Hali!
Visszatérnék a hangot kiadó dobfék témájához (ha nem unjátok még az egészet).
Természetesen nem baj az, ha elviszed az autót szerelöhöz, és kicserél ezt-azt a dobfékben, de:
- légyszi ne lepödj meg azon, ha az után is surrogó/fentetö hangja lesz a dobféknek
- az idösebb dobfék egyszerüen "hangos"
- rosszul fogalmaztam a múltkor, hosszabb állás után nem kell hogy menet közben (fékezéskor) surrogjon a dob, elég, ha csak megtekeri az ember a kereket
- 10 e km felett egyszerüen (szerintem) nincs olyan, hogy a fékpofa ne érjen picit hozzá a dobhoz (a sok kézifékes parkolás után egy picit oválissá válhat a dob úgyis), és míg a fék üzemben súrlódik, azaz a fém felületet tisztára csiszolja, addig állás közben szépen elkezd korrodálni. (esö után bö két hét elég az elsö látható barnaságokhoz) A dob is, a tárcsa is acél... ez a leheletfinom korrodált felület pedig hangot ad ki, még a tárcsánál is hallani ilyenkor egy kis kelletlen zajt (pár kerékfordulat erejéig - bár menet közben mindegy egyéb zaj elnyomja).
- ha felújították a féked, térj vele egy kört, lassan gurulva (kettesben 2000 fordulat) húzd fel picit a kéziféket, és morogni fog a segge: ennek a morgásnak a sokkal halkabb változatát hallottad, mikor elforgattad a dobféket. Ha elöl elforgatod a tárcsát, az sem fog szabadon pörögni, a betétek nagyon vékonyan fogják azt is.
- szerintem meg pont a hangtalan fék (ha nem full új) adna okot az aggódásra, azt jelentené, hogy az önbeálló nem müködik, és "messze" van a fékpofa a fékdobtól...
Én a fékbuhera elött télleg elvinném fékpadra. Szerintem, ha beállt volna a munkahenger, akkor annak jelét egy erösebb fékezéskor biztosan észrevetted volna...
80 %-os hátsó féket mértek a müszakin. Nehezen hinném, hogy egyszercsak - 50 %-ossá válna a hátsó üzemféked. Szerintem 100 %-os hátsó dobfék nincs is: úgysem a fék eröhatását mérik, hanem a két kerék fékereje közti kilengést, azaz a fékeröelosztó gyorsaságát, és a dob oválisságát. + a kézifék rendszere, ami megint más téma, és ha ezt a két dolgot egybevetve 80 %-os fittségü volt a hátsó féked (üzem + kézi), akkor hajrá továbbra is elöre...
Másik oldalról viszont olyan, hogy "fékfelújítás" sose rossz. Csak valahogy ne a "hangot kiadó fékdob" miatt legyen, mert - szerintem - az utána is hangos marad. Dob / pofa / önbeálló / visszahúzó rugók stb (csak tippelek, hogy ez mind van benne, még nem szedtem szét a japó fékdobját) cseréje egy darabig elhalkítaná a rendszert, de utána ismét surrogna minden, ahogy "illik"...