Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6787306 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11355 Dátum: 2008.01.27 19:11:28 »
Idézetet írta: "Toji77"
Sziasztok. Segitség kellene.Pár napja elment az autoban a fütés(elötte hibátlan volt).Ez a termosztát hibája lehet?De csak a felsö csö melegszik nem mindkettö...És hol van a termosztát a disel carinában?Elöre is köszönöm...
Ha termosztát hibád lenne, akkor a te esetedben túl kellene melegedni a motornak, és ebben az esetben fûtésed biztos lenne. Érdemes ellenõrizni a hûtõfolyadék szintet, de szerintem inkább a fûtésnél a csapot kellene ellenõrizni, lehet csak kiakadt valahol a mûködtetõ bowden, a fûtésszabályzó és a csap között.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Carina
« Válasz #11356 Dátum: 2008.01.27 21:15:55 »
Idézetet írta: "Toji77"
Sziasztok. Segitség kellene.Pár napja elment az autoban a fütés(elötte hibátlan volt).Ez a termosztát hibája lehet?De csak a felsö csö melegszik nem mindkettö...És hol van a termosztát a disel carinában?Elöre is köszönöm...


Én is elõször a fûtéscsapot nézném meg, hogy mûxik-e.
A hûtõvíz hõmérséklete a mûszer szerint nem változott? A rossz termosztát nem mindig zárt állapotot jelent.
Ha nyitott vagy köztes állásban hal meg, a víz túl is hûlhet. Ebben az esetben lehet gyenge a fûtés.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11357 Dátum: 2008.01.27 22:08:18 »
Idézetet írta: "dgh"

Ha nyitott vagy köztes állásban hal meg, a víz túl is hûlhet.

Akkor viszont mindkét csõ meleg lenne, de ebben az esetben zárt állapotban van.

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11358 Dátum: 2008.01.28 08:53:58 »
A csap jónak tünik,ha kinyitom akkor se kezd melegiteni a fütés.olyan mintha a hütö felsö része melegedne tul,de a visszajelzön állandoan csak félig megy fel a mutató.ott meg nem jelez tulmelegedést.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Carina
« Válasz #11359 Dátum: 2008.01.28 09:31:56 »
A hûtõvíz szintjét nézted?

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11360 Dátum: 2008.01.28 10:27:05 »
utánnatöltöttem..Tegnap felfözte a vizet a kiegyenlitõtartályba.és a mutato nem ment fel félnél tovább .alul meleg maradhatott a viz.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11361 Dátum: 2008.01.28 12:00:38 »
Idézetet írta: "Toji77"
utánnatöltöttem..Tegnap felfözte a vizet a kiegyenlitõtartályba.és a mutato nem ment fel félnél tovább .alul meleg maradhatott a viz.


Itt valami erõsen nem stimmel. Fõzi a vizet a tartályban, közben nem megy a fûtés, és a hõfokmérõ normál hõmérsékletet jelez :mivan: ??? Mi a fene ez? Mondanám hogy nem nyit a termosztátod, de tudtommal pl. a fûtés a kis körön van (tehát zárt termosztát esetében is kap meleg vizet), és a hõmérõnek is jeleznie kellene a melegedést. Véletlenül nem hengerfejes ez a te kocsid :?: Az szokott ilyen vicces jelenségeket produkálni, bár azt továbbra sem értem, hogy miként tud úgy felforrni a víz, hogy a hõmérõ nem jelez - hacsak nem rossz a hõmérõ, de ez még nem magyarázza meg, hogy miért nem megy a fûtés... :roll:

----------------------

Várjunk csak. Biztos, hogy forrt a víz a tartályban? Vagy csak annyit láttál, hogy buborékok jönnek fel benne? Ugyanis ha a kocsi hengerfejes, akkor annak az lehet az egyik jele, hogy belebugyborékol a hûtõfolyadékba.

----------------------

Üzemmeleg motornál a hûtõ alsó fele ugyanolyan hõmérsékletû kell legyen, mint a felsõ!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Carina
« Válasz #11362 Dátum: 2008.01.28 14:07:50 »
Idézetet írta: "Toji77"
utánnatöltöttem..Tegnap felfözte a vizet a kiegyenlitõtartályba.és a mutato nem ment fel félnél tovább .alul meleg maradhatott a viz.


Azt valóban jó lenne letisztázni hogy felforrt a víz, vagy csak buborékol a kiegyenlítõ tartályba a levegõ, vagy a füstgáz.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11363 Dátum: 2008.01.28 15:26:42 »
A termosztát után nem melegszik fel a csõ, de gondolom a fütést is ugyanaz a termosztát nyitja.Esetleg a hütöben igy alul nem tud annyira melegedni hogy a müszerfalon visszajelezze.

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11364 Dátum: 2008.01.28 16:22:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Toji77"
utánnatöltöttem..Tegnap felfözte a vizet a kiegyenlitõtartályba.és a mutato nem ment fel félnél tovább .alul meleg maradhatott a viz.


Itt valami erõsen nem stimmel. Fõzi a vizet a tartályban, közben nem megy a fûtés, és a hõfokmérõ normál hõmérsékletet jelez :mivan: ??? Mi a fene ez? Mondanám hogy nem nyit a termosztátod, de tudtommal pl. a fûtés a kis körön van (tehát zárt termosztát esetében is kap meleg vizet), és a hõmérõnek is jeleznie kellene a melegedést. Véletlenül nem hengerfejes ez a te kocsid :?: Az szokott ilyen vicces jelenségeket produkálni, bár azt továbbra sem értem, hogy miként tud úgy felforrni a víz, hogy a hõmérõ nem jelez - hacsak nem rossz a hõmérõ, de ez még nem magyarázza meg, hogy miért nem megy a fûtés... :roll:

----------------------

Várjunk csak. Biztos, hogy forrt a víz a tartályban? Vagy csak annyit láttál, hogy buborékok jönnek fel benne? Ugyanis ha a kocsi hengerfejes, akkor annak az lehet az egyik jele, hogy belebugyborékol a hûtõfolyadékba.

----------------------

Üzemmeleg motornál a hûtõ alsó fele ugyanolyan hõmérsékletû kell legyen, mint a felsõ!


Hengerfejesség?
Nézd meg az olajbeöntö kupakot! Tiszta?
Beindításkor nem remeg a kelleténél jobban a motor? Elsöre peböccenik ahogy szokott? Esetleg három hengerezik az elsö fordulattokkor? Túlzött göz meleg motor indításakor ugye nem jelenik meg a kipuban (esetleg picit jobban prüszköli a cseppeket kifelé)? Leállításkor nem "böfög" párat a mocitér felöl (glug-glug)? NEM FOGY A VÍZ UGYE? Ha ezek jó részt kizárhatóak, akkor nem hengerfejes a moci. Viszont a felfözés nem jó jel, a vasöntvény elemek nem szeretik az ilyesmit!

Nem tudom, Toyotában hol van az érzékelö, de ha fel kellett tölteni vízzel + ha hengerfejes lenne, akkor:
- megbolondulhat a termosztát (állandóan levegösödik a rendszer)
- az érzékelötöl sem szabad korrekt értékeket elvárni...
- esetleg meg kellene nézni a gyertyákat, és ha az egyik színe az elektróda környékén elüt a többitöl, akkor az esetleges hengerfejességet azzal is alá lehet támasztani.

De azért csak nem!
böszme pijos degusztátorkám...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11365 Dátum: 2008.01.28 17:12:50 »
Idézetet írta: "Toji77"
A termosztát után nem melegszik fel a csõ, de gondolom a fütést is ugyanaz a termosztát nyitja.Esetleg a hütöben igy alul nem tud annyira melegedni hogy a müszerfalon visszajelezze.


Ahogy már írtam, a fûtést nem a termosztát nyitja. Szép is lenne, télen mindenki megfagyna, mire elkezdenének fûteni az autók. A fûtés a kis körön van, azon a körön, amihez a termosztát egy bizonyos hõfok elérése után "hozzányitja" a hûtõt. A hõmérõ érzékelõje is valahol a motoron, vagyis a kis körön van, tehát ha a víz felforr (mert nem nyit a termosztát), azt jeleznie kellene.

Lehet, hogy tök levegõs a hûtõrendszered.

Fontos lenne tudnunk a választ arra a kérdésre, hogy a hûtõ alsó fele egyáltalán nem melegszik föl? Ahogy már írtam, üzemmeleg motornál a hûtõ alsó és felsõ fele egyforma hõmérsékletû kellene legyen. Ha nem az, akkor a termosztátod nem nyit. De ez nem magyarázza meg, hogy miért nem fût az autó.

Vizet nem eszi?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11366 Dátum: 2008.01.28 19:33:20 »
Sziasztok!

Levettem a hûtõrõl a sapkát, majd beindítottam, de nem jelent meg levegõ bubrék. Viszont kipróbáltam a termosztátot, kb. 100 foknál kinyílt, persze nincs hõmérõm, saccrah...

cozy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Carina nagyszervíz
« Válasz #11367 Dátum: 2008.01.28 19:41:44 »
A gép nemrég túlesett a 215.000 km-en. A szám az állapot és a szervízkönyv alapján is valósnak tûnik. A novemberi vásárlás óta kb. 3000 km-t tettem a kocsiba. Decemberben voltam márkaszervízben akksicsere, kipufogócsere és állapotfelmérés ürügyén. A szervízes srác szerint nem biztos hogy 200.000-nél volt vezérmûszíjcsere. Ehhez kapcsolódva az alábbiakat szeretném megejteni:

- összes szíj cseréje (vezérmûszíj csapággyal, szervó, klíma, generátor, elsõsorban gyári szíjra gondoltam)
- összes olaj cseréje (motor, sebességváltó, szervó, kuplung, fék, mind Liqui Moly-ra)
- összes szûrõ cseréje (levegõ, olaj, benzin, + pollenszûrõ, ezekbõl is gyári)
- hûtõfolyadék csere (gyári Toyotára)
- gyertyacsere (4 db Denso K20R-U)
- gyújtásbeállítás
- futómûbeállítás
- klímaellenõrzés és töltés
- fényszóróbeállítás

Mint látszik, a gépet még jó darabig szeretném használni. Van még esetleg valami, amit érdemes megejteni? Akár apró alkatrész/beállítás. Szerintetek kb. mennyibõl jönne ki minden? Elsõsorban márkaszervízre gondoltam. 100e körül? Egyéb javaslatok?

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11368 Dátum: 2008.01.28 20:15:31 »
Idézetet írta: "Toji77"
A termosztát után nem melegszik fel a csõ, de gondolom a fütést is ugyanaz a termosztát nyitja.Esetleg a hütöben igy alul nem tud annyira melegedni hogy a müszerfalon visszajelezze.

A fûtést nem a termosztát nyitja, csak a motor üzemi hõmérsékletét szabályozza.
Ha a termosztát után nem melegszik a csõ, és mégse fût, akkor valami keringési problémája van az autónak, ez lehet dugulás, vízpumpa és levegõs rendszer.
Kizárólag levegõs rendszer valamennyire kizárható, mivel ez a probléma nem szerelés után jelentkezett.
Marad a dugulás és a vízpumpa. Nézzük a dugulást: ha egy dugulás problémád lenne, akkor elõfordulhat, hogy nincs fûtés, de egyszerre több helyen egy idõben nem szokott jelentkezni. A leírtak után én a vízpumpára gondolok, ez okoz hasonló problémát. A csökkent keringés következtében, növekszik a hengerfejben a hõmérséklet, amitõl buborékképzõdés alakul ki, ennek hatására levegõs lesz a rendszer, megszûnhet a fûtõkörben is a keringés és egyben hûtõfolyadék vesztéssel is párosulhat.
Kérdésem, hogy amikor észrevetted a hibát, elõtte nem hallottál semmi szokatlan hangot a motorból?

Toji77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Carina
« Válasz #11369 Dátum: 2008.01.28 20:42:35 »
Nem hallotam szokatlan hangot.Csak a fogyasztás nöt meg.Avizpumpát fél éve cserélték.Pöcre indul.Nem füstöl..