Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4591358 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22188
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Lengéscsillapító-teszt:-)
« Válasz #105 Dátum: 2004.03.22 08:39:20 »
Kedves Palaczk!

A lengéscsillapító általad vázolt  "gyorstesztje" legfeljebb a végét járó lengéscsillapítókat mutatja ki. Egy igazi, normális teszthez rázópad kell, ebben goondolom 1etértünk.

Abba már ne is menjünk bele, hogy egy kemény gátlót nyomogathatsz napestig....

Persze aban igazad van, hogy első lépésként nyomogatni kell a kasztnit, meg alá kell nézni, hogy ködölnek-e a kis kedvesek a kerékjáratban...

Utánna jöhet a pad.

Én is azt hittem annó a Carinában, hogy lengéscsillapítót elkettyentek, mert nyiszorgott rendesen, a nyomogatásokra is tette a "dolgát", majd a padon kiderül, hogy az összes lengéscsillapító határon belüli értéket produkált. A hiba a keresztstabilizátor gumifelfügesztéseinek a kiszáradása, vagy ha úgy tetszik, öregedése volt, mely egy kis grafitos spray alkalmazásával eltűnt....

Ha lehet egy indiszkrét kérdésem merre voltál síelni? A Sógoroknál?
Sors bona nihil aliud

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #106 Dátum: 2004.03.22 09:44:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ablaktörlő : szerintem erre sajnos nincs megoldás .

Szomorúan konstatálom :(

Idézetet írta: "Palaczk"
Guminyomás : ez a gondolatmenet rossz irányba visz !

Okés, köszi a helyrerakást. Legközeleb egy kútnál préselek még bele pár tizedet.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #107 Dátum: 2004.03.22 09:45:51 »
Idézetet írta: "jamie@"
Persze van nagyobb képem,csak nem fér fel ide a fórumba.


Ha megold6ó, akkor inkább dobd fel a webre és mindenki elérheti aki kíváncsi rá.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #108 Dátum: 2004.03.22 10:12:06 »
Műszerfal tuning:
A hőfokszabályzó és a fújási irányt meghatározó tekerentyűk is át vannak színezve (bajonettes foglalatú izzók vannak bennük), csak az utóbbihoz annyira bénán lehet hozzáférni, hogy az izzót nem bírtam rendesen bekattantani a helyére és jelenleg be van dugva a helyére, de most csak lefeg.
Az óra kijelzőjéhez egy piros színű sapeszt vettem, de a piros sapkából és az óra zöld lapkájából nem narancs lett, hanem bordó. Ez még finomításra szorul.
A ködfény,-hátsó abalak fűtés-, és az elakadásjelző izzókat is kiszedtem, de még nem találtam rájuk megfelelő sapkát. A többi izzóhoz képest ezek igen kis méretűek.  Ja, meg hogy megszívtam: kivettem az izzókat, LEVETTEM a nyomógombokról a csatlakozókat, elmentem a városba és nem tudtam miért dudálnak kanyarodáskor, meg miért nem engednek át másik sávba. Nem villogott az indexem bakker! :oops: Kicsit kellemetlen volt...
A legkönnyebb kicserélni viszont a szivargyújtó világítását. Dettó olyan izzó kell, mint a konzolhoz (majd készítek róla fényképet). Ennek a cseréje max 1 perc.
Az ablakemelőnél lévő AUTO felirat színezése viszont nem ilyen könnyű feladat. Az egész egységet gyönyörűen ke lehet emelni, a csatlakozót levenni, de a a kapcsoló alatt lévő pici zöld LED-et nem t'om hogy lehet cserélni. Próbáltam feszegetni felfelé a kapcsoló tetejét, de nem akarta az igazságot. Próbálta ezt már v.ki szétkapni?
Szintén gáz cserélni a fényszóró magasság állító izzóját. 4 pöcköt kellene kifeszegetni akkor lehetne hozzáférni az izzóhoz, csak a 2 kéz kevés hozzá, meg amúgy is piszokul feszül a műanyag. Egyelőre ez a téma is jegelésre került :(

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #109 Dátum: 2004.03.22 12:49:07 »
Idézetet írta: "jamie@"
OK,rendben,én is túlreagáltam a dolgot...

Oknak sok mindent lehet(ne) nevezni.

1-re:a forgalmijában ennyi volt feltüntetve.

2-re:100-ig mértem,de nem biztos hogy minden gyári benne,talán az előző tulaj megpiszkálta(tta)(?)
Amúgy téli gumikkal történt.
Megnézem most az aluval+195/50-es gumival meleg aszfalton...

3-ra:nekem sok Avensis(98'-2000) tulaj panaszkodik az autójára,no meg a családban van egy toyota szervizes 12 éve,és közös vélemény hogy a nagyrészben Angol alkatrészekből összerakott Avensis-ek nem hogy jobbak,de nem érik el a Carinák nyújtotta stabilitást,ezért az 98'-2000-ig gyártott Avensis-ek helyett a régebbi,de még Japánban gyártott Carinát ajánlják.(a legjobbnak viszont az otthon összerakott Carinákat tartják,95 előttiek)

Ezért bátorkodtam e "nyelvi szösszenet"-re ilyeténképp reagálni.  :lol:


Jól van jól , csak tényleg nem tudtam mire vélni  :)

Ami a teljesítményt illeti : 79 kW , ennyi van a forgalmiban ; a miénkben is . Ez 107 LE , mert 1.36-al kell beszorozni .

Gyorsulás : óra szerint 100-ig reális a 10.5 mp , erre az értékre nekem is ennyi jött ki . Csakhogy innentől a valódi 100-nak megfelelő kb. óra szerint 105-106-ig kell még egy mp , és akkor meg is van a gyári érték  :wink:

A 195/50-es gumid 15 collos ? Ha igen , akkor az annyit jelent , hogy 2.1 centivel kisebb a kerék átmérője (596.1 mm a 185/65x14-es és 576 mm a 195/50x15-ös) , továbbá 6.314 centivel kisebb a körmérete (1872.7 mm vs. 1809.56 mm) , tehát minden egyes fordulattal ennyivel kevesebb utat tesz meg a kerék , miközben a sebességmérő ugyanazt az értéket mutatja . Ez annyit tesz , hogy a sebességmérőd további 3.37 %-ot fog csalni fölfelé . A 185/65x14-nek 15 collban a 195/55x15 a váltómérete , ennek a körmérete mindössze 1.88 mm-rel kisebb .

Carina vs. Avensis : szerintem itt valami tévedés lesz , én legalábbis eddig nem hallottam minőségi különbségről a Burnastonban gyártott Carinák ('92-től csinálták ott a Carinákat , és ugye '98-ban álltak át az Avensisre) és Avensisek között . Mindkét autót ugyanazoknak az európai beszállítóknak a termékeiből rakják össze - Bosch , VDO stb . A különbség csak annyi , hogy a Carinák között , főleg a '96-os ráncfelvarrás előtt , sok volt a japán gyártású darab . Ezek állítólag valóban jobbak valamivel , bár azért a megbízhatósági és vevő-elégedettségi felmérések (amelyekben az Avensis ugyanolyan jól szerepel , mint korábban a Carina) jól mutatják , hogy itt inkább csak marginális problémákról lehet szó  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #110 Dátum: 2004.03.22 12:58:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A 195/50-es gumid 15 collos ? Ha igen , akkor az annyit jelent , hogy 2.1 centivel kisebb a kerék átmérője (596.1 mm a 185/65x14-es és 576 mm a 195/50x15-ös) , továbbá 6.314 centivel kisebb a körmérete (1872.7 mm vs. 1809.56 mm) , tehát minden egyes fordulattal ennyivel kevesebb utat tesz meg a kerék , miközben a sebességmérő ugyanazt az értéket mutatja .


Egy érdekes számítás ezzel kapcsolatban , amin el lehet gondolkodni  :wink:  ... Mondjuk , adott egy pontosan 100 kilométer hosszú útszakasz . Ha ezt az útszakaszt megtesszük egy olyan autóval , amin 185/65x14-es gumik vannak , a kerék 53398.8 fordulatot fog megtenni a teljes szakaszon . Ha ellenben 195/50x15-ös gumi van az autónkon , akkor 55262 fordulatot fog megtenni a kerék . Tehát ennyi eltérés a gumiméretben annyit jelent , hogy egy 100 km-es szakaszon 1863.2 (!!!) fordulattal többet tesz meg a kerék  :o ! Értelemszerűen arányosan több motorfordulatra is szükség lesz ugyanannak az útnak a megtételéhez ... Szóval korántsem csak az óra csalásáról van szó a nem-váltóméretű gumi használatakor , hanem nagyobb gumikopásról , több fogyasztásról stb ...  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #111 Dátum: 2004.03.22 13:00:36 »
Idézetet írta: "NoGun"
a gond hogy lassan kezdek szellemeket látni, de remélem csak szellemeket!
:)


Na , majd pénteken végzünk egy kis szellemirtást  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Lengéscsillapító-teszt:-)
« Válasz #112 Dátum: 2004.03.22 13:04:47 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Kedves Palaczk!

A lengéscsillapító általad vázolt  "gyorstesztje" legfeljebb a végét járó lengéscsillapítókat mutatja ki. Egy igazi, normális teszthez rázópad kell, ebben goondolom 1etértünk.

Abba már ne is menjünk bele, hogy egy kemény gátlót nyomogathatsz napestig....

Persze aban igazad van, hogy első lépésként nyomogatni kell a kasztnit, meg alá kell nézni, hogy ködölnek-e a kis kedvesek a kerékjáratban...

Utánna jöhet a pad.

Én is azt hittem annó a Carinában, hogy lengéscsillapítót elkettyentek, mert nyiszorgott rendesen, a nyomogatásokra is tette a "dolgát", majd a padon kiderül, hogy az összes lengéscsillapító határon belüli értéket produkált. A hiba a keresztstabilizátor gumifelfügesztéseinek a kiszáradása, vagy ha úgy tetszik, öregedése volt, mely egy kis grafitos spray alkalmazásával eltűnt....

Ha lehet egy indiszkrét kérdésem merre voltál síelni? A Sógoroknál?


Tökéletesen igazad van , a lengéscsillapítók ilyetén checkolása tényleg csak egy nagyon durva állapot-becslésre ad alapot . De első lépésnek megteszi ...

Síelni Szlovéniában voltam (Bohinjban) , és szimpatikus helynek találtam - de nem vagyok igazán mérvadó , lévén ez volt életemben az első sítúra  :)  ... Mindazonáltal barátném is meg volt vele elégedve , pedig ő volt már a sógoroknál meg a taljánoknál is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #113 Dátum: 2004.03.22 13:12:02 »
Idézetet írta: "squiddy"
Műszerfal tuning:
A hófokszabályzó és a fújási irányt meghatározó tekerentyűk is át vannak színezve (bajonettes foglalatú izzók vannak bennük), csak az utóbbihoz annyira bénán lehet hozzáférni, hogy az izzót nem bírtam rendesen bekattantani a helyére és jelenleg be van dugva a helyére, de most csak lefeg.
Az óra kijelzőjéhez egy piros színű sapeszt vettem, de a piros sapkából és az óra zöld lapkájából nem narancs lett, hanem bordó. Ez még finomításra szorul.
A ködfény,-hátsó abalak fűtés-, és az elakadásjelző izzókat is kiszedtem, de még nem találtam rájuk megfelelő sapkát. A többi izzóhoz képest ezek igen kis méretűek.  Ja, meg hogy megszívtam: kivettem az izzókat, LEVETTEM a nyomógombokról a csatlakozókat, elmentem a városba és nem tudtam miért dudálnak kanyarodáskor, meg miért nem engednek át másik sávba. Nem villogott az indexem bakker! :oops: Kicsit kellemetlen volt...
A legkönnyebb kicserélni viszont a szivargyújtó világítását. Dettó olyan izzó kell, mint a konzolhoz (majd készítek róla fényképet). Ennek a cseréje max 1 perc.
Az ablakemelőnél lévő AUTO felirat színezése viszont nem ilyen könnyű feladat. Az egész egységet gyönyörűen ke lehet emelni, a csatlakozót levenni, de a a kapcsoló alatt lévő pici zöld LED-et nem t'om hogy lehet cserélni. Próbáltam feszegetni felfelé a kapcsoló tetejét, de nem akarta az igazságot. Próbálta ezt már v.ki szétkapni?
Szintén gáz cserélni a fényszóró magasság állító izzóját. 4 pöcköt kellene kifeszegetni akkor lehetne hozzáférni az izzóhoz, csak a 2 kéz kevés hozzá, meg amúgy is piszokul feszül a műanyag. Egyelőre ez a téma is jegelésre került :(


Öregem , nem semmi , hogy mennyi energiát fektetsz ebbe a projektbe  :)  !

Nekünk , mint már írtam , a hátsóablak-fűtés gomb világítása halott , a hőfokszabályzó tekerentyűé pedig csak pofozkodásra működik . Hogyan lehet ezekhez hozzáférni ? Pl. hogyan kezded el a konzol szétszedését ? Volt már róla szó , de nem emlékszem ... És a gombokat hogyan kell kiszedni ?

Ablaktörlő : engem ez azért nem zavar ennyire , mert a Camryban pl. ezt a sávot így is-úgy is kitakarja a sok autópálya-matrica , amit nem vagyok hajlandó leszedni , mert így látszik , hogy bár öreg a kocsi , de azért jár mindenfelé  :wink:  :wink:  :wink:

Guminyomás : lődd be 2.3-ra . Ha később , már melegebb időben checkolod , és kicsit több lesz , ne eressz le belőle !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22188
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Re: Lengéscsillapító-teszt:-)
« Válasz #114 Dátum: 2004.03.22 15:28:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Síelni Szlovéniában voltam (Bohinjban) , és szimpatikus helynek találtam - de nem vagyok igazán mérvadó , lévén ez volt életemben az első sítúra  :)  ... Mindazonáltal barátném is meg volt vele elégedve , pedig ő volt már a sógoroknál meg a taljánoknál is .


Mit meg nem tesz az ember a  párjának!! :D

Ezzel együtt én is már most adagolom a páromnak, a tavaszi talit, mivel azt szeretném, ha Ő is elkísérne. :D
Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Lengéscsillapító-teszt:-)
« Válasz #115 Dátum: 2004.03.22 15:33:32 »
Idézetet írta: "Trotter66"

Mit meg nem tesz az ember a  párjának!! :D

Ezzel együtt én is már most adagolom a páromnak, a tavaszi talit, mivel azt szeretném, ha Ő is elkísérne. :D


Na ja , bennem is volt egy afféle kellemes "Mission accomplished"-feeling , mikor az utolsó nap délutánján utoljára csatoltam le a léceket a lábamról  8) ... Nem is beszélve a "Túléltem!"-feelingről  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22188
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Re: Lengéscsillapító-teszt:-)
« Válasz #116 Dátum: 2004.03.22 15:39:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Trotter66"

Mit meg nem tesz az ember a  párjának!! :D

Ezzel együtt én is már most adagolom a páromnak, a tavaszi talit, mivel azt szeretném, ha Ő is elkísérne. :D


Na ja , bennem is volt egy afféle kellemes "Mission accomplished"-feeling , mikor az utolsó nap délutánján utoljára csatoltam le a léceket a lábamról  8) ... Nem is beszélve a "Túléltem!"-feelingről  :lol:


 :lol:  :lol:
Sors bona nihil aliud

jamie@

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Carina
« Válasz #117 Dátum: 2004.03.22 22:24:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Palaczk"
A 195/50-es gumid 15 collos ? Ha igen , akkor az annyit jelent , hogy 2.1 centivel kisebb a kerék átmérője (596.1 mm a 185/65x14-es és 576 mm a 195/50x15-ös) , továbbá 6.314 centivel kisebb a körmérete (1872.7 mm vs. 1809.56 mm) , tehát minden egyes fordulattal ennyivel kevesebb utat tesz meg a kerék , miközben a sebességmérő ugyanazt az értéket mutatja .


Egy érdekes számítás ezzel kapcsolatban , amin el lehet gondolkodni  :wink:  ... Mondjuk , adott egy pontosan 100 kilométer hosszú útszakasz . Ha ezt az útszakaszt megtesszük egy olyan autóval , amin 185/65x14-es gumik vannak , a kerék 53398.8 fordulatot fog megtenni a teljes szakaszon . Ha ellenben 195/50x15-ös gumi van az autónkon , akkor 55262 fordulatot fog megtenni a kerék . Tehát ennyi eltérés a gumiméretben annyit jelent , hogy egy 100 km-es szakaszon 1863.2 (!!!) fordulattal többet tesz meg a kerék  :o ! Értelemszerűen arányosan több motorfordulatra is szükség lesz ugyanannak az útnak a megtételéhez ... Szóval korántsem csak az óra csalásáról van szó a nem-váltóméretű gumi használatakor , hanem nagyobb gumikopásról , több fogyasztásról stb ...  :!:


Sajnos (majdnem)mindenféle tuning hátrányokkal (is) jár.
Ha minden napodon kiszámolnád,mit,hol tudnál gyorsabban,jobban,költségkímélőbben véghezvinni,pont a lényeget hagynád ki:Az ÉLET élvezetét!
Persze a tények tények maradnak...
 :evil:  :P  :lol:
öszi Helló

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #118 Dátum: 2004.03.23 08:48:35 »
Idézetet írta: "squiddy"
Műszerfal tuning:
A hőfokszabályzó és a fújási irányt meghatározó tekerentyűk is át vannak színezve (bajonettes foglalatú izzók vannak bennük), csak az utóbbihoz annyira bénán lehet hozzáférni, hogy az izzót nem bírtam rendesen bekattantani a helyére és jelenleg be van dugva a helyére, de most csak lefeg.

Részleteket Mester! Ilyesmire gondolok: ezt a csavart kicsavarjuk azt a fület balra kifeszítjük, a pöcköt kipattintjuk...
Vagy esetleg összefutunk és bemutatod... :)
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #119 Dátum: 2004.03.23 09:16:36 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Öregem , nem semmi , hogy mennyi energiát fektetsz ebbe a projektbe  :)  !

Muszáj egy kicsit foglalkozni az autóval, meg legalább van (lesz) látszata a dolognak :)

Idézetet írta: "Palaczk"
a hőfokszabályzó tekerentyűé pedig csak pofozkodásra működik . Hogyan lehet ezekhez hozzáférni ? Pl. hogyan kezded el a konzol szétszedését ? Volt már róla szó , de nem emlékszem ... És a gombokat hogyan kell kiszedni ?

A kiszedés nagyon egyszerű. A konzolnál benyúlsz a mélyedésbe úgy, hogy a két hüvelykujjad a mélyedés belsejének széléhez szorítod, majd jobbra-balra mozgatás közben feszíted kifelé és húzod magad felé is. 2 kattanás és kint is van.
A gombokat pedig úgy lehet, ha már kint van a konzol, akkor a villamos csatlakozókat leszeded a gombokról, majd egy csavarhúzóval a rögzítő füleket is kibillented a helyükről (minden gombnál egy ilyen fül van, de mindegyiknél más helyen) közben tolod befelé a másik kezeddel a gombokat és már kint is vannak.
Ha a hőfokszabályzó világítás szaraxik csak, akkor viszonylag könnyű dolgod van (ugye az a jobb oldali tekerő?). Sz'al ha kint van a konzol, akkor a tekerőtől egy picit balra kell keresni egy (pontosabban kettő:) fekete vezetéket, ami egy kb 2 cm hosszú műanyag bajonettes foglalatba csatlakozik. Ebben van a  izzó, amit úgy tudsz kiszedni, hogy -asszem- szemből nézve jobbra forgatod el kb 90 fokkal és közben egy picit feszíted balra. Nekem mondjuk elsőre csak fogóval jött ki, de azért először kézzel próbáld meg.