Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 716779 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

j_bob

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Starlet
« Válasz #2430 Dátum: 2010.02.17 19:23:44 »
Szuper köszönöm a segítséget Getnow! :clap:
De valóban nem egyszerű.
Addig eljutottam, hogy lebontottam a fekete műanyag keretet (amit a kormánytól alig lehet kibújtatni), meg azt hiszem sikerült minden csavart kiszedni a múszeregység körül, és próbálgattam benyúlni. De inkább az elektromos csatikat tudom kihúzni hátrafelé, viszont a spirálig nem érek be, vagy ezt honnan kéne közelíteni? A motortér felől nem lehet engedni? illetve ha már az elektromos csatikat lehúztam hátra akkor lehúzhatom a műszeregységet, vagy mit kéne és merre pattintani?  :helpsmilie:

Sorry, tudom, hogy sok a kérdés, de így hogy fogalmam sincs hogy néz ki belűlröl nem nagyon merek semmit feszegetni.
Általában nem bénázok ennyit, csak nem akarom hogy valami törjön...

Az izzó akkor tényleg egy sima T10-es helyzetjelzős izzó kell bele? Nem nagy az? :hmmmm:
Nem lehet hogy inkább Murray kolléga rizsszemizzója (T5) a nyerő?

Lehet hogy az enyémben a zöld sapka is hiányzik már az izzókról mert a mostani fény inkább sima sárgás mint zöld... (nem is tudtam hogy gyárilag zöld.)
Bár a célom nem tuning, hanem inkább a gyári állapot visszaállítás.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.17 19:42:41 írta j_bob »
Toyota Starlet P8 1.3 xli '92

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2431 Dátum: 2010.02.17 23:34:09 »
A feleségemnek van egy EP70-es Starlet-je ami most rendetlenkedik.
A hibajelenség: nehezen vagy egyáltalán nem indul, gyertyákat beköpi, az olajba benzin kerül (kb. 500 km megtétele után 3 liter helyett 7-8 liter jött „olaj” jött le.
Használat: sajnos napi kb. 5 km-t tesz meg az autóval, és mivel hideg van, szivatóval (kézi).
Cserélve lett: AC pumpa (bontott), 4 db Denso gyertya (majd kb 100 km után 4 db NGK mert a szerelő azt mondta, hogy 2 kuka!!!?), megszakító, olaj.
A gyertyák tegnapi lecserélése után este még szépen ment az autó, sőt még ma reggel is. A délutáni indulásnál már csak 1-2 henger ment. A gyertyákat kivettem, megpucoltam, így haza tudtam jönni vele.
Most szelepszár szimeringre gyanakszom.
Szerintetek?
Tippek?
Ez komoly, hogy 500 km-en 3-4 liter benzin kerül a motorolajba  :eek: ? Nem akarlak megijeszteni, de ha ez tényleg így van, akkor ennek a motornak valami komoly mechanikus problémája van  ::) ... Ez extrém! Meg kéne nézetni hozzáértő szerelővel, kompressziót leméretni stb.

Minden rendben volt az AC-pumpa csere körül? Ilyen mértékű olajhígulásról eddig csak olyan esetekben hallottam, amikor az AC-pumpánál "itta" a motor a benzint befelé az olajtérbe.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2432 Dátum: 2010.02.17 23:39:09 »
Addig eljutottam, hogy lebontottam a fekete műanyag keretet (amit a kormánytól alig lehet kibújtatni), meg azt hiszem sikerült minden csavart kiszedni a múszeregység körül, és próbálgattam benyúlni. De inkább az elektromos csatikat tudom kihúzni hátrafelé, viszont a spirálig nem érek be, vagy ezt honnan kéne közelíteni? A motortér felől nem lehet engedni? illetve ha már az elektromos csatikat lehúztam hátra akkor lehúzhatom a műszeregységet, vagy mit kéne és merre pattintani?  :helpsmilie:

Sorry, tudom, hogy sok a kérdés, de így hogy fogalmam sincs hogy néz ki belűlröl nem nagyon merek semmit feszegetni.
A sebességmérőt és km-számlálót meghajtó spirál nem engedi, hogy kihúzd a helyéről a műszeregységet; ehhez kéne valahogy hozzáférni, a közepén (kb. a kilométeróra mögött) megy be a műszeregység hátuljába. Az elektromos csatikat hiába szeded le, nem azok jelentik a problémát. Gondolom, a művelethez be kell valahogy feküdni a lábtérbe, fejjel a műszerfal alá, és úgy felnyúlni hátulról a műszeregységhez.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Getnow

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Starlet
« Válasz #2433 Dátum: 2010.02.18 07:49:43 »
Sajnos a spirálal van egy kis kellemetlenség de ha egyszer rájösz akkor menni fog. Szerintem az a legegyszerűbb ha a kormány alatti nagy műanyagot amibe a hangszoró is van leszeded és lámpával megnézed hogy hova nyúlj. A spirálon van egy pöcök amit be kell nyomni és közben lehúzni. Görnyedni meg feküdni kell a művelethez :wacko: Pontosabb képet sajnos nem tudok adni mert először én is szétszedtem és megnéztem de az régen volt :) Csak először kell lebontani a fél autót legközelebb már tudni fogod bontás nélkül is hova kell nyúlni. A spirálra majd figyelj hogy tuti visszapattanjon a helyére mert szarul fog mérni km óra ha nincs rendesen bent.
Starlet! Feel the Power!!!

ewing03

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Starlet
« Válasz #2434 Dátum: 2010.02.18 20:09:20 »
A feleségemnek van egy EP70-es Starlet-je ami most rendetlenkedik.
A hibajelenség: nehezen vagy egyáltalán nem indul, gyertyákat beköpi, az olajba benzin kerül (kb. 500 km megtétele után 3 liter helyett 7-8 liter jött „olaj” jött le.
Használat: sajnos napi kb. 5 km-t tesz meg az autóval, és mivel hideg van, szivatóval (kézi).
Cserélve lett: AC pumpa (bontott), 4 db Denso gyertya (majd kb 100 km után 4 db NGK mert a szerelő azt mondta, hogy 2 kuka!!!?), megszakító, olaj.
A gyertyák tegnapi lecserélése után este még szépen ment az autó, sőt még ma reggel is. A délutáni indulásnál már csak 1-2 henger ment. A gyertyákat kivettem, megpucoltam, így haza tudtam jönni vele.
Most szelepszár szimeringre gyanakszom.
Szerintetek?
Tippek?
Ez komoly, hogy 500 km-en 3-4 liter benzin kerül a motorolajba  :eek: ? Nem akarlak megijeszteni, de ha ez tényleg így van, akkor ennek a motornak valami komoly mechanikus problémája van  ::) ... Ez extrém! Meg kéne nézetni hozzáértő szerelővel, kompressziót leméretni stb.

Minden rendben volt az AC-pumpa csere körül? Ilyen mértékű olajhígulásról eddig csak olyan esetekben hallottam, amikor az AC-pumpánál "itta" a motor a benzint befelé az olajtérbe.

Az AC pumpa most lett cserélve, azóta úgy tűnik nem nyomja a benzint az olajba. Talán holnap kapom vissza a szerelőtől, de nem talált még semmi "komolyabb" gondot:(
Meglátjuk...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2435 Dátum: 2010.02.19 01:58:40 »
Az AC pumpa most lett cserélve, azóta úgy tűnik nem nyomja a benzint az olajba. Talán holnap kapom vissza a szerelőtől, de nem talált még semmi "komolyabb" gondot:(
Meglátjuk...
Na, akkor jól sejtettem, hogy ennyi benzint csak az AC-nál nyelhet el... Remélhetőleg ezzel meg is oldódik az egész probléma.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

j_bob

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Starlet
« Válasz #2436 Dátum: 2010.02.21 03:01:11 »
Köszönöm Fiúk! Egyenlőre pihen a műszerfal dolog, most nem tudok ezzel foglalkozni, de szerintem már boldogulni fogok az instrukciókkal. Jövő héten megpróbálom.


Olcsóbb benzint! :)
Toyota Starlet P8 1.3 xli '92

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Starlet
« Válasz #2437 Dátum: 2010.02.21 07:31:23 »
olcsó benzin? tessék!  :censored:

http://portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=128925

meglesz a 350 nemsoká.. :censored: :censored: :censored: :censored:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Getnow

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Starlet
« Válasz #2438 Dátum: 2010.02.22 14:35:03 »
Sajnos jól értesült vagy murray már be is jelentették hogy szerdától 6-6 forintal emelik a benya és a gázolaj árát, így a benya átlagára 324 :censored:
Starlet! Feel the Power!!!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Starlet
« Válasz #2439 Dátum: 2010.02.24 08:30:48 »
Palaczk milyen márkáju a szutyika gyári pótkereke? lehet h nekem is eredeti van benne egy diagonál uniroyal gumi.. ;)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Starlet
« Válasz #2440 Dátum: 2010.02.24 13:13:31 »
Palaczk milyen márkáju a szutyika gyári pótkereke? lehet h nekem is eredeti van benne egy diagonál uniroyal gumi.. ;)
Bridgestone. De radiál; és szvsz tutira a tiéd is radiál lesz. Nyugati személyautóknál nagyon régóta nem divat a diagonál gumi; úgy kb. a 70-es évek elején kihalt, de már akkor is nagyon ritka volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

j_bob

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Starlet
« Válasz #2441 Dátum: 2010.03.04 02:56:40 »
Hát köszönöm fiúk mégegyszer a tanácsokat műszerfalügyben. AZ izzócsere a hétvégén sikerült, de ennek ellenére a háttérvilágítás ugyanolyan halvány mint volt! :(
Viszont megosztom a tapasztalataimat, ha már itt vagyok:
Leszedtem az alsó burkolatot a kormány alatt, de onnan egyáltalán nem sikerült beférnem a km-óra spiráljához (Van keresztbe egy merevítő cső, és még némi fémlemezek, amitől egyáltalán nem tudtam odaférni), viszont a motortér felől széthúzás nélkül is sikerült 5-6 cm-t engedni a spirálon, így gyakorlatilag a külső fekete keretet leszedve némi ügyeskedéssel és nőgyógyászokat megszégyenítő kézügyességgel sikerült kicserélnem az izzókat.
Mindössze tehát a hátsó 3 elektromos csatlakozóköteget kellett lehúzni felül (ez sem volt egyszerű).
És utána be tudtam férni kézzel felülről a kis bajonettzáras aljatokhoz hátul (itt előny a kis kézméret).
Persze előtte a műszerfalegység 3 csavarját (2 lent, 1 fent középen) ki kellett szedni, hogy az egész egység tudjon valamennyit mozogni (amennyit a spirál engedi).

Szóval végülis sikerült a művelet, de valóban előismeretek nélkül csak a súlyos megszállottaknak ajánlott. :D

Ja és még valami, a műszerfalizzó végül valóban rizsszemizzó azaz T5 (vagy más jelöléssel W2x4,6d) 12V-os és 1,2W-os.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.04 03:09:58 írta j_bob »
Toyota Starlet P8 1.3 xli '92

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Starlet
« Válasz #2442 Dátum: 2010.03.04 09:52:08 »
pedig nem kéne izzócsere után halványan világitani
nincs vmi világitás erősség állító tekerő gomb a kocsiban?
esetleg töltsd fel az akksit. nekem az sokat javitott a mfal világitás erősségén
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

j_bob

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Starlet
« Válasz #2443 Dátum: 2010.03.04 10:25:04 »
Az akksim 1 hónapos, tehát gyakorlatilag zsír új. Múszerfalvilágítás-erősség-állító tekerentyűm meg egyáltalán nincs.
Az jutott most eszembe, ahogy neten rákerestem erre a foglalatra, hogy van ilyen foglalaltú izzóból 2W-os, meg az Osramnak elvileg 2,3W-os is, azokat talán még megpróbálom, hátha javul a dolog valamennyire. Nem egy nagy kiadás a két izzó, csak utána kell járni, hogy hol lehet kapni. Meg persze megint szétburítani a műszerfalat... :censored:
Toyota Starlet P8 1.3 xli '92

horvatht

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Starlet
« Válasz #2444 Dátum: 2010.03.07 20:28:33 »
Sziasztok!

A héten vásároltam egy '87es Starlet 1.3 S-t. Egy motorcsere eléggé esélyesnek tűnik, mert nincs épp a legtökéletesebb állapotban, szóval ha valakinek van eladó jó állapotú 2E motorja, az ne kíméljen az ajánlatokkal.  ::)

Tomi
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.07 20:31:12 írta horvatht »