Üdv!
Stibi:
Fehér füst:
Nekem akkor volt fehér a füst a Marutin, amikor átégett a hengerfejtömítés, és a hűtőfolyadék a hengerbe jutott. Egyik reggel megtelt a henger, pont gyújtáson volt, a motor át sem fordult. Ajusa volt benne, a boltban is azt akartak adni, hát nem kellett. Glaser-re cseréltem. Az sem sokkal jobb, viszont mást nem kaptam, de eddig még oké. Carinában Elring van, az nem rossz eddig hála Istennek.
Szóval szerintem ez lehet nálad is talán.
A vizet nem a karburátorba vezetik szerintem, hanem a szívótorkot melegítik vele, Marutin legalábbis ez van, és Carinán is, meg Nexián is, általános megoldásnak tűnik.
Előgyújtás:
Gyújtási helyzetbe kell állítani az első hengert: ez akkor van, amikor a dugattyú felső holtpontba kerül (vékony pálcával ellenőrizhető gyertyanyíláson át), és a szelepek zárva vannak, illetve megszakítós gyújtásnál nyit a megszakító. Ekkor valami tartós jelölővel raksz egy vonalat a a lendkerékre (vagy a főtengelyen az ékszíjtárcsára, amelyik a jobb nálad), meg egyet vele szemben a házra. Ha van ofszetes stroboszkóp, akkor már ennyi elég is. Ha nincs, akkor a tárcsaátmérőből és az előgyújtási szögből kiszámítható, milyen messze kell az előbbi jeltől egy újabb (forgásiránynak megfelelően, nehogy utógyújtást állíts) a forgó felületre. Ezt a kettőt kell stroboszkóppal összelőni a gyújtáselosztó ház forgatásával. Öcsém Nexiáján simán bejött ez, mivel nekem a legegyszerűbb stroboszkópom van. Persze előtte jelöld meg, hol állt az elosztóház!
Ha valami gond lenne a számítással, szólj nyugodtan!