Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6787309 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re: Carina nagyszervíz
« Válasz #11400 Dátum: 2008.01.30 15:53:21 »
t:vezérmûszíj

Köszönöm a hozzászólásaitokat!

Figyelni fogok a csereidõkre!
Szóval a szervízkönyvbõl megtudtam, hogy 2002.  XII. 08. volt a 105ezres vezérmûszíj és görgõcsere (5év!), az utolsó bejegyzés pedig 150ezer km-nél 2005. II. 10...ide nem írtak semmit. Az összes bejegyzés pecsétes és mind a Toyota Tsushotól származik.
Persze a szervízkönyv sem garancia, de hátha mégis.
Nekem reálisnak tûnik a 188ezer km, de ezt természetesen látni kell valami szakértõnek is.

Üdv
Balázs
Balázs

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #11401 Dátum: 2008.01.30 18:18:38 »
Bocsánat, hogy belewau a hûtõs fejtegetésbe, de nem lehetséges, hogy a rendszer és/vagy a hûtõ maga kicsit el van kövesedve és/vagy dzsuvásak a lamellák???   Mondjuk ez nem ad magyarázatot az ohne fûtésre, de hátha...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11402 Dátum: 2008.01.30 18:36:28 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Bocsánat, hogy belewau a hûtõs fejtegetésbe, de nem lehetséges, hogy a rendszer és/vagy a hûtõ maga kicsit el van kövesedve és/vagy dzsuvásak a lamellák???   Mondjuk ez nem ad magyarázatot az ohne fûtésre, de hátha...

az a nagy tényállás, hogy mi is csak látatlanba tapogatózunk.
Szerintem, ha vízkövesedés lenne, amire én nem adnék sok esélyt, mert a rendszert inkább elhanyagolni szokták, nem pedig rendszeresen csapvízzel kevert fagyállóval cserélgetni. Ekkor lenne ugyanis lehetõség elvízkövesedésre, vagy ha átfolyó rendszerû vízmelegítõnek használja valaki.

De , ha mégis így lenne szerintem látható lerakódásnak kellene lenni a hûtõsapka nyílásánál is, mert oda azért elég meleg víz megy, szívesen válik ki ilyesmi gondolom

kawiman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Workshop manual
« Válasz #11403 Dátum: 2008.01.30 19:14:18 »
Idézetet írta: "dgh"
Idézetet írta: "kawiman"
Sziasztok!

Van valakinek 2C/2CT/3CT-s motorhoz szerelési kézikönyve, akárcsak kölcsönbe is, de sürgõsen? (az angol nyelvû verzió gyári rendelési száma RM025E)
"Szíváltütetéshez" kellene :(
Elõre is köszönöm!

Kawiman


Szia Kawiman!
Sajnos szerelési könyvem nincs de a múlt évben ajánlottak egy komplett , keveset futott TD motort 100 ezres irányáron.Ha gondolod megkérdezem megvan-e még.
Annak idején 2003 környékén Tõled kértem infókat tapasztalatokat az 1.8 D corolládról, mivel idegenkedtem a japán kocsiktól. Az autót építkezés miatt vettem meg, és nagyon jó szolgálatot tett. Ha rajtam múlt volna még most is azt hajtanám, de a feleségem nagyobb, és jobb megjelenésû gépet szeretett volna.
Így jutottunk el egy szívódízel carinához. Még 2 év használat után is csodálkozok milyen könnyen indul a motor
 hidegben-melegben, és milyen kulturáltan jár. (ez a corollára is vonatkozik)
Amikor beszéltünk a váltóval volt problémád. Sikerült megoldani a problémát? Nemtán a motor is Neked kell?
                                                                                          Üdv:Laci


Szia!

Köszi a tippet! Az a helyzet, hogy a szegény kis Carinában hegymenetben elszakadt a vezérmûszíj (80000-nél 100000 km helyett, éppen pár nappal a csere elõtt), amitõl teljesen összekuszálódtak a szelepek és a vezérmûtengely is három darabba tört. Már vettem egy másik - bontott - blokkot 100 körül, az is lehet hogy ugyanarról van szó. Meglátjuk, mennyire válik be az új motor. A váltóval azóta egyébként nem törõdtem, nem zavart a hangja és nem is okozott problémát, most azt is vettem (olcsón odaadták a blokkal együtt, így elhoztam), kicserélem.
A kis Corollát elajándékoztuk, de az új tulajnál még mindig kitûnõen muzsikál, jóval a félmillió kilométeren túl.
Örülök, hogy Te is Carinázol :))

Üdv
Kawiman

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11404 Dátum: 2008.01.30 19:51:45 »
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "Trotter66"
Bocsánat, hogy belewau a hûtõs fejtegetésbe, de nem lehetséges, hogy a rendszer és/vagy a hûtõ maga kicsit el van kövesedve és/vagy dzsuvásak a lamellák???   Mondjuk ez nem ad magyarázatot az ohne fûtésre, de hátha...

az a nagy tényállás, hogy mi is csak látatlanba tapogatózunk.
Szerintem, ha vízkövesedés lenne, amire én nem adnék sok esélyt, mert a rendszert inkább elhanyagolni szokták, nem pedig rendszeresen csapvízzel kevert fagyállóval cserélgetni. Ekkor lenne ugyanis lehetõség elvízkövesedésre, vagy ha átfolyó rendszerû vízmelegítõnek használja valaki.

De , ha mégis így lenne szerintem látható lerakódásnak kellene lenni a hûtõsapka nyílásánál is, mert oda azért elég meleg víz megy, szívesen válik ki ilyesmi gondolom

A vízkövesedést és a dzsuvát én is kizárnám, mert azt írta, hogy termosztát nélkül volt belsõfûtés és a motornak is volt hûtése, mivel nem tudott felmelegedni a motor teljesen.
Béci, kíváncsi lennék a tippedre, hogy mi okozhatja.
Én két dologra tudok gondolni, amiben jelen helyzetben az elsõ helyen áll a hengerfejtömítés, és a második a vízpumpa, de ez jóval lemarad az elsõ helytõl.
Remélem, a végén megosztja velünk a valódi okát Toji77.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11405 Dátum: 2008.01.30 20:38:25 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "Trotter66"
Bocsánat, hogy belewau a hûtõs fejtegetésbe, de nem lehetséges, hogy a rendszer és/vagy a hûtõ maga kicsit el van kövesedve és/vagy dzsuvásak a lamellák???   Mondjuk ez nem ad magyarázatot az ohne fûtésre, de hátha...

az a nagy tényállás, hogy mi is csak látatlanba tapogatózunk.
Szerintem, ha vízkövesedés lenne, amire én nem adnék sok esélyt, mert a rendszert inkább elhanyagolni szokták, nem pedig rendszeresen csapvízzel kevert fagyállóval cserélgetni. Ekkor lenne ugyanis lehetõség elvízkövesedésre, vagy ha átfolyó rendszerû vízmelegítõnek használja valaki.

De , ha mégis így lenne szerintem látható lerakódásnak kellene lenni a hûtõsapka nyílásánál is, mert oda azért elég meleg víz megy, szívesen válik ki ilyesmi gondolom

A vízkövesedést és a dzsuvát én is kizárnám, mert azt írta, hogy termosztát nélkül volt belsõfûtés és a motornak is volt hûtése, mivel nem tudott felmelegedni a motor teljesen.
Béci, kíváncsi lennék a tippedre, hogy mi okozhatja.
Én két dologra tudok gondolni, amiben jelen helyzetben az elsõ helyen áll a hengerfejtömítés, és a második a vízpumpa, de ez jóval lemarad az elsõ helytõl.
Remélem, a végén megosztja velünk a valódi okát Toji77.


Sztem a vízpumpa kizárható. Az ilyen szimptómákat aligha okozhat, és ha a vízpumpa rossz lenne, termosztát nélkül is vacakolnia kellene a hûtésnek. Itt valami levegõ-probléma lesz, vagy a légtelenítés hiányából adódóan (én erre tippelek), vagy esetleg tényleg amiatt, hogy hengerfejes a kocsi és belefúj a hûtõrendszerbe. Bár akkor olyankor is összevissza kellene mûködnie, mikor nincs benne termosztát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11406 Dátum: 2008.01.30 21:01:21 »
Idézetet írta: "Jency"
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "Trotter66"
Bocsánat, hogy belewau a hûtõs fejtegetésbe, de nem lehetséges, hogy a rendszer és/vagy a hûtõ maga kicsit el van kövesedve és/vagy dzsuvásak a lamellák???   Mondjuk ez nem ad magyarázatot az ohne fûtésre, de hátha...

az a nagy tényállás, hogy mi is csak látatlanba tapogatózunk.
Szerintem, ha vízkövesedés lenne, amire én nem adnék sok esélyt, mert a rendszert inkább elhanyagolni szokták, nem pedig rendszeresen csapvízzel kevert fagyállóval cserélgetni. Ekkor lenne ugyanis lehetõség elvízkövesedésre, vagy ha átfolyó rendszerû vízmelegítõnek használja valaki.

De , ha mégis így lenne szerintem látható lerakódásnak kellene lenni a hûtõsapka nyílásánál is, mert oda azért elég meleg víz megy, szívesen válik ki ilyesmi gondolom

A vízkövesedést és a dzsuvát én is kizárnám, mert azt írta, hogy termosztát nélkül volt belsõfûtés és a motornak is volt hûtése, mivel nem tudott felmelegedni a motor teljesen.
Béci, kíváncsi lennék a tippedre, hogy mi okozhatja.
Én két dologra tudok gondolni, amiben jelen helyzetben az elsõ helyen áll a hengerfejtömítés, és a második a vízpumpa, de ez jóval lemarad az elsõ helytõl.
Remélem, a végén megosztja velünk a valódi okát Toji77.


Én is arra tippelnék, amit Palaczk mond.
Jól ismerem a 4A-FE termosztátházát.
Nem véletlenül van a termosztáton a lyuk. Abból a házból ágazik ki a fûtéskör is. Ha ott légdugó van, márpedig nem megfelelõ termosztát használatakor van, akkor az igenis okozhat ilyen hibát.
Én már nem tudom többször leírni, hogy milyen sorrenben javítanék, ami ráadásul gazdasági szempontból is a legkedvezõbb!
Megjegyzem az is engem igazol, hogy kivett termosztáttal minden helyreáll, kivéve persze az üzemi hõfokot, de ez érthetõ ugye.

Termosztát csere!!!ártani nem fog, mivel ami benne van nem bele való, és nem kizárt, hogy rossz is.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #11407 Dátum: 2008.01.30 21:12:47 »
Roppant érdekes dolog törtánt ma velem.

Felhívott a testvérem, akivel nem mondanám, hogy sûrûn találkozunk, beszélünk.
Azt kérdezte:
A fater azt mondja, hogy el akarom adni a carina-t.
Ezt most komolyan mondja, vagy csak kitalálta?

Csak kitalálta!:crazy: -válaszoltam


Hát jó. szia! :szomoru:  :szomoru:  :szomoru:

Katt- és telefon letesz.

Hogy honnan szednek emberek, hülyeségeket??? :hmm:

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: _
« Válasz #11408 Dátum: 2008.01.30 22:06:46 »
Idézetet írta: "b.c."
Roppant érdekes dolog törtánt ma velem.

Felhívott a testvérem, akivel nem mondanám, hogy sûrûn találkozunk, beszélünk.
Azt kérdezte:
A fater azt mondja, hogy el akarom adni a carina-t.
Ezt most komolyan mondja, vagy csak kitalálta?

Csak kitalálta!:crazy: -válaszoltam


Hát jó. szia! :szomoru:  :szomoru:  :szomoru:

Katt- és telefon letesz.

Hogy honnan szednek emberek, hülyeségeket??? :hmm:

Nem is ismerõs a szitu mi? Nem is tudom ki próbál alkudozni autómra ami nem is eladó? Nem rémlik valami? :nagymosoly:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11409 Dátum: 2008.01.31 01:37:20 »
Idézetet írta: "b.c."
Jól ismerem a 4A-FE termosztátházát.


2C motorról beszélünk (asszem ez a kódja), egy kétliteres szívódízel, egy Carina II-esben, tehát nix 4A-FE ;) ... De amúgy minden stimmel :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11410 Dátum: 2008.01.31 09:10:20 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "b.c."
Jól ismerem a 4A-FE termosztátházát.


2C motorról beszélünk (asszem ez a kódja), egy kétliteres szívódízel, egy Carina II-esben, tehát nix 4A-FE ;) ... De amúgy minden stimmel :)

Akkor meg benne kell hagyni a régit!
Megjegyzem, hogy attól, hogy neki 2C-je van attól még én ismerhetem a 4A-F és FE motorokat.

Na, ok, tegyük fel nincs igazam, OK.

Akkor mi baja van az autónak? Tessék!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11411 Dátum: 2008.01.31 17:54:14 »
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "b.c."
Jól ismerem a 4A-FE termosztátházát.


2C motorról beszélünk (asszem ez a kódja), egy kétliteres szívódízel, egy Carina II-esben, tehát nix 4A-FE ;) ... De amúgy minden stimmel :)

Akkor meg benne kell hagyni a régit!
Megjegyzem, hogy attól, hogy neki 2C-je van attól még én ismerhetem a 4A-F és FE motorokat.

Na, ok, tegyük fel nincs igazam, OK.

Akkor mi baja van az autónak? Tessék!


Én már írtam vagy háromszor, hogy sztem is az a baja, mint amire te gondolsz ;) ... De úgy tûnt, te abban a hitben vagy hogy egy 4A-FE motorról beszélünk, holott nem. Bátorkodtam erre a figyelmedet felhívni  :) ... Baj :D ?

(Egyébként azt írta hogy a régi termosztáttal is hülyéskedett. Ezt értem a dologban a legkevésbé, hogy állítólag ez a hiba egyszer csak úgy elõjött a semmibõl. Ez nekem nem áll össze.)

(Amúgy az égvilágon semmivel nem vontam kétségbe, hogy te ismered a 4A-F & FE motorokat :kacsint: ... Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy igen jól ismered õket.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Elan

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 53
Carina
« Válasz #11412 Dátum: 2008.02.01 17:35:58 »
Sziasztok!

Én vagyok az,aki a kezdetekben állandóan a gép problémáival jött. Banki visszavett, széthajtott, nem törõdött kocsit vettem, koromfekete, a Sheles olajmérés szerint legalább 50 ezret ment olajjal a gépben, ezért volt a kapcsolatunk elején Carinával a rengeteg probléma. Aztán belement két Rimet 100, majd Liqui Moly olaj, plusz 30 ezer kilométer másfél év alatt. És ha hiszitek, ha nem: a 3 kerületben élek, innen járok naponta az 5. kerbe, és az átlagfogyasztás télen  is mindössze 7,4 liter. Nem egyszeri mérés, hanem december eleje óta a 10. tankolástól számítot átlag. És csak megy, mint az igásló, 5 ezer kilométerenként 1 deci olajat sem fogyasztva. Ilyen autót ma már nem gyártanak......

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11413 Dátum: 2008.02.01 20:36:19 »
Idézetet írta: "Elan"
Sziasztok!

Én vagyok az,aki a kezdetekben állandóan a gép problémáival jött. Banki visszavett, széthajtott, nem törõdött kocsit vettem, koromfekete, a Sheles olajmérés szerint legalább 50 ezret ment olajjal a gépben, ezért volt a kapcsolatunk elején Carinával a rengeteg probléma. Aztán belement két Rimet 100, majd Liqui Moly olaj, plusz 30 ezer kilométer másfél év alatt. És ha hiszitek, ha nem: a 3 kerületben élek, innen járok naponta az 5. kerbe, és az átlagfogyasztás télen  is mindössze 7,4 liter. Nem egyszeri mérés, hanem december eleje óta a 10. tankolástól számítot átlag. És csak megy, mint az igásló, 5 ezer kilométerenként 1 deci olajat sem fogyasztva. Ilyen autót ma már nem gyártanak......


Nem tudhatjuk, hogy gyártanak-e ma ilyen autót (szerintem egyébként igen, semmi okát nem látom hogy pl. egy mai 1.8-as benzines Avensis ugyanezt miért ne tudná). Majd 10 év múlva megtudjuk, hogy gyártottak-e ma ilyen autót ;) ...

De amúgy ezek persze nagyon jó hírek, amikrõl írsz  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11414 Dátum: 2008.02.01 21:09:24 »
Idézetet írta: "Elan"
Sziasztok!

Én vagyok az,aki a kezdetekben állandóan a gép problémáival jött. Banki visszavett, széthajtott, nem törõdött kocsit vettem, koromfekete, a Sheles olajmérés szerint legalább 50 ezret ment olajjal a gépben, ezért volt a kapcsolatunk elején Carinával a rengeteg probléma. Aztán belement két Rimet 100, majd Liqui Moly olaj, plusz 30 ezer kilométer másfél év alatt. És ha hiszitek, ha nem: a 3 kerületben élek, innen járok naponta az 5. kerbe, és az átlagfogyasztás télen  is mindössze 7,4 liter. Nem egyszeri mérés, hanem december eleje óta a 10. tankolástól számítot átlag. És csak megy, mint az igásló, 5 ezer kilométerenként 1 deci olajat sem fogyasztva. Ilyen autót ma már nem gyártanak......


Grat hozzá. :D

Egy kis törõdéssel meg fogja hálláni a szerkezet.
Én is egy hasonlót vettem most csak Avét.Lassan már az is kezd kocsiként menni. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16