sziasztok!
Rég nem jártam felétek, remélem azért még kapok választ...![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Szal ha minden igaz akkor kicsit behalt a jobb hátsó kerék fékmunkahengere...
Szia!
Bár a Carina fékdobját még nem ismerem, de nem szerencsés dolog levett dobbal pumpálni a féket... Ismerek olyan autótípust, aminél a munkahengert annyira szétnyitja a nyomás (fékezö fal nélkül), hogy lehet is cserélni. Munkahengered nem tudom, mennyire állhatott be, de elég veszélyes az, ha az egyik oldalt nem fog a fék. Picit nehezen tudom elképzelni, hogy biztosan nem müködött, mert erösebb lassításkor ki kellett volna törnie a Carina popsijának a fél oldalba húzó faró miatt.
Én megjárattam volna a munkahengert, és utána próba. (esetleg fékpad sem árthatna).
Visszatérve a morgó hanghoz:
a dobfék sajna nem levegözik, több napos állás után (föleg esö után leállítva) az elsö fékezésekkor simán megszólalhat, nekem is szokott. Ha leveszed az elsö kereket, és megforgatod, soxor a tárcsát is picit csiszolja a fékbetét, és mégsincsenek behalva a dugók...
Valahogy viszont úgy vagyok vele, hogy kellö tapasztalat nélkül nem nyúlnék a rendszerhez (pofa/betét/tárcsa csere még simán belefér). Munkahenger csere után légteleníteni kell a fékrendszert is, annak meg pontos menete van.
A "sima" fékmunkahenger valszeg a széria lesz, a Lucas pedig egy általános fékcuccokat gyártó cég, ami kismillió típusba forgalmaz tárcsákat, betéteket, pofákat, munkahengereket, satubbi. Nekem az utóbbival offos témában még gondom nem volt, ha a kompatibilitás megegyezik (szerintem max egyfajta Carina E dobfék létezhet), akkor válassz meglátásod szerint.
Én a fentebb említettek alapján megjárattam volna a munkahengert (van rá mód), összeraktam volna, utána irány a fékpad...