Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6800261 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Carina
« Válasz #11715 Dátum: 2008.04.09 16:13:25 »
Idézetet írta: "Erzsébeti"
Köszönöm a hozzászólásokat!:)

Dzso bácsi.
"a dobfék sajna nem levegözik, több napos állás után (föleg esö után leállítva) az elsö fékezésekkor simán megszólalhat, nekem is szokott. "

Nem menet közben hallottam a hangot hanem akkor mikor levettem az acélfelnit, és megtekertem a dobot. Olyan érdekes fémes cincogást csinált enyhe súrló hanggal vegyítve.
Én nem fogok nekiállni a fékgomba szét. ill. leszerelésének, mert tudom én is, hogy ez nem játék... Igaz nem ördöngösség, de mivel nem tartom magam a helyzet magaslatán így csak olyanba nyúlok bele amit nagyon ne,m tudok elbatyni...

Februárban volt vizsgázni a kislány, és ott mérték be a fékpadon, hogy a jobb hátsó fék kb 80%-os an teljesít.
Ekkor elvittem egy ismerõs szakihoz, õ lekapta a dobot, majd kipucolta az egészet, és rápróbáltunk. Akkor õ nem látott problémát (én sem most, csak a fékdob belsõ széle hozzáér a hátsó takarótányérhoz, mégpedig úgy, hogy rozsdás ez a találkozási pont ott...és úgy tûnt, hogy mintha nem mozogna, de amikor pumpáltuk akkor dolgozott...) Nem folyik nincs semmi olajnak nyoma arrafelé...

Még egy apropó!
Amikor le akartam szedni a téli felnit egyszerûen nem tudtam... minden anya levéve, de a felni nem mozdult...
Fogtam egy kezdõ samut (2kg) és megpróbáltam kézi ráfeszítéssel lekopogtatni a felnit a dobról, de úgy sem jött le!  :hmm:
Ekkor bedugtam a felni résein egy méretes csavarhúzót, és a csavarhúzó fejére mért csapásokkal (nem kellett neki túl sok, de azért határozottság elkellet hozzá...) sikerült leszednem.
amíg nem jött le addig igencsak néztem, hogy szombat estefelé ugyan milyen segítséget nézzek magamnak aki képes leszedni a felnit!  :?
De sikerült...


Szal ennyi a teljes történet.


Még egyszer köszi mindenkinek a segítséget!

By
Erzsébeti

Ezér' szoktam a tõcsavarokat és a felni felfekvési felületét enyhén lezsírozni. így a probléma ki van küszöbölve.


Ma berendeltem a 4833112120  cikkszámú felütközésgátlóból 2 db-t 3500/stück-toldodaklubbkedvezmény áron.
Jövhéten megejtõdik a csere, betevõdik az brembó féktárcsa. :)

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11716 Dátum: 2008.04.09 17:42:44 »
Idézetet írta: "Erzsébeti"

Amikor le akartam szedni a téli felnit egyszerûen nem tudtam... minden anya levéve, de a felni nem mozdult...
Fogtam egy kezdõ samut (2kg) és megpróbáltam kézi ráfeszítéssel lekopogtatni a felnit a dobról, de úgy sem jött le!  :hmm:
Ekkor bedugtam a felni résein egy méretes csavarhúzót, és a csavarhúzó fejére mért csapásokkal (nem kellett neki túl sok, de azért határozottság elkellet hozzá...) sikerült leszednem.
amíg nem jött le addig igencsak néztem, hogy szombat estefelé ugyan milyen segítséget nézzek magamnak aki képes leszedni a felnit!  :?
De sikerült...


Erre az szokott lenni a gyors megoldás, hogy jól rátalpalni a kerékre, a guminál (!) - így lesz nagy erõ, erõkar, és a festék sem jön le :-) Ha minden jól megy, egyszerûen lefordul a kerék a dobról (vagy ha nem is esik le mert elakad a csavarokban, de lelazul)

Persze láttam már olyat amikor ez sem segített...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11717 Dátum: 2008.04.09 20:40:06 »
Idézetet írta: "Erzsébeti"
Februárban volt vizsgázni a kislány, és ott mérték be a fékpadon, hogy a jobb hátsó fék kb 80%-os an teljesít.


Mármint mihez képest 80 %-osan?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11718 Dátum: 2008.04.09 20:43:09 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Idézetet írta: "Erzsébeti"

Amikor le akartam szedni a téli felnit egyszerûen nem tudtam... minden anya levéve, de a felni nem mozdult...
Fogtam egy kezdõ samut (2kg) és megpróbáltam kézi ráfeszítéssel lekopogtatni a felnit a dobról, de úgy sem jött le!  :hmm:
Ekkor bedugtam a felni résein egy méretes csavarhúzót, és a csavarhúzó fejére mért csapásokkal (nem kellett neki túl sok, de azért határozottság elkellet hozzá...) sikerült leszednem.
amíg nem jött le addig igencsak néztem, hogy szombat estefelé ugyan milyen segítséget nézzek magamnak aki képes leszedni a felnit!  :?
De sikerült...


Erre az szokott lenni a gyors megoldás, hogy jól rátalpalni a kerékre, a guminál (!) - így lesz nagy erõ, erõkar, és a festék sem jön le :-) Ha minden jól megy, egyszerûen lefordul a kerék a dobról (vagy ha nem is esik le mert elakad a csavarokban, de lelazul)

Persze láttam már olyat amikor ez sem segített...


Így kell csinálni, ahogy mondod. Le kell rugdosni a kereket, a gumit célozva. A felnit szerszámokkal megtámadni nem annyira szerencsés.

A következõ ilyen eset megelõzésére pedig kell tenni egy kis olajat vagy zsírt a felni középsõ furatára, az szokott odagyógyulni.

(Csavarok és bármiféle kenõanyag találkozásától viszont én határozottan félek, errõl azt olvastam, hogy kerülendõ.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Carina
« Válasz #11719 Dátum: 2008.04.09 20:56:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"

(Csavarok és bármiféle kenõanyag találkozásától viszont én határozottan félek, errõl azt olvastam, hogy kerülendõ.)

Nekem bevállt illetve nemcsak nekem, ha megfelelõen van meghúzva, a kerékanya, akkor nem lehet belõle probléma, persze nem az a lényeg hogy ujjnyi vastagon legyen legyógyítva kenõanyaggal, hanem azt hogy legyen egy kis védõréteg rajta ami megvédi az oxigéntõl. tavaly õsszel mikor tettem fel a télit akkor zsíroztam le a tõcsavart, most mikor tettem fel a nyárit pont olyan erõvel kellett meglazítani mint amennyire õsszel ráhúztam. most nem kapott zsírt, de õsszel megint fog kapni. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11720 Dátum: 2008.04.09 21:04:33 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"

(Csavarok és bármiféle kenõanyag találkozásától viszont én határozottan félek, errõl azt olvastam, hogy kerülendõ.)

Nekem bevállt illetve nemcsak nekem, ha megfelelõen van meghúzva, a kerékanya, akkor nem lehet belõle probléma, persze nem az a lényeg hogy ujjnyi vastagon legyen legyógyítva kenõanyaggal, hanem azt hogy legyen egy kis védõréteg rajta ami megvédi az oxigéntõl. tavaly õsszel mikor tettem fel a télit akkor zsíroztam le a tõcsavart, most mikor tettem fel a nyárit pont olyan erõvel kellett meglazítani mint amennyire õsszel ráhúztam. most nem kapott zsírt, de õsszel megint fog kapni. :)


Ahogy gondolod, Mester :wink: ... Én nem csinálom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Carina
« Válasz #11721 Dátum: 2008.04.09 21:33:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"

(Csavarok és bármiféle kenõanyag találkozásától viszont én határozottan félek, errõl azt olvastam, hogy kerülendõ.)

Nekem bevállt illetve nemcsak nekem, ha megfelelõen van meghúzva, a kerékanya, akkor nem lehet belõle probléma, persze nem az a lényeg hogy ujjnyi vastagon legyen legyógyítva kenõanyaggal, hanem azt hogy legyen egy kis védõréteg rajta ami megvédi az oxigéntõl. tavaly õsszel mikor tettem fel a télit akkor zsíroztam le a tõcsavart, most mikor tettem fel a nyárit pont olyan erõvel kellett meglazítani mint amennyire õsszel ráhúztam. most nem kapott zsírt, de õsszel megint fog kapni. :)


Ahogy gondolod, Mester :wink: ... Én nem csinálom.

Akkor rugdossad a gumit, kínozd a csavart mikor nem akar megindulni a rárohadott kis rohadék.
Jövhéten kedden szerdán megy a kislány Vargadoktor kezei közé, hogy a tavaszi talira már ne legyen problémás ez, csak elõtte még egy futómûves mester kezei közé is adaom a kisjányt. ha már meglesz bojgatva a futómû lelki világa...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11722 Dátum: 2008.04.09 21:44:07 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ahogy gondolod, Mester :wink: ... Én nem csinálom.

Akkor rugdossad a gumit, kínozd a csavart mikor nem akar megindulni a rárohadott kis rohadék.


Én nem lenni mazochista :kacsint: ... Saját autómon is évente kétszer szerelem át a kerekeket, apámén is, meg még három négy barátén/rokonén. Egy szezon alatt ugyan be nem gyógyul a csavar, és a felni sem rohad rá. (Egyébként a felni-rárohadás elleni olajozással-zsírzással nincs bajom.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11723 Dátum: 2008.04.10 09:24:40 »
Hali!

Visszatérnék a hangot kiadó dobfék témájához (ha nem unjátok még az egészet).
Természetesen nem baj az, ha elviszed az autót szerelöhöz, és kicserél ezt-azt a dobfékben, de:
- légyszi ne lepödj meg azon, ha az után is surrogó/fentetö hangja lesz a dobféknek
- az idösebb dobfék egyszerüen "hangos"
- rosszul fogalmaztam a múltkor, hosszabb állás után nem kell hogy menet közben (fékezéskor) surrogjon a dob, elég, ha csak megtekeri az ember a kereket
- 10 e km felett egyszerüen (szerintem) nincs olyan, hogy a fékpofa ne érjen picit hozzá a dobhoz (a sok kézifékes parkolás után egy picit oválissá válhat a dob úgyis), és míg a fék üzemben súrlódik, azaz a fém felületet tisztára csiszolja, addig állás közben szépen elkezd korrodálni. (esö után bö két hét elég az elsö látható barnaságokhoz) A dob is, a tárcsa is acél... ez a leheletfinom korrodált felület pedig hangot ad ki, még a tárcsánál is hallani ilyenkor egy kis kelletlen zajt (pár kerékfordulat erejéig - bár menet közben mindegy egyéb zaj elnyomja).
- ha felújították a féked, térj vele egy kört, lassan gurulva (kettesben 2000 fordulat) húzd fel picit a kéziféket, és morogni fog a segge: ennek a morgásnak a sokkal halkabb változatát hallottad, mikor elforgattad a dobféket. Ha elöl elforgatod a tárcsát, az sem fog szabadon pörögni, a betétek nagyon vékonyan fogják azt is.
- szerintem meg pont a hangtalan fék (ha nem full új) adna okot az aggódásra, azt jelentené, hogy az önbeálló nem müködik, és "messze" van a fékpofa a fékdobtól...

Én a fékbuhera elött télleg elvinném fékpadra. Szerintem, ha beállt volna a munkahenger, akkor annak jelét egy erösebb fékezéskor biztosan észrevetted volna...
80 %-os hátsó féket mértek a müszakin. Nehezen hinném, hogy egyszercsak - 50 %-ossá válna a hátsó üzemféked. Szerintem 100 %-os hátsó dobfék nincs is: úgysem a fék eröhatását mérik, hanem a két kerék fékereje közti kilengést, azaz a fékeröelosztó gyorsaságát, és a dob oválisságát. + a kézifék rendszere, ami megint más téma, és ha ezt a két dolgot egybevetve 80 %-os fittségü volt a hátsó féked (üzem + kézi), akkor hajrá továbbra is elöre...

Másik oldalról viszont olyan, hogy "fékfelújítás" sose rossz. Csak valahogy ne a "hangot kiadó fékdob" miatt legyen, mert - szerintem - az utána is hangos marad. Dob / pofa / önbeálló / visszahúzó rugók stb (csak tippelek, hogy ez mind van benne, még nem szedtem szét a japó fékdobját) cseréje egy darabig elhalkítaná a rendszert, de utána ismét surrogna minden, ahogy "illik"...
böszme pijos degusztátorkám...

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11724 Dátum: 2008.04.10 10:01:13 »
Sziasztok.Megoldodott egy régi probléma.A termosztát....Most hoztam el a szerelötöl az autót.eddig azt hittük hengerfejes ami nem kis költség.De végül is csak tömités égett át ami beengedte a hütõrendszerbe a kipufogógázt az 1 es és 3 as hengernéligy csak a felsörész került szétszedésre.Igy 52500-ba került tömitésekkel eggyütt.Ebböl az esztergályos volt 10000. a tömitések 14500(hengerfejtömités és a kipufogo leömlösor tömités,ajusa)szimering meg az égszij nem tudom menyibe került mer tazt a szerelö intézte

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11725 Dátum: 2008.04.10 10:06:20 »
Még annyi :a szerelõ azt mondta nem volt jól meghuzva a motor felsõrészét tartó csavar és valószinüleg ezért éghetett át a tömités.és nem az olcsóbb volt benne amiben nincs fém.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11726 Dátum: 2008.04.10 13:33:52 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"

(Csavarok és bármiféle kenõanyag találkozásától viszont én határozottan félek, errõl azt olvastam, hogy kerülendõ.)

Nekem bevállt illetve nemcsak nekem, ha megfelelõen van meghúzva, a kerékanya, akkor nem lehet belõle probléma,


Hát, én nem vagyok releváns, de én sem tennék csavarra zsírt - max önzáró anya alá... (Annál meg lehet szétbarmiolja a mûanyagot, tehát inkább odase nem)

Anno vettem egy használt bicajt. Hibája volt, hogy a kormánya hirtelen mozdulatkor fordult - a kerék viszont nem. A csavarok rendesen meghúzva.Szétszedtem - be volt szépen zsírozva ott, ahol beszorul a kormány a villába (régi bicaj). No comment.

Persze, a csavar más téma, de sztem a meghúzó-nyomatéknak nem csak az a célja hogy feszesen tartsa az alkatrészt, hanem hogy ne essen le az anya. A zsírzás minden kalkulációt ez utóbbit illetõen keresztülhúz...

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Carina
« Válasz #11727 Dátum: 2008.04.10 17:21:42 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"

(Csavarok és bármiféle kenõanyag találkozásától viszont én határozottan félek, errõl azt olvastam, hogy kerülendõ.)

Nekem bevállt illetve nemcsak nekem, ha megfelelõen van meghúzva, a kerékanya, akkor nem lehet belõle probléma,


Hát, én nem vagyok releváns, de én sem tennék csavarra zsírt - max önzáró anya alá... (Annál meg lehet szétbarmiolja a mûanyagot, tehát inkább odase nem)

Anno vettem egy használt bicajt. Hibája volt, hogy a kormánya hirtelen mozdulatkor fordult - a kerék viszont nem. A csavarok rendesen meghúzva.Szétszedtem - be volt szépen zsírozva ott, ahol beszorul a kormány a villába (régi bicaj). No comment.

Persze, a csavar más téma, de sztem a meghúzó-nyomatéknak nem csak az a célja hogy feszesen tartsa az alkatrészt, hanem hogy ne essen le az anya. A zsírzás minden kalkulációt ez utóbbit illetõen keresztülhúz...


Viszont a kerékanyák kúpos felfekvõ felületü, ami ellátja az önzárás feladatát  :kacsint:
Xanyi

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11728 Dátum: 2008.04.10 18:18:04 »
Idézetet írta: "Xanyi"

Viszont a kerékanyák kúpos felfekvõ felületü, ami ellátja az önzárás feladatát  :kacsint:

Ez így van. :10:
Ezek a tõcsavarok nem szoktak összegyógyulni az anyával, inkább a tehermentesítõ szoros illesztése miatt szokott rászorulni. Ha a különbözõ oxidáció megelõzése a cél, akkor inkább grafitos szerelõ spray-t érdemes használni, de szerintem teljesen felesleges a téli-nyári gumicsere miatt.

Elan

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Carina
« Válasz #11729 Dátum: 2008.04.10 18:45:41 »
Hátsó dobfék fékpofáit szeretném "feltuningolni", azaz megsmirglizni kicsit, vagy cserélni azokat. Ezt házilag is meg lehet oldani, vagy mindenképp szerelõ kell? Van valami, amire különösen figyelni kell, esetleg valami segédlet, leírás ehhez?