reggeli 'meglepi', szervo, stb).
Három hete hirdettem meg, persze, hogy rá egy hétre jön be a motorgenerál, pedig már enélkül is buktam volna rajta. Most ott állok, hogy minek adjam el, lassan kezd jó lenni a kocsi (már tényleg szinte minden le lett cserélve rajta ami kopik meg ami nem, az is).
Az utód egy Toyota Yaris Verso lenne, legalábbis ezt néztük ki, 1.3-as motorral, feleségemnek is tetszik, és családi autónak is ideális, nekem a formája is tetszik, Isofix, mert van egy lassan két hetes kislányom :nagymosoly:
Ja, ezt nem is mondtam, mikor máskor adná meg magát Carina, mint a 39. héten, hét hétig szervízben, pont közben jött a szülés, szerencsére sógornõméktõl kaptunk kölcsönkocsit. Tegnap elõtt hoztam haza a Carinát, azóta lenn áll, még hazafelé lemosattam kívül belül, szégyellem, de még most is megdobogtatja kicsi szívem. Most babázunk, max sétára megyünk ki, szóval kitapasztalni sem volt idõm, milyen elõnyöket hozott a motorgenerál, majd rászánom magam és kimegyek kicsit foglalkozni vele, de õszintén szólva kicsit morcos vagyok rá.
Ugyanis nem úgy adta oda a szerviz, hogy kész, hanem miután legomboltam 195 ezer magyar forintot, mondta, hogy vigyem villamoságihoz, mert kicsit kusza az elektromos rendszer, ugyan minden mûködik, de azért mégis. Ezt meg sem hallanám (pedig már rég túl vagyok rajta, hogy sajnáljam a pénzt rá), de mondja, hogy ja és a mûszerfal visszajelzõ ki van kötve (motor-kontoll lámpa). Igen, ezt tudtam, miután megvettem elvittem a Kerepesi útra egy Toyota szervizbe, mert égett a sárga lámpi, mondták ***ondát mutat a hibakód, jól megnézték, és közölték, hogy más kipufogó vagy nemtommi van a kocsin mint kéne, valaminek két ***ondája van, de csak egy csatija, és a másik bejelez, vagy valami ilyesmi, egy éve volt, õszintén szólva nem emlékszem, de valami ilyesmi, hogy két lambdaszonda, de keveseb csati, vagy két csati, de csak egy lambdaszonda, nemtom. Azt mondták, hogy az új cucc (kipufogó?) 150 ezer, használtan meg lutri, nem is csinálják, szóval döntsek, de így is elmegy, semmi baja. Utánaolvastam, ha hibás lenne emelkedett lenne az alapjárat, füstölne, sok lenne a károsanyagkibocsátás, és nagy a fogyi, de nálam indításnál 1200-t, pörög hidegen, aztán ezret, majd beáll 700-750 körülire, és nem ingadozik. Szóval kikötötték a sárga motorkontroll lámpát, mert zavart a fénye, és úgysem jelez már semmit ha baj is van, mert így is úgy is ég.
Ez egészen idáig nem is zavart, de most, hogy motorgenerál volt, érdekelne, mert akkor hadd legyen már tuti a rendszer. Szóval most megnézem a fogyasztás, de mivel városban használom és rövid távra, eddig is 8 körül evett, sztem most is ennyit fog, amit nem tartok soknak. Az alapjárat jó, halkabb is persze a motorgeneráltól, a károsanyagra nem mértek most rá, de augusztus végén úgy is esedékes a zöldkari. Ja, tavaly aug végén mûszakin simán átment, csak lámpát állítottak, viszont 2 hétre rá zöldkártyán csak néztek, mikor 2500-3000 emelt járaton füstölt mint állat, csak trükközve ment át máshol... (fickó aszonta lehet azért mert sokat araszolok, vagy mert elõtte 2 hétig Erdélyben kirándultunk, és ott szennyezett a benzin, de szerintem ott még szerepet játszott az is, hogy mióta nálam van ette az olajat, valszeg égéstérbe is került, mert most szervizben mondták kék a füst mint állat, meg 10szeres az CO érték, persze ez még motorgenerál elõtt).
Húú, fáradnak az ujjaim, most hirtelen csak ennyi. Aztán majd kérdezek
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)