Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6800223 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

fe88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Carina
« Válasz #11700 Dátum: 2008.04.01 07:28:30 »
Idézetet írta: "big_mafa"

Ha Carinára akarsz felnit, akkor írdd ide be meg a gumis topicba, s máris kapod az ajánlatokat priviben :-) 10-15e körüli árra számíts (/szett)

Már megvan hol veszem meg, van egy bontó a közelben ahol rengeteg jó állapotú felni van. Ha messzebb kéne mennem érte, akkor sem jövök ki olcsóbban. :pofa:
Idézetet írta: "Palaczk"

5.5x14-es vagy 6x14-es méretû (mindkét kivitel létezik, nincs igazából jelentõsége), 5x100-as lyukosztású, 54-es középátmérõjû, ET 45-ös a gyári felniméret. Én legutóbb (egy hónappal ezelõtt) a Bánkút utcai bontóban (az elérhetõségüket megtalálod a Klub oldalán, Boltok-bontók menüpont) 15 ezerért vettem egy garnitúrát. 16 ezer lett volna, de kaptam kedvezményt a klubtagságom miatt :D

Köszönöm szépen!!!Ma megyek megnézni, hogy van-e a bontóban. Ha nincs, akkor marad a keresgélés   :szomoru:

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #11701 Dátum: 2008.04.01 12:55:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Mondjuk ez Champion volt, és spoiler nélküli; de nincs is jelentõsége a spoilernek, hacsak nem 140-150 fölött akarsz repeszteni az autópályán az esõben :wink: ... Ha jól emlékszem, 3-4 ezer közötti összeg volt a két darab.


Én is ilyeneket használok most is de szeretném kipróbálni ezt a csuklópánt nélküli és fémszállal merevített ,megoldást is. Ezért kérdeztem hogy valakinek van e errõl már tapasztalata. A spoiler nem lényeg szerintem sem. Viszont az esõben 150 autópályán nem irreális szerintem.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

lupus20

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Carina
« Válasz #11702 Dátum: 2008.04.03 15:26:08 »
Hali Mindenki!
Segítsetek!Mindenki,aki Carinából ült át Avensisbe.
"Szembe jött" velem egy Avensis.És megálltam,körbe néztem és tetszett.
De azt halottam és észre is vettem,hogy kisebb,mint a Carina.
Ráadásul én egy 2literes GLi-bõl ülnék át ebbe,ami csak1.6-os.
Szóval a lényeg,hogy akinak vannak átülési tapasztalatai az kérem, szóljon!!
A teljesítmény,fogyasztás és minden egyéb érdekel.

http://www.hasznaltauto.hu/1769204_toyota_avensis_1998
Köszi,Lupus!

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11703 Dátum: 2008.04.03 15:33:20 »
Idézetet írta: "lupus20"
Hali Mindenki!
Segítsetek!Mindenki,aki Carinából ült át Avensisbe.
"Szembe jött" velem egy Avensis.És megálltam,körbe néztem és tetszett.
De azt halottam és észre is vettem,hogy kisebb,mint a Carina.
Ráadásul én egy 2literes GLi-bõl ülnék át ebbe,ami csak1.6-os.
Szóval a lényeg,hogy akinak vannak átülési tapasztalatai az kérem, szóljon!!
A teljesítmény,fogyasztás és minden egyéb érdekel.

http://www.hasznaltauto.hu/1769204_toyota_avensis_1998
Köszi,Lupus!


Ez az mint az 1,6 Carina csak más a kaszni ill a belsõ,mondaná B.C. :D

Én 1,6-1,6 átülést csináltam de a ráncfelvarott verzóba.
Ott automata a klíma,wwti a motor és a fogyasztás sajna nagyobb. :( Viszont a kocsi jényegesen csendesebb. :D
Az 4A-FE motort kicsit erõtlennek fogod érezni a nagyobb kaszniba. :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

lupus20

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Carina
« Válasz #11704 Dátum: 2008.04.04 09:12:15 »
Idézetet írta: "lupus20"
Hali Mindenki!
Segítsetek!Mindenki,aki Carinából ült át Avensisbe.
"Szembe jött" velem egy Avensis.És megálltam,körbe néztem és tetszett.
De azt halottam és észre is vettem,hogy kisebb,mint a Carina.
Ráadásul én egy 2literes GLi-bõl ülnék át ebbe,ami csak1.6-os.
Szóval a lényeg,hogy akinak vannak átülési tapasztalatai az kérem, szóljon!!
A teljesítmény,fogyasztás és minden egyéb érdekel.

http://www.hasznaltauto.hu/1769204_toyota_avensis_1998
Köszi,Lupus!


Ja,és a 16300-ig vezett (márkaszervíz) szervízkönyv.Most 176000-en áll.Avensisnél 15000-es a szervíz??

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11705 Dátum: 2008.04.04 21:23:15 »
Idézetet írta: "lupus20"
Hali Mindenki!
Segítsetek!Mindenki,aki Carinából ült át Avensisbe.
"Szembe jött" velem egy Avensis.És megálltam,körbe néztem és tetszett.
De azt halottam és észre is vettem,hogy kisebb,mint a Carina.
Ráadásul én egy 2literes GLi-bõl ülnék át ebbe,ami csak1.6-os.
Szóval a lényeg,hogy akinak vannak átülési tapasztalatai az kérem, szóljon!!
A teljesítmény,fogyasztás és minden egyéb érdekel.

http://www.hasznaltauto.hu/1769204_toyota_avensis_1998
Köszi,Lupus!


Az Ave valamivel stabilabb autó, kényelmesebb, csendesebb, biztonságosabb. És valóban egy kicsivel szûkebb, de nem nagy különbségre kell gondolni ebben sem.

Viszont a kétliteres Carinából az 1.6-os Avéba átülve teljesítményben kemény visszalépést fogsz érzékelni :roll: ... Ténylegesen is gyengébben megy az autó, erre pedig az érzet még rátesz egy lapáttal - vezettem közvetlenül 1.6-os Carina után 1.6-os Avét, így is lomhábbnak tûnt az Ave, pedig az 1.6-os (faceliftes) Carinához képest nem az - de annak érzõdik a csendesebb mivolta miatt. Na most, a ténylegesen is erõsebb kétliteres Carinához képest mindez még csúnyábban érvényesül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

jjani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Carina
« Válasz #11706 Dátum: 2008.04.05 06:51:11 »
Üdv mindenkinek !

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11707 Dátum: 2008.04.05 20:03:59 »
Idézetet írta: "jjani"
Üdv mindenkinek !


Üdv  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Erzsébeti

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
    • http://kep.tar.hu/erzsebeti/index.phtml?aid=27653497&beginnum=
Carina
« Válasz #11708 Dátum: 2008.04.06 18:08:34 »
sziasztok!

Rég nem jártam felétek, remélem azért még kapok választ...:)

Szal ha minden igaz akkor kicsit behalt a jobb hátsó kerék fékmunkahengere.
Szétszedtem tegnap, vagyis a téli-nyári csere miatt leszedett kerék miatt úgy is helyzetben voltam, így rákukk mert olyan hülye korholó hangot hallottam amikor a dobot forgattam a helyén... Nem volt semmi gond ezzel a csapágy üresen (dob nélkül) szépen forgott hang nélkül...
ekkor ránéztem a munkahenger és környékére, ha már ki volt nyitva a tér.
Azt látom, hogy az óramutató járásának megfelelõen az 1 óránál lévõ fékpofa enyhén be van rohadva a mögötte levõ takarólemeztányérra.
Nézegettem vizsgálgattam (mintha értenék hozzá...) kicsit feszegettem, és kihívtam a nejt, hogy pumpáljon már egy kicsit... azt tapasztaltam, hogy vagy nagyon keveset vagy alig mozdul el a munkahenger által fõleg a menetirány szerinti elsõ pofa:(  addig pumpálgatta míg a végén nem tudtam vissza tenni a dobot a helyére!!!  :sir:  szal néztem mint a moziban de gyanús volt elsõre az, hogy az utánállító, (mivel nem volt blokkolása a fékbetétnek) szépen felspannolta magát, így egyszerûen nagyobb volt a féktárcsa külmérete mint a dob belmérete... Elvoltam ezzel egy ideig, mivel nem szeretek ilyen fontos cuccnak úgy hûbelebalázs módjával nekiállni...Szeretek ilyenkor biztosra menni. Kiakasztottam az utánállító rugóját, és foganként vissza pöcögtettem az utánállítót...

szal ez csak a körítés volt:)
A lényeg, hogy ma nézegetem az ilyen fékmunkahengerek árát a neten, és azt vettem észre, hogy van "sima" és van "Lucas".
Honnan tudom, hogy nekem melyik kell?
Gondolom a Lucas az valami saját méretezésû, vagy valamiért saját nevû cuccos (rendszer).

Mit tudtok errõl?
Mit kellene vennem?

Erzsébeti
Avensis 1.8L Wagon Sol  '06

Carina E 1.6L Liftback XLI '98

sztpuhi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Carina
« Válasz #11709 Dátum: 2008.04.06 19:25:47 »
Idézetet írta: fe88
Idézetet írta: "big_mafa"

Ha Carinára akarsz felnit, akkor írdd ide be meg a gumis topicba, s máris kapod az ajánlatokat priviben :-) 10-15e körüli árra számíts (/szett)


Hát akkor rajta:
Sziasztok!

Téli-nyári átszereléshez keresek 4db acélfelnit,esetleg alighasznált gumikkal Carina-E-re. 185/65 r14-es a gumi és asszem 6x14 a felni mérete.
Ha van elfekvõben, kérlek jelezzétek! Köszi!
1995/5 Carina Wagon E XLi 1.6 16v,2003/4 Ford Mondeo Turnier 1.8 16v Ambiente, 2004/12 Ferrari (gyerekülés)

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11710 Dátum: 2008.04.07 14:05:47 »
Idézetet írta: "Erzsébeti"
sziasztok!

Rég nem jártam felétek, remélem azért még kapok választ...:)

Szal ha minden igaz akkor kicsit behalt a jobb hátsó kerék fékmunkahengere...



Szia!
Bár a Carina fékdobját még nem ismerem, de nem szerencsés dolog levett dobbal pumpálni a féket... Ismerek olyan autótípust, aminél a munkahengert annyira szétnyitja a nyomás (fékezö fal nélkül), hogy lehet is cserélni. Munkahengered nem tudom, mennyire állhatott be, de elég veszélyes az, ha az egyik oldalt nem fog a fék. Picit nehezen tudom elképzelni, hogy biztosan nem müködött, mert erösebb lassításkor ki kellett volna törnie a Carina popsijának a fél oldalba húzó faró miatt.
Én megjárattam volna a munkahengert, és utána próba. (esetleg fékpad sem árthatna).
Visszatérve a morgó hanghoz:
a dobfék sajna nem levegözik, több napos állás után (föleg esö után leállítva) az elsö fékezésekkor simán megszólalhat, nekem is szokott. Ha leveszed az elsö kereket, és megforgatod, soxor a tárcsát is picit csiszolja a fékbetét, és mégsincsenek behalva a dugók...
Valahogy viszont úgy vagyok vele, hogy kellö tapasztalat nélkül nem nyúlnék a rendszerhez (pofa/betét/tárcsa csere még simán belefér). Munkahenger csere után légteleníteni kell a fékrendszert is, annak meg pontos menete van.
A "sima" fékmunkahenger valszeg a széria lesz, a Lucas pedig egy általános fékcuccokat gyártó cég, ami kismillió típusba forgalmaz tárcsákat, betéteket, pofákat, munkahengereket, satubbi. Nekem az utóbbival offos témában még gondom nem volt, ha a kompatibilitás megegyezik (szerintem max egyfajta Carina E dobfék létezhet), akkor válassz meglátásod szerint.

Én a fentebb említettek alapján megjárattam volna a munkahengert (van rá mód), összeraktam volna, utána irány a fékpad...
böszme pijos degusztátorkám...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11711 Dátum: 2008.04.07 15:13:56 »
Idézetet írta: "Erzsébeti"
sziasztok!

Rég nem jártam felétek, remélem azért még kapok választ...:)

Szal ha minden igaz akkor kicsit behalt a jobb hátsó kerék fékmunkahengere.
Szétszedtem tegnap, vagyis a téli-nyári csere miatt leszedett kerék miatt úgy is helyzetben voltam, így rákukk mert olyan hülye korholó hangot hallottam amikor a dobot forgattam a helyén... Nem volt semmi gond ezzel a csapágy üresen (dob nélkül) szépen forgott hang nélkül...
ekkor ránéztem a munkahenger és környékére, ha már ki volt nyitva a tér.
Azt látom, hogy az óramutató járásának megfelelõen az 1 óránál lévõ fékpofa enyhén be van rohadva a mögötte levõ takarólemeztányérra.
Nézegettem vizsgálgattam (mintha értenék hozzá...) kicsit feszegettem, és kihívtam a nejt, hogy pumpáljon már egy kicsit... azt tapasztaltam, hogy vagy nagyon keveset vagy alig mozdul el a munkahenger által fõleg a menetirány szerinti elsõ pofa:(  addig pumpálgatta míg a végén nem tudtam vissza tenni a dobot a helyére!!!  :sir:  szal néztem mint a moziban de gyanús volt elsõre az, hogy az utánállító, (mivel nem volt blokkolása a fékbetétnek) szépen felspannolta magát, így egyszerûen nagyobb volt a féktárcsa külmérete mint a dob belmérete... Elvoltam ezzel egy ideig, mivel nem szeretek ilyen fontos cuccnak úgy hûbelebalázs módjával nekiállni...Szeretek ilyenkor biztosra menni. Kiakasztottam az utánállító rugóját, és foganként vissza pöcögtettem az utánállítót...

szal ez csak a körítés volt:)
A lényeg, hogy ma nézegetem az ilyen fékmunkahengerek árát a neten, és azt vettem észre, hogy van "sima" és van "Lucas".
Honnan tudom, hogy nekem melyik kell?
Gondolom a Lucas az valami saját méretezésû, vagy valamiért saját nevû cuccos (rendszer).

Mit tudtok errõl?
Mit kellene vennem?

Erzsébeti


Szétszedés-nyomogatás elõtt nem ártott volna megnézetni fékpadon, hogy milyen a fékhatás. Mondjuk ezt most is megteheted. Ha a fékhatás jó és nincs nagy eltérés a két oldal között, továbbá ha nem szorul valamelyik oldalon a fék (elvileg ennek menet közben észre kéne vevõdnie, de kiderül abból is, ha hosszabb menet után megtapogatod a felnit - egyforma hõmérsékletûnek kell lenniük), akkor nem kell foglalkozni vele.

Ha mégis munkahengert akarsz venni, akkor elvileg boltban évjárat-alvázszám alapján be tudják azonosítani, hogy pontosan milyenre lesz szükséged. Pláne olyan boltokban, ahol ismerik a Toyotát (a kluboldalon találsz ilyeneket).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #11712 Dátum: 2008.04.08 09:25:32 »
a 97-es évjáratban LUCAS hátsó fékmunkahenger van!
Én QH-ra cseréltem mert szivárgott már mindkettõ. Be kell nézni a porvédõ gumi alá, ha száraz, max valami zsíros anyaggal szokták megkenni a pára, víz taszítása végett, akkor nincs gond!
Ha a dugattyú rendesen mozog, és nem szivárog nem kell cserélni!

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Carina
« Válasz #11713 Dátum: 2008.04.08 09:53:18 »
Vajh honnét szerzek elsõ lengéscsili felütközésgátló gumibumbit, a gyári lengéscsilire?
Esetleg árak?
England Mester ha esetleg van valami ajánlat stb, szívesen várnám.

Erzsébeti

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
    • http://kep.tar.hu/erzsebeti/index.phtml?aid=27653497&beginnum=
Carina
« Válasz #11714 Dátum: 2008.04.09 13:33:07 »
Köszönöm a hozzászólásokat!:)

Dzso bácsi.
"a dobfék sajna nem levegözik, több napos állás után (föleg esö után leállítva) az elsö fékezésekkor simán megszólalhat, nekem is szokott. "

Nem menet közben hallottam a hangot hanem akkor mikor levettem az acélfelnit, és megtekertem a dobot. Olyan érdekes fémes cincogást csinált enyhe súrló hanggal vegyítve.
Én nem fogok nekiállni a fékgomba szét. ill. leszerelésének, mert tudom én is, hogy ez nem játék... Igaz nem ördöngösség, de mivel nem tartom magam a helyzet magaslatán így csak olyanba nyúlok bele amit nagyon ne,m tudok elbatyni...

Februárban volt vizsgázni a kislány, és ott mérték be a fékpadon, hogy a jobb hátsó fék kb 80%-os an teljesít.
Ekkor elvittem egy ismerõs szakihoz, õ lekapta a dobot, majd kipucolta az egészet, és rápróbáltunk. Akkor õ nem látott problémát (én sem most, csak a fékdob belsõ széle hozzáér a hátsó takarótányérhoz, mégpedig úgy, hogy rozsdás ez a találkozási pont ott...és úgy tûnt, hogy mintha nem mozogna, de amikor pumpáltuk akkor dolgozott...) Nem folyik nincs semmi olajnak nyoma arrafelé...

Még egy apropó!
Amikor le akartam szedni a téli felnit egyszerûen nem tudtam... minden anya levéve, de a felni nem mozdult...
Fogtam egy kezdõ samut (2kg) és megpróbáltam kézi ráfeszítéssel lekopogtatni a felnit a dobról, de úgy sem jött le!  :hmm:
Ekkor bedugtam a felni résein egy méretes csavarhúzót, és a csavarhúzó fejére mért csapásokkal (nem kellett neki túl sok, de azért határozottság elkellet hozzá...) sikerült leszednem.
amíg nem jött le addig igencsak néztem, hogy szombat estefelé ugyan milyen segítséget nézzek magamnak aki képes leszedni a felnit!  :?
De sikerült...


Szal ennyi a teljes történet.


Még egyszer köszi mindenkinek a segítséget!

By
Erzsébeti
Avensis 1.8L Wagon Sol  '06

Carina E 1.6L Liftback XLI '98