Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6787299 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina nagyszervíz
« Válasz #11385 Dátum: 2008.01.29 19:26:18 »
Idézetet írta: "cozy"
A szíjakat megnéztem, okésnak tûnnek. Persze az a legokésabb, amit az ember rögtön vásárlás után cserél. Szerintem ezek a költségek, ha belegondolsz, nem olyan vészesek. Ha ezek meg vannak ejtve, nem igazán jellemzõ, hogy beüt valami komolyabb baj...Akkor esetleg fizetheted a többszörösét.
Az én gépem hangja alapjáraton arra emlékeztet, mintha nagyon enyhén nyikorogna-fütyülne valami. Inkább a fütyülés érvényesül. Kívülrõl a motorház körül fülelve. A motor járás közbeni hangját talán így tudnám a legpontosabban leírni. Nincs összehasonlítási alapom, szóval erõsítsetek meg (vagy cáfoljatok), hogy ilyen-e a normális hangja egy nem szegénykeverékes 1.6-os 4A-FE mocinak!


A szükséges cserékkel kapcsolatosan totál igazad van!

Ami a fütyülést illeti, hát nem, alapjáraton nem kéne fütyülnie a Carina motorjában semminek (és persze fordulaton sem). Lehetséges ok vmelyik, már elöregedett ékszíj, de rosszabb esetben pl. a vízpumpa is lehet. Csak itt megint az van, ugye, hogy így messzirõl nem lehet tudni, milyen hangra is gondolsz te pontosan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11386 Dátum: 2008.01.29 19:56:56 »
A termosztát házon van egy kis lyuk, amibe egy kis csürgõ szelep van. Olyan, mint egy kis fülbevaló átfûzve. Ez nincs rajta. Ez mi célt szolgálna?
 :hmm:

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11387 Dátum: 2008.01.29 21:19:12 »
Idézetet írta: "Toji77"
A termosztát házon van egy kis lyuk, amibe egy kis csürgõ szelep van. Olyan, mint egy kis fülbevaló átfûzve. Ez nincs rajta. Ez mi célt szolgálna?
 :hmm:
Az a "kis csörgõ szelep" ahogy te nevezed, az önlégtelenítés miatt van, és a termosztátot úgy kell beépíteni, hogy ez legyen felül.

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11388 Dátum: 2008.01.29 22:15:27 »
Nincs az uj termosztáton.Szerintem kicseréltetem..

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11389 Dátum: 2008.01.29 22:28:54 »
Vetem egy uj termosztátot,amire a boltos azt mondta:ez 86C-on nyilik nem 82c-on és hogy ez jobb lessz.Ezen nincs kis csörõ szelep.Beszerelés után a vízcsö teljesen puha maradt nem let a fütésrendszerben nyomás.De ha kiveszem a termosztátot akkor van nyomás.csak a vízhöfok nem megy fel.Egy nagyon kis olajfoltott láttam a hûtõvizben.a tetején a víznek.pár szinrs pötty.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Workshop manual
« Válasz #11390 Dátum: 2008.01.29 22:56:34 »
Idézetet írta: "kawiman"
Sziasztok!

Van valakinek 2C/2CT/3CT-s motorhoz szerelési kézikönyve, akárcsak kölcsönbe is, de sürgõsen? (az angol nyelvû verzió gyári rendelési száma RM025E)
"Szíváltütetéshez" kellene :(
Elõre is köszönöm!

Kawiman


Szia Kawiman!
Sajnos szerelési könyvem nincs de a múlt évben ajánlottak egy komplett , keveset futott TD motort 100 ezres irányáron.Ha gondolod megkérdezem megvan-e még.
Annak idején 2003 környékén Tõled kértem infókat tapasztalatokat az 1.8 D corolládról, mivel idegenkedtem a japán kocsiktól. Az autót építkezés miatt vettem meg, és nagyon jó szolgálatot tett. Ha rajtam múlt volna még most is azt hajtanám, de a feleségem nagyobb, és jobb megjelenésû gépet szeretett volna.
Így jutottunk el egy szívódízel carinához. Még 2 év használat után is csodálkozok milyen könnyen indul a motor
 hidegben-melegben, és milyen kulturáltan jár. (ez a corollára is vonatkozik)
Amikor beszéltünk a váltóval volt problémád. Sikerült megoldani a problémát? Nemtán a motor is Neked kell?
                                                                                          Üdv:Laci
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Carina
« Válasz #11391 Dátum: 2008.01.29 23:34:04 »
Idézetet írta: "Toji77"
Vetem egy uj termosztátot,amire a boltos azt mondta:ez 86C-on nyilik nem 82c-on és hogy ez jobb lessz.Ezen nincs kis csörõ szelep.Beszerelés után a vízcsö teljesen puha maradt nem let a fütésrendszerben nyomás.De ha kiveszem a termosztátot akkor van nyomás.csak a vízhöfok nem megy fel.Egy nagyon kis olajfoltott láttam a hûtõvizben.a tetején a víznek.pár szinrs pötty.

A vízben az  olaj nem jó jel!
A többit egyszerûen nem tartom logikusnak. Ha felmelegszik a víz üzemi hõmérsékletre a vízcsövek kemények lesznek mivel a hûtõfolyadék tágul A hûtõsapka néhány tized bar nyomást tart a rendszerben, a plusz nyomást (folyadékot) a kiegyenlítõ tartályba engedi. Ha esetleg hengerfejes, vagy csak HF.tömítés hibás a motor az égéstérbõl levegõ vagy kipufogógáz kerülhet a hûtõrendszerbe, és ettõl a hûtés elszáll.
Az általad leírt jelenség már alapjáraton, vagy menet közben jelentkezik?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re: Carina nagyszervíz
« Válasz #11392 Dátum: 2008.01.30 07:45:53 »
Sziasztok!

Megoldódott a középsõ féklámpa izzócserém (is), mivel az autó félig-meddig cserbenhagyott.  :roll:
Azt hittem elszakadt a vezérmûszíj, aminek nem kellett volna, mivel (garantált) 188ezer km van a gépben, bár ezek után már ezt sem hiszem.
Mindegy összerakták, új görgõ+vezérmûszíj és elvileg nem lett más baja a gépnek.

Csatolom a kukából kihalászott öreg szíjamat. Szerintetek mi ehette meg? Nem szakadt el. 360km autópálya menet végén, az elsõ piroslámpánál állt meg a gép, onnantól se kép, se hang. Végülis nem értem a lakásig vele, de elhozott a városba...+toltam 200m-t az elsõ benzinkútig.

Szóval várom az ötleteket. Tényleg nagyon öreg lehetett? A gépkönyv szerint 105ezernél volt görgõ+vmszíj csere is.
'97. 11. havi.

Egyébként szépen megy, tünetmentes, a szíjak nem hangosak, szintek rendben. Elvileg átvizsgálták a kocsit. 2 izzót kicseréltek (fék+rendszámtábla izzó).
Ha Budapesten leszek szívesen átnézetném 1 szakival, reális-e a 188ezer km, fékbetétek, váltóolaj stb...hogy mit érdemes még cserélni rajta.

Hosszútávra tervezem ezt a járgányt. Eddig 2000km autóztunk együtt...
Autovasarlaskor a legfontosabb dolog! Cserelni a vezermuszijat, olajat,
talan hutovizet, fekpofakat, akkumlatort. Ugy latszik ezeket meg akkor
is at kell vizsgalni, ha barattol szarmazik a gep. Hat en biztam a baratban, aki valoszinuleg ugy nem ismerte a gepet, mint en. Meg nagyon keveset is ment vele.


Tanacsaitokat koszonom
Balazs
aki most ult at egy 20 eves Fiat Regata 1.7D csodabol es nem erti mi is tortenhetett valojaban. A fiat bosszuja
 :ordog:  :nagymosoly:

[a csatolmányt egy admin törölte]
Balázs

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re: Carina nagyszervíz
« Válasz #11393 Dátum: 2008.01.30 07:51:46 »
Szóval azt hiszem megúsztam ezt a kalandot...

Még 1 kép, amit nem tudtam csatolni...

Olvastam, hogy DOHC dupla vezermutengelyes, felulvezerelt,
felulszelepelt ez a motor es szerencsere ennel szakadaskor kicsi a
valoszinusege, hogy mast is tonkretenne. Vagy megis?
Dizeleknel ez sokkal veszelyesebb. Lehet, hogy tulhuztak, vagy anyaghiba, vagy rossz minosegu
utangyartott volt benne, vagy nem csereltek csapagyat es az ette meg (a szervizkonyv bejegyzes ellenere)

A szervizvezeto emlitette, hogy szakadas altalaban terhelesvaltasnal kovetkezik be. Hat esetemben is ez tortent. Piroslampat kaptam a palya vegen. 100km/h-rol gurultam a lampaig, 40-nel kinyomtam a kuplungot, kigyulladtak a lampak. Ertetlenul neztem, hogy talan nem raktam uresbe...de nem ez tortent...

Talan, ha egy kigyorsitasnal tortent volna mindez, nagyobb kart okozott volna...mit gondoltok?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Balázs

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Carina
« Válasz #11394 Dátum: 2008.01.30 08:21:31 »
Ezeket a szíjjakat 100.000km-enként illik cserélni, úgyhogy nem csoda ha elszakadt...
Bár azt írod, cserélve volt. Biztos az a 188.000 km?
Ki garantlja azt?
Persze az is lehet, hogy valami utángyártott vackot tettek bele.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Carina
« Válasz #11395 Dátum: 2008.01.30 09:40:28 »
Idézetet írta: "Misi"
Ezeket a szíjjakat 100.000km-enként illik cserélni, úgyhogy nem csoda ha elszakadt...
Bár azt írod, cserélve volt. Biztos az a 188.000 km?
Ki garantlja azt?
Persze az is lehet, hogy valami utángyártott vackot tettek bele.

A gyári totoya szíjra 100ekm az utángyártottra 60-80ezret mondanak, gyári szíjra 6év utángyártottakra 4évet ajánlanak az okosak csere ügyben. nekem gyári lett betéve 4 éve :) és kapott 40ekmet de jövõre szerintem már cserélem azér.

Joe Kawasaki

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Carina
« Válasz #11396 Dátum: 2008.01.30 11:06:15 »
Hi.
Ha jól értem nem szakadt el a szíjad, hanem leszakadtak róla a fogak! Nekem a 2.0 carinámba amikor cseréltem a szíjat katalógusból a Nipparts szíj foga nem volt jó hozzá!!!! Más lehetõség cikkszám alapján meg nem volt! A fogak nem feküdtek bele a tárcsa fogaiba, lógtak egymásba. A szerelõ srác azt mondta hogy õ azt a szíjat nem rakja fel mert szar lesz, lehet hogy nem egybõl... Uhogy rendeltünk másikat(Gates-t) az meg jó volt. A táblázat írt vmi lapítottat, meg lapított gömbölyített profilút. A rossz szíj az egyik a jó meg a másik volt, már nem tom melyik melyik. Lehet hogy nállad is ilyen probléma volt és ezzel a profillal ennyit bírt. Ha nincs szerencséd, akkor szíjszakadással, vagy átugrással görbülhettek volna szelepek, szelepvezetõk sérülhettek volna, esetleg a dugattyúk is bánhatták volna! Uhogy ennyit a "csak " ez sérülrõl.
oe

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11397 Dátum: 2008.01.30 12:28:01 »
Idézetet írta: "Toji77"
Vetem egy uj termosztátot,amire a boltos azt mondta:ez 86C-on nyilik nem 82c-on és hogy ez jobb lessz.Ezen nincs kis csörõ szelep.Beszerelés után a vízcsö teljesen puha maradt nem let a fütésrendszerben nyomás.De ha kiveszem a termosztátot akkor van nyomás.csak a vízhöfok nem megy fel.Egy nagyon kis olajfoltott láttam a hûtõvizben.a tetején a víznek.pár szinrs pötty.


Sztem itt szükség lenne valami légtelenítési procedúrára a hûtõfolyadék feltöltése után, ami nálad kimarad, és ez okozhatja ezeket a titokzatos problémákat. Másra nem nagyon tudok gondolni.

Pár színes kis olajpötty szvsz nem probléma, akárhonnan belekerülhetett vmi egész minimális olajnyom a vízbe, pl. az új termosztátról, vagy az edénybõl amibe le lett eresztve a folyadék, vagy bárhonnan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina nagyszervíz
« Válasz #11398 Dátum: 2008.01.30 12:37:34 »
Idézetet írta: "kisbal"
Sziasztok!

Megoldódott a középsõ féklámpa izzócserém (is), mivel az autó félig-meddig cserbenhagyott.  :roll:
Azt hittem elszakadt a vezérmûszíj, aminek nem kellett volna, mivel (garantált) 188ezer km van a gépben, bár ezek után már ezt sem hiszem.
Mindegy összerakták, új görgõ+vezérmûszíj és elvileg nem lett más baja a gépnek.

Csatolom a kukából kihalászott öreg szíjamat. Szerintetek mi ehette meg? Nem szakadt el. 360km autópálya menet végén, az elsõ piroslámpánál állt meg a gép, onnantól se kép, se hang. Végülis nem értem a lakásig vele, de elhozott a városba...+toltam 200m-t az elsõ benzinkútig.

Szóval várom az ötleteket. Tényleg nagyon öreg lehetett? A gépkönyv szerint 105ezernél volt görgõ+vmszíj csere is.
'97. 11. havi.

Egyébként szépen megy, tünetmentes, a szíjak nem hangosak, szintek rendben. Elvileg átvizsgálták a kocsit. 2 izzót kicseréltek (fék+rendszámtábla izzó).
Ha Budapesten leszek szívesen átnézetném 1 szakival, reális-e a 188ezer km, fékbetétek, váltóolaj stb...hogy mit érdemes még cserélni rajta.

Hosszútávra tervezem ezt a járgányt. Eddig 2000km autóztunk együtt...
Autovasarlaskor a legfontosabb dolog! Cserelni a vezermuszijat, olajat,
talan hutovizet, fekpofakat, akkumlatort. Ugy latszik ezeket meg akkor
is at kell vizsgalni, ha barattol szarmazik a gep. Hat en biztam a baratban, aki valoszinuleg ugy nem ismerte a gepet, mint en. Meg nagyon keveset is ment vele.


Nem szakadt el a szíjad, hanem leszakadtak róla a fogak, ahogy a képen is látható. Átugorhatott a szíj, vagy megszorult a görgõ, és az darálta le. Mikor cserélték azt a szíjat? Ha régen, és mondjuk eleve gyengébb minõségû volt, akkor bizony elõfordulhat ilyesmi. A görgõ is lehetett nem gyári minõségû. Vagy anno a szerelés során vétettek valami kisebb hibát. Ezeket már nem fogjuk megtudni, de a tanulság tényleg az, hogy érdemes gyári, vagy legalábbis jó minõségû utángyártott alkatrészt beletenni, és -ahogy taby is írja- utóbbi esetben azt a gyári elõírásnál korábban cserélni.

Ha jól tudom, ezeknél a motoroknál a vezérlés elszállása esetén sem vernek bele a szelepek a dugattyúkba, így nem keletkezik nagyobb kár. Ez nem azért van mert DOHC és 16V, pl. az én motorom SOHC és 8V, mégis szintén ilyen (tudom, mert nekem is szállt már el a vezérmûszíjam). Egyszerûen ilyen konsktrukció. Okos dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #11399 Dátum: 2008.01.30 14:50:32 »
Többször írtuk már, hogy termosztátnál annak a kis lyuknak nagy jelentõsége van legutóbb Jency is.
Tessék bele valót venni, nem variálni, hogy 86.nál nyisson meg máskor.
az legyen , ami bele kell!!
Ha hengerfejes lett a gép nyugodtan gondolhatsz arra, hogy szar termosztát volt benne, amin nincs lyuk nem tudja magát rendsesen légteleníteni, a légdugó miatt helyi túlmelegedés elõfordulhat és már kész is a javítás tárgya!!!

Tessék rendes termosztátot bele venni, ami 82-tõl nyit, és lyuk van rajta!!! Minden más TILOS!!!