Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805586 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #11625 Dátum: 2008.03.16 17:01:57 »
Idézetet írta: "squiddy"
Tudja valaki honnan érdemes a tolatólámpa vezetékét megcsapolni tolatatóradar beizzításához?
Ahol kényelmesen meg tudod csapolni, persze, nem azonnal a csatinál.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #11626 Dátum: 2008.03.16 17:03:04 »
Arra gondoltam én is, de szeretném úgy elhelyezni, ogy ne nagyon látszódjion a vezeték, azonban ha a hátsó izzóról szedem le a jelet, akkor a vezeték is látszani fog. Azt nem tudom, hogy a csomagtér zárszerkezet alatt megy-e az a vezeték, ami nekem kell. Ha igen, mázlim van, ha nem akkor kereshetem tovább.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11627 Dátum: 2008.03.16 19:38:56 »
Idézetet írta: "squiddy"
Arra gondoltam én is, de szeretném úgy elhelyezni, ogy ne nagyon látszódjion a vezeték, azonban ha a hátsó izzóról szedem le a jelet, akkor a vezeték is látszani fog. Azt nem tudom, hogy a csomagtér zárszerkezet alatt megy-e az a vezeték, ami nekem kell. Ha igen, mázlim van, ha nem akkor kereshetem tovább.


fél éve szsereltem be LiftBack-be. a tied is olyan? Mert akkor mondom csak menni kell vacsizni :-)

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #11628 Dátum: 2008.03.16 19:53:16 »
IGEN!!! Várom a beszámolót, elõre is thx!

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11629 Dátum: 2008.03.16 20:10:49 »
Idézetet írta: "squiddy"
IGEN!!! Várom a beszámolót, elõre is thx!


Naszóval.

Én a "központot" a csomagtartóba, a jobb kárpit alá tettem be.
Földet a jobb hátsó lámpából hoztam (lámpa ki, csati fel, vezetéknek a gumidugóban hely kivág, vezeték be a központhoz).

Tolatólámpa-vezeték:
Hátsó ülés jobb oldala felhajt, és az ottmaradó elemet lecsavaroz (alul fogja egy csavar, aztán ki lehet akasztani). Alatta asszem a piros-feketét megcsapolni, és hátra is lehet vinni könnyen a központhoz. 2 perc. Nemtom hogy hyvják a cuccot, de itt olvastam róla - nem kell elvágni a vezetéket, hanem meg lehet simán csapolni.

A kapszulákat a fekete csík közepére raktam a lökhárítón. Nem szedtem le, hanem egy rugalmas pálcával nekiindultam - beraktam a bal szélsõt, a vezetéket behúztam a mellette levõ lukba. Ott összekotöztem az abba a lukba való kapszula vezetékével, majd kapszula be - és így tovább. Végül az egész bemegy a jobb hátsó lámpabúra alá, és onnan tovább a kárpithoz. SEMMI nem látszik ki, nem leng a vezeték (mert mindig valamelyik kapszulához rögzül), szal' király...:-)

A kijelzõt a jobb hátsó kisablakba tettem (persze az irányokat megcserélve), ott látni a legjobban, a hátsó utas sem takar be.

Ha gondolod megnézheted...

(Bp)

Remélem segítettem. Ha van még kérdés, ki vele!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #11630 Dátum: 2008.03.16 20:52:16 »
Addig leírom mit és hogyan csináltam. Tehát elsõ körben kiszedtem a sárvédõ lemez 3-3 csavarját (kettõ csillag csavarhúzóval, egy 10-es dugóskulccsal szedhetõ ki.) A kívülrõl legtávolabb esõ csavarhoz nem nagyon lehet hozzáférni, de nem is kell azt kiszedni a hátsó lökhárító leszedéséhez. Mondjuk azért itt is kell valamennyire nõgyógyászkodni, de azért nem annyira veszélyes.

Ezt követõen felnyitottam a hátsó ajtót és ahol vízszintesen fut a gumi tömítés, az alatt található 5 db, 10-es dugós, vagy villáskulcsal kicsavarható csavar, ami a kasznihoz rögzíti a lököst. Na, ezekkel keményen megszenvedtem, mert piszok rosszul lehet hozzáférni, ráadásul a lökhárító mûanyag peremét le lehet dörzsölni vele (nekem sikerült is)  :szomoru:

Ha ezek is megvannak, akkor már csak a lökhárító aljáról kell kiszedni dugóskulccsal 4 db csavart, majd egy jól irányzott mozdulattal le lehet szedni az egész lökhírítót. Elsõre nem biztos hogy könnyen lejön, mert a jobb és baloldalon van 2-2 patent, amibõl ki kell pattintani a cuccost.
Miután leszedtem a lökhárítót, a 2. és a 4. csavarral egyvonalban fúrtam ki a lökhárító fekete részét, illetve azoktól 40-40 centire még két lyukat fúrtam a 4 érzékelõ részére. Mondjuk itt is egy kicsit tágítani kellett a lukakat, mert nem akartak az érzékelõk belemenni, de pár perc alatt jó lett. Mivel ezt a mûveletet már sötétben csináltam, így az egyik érzekelõ mellett belekaptam a fekete mûanyagba kissé.

Az érzékelõk beépítése után visszaszereltem a lökhárítót és következett az a dilemma, hogy hol vezessem át a csomagtartóba a 4 vezetéket. Jobb híján (egyelõre?) a körbefutó gumi szigetelés felett vezettem át, majd a csomagtér alsó részén lévõ zárszerkezetet is tartalmazó, kb. 30 centis mûanyag borítás alatt futtattam át, aztán tovább a szövet kárpit alatt. Tehát most itt tartok, illetve a bal hátsó tolatólámpa zöld és fehér vezetékeihez hozáérintve és rükibe rakva kipróbáltam, hogy muzsikál-e (természetesen igen).

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: _
« Válasz #11631 Dátum: 2008.03.16 20:59:03 »
Idézetet írta: "b.c."
Szokásomhoz híven újra közvéleményt kutatok.
Arra várom ezúttal a választ, hogy a 92-93-as évjáratú 1.6-os carináknak mennyi a bemelegedés utáni alapjárati fordulata és esetleg a hidegindítás után közvetlenül az emelt alapjárati fordulta?

Eddig ahágy autót megnéztem mindnél azt tapasztaltam, hogy bemelegedés után is min. 1000 !!!

De elõfordult egy 1100-as is.
Nekem ez teljesen fura, mert az én angolomnak elõírás szerûen melegszik viszonylag gyorsan és szépen beáll a 850-re.

Szóval szerintetek?

Beindításkor 1300-1500-as fordulat hõmérséklet függõ, kis melegedés után visszaesik 1000-re, és ha már teljesen bemelegedett csak akkor esik vissza 750-re.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #11632 Dátum: 2008.03.16 21:05:58 »
Idézetet írta: "big_mafa"

Tolatólámpa-vezeték:
Hátsó ülés jobb oldala felhajt, és az ottmaradó elemet lecsavaroz (alul fogja egy csavar, aztán ki lehet akasztani). Alatta asszem a piros-feketét megcsapolni, és hátra is lehet vinni könnyen a központhoz.

Melyik a jobb oldal? A 2 ülés, vagy az 1 ülés alatt? Van ott más vezeték is, vagy nem tudom elhibázni?

Idézetet írta: "big_mafa"

Végül az egész bemegy a jobb hátsó lámpabúra alá, és onnan tovább a kárpithoz. SEMMI nem látszik ki, nem leng a vezeték (mert mindig valamelyik kapszulához rögzül), szal' király...:-)

A j.h. lámpabúra és a csomagtartó között van valahol luk, ahol be lehet vezetni a 4 vezetéket? A baloldali lámpát leszedetem, de ott nem találtam semmi átvezetési lehtõséget.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11633 Dátum: 2008.03.16 21:30:17 »
Idézetet írta: "squiddy"
Melyik a jobb oldal? A 2 ülés, vagy az 1 ülés alatt? Van ott más vezeték is, vagy nem tudom elhibázni?


Hmm. Röhej, de nemtom melyik a 2 és melyik az 1... :-) A jobb oldal pedig menetiránynak megfelelõen értendõ.
Van másik is. Ne vágd el, hanem ezzel a "csipesszel" próbáld. Az csak megsérti a vezetéket, ha nem talált, leszigszalagozod. De nekem nagyon pritos-fekete rémlik.

Idézetet írta: "squiddy"

A j.h. lámpabúra és a csomagtartó között van valahol luk, ahol be lehet vezetni a 4 vezetéket? A baloldali lámpát leszedetem, de ott nem találtam semmi átvezetési lehtõséget.


Ahol kapja a lámpa a vezetéket, ott van egy légmentesen záró dugó, egybeöntve a vezetékekkel. A dugó másik fele a csomagtartóba visz, a kárpitozás alá. Én kiszedtem a dugót hogy könnyebben hozzáférjek, kivágtam, majd vissza. Csak akkora lukat vágj ami minimálisan szükséges (vedd figyelembe hogy nagyon pici luk is elég, a gumi tágul!), hogy azért alkalomadtán túl sok víz ne follyon be...
A lámpába meg simán bemegy a vezeték a lökhárító fölött, van akkora rés ott.

Mindjárt teszek fel képeket.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11634 Dátum: 2008.03.16 21:53:35 »
No tettem fel képeket a szerelésrõl

http://www.toldacuccot.hu/letoltes?sid=9f1b0bc30784fc2a4e0a103cdaa0a708&file=kepek.zip

Rosszul emlékeztem - ahogy látszik a képeken is, a tolatólámpa azon a helyen FEKETE színû.
A test vezeték színére nem emlékszem a lámpánál. Haynes szerint Fehér-Fekete. A képekbõl nem derül ki sajna...


Jó szórakozást :-)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: _
« Válasz #11635 Dátum: 2008.03.17 09:17:05 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "b.c."
Szokásomhoz híven újra közvéleményt kutatok.
Arra várom ezúttal a választ, hogy a 92-93-as évjáratú 1.6-os carináknak mennyi a bemelegedés utáni alapjárati fordulata és esetleg a hidegindítás után közvetlenül az emelt alapjárati fordulta?

Eddig ahágy autót megnéztem mindnél azt tapasztaltam, hogy bemelegedés után is min. 1000 !!!

De elõfordult egy 1100-as is.
Nekem ez teljesen fura, mert az én angolomnak elõírás szerûen melegszik viszonylag gyorsan és szépen beáll a 850-re.

Szóval szerintetek?

Beindításkor 1300-1500-as fordulat hõmérséklet függõ, kis melegedés után visszaesik 1000-re, és ha már teljesen bemelegedett csak akkor esik vissza 750-re.

Ezek szerint a fixen 1000-en maradó alapjárat oka lehet egy kissé nyitott, vagy túlnyitó termosztát illetve akár a levegõs hûtõrendszer is. Merthogy sok kocsiban nem találtunk vizet a kiegyenlítõ tartályban. olyan szinten nem , hogy bemelegedve a csövet megnyomva sem köpködött a csõ!
Ha volt akkor sötétbarna rozsdás lötty volt benne.
az eszem megáll ilyenkor, hogy milyen emberek vannak.
Nem az én idegrendszeremnek való ez a vásárlás!
Viszont egyre jó. Egyre inkább úgy fest, hogy az enyém igen jó állapotban van a kasztni volt sérülésein túl, is motorikusan meg különösen.
Muszáj elmondanom, de képzeljétek el megtaláltuk minden carina keresõ álmát.
Idõs öreg úr elsõ tulajként, zsír japó gép egyetlen sérüléssel, ami szépen volt javítva (csak a mûszer mutatta ki az egykori sérülést). Végig vezetve a szervízkönyv egy helyen (márkaszervízben!!!).A belsõ hibátlan, újszerû!!!
Aztán megkapta a fiú, aki beletett 70 ekm-t. Gyakorlatilag az autó karbantartásáról semmit nem tudott mondani. Milyen sûrûn cseréli az olajat, milyen olajat tesz bele? Ilyen bonyolult kérdéseket tettem fel. Végül pedig mondja, ja várj meg tudom mondani és elõvett a csomagtartóból egy 4 literes Te.co semi syntetic 10W-40-et. Ha lenne hajam kitéptem volna!
Indításnál kicsit be is kopogott, aztán gyorsításnál szintén.
Nem lenne rossz vétel fõleg azon az áron, amit én kínáltam érte, mondjuk extra semmi nincs benne, csak az állapota, de nem tudom, hogy mennyire gyepálta meg a mocit ez a minõsíthetetlen minõségû olaj. Illetve, hogy az alapjárati fordulata nem hajlandó 1000 alá menni!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #11636 Dátum: 2008.03.17 11:24:52 »
big_mafa:
Áhá, köszi! Lehet, hogy a bal oldali lámpánál is ki lehetett volna szedni a dugót, csak nem mertem feszegetni, de a képek láttán már nem fogok sokat hezitálni.
Ha viszont itt meg lehet csapolni a vezetéket, akkor mi szükség van az általad említett hátsó ülés alatti csatlakozásra? Meg még az merült fel bennem, hogy a tolatólámpához menõ (konkrétan a felnyitott 5. ajtóban, az izzó megtáplálását szolgáló) vezeték a bal oldalon zöld és fehér színû...

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11637 Dátum: 2008.03.17 14:37:41 »
Idézetet írta: "squiddy"
big_mafa:
Áhá, köszi! Lehet, hogy a bal oldali lámpánál is ki lehetett volna szedni a dugót, csak nem mertem feszegetni, de a képek láttán már nem fogok sokat hezitálni.
Ha viszont itt meg lehet csapolni a vezetéket, akkor mi szükség van az általad említett hátsó ülés alatti csatlakozásra?


Hát az, hogy a tolatólámpa az AJTÓN van, nem a kasztnin :-) A kasztnin levõ lámpából megnézem mikor szedsz tolatólámpa-jelet :-)

Idézetet írta: "squiddy"

Meg még az merült fel bennem, hogy a tolatólámpához menõ (konkrétan a felnyitott 5. ajtóban, az izzó megtáplálását szolgáló) vezeték a bal oldalon zöld és fehér színû...


Haynes szerint elõször fekete, majd ahol szétválik a két oldalra (az ajtóban) ott fekete-fehér lesz.
Próbáld a feketét az ülésnél, ha nem jön be, nézd a többit pl. tûvel. Ne vágd el a vezetéket.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: _
« Válasz #11638 Dátum: 2008.03.17 17:15:05 »
Idézetet írta: "b.c."
Nem lenne rossz vétel fõleg azon az áron, amit én kínáltam érte, mondjuk extra semmi nincs benne, csak az állapota, de nem tudom, hogy mennyire gyepálta meg a mocit ez a minõsíthetetlen minõségû olaj. Illetve, hogy az alapjárati fordulata nem hajlandó 1000 alá menni!


Én csinálnék egy kompressziómérést rajta. És ha az nem mutat vészes értéket, és a kocsi meg az ár amúgy tényleg jó - akkor megvenném. A motor a kis csörgés ellenére még sokáig elhúzhatja, ha mostantól jó olajat és normális bánásmódot kap - ha meg egyszer mégis fel kell majd újítani, azt szerintem ti meg tudjátok oldani doityourselfben :)

Milyen évjáratú a gép, és mennyi az a "jó ár"?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #11639 Dátum: 2008.03.17 18:35:21 »
Idézetet írta: "big_mafa"

Hát az, hogy a tolatólámpa az AJTÓN van, nem a kasztnin :-) A kasztnin levõ lámpából megnézem mikor szedsz tolatólámpa-jelet :-)

Persze, persze. Az imént átvezettem a hátsó lámpán az érzékelõk vezetékeit és a "szerszámosba" vittem ki a vezetékeket, erre a környékre akarom rakni a központi egységet.
Idézetet írta: "big_mafa"

Haynes szerint elõször fekete, majd ahol szétválik a két oldalra (az ajtóban) ott fekete-fehér lesz.
Próbáld a feketét az ülésnél, ha nem jön be, nézd a többit pl. tûvel. Ne vágd el a vezetéket.


Megnéztem mégegyszer: az 5. ajtóban, a tolatólámpa 2 vezetéke mindét oldalon zöld és fehér. (Utóbbi a test). Namármost a te képeiden ami vezetéket megcsapoltál az nem az 5. ajtóban van, hanem a hátsó lámpánál (ott nekem is ilyen színek vannak). Az ülés alatt meg ahogy látom fel kéne szedni a kárpitot, hogy hozzáférjek az általad említett vezetékhez. Most akkor mégegyszer és utoljára: honnan szedjem le a tolatólámpa jelét? Onnan, ahol a te képeiden látszik? A test nem lényeg, azt találok bárhol, mondjuk a csomagtér zár alatti kábelkötegnél (mintha neked is onnan menne egy kék vezeték)