Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6787314 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina nagyszervíz
« Válasz #11370 Dátum: 2008.01.28 20:45:16 »
Idézetet írta: "cozy"
A gép nemrég túlesett a 215.000 km-en. A szám az állapot és a szervízkönyv alapján is valósnak tûnik. A novemberi vásárlás óta kb. 3000 km-t tettem a kocsiba. Decemberben voltam márkaszervízben akksicsere, kipufogócsere és állapotfelmérés ürügyén. A szervízes srác szerint nem biztos hogy 200.000-nél volt vezérmûszíjcsere. Ehhez kapcsolódva az alábbiakat szeretném megejteni:

- összes szíj cseréje (vezérmûszíj csapággyal, szervó, klíma, generátor, elsõsorban gyári szíjra gondoltam)
- összes olaj cseréje (motor, sebességváltó, szervó, kuplung, fék, mind Liqui Moly-ra)
- összes szûrõ cseréje (levegõ, olaj, benzin, + pollenszûrõ, ezekbõl is gyári)
- hûtõfolyadék csere (gyári Toyotára)
- gyertyacsere (4 db Denso K20R-U)
- gyújtásbeállítás
- futómûbeállítás
- klímaellenõrzés és töltés
- fényszóróbeállítás

Mint látszik, a gépet még jó darabig szeretném használni. Van még esetleg valami, amit érdemes megejteni? Akár apró alkatrész/beállítás. Szerintetek kb. mennyibõl jönne ki minden? Elsõsorban márkaszervízre gondoltam. 100e körül? Egyéb javaslatok?


Ez nem jön ki 100-ból szerintem, ahogy durván saccolgattam, már az anyagköltség is meghaladja a 100-at. Számíts úgy hogy 140-150 körül megáll, aztán maximum pozitívan fogsz csalódni. De ezt nem tudod megkerülni, amiket felsorolsz, mind szükséges dolgok.

Két megjegyzés:

- gyújtásbeállításra semmi szükség, ha a motor normálisan mûködik; nem is nagyon van mit állítani rajta, ha jól tudom, bár lehet, hogy ez csak a facelift utáni kivitelre érvényes;
- hûtõfolyadékból is teljesen megfelelõ a Liqui Moly.

Ha márkaszervízben szeretnéd megcsináltatni, akkor -a jelentõs kiadásra tekintettel- szvsz érdemes elgondolkodnod azon, hogy itt Pécsett csináltasd meg. Ugyanis az itteni Toyota márkaszervíz (Troska) kedvezményt ad a munkadíjból az idõsebb autókra, méghozzá jelentõset, a te autód esetében, ha jól emlékszem, 50 % lenne ez, ami annyit jelent, hogy kb. bruttó 3200 forintért dolgoznak óránként - ez pedig már nem rossz, a legtöbb független mûhely is elkér ennyit. És bõven kompenzálja a Kalocsa-Pécs-Kalocsa útiköltséget, ami, ha jól számolom, nem több mint 5-6 ezer forint (kb. 220 km oda-vissza). És ezek a munkák megvannak szerintem aznap, ha reggelre odaviszed a kocsit. Szerintem hívd föl õket, kérdezz rá a dologra, kérj árajánlatot. Ne felejtsd el emlékeztetni õket a munkadíj-kedvezményre :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11371 Dátum: 2008.01.28 20:47:00 »
Idézetet írta: "Toji77"
Nem hallotam szokatlan hangot.Csak a fogyasztás nöt meg.Avizpumpát fél éve cserélték.Pöcre indul.Nem füstöl..


És a vizet nem fogyasztja? Ez igen fontos kérdés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Balu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
  • Carina 1.6 Liftback Xli, Picnic 2.0
Re: Carina nagyszervíz
« Válasz #11372 Dátum: 2008.01.28 21:08:19 »
Idézetet írta: "cozy"
A gép nemrég túlesett a 215.000 km-en. A szám az állapot és a szervízkönyv alapján is valósnak tûnik. A novemberi vásárlás óta kb. 3000 km-t tettem a kocsiba. Decemberben voltam márkaszervízben akksicsere, kipufogócsere és állapotfelmérés ürügyén. A szervízes srác szerint nem biztos hogy 200.000-nél volt vezérmûszíjcsere. Ehhez kapcsolódva az alábbiakat szeretném megejteni:

- összes szíj cseréje (vezérmûszíj csapággyal, szervó, klíma, generátor, elsõsorban gyári szíjra gondoltam)
- összes olaj cseréje (motor, sebességváltó, szervó, kuplung, fék, mind Liqui Moly-ra)
- összes szûrõ cseréje (levegõ, olaj, benzin, + pollenszûrõ, ezekbõl is gyári)
- hûtõfolyadék csere (gyári Toyotára)
- gyertyacsere (4 db Denso K20R-U)
- gyújtásbeállítás
- futómûbeállítás
- klímaellenõrzés és töltés
- fényszóróbeállítás

Mint látszik, a gépet még jó darabig szeretném használni. Van még esetleg valami, amit érdemes megejteni? Akár apró alkatrész/beállítás. Szerintetek kb. mennyibõl jönne ki minden? Elsõsorban márkaszervízre gondoltam. 100e körül? Egyéb javaslatok?

Nekem a Supratrend ezeket csinálta pár hónapja. Csak hogy láss pár árat.
vezérmûszíj 9000
görgõ 12000
szíj 2800
szíj 3200
szíj 3500
vízpumpa 14000
fagyálló 3l 1980
deszt víz 4l 600
szervó olaj 1l 2400
féltengelygumiharang 4000
szelepfedéltömítés 3500
fékolaj 1l 1500
munkadíj 5,5óra 29700

kawiman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Workshop manual
« Válasz #11373 Dátum: 2008.01.28 22:06:36 »
Sziasztok!

Van valakinek 2C/2CT/3CT-s motorhoz szerelési kézikönyve, akárcsak kölcsönbe is, de sürgõsen? (az angol nyelvû verzió gyári rendelési száma RM025E)
"Szíváltütetéshez" kellene :(
Elõre is köszönöm!

Kawiman

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11374 Dátum: 2008.01.28 22:29:52 »
Ugy tudtam a hûtõ alján van a hõmérõ,onnan jön ki két vezeték.az bemegy a hütõbe a végén egy kis réz henger..Nem az méri a vízhõfokot?Még nem tudtam ellenörizni hogy csökken e a vízszint mert két napja felfözte a kiegyenlitõtartályba a vizet.Ma meg leengedtem.A víz zavaros de olajfolt nem volt benne.Fél éve lett beleöntve.Fent forro a csõ, alul hideg.fütés egyáltalán nem volt azóta.a

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11375 Dátum: 2008.01.28 22:38:31 »
a fûtés csap nyit, zár.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11376 Dátum: 2008.01.28 23:02:01 »
Idézetet írta: "Toji77"
Ugy tudtam a hûtõ alján van a hõmérõ,onnan jön ki két vezeték.az bemegy a hütõbe a végén egy kis réz henger..Nem az méri a vízhõfokot?Még nem tudtam ellenörizni hogy csökken e a vízszint mert két napja felfözte a kiegyenlitõtartályba a vizet.Ma meg leengedtem.A víz zavaros de olajfolt nem volt benne.Fél éve lett beleöntve.Fent forro a csõ, alul hideg.fütés egyáltalán nem volt azóta.a


A hõfokjeladó amit a hûtõ alján látsz, minden bizonnyal a hûtõventillátort vezérli. Az a jeladó, ami a mûszerfalon lévõ hõmérõt vezérli, valahol a motoron van. Nem tudná jelezni a motorban keringõ hûtõfolyadék hõfokának melegedését, ha a hûtõ alján lenne, ahol mindaddig hideg a folyadék, amíg ki nem nyit a termosztát.

Korábban azt írtad, hogy kellett utántölteni vizet. Ez mikor volt?

Fent forró a csõ, alul hideg: most akkor mégsem nyit a termosztát? Ma korábban azt írtad, hogy nyit.

Megmondom õszintén, kezdek kicsit belezavarodni :rolleyes: ... Próbálok agyalni rajta hogy mi lehet az autóddal, de nem áll össze a kép. Mindenesetre hajlamos vagyok most már én is arra tippelni, amire Jency Mester: ti. hogy vagy a vízpumpáddal nem stimmel valami, vagy levegõs a hûtõrendszered.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11377 Dátum: 2008.01.28 23:46:19 »
Idézetet írta: "Toji77"
a fûtés csap nyit, zár.


Jójó de hol?

A motortérben vagy a kezelõ konzolon?
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Re: Carina nagyszervíz
« Válasz #11378 Dátum: 2008.01.29 06:55:23 »
Idézetet írta: "cozy"
A gép nemrég túlesett a 215.000 km-en. A szám az állapot és a szervízkönyv alapján is valósnak tûnik. A novemberi vásárlás óta kb. 3000 km-t tettem a kocsiba. Decemberben voltam márkaszervízben akksicsere, kipufogócsere és állapotfelmérés ürügyén. A szervízes srác szerint nem biztos hogy 200.000-nél volt vezérmûszíjcsere.


Nem vagyok szaki a téren, de ha 15 e Km-vel túllépte a motor a szíjcserét és még kifogástalanul üzemel, akkor gratula! Nekem 202 e van a mocin most, igaz kapott is szegény a jóból, de hallani is rajta, és látni nyilvánvalóan, hogy a szíjak meg vannak fáradva, és hogy a görgök sem az igazi finom zajmentes állapotukban forognak. Nekem öszintén megmondva lippog a seggem az egész miatt, mert talán csak február végére jön össze a pénz a cserék megejtésére (nekem csak a gyertya szett 25 e Ft), ami + 1500 km-t jelent, és úgy bánok vele mint egy hímes tojással, nehogy még valami nagy baj történhessen...
Szerintem - nem nagy meló, kapd le a jobb oldali motorvédö burkolatot, nézd meg alulról a szíjakat. Ha repedezettek, hosszában már el-el vannak nyílva, akkor tuti cserés, viszont ha újszerü állapotot mutatnak, akkor valszeg 200 e környékén ki lettek cserélve - bár azt a szervizkönyv is mutatná (elvileg). Szerintem a motornak is kéne jeleznie, föleg hidegen, hogy sivítanak a dolgok.
Persze csakis a lelkiismereteden múlik, végül is használt autót nem baj ha "kinulláz" az ember, de a kölcségek fényében... hááát a fene tudja. Olajak, folyadékok, szürök, gyertya stb, persze mindenképp indokolt, én most csak a vezérlésre gondolok.
Tudom hogy ezerszer lerágott téma, de csak halványan emléxem:
Gates szíjak? izé ??? görgök? Vízpumpát is cserélni kell?
Két dolog között vacilálok. Vagy odaadom majd egy helyi szerelönek, vagy elviszem majd Komáromba márkaszervizbe. Az utóbbit csak abban az esetben, ha máshoz nem nyúlnak (bár félek a márkaszervizektöl a "koholt bajok felfedezése miatt") és ha hozott (új, zsírpapiros, számlás) alkatrészekkel hajlandóak foglalkozni. Ez utóbbi a szervizköny vezetése miatt sem lenne elhanyagolandó...
böszme pijos degusztátorkám...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11379 Dátum: 2008.01.29 09:12:04 »
Idézetet írta: "Toji77"
a fûtés csap nyit, zár.

Ne vacakolj már!!!!
Cseréld ki azt a szerencsétlen termosztátot, töltsd fel a rendszert, meglátjuk mi lesz!
Nem annyira drága a termosztát, hogy ennyit nem érne meg.
Akár mi van, ha megvan a hõfok akkor annak a termosztátnak kutya kötelessége kinyitni!
Vagy, nem akarsz új termosztátot venni, akkor csak vedd ki, és anélkül rakd össze.
Másik, meg attól, hogy új a vízpumpa nem 100%, hogy jó is!!! Régi nagy igazság!

Ja, mégegy!
Ha 4A-FE mocid van, de szerintem a többi típusnál is igaz, hogy nem mindegy hogy rakják vissza a termosztátot, mert nem tudja kilégteleníteni magát!Erre is oda kell figyelni!

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11380 Dátum: 2008.01.29 10:05:09 »
Sziasztok.Most érkezertt meg a termosztát(Moto Rad).Kiváncsi leszek....

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11381 Dátum: 2008.01.29 11:02:07 »
Idézetet írta: "Toji77"
Sziasztok.Most érkezertt meg a termosztát(Moto Rad).Kiváncsi leszek....


Én is :) !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11382 Dátum: 2008.01.29 15:41:35 »
Az új se nyílik, de azon nem is volt légtelenítõ. Termosztát nélkül volt fûtés. És nem ment fel a víz hõfokmérõ mutatója a termosztát nélkül.

cozy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re: Carina nagyszervíz
« Válasz #11383 Dátum: 2008.01.29 18:48:12 »
Idézetet írta: "Dzso bácsi"
Nem vagyok szaki a téren, de ha 15 e Km-vel túllépte a motor a szíjcserét és még kifogástalanul üzemel, akkor gratula! Nekem 202 e van a mocin most, igaz kapott is szegény a jóból, de hallani is rajta, és látni nyilvánvalóan, hogy a szíjak meg vannak fáradva, és hogy a görgök sem az igazi finom zajmentes állapotukban forognak. Nekem öszintén megmondva lippog a seggem az egész miatt, mert talán csak február végére jön össze a pénz a cserék megejtésére (nekem csak a gyertya szett 25 e Ft), ami + 1500 km-t jelent, és úgy bánok vele mint egy hímes tojással, nehogy még valami nagy baj történhessen...
Szerintem - nem nagy meló, kapd le a jobb oldali motorvédö burkolatot, nézd meg alulról a szíjakat. Ha repedezettek, hosszában már el-el vannak nyílva, akkor tuti cserés, viszont ha újszerü állapotot mutatnak, akkor valszeg 200 e környékén ki lettek cserélve - bár azt a szervizkönyv is mutatná (elvileg). Szerintem a motornak is kéne jeleznie, föleg hidegen, hogy sivítanak a dolgok.
Persze csakis a lelkiismereteden múlik, végül is használt autót nem baj ha "kinulláz" az ember, de a kölcségek fényében... hááát a fene tudja. Olajak, folyadékok, szürök, gyertya stb, persze mindenképp indokolt, én most csak a vezérlésre gondolok.
Tudom hogy ezerszer lerágott téma, de csak halványan emléxem:
Gates szíjak? izé ??? görgök? Vízpumpát is cserélni kell?
Két dolog között vacilálok. Vagy odaadom majd egy helyi szerelönek, vagy elviszem majd Komáromba márkaszervizbe. Az utóbbit csak abban az esetben, ha máshoz nem nyúlnak (bár félek a márkaszervizektöl a "koholt bajok felfedezése miatt") és ha hozott (új, zsírpapiros, számlás) alkatrészekkel hajlandóak foglalkozni. Ez utóbbi a szervizköny vezetése miatt sem lenne elhanyagolandó...


A szíjakat megnéztem, okésnak tûnnek. Persze az a legokésabb, amit az ember rögtön vásárlás után cserél. Szerintem ezek a költségek, ha belegondolsz, nem olyan vészesek. Ha ezek meg vannak ejtve, nem igazán jellemzõ, hogy beüt valami komolyabb baj...Akkor esetleg fizetheted a többszörösét.
Az én gépem hangja alapjáraton arra emlékeztet, mintha nagyon enyhén nyikorogna-fütyülne valami. Inkább a fütyülés érvényesül. Kívülrõl a motorház körül fülelve. A motor járás közbeni hangját talán így tudnám a legpontosabban leírni. Nincs összehasonlítási alapom, szóval erõsítsetek meg (vagy cáfoljatok), hogy ilyen-e a normális hangja egy nem szegénykeverékes 1.6-os 4A-FE mocinak!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11384 Dátum: 2008.01.29 19:21:38 »
Idézetet írta: "Toji77"
Az új se nyílik, de azon nem is volt légtelenítõ. Termosztát nélkül volt fûtés. És nem ment fel a víz hõfokmérõ mutatója a termosztát nélkül.


Légtelenítõ? A termosztáton?

Amúgy nekem ez most már abszolút magas :szemforgat: ... Termosztát nélkül nem melegszik a vized (nem megy föl a hõfokmérõ mutatója), -ami egyébként normális dolog, lévén ha nincs a rendszerben termosztát, a víz nem/alig tud fölmelegedni, pláne így télen- de mégis van fûtés? Termosztáttal fölmegy a hõfok, de a termosztát mégsem nyit, és nincs fûtés??? És nem nyílik az új termosztát sem??? Hogyan gyõzõdtél meg errõl egyébként, hogy az új termosztát sem nyílik? Fölforrt a víz, és mégsem nyílt a termosztát?

 :shock:  :shock:  :shock:

Szerintem vidd el egy szerelõhöz :| ... Bár kihívás lenne megtalálni rá a megoldást, lévén ez talán eddig a legtitokzatosabb probléma, ami itt fölmerült :hmm:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )