Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 711239 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Starlet
« Válasz #2730 Dátum: 2013.08.12 22:43:47 »
A kárpiton huzat van nem?
A karbi problémáról már olvastam. Nem lehet javítókészletet kapni hozzá, esetleg újat nem árulnak?
Mik utalnak karbi hibára? Rángatás, magas alapjárat, ingadozó alapjárat, nehezen indulás?
A kárpiton huzat van, ja... kérdés, hogy alatta milyen... de amúgy is f.os össz-benyomást kelt az egész beltér... azok a lógó kábelek, felszedett szőnyeg, milyen már  :nonono: ?!

Karbi-hiba: egyenetlen/túl alacsony/túl magas alapjárat, gázadásra fulladás/lassú reagálás, erőtlenség, rángatás,  csípős szagú/nagy gázra feketés színű kipufogó-gáz, nehéz indulás, stb stb...

Ha vacakol, HAGYD OTT! Szerelőm, aki huszonéve Toyotákat szerel, nemrég mesélte, hogy egy teljes munkanapját ölte egy hasonló Corolla karbi-hibájának megoldásába (nem volt alapjárat meleg motornál, néha rángatott, gázadásra visszadurrogott a karbiba) - a nap végére látszólag helyre is hozta... hogy aztán másnap magától visszatérjen a hiba  :censored:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Oporto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Starlet
« Válasz #2731 Dátum: 2013.08.13 09:05:26 »
A kárpiton huzat van, ja... kérdés, hogy alatta milyen... de amúgy is f.os össz-benyomást kelt az egész beltér... azok a lógó kábelek, felszedett szőnyeg, milyen már  :nonono: ?!

Karbi-hiba: egyenetlen/túl alacsony/túl magas alapjárat, gázadásra fulladás/lassú reagálás, erőtlenség, rángatás,  csípős szagú/nagy gázra feketés színű kipufogó-gáz, nehéz indulás, stb stb...

Ha vacakol, HAGYD OTT! Szerelőm, aki huszonéve Toyotákat szerel, nemrég mesélte, hogy egy teljes munkanapját ölte egy hasonló Corolla karbi-hibájának megoldásába (nem volt alapjárat meleg motornál, néha rángatott, gázadásra visszadurrogott a karbiba) - a nap végére látszólag helyre is hozta... hogy aztán másnap magától visszatérjen a hiba  :censored:

Akkor ez egy olyan problémája az autónak, ami vagy van, vagy lesz, és nem javítható rendesen? Akkor inkább elfelejtem a típust.


murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Starlet
« Válasz #2732 Dátum: 2013.08.13 12:31:27 »
így van. ha a karburátora a magyar szakik által szét van barmolva akkor hagyd ott.  csak eredeti állapotában jó ahogy a japán össazerakta 30 éve. senki nem ért itt hozzá és nem tudja megcsinálni.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Starlet
« Válasz #2733 Dátum: 2013.08.13 12:32:30 »
Akkor ez egy olyan problémája az autónak, ami vagy van, vagy lesz, és nem javítható rendesen? Akkor inkább elfelejtem a típust.
Vegyél mondjuk Carinát  :D
Persze azt is jól meg kell nézni, de karburátor az nincs benne, Denso injektor meg elég jól bírja a strapát :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Starlet
« Válasz #2734 Dátum: 2013.08.13 12:35:17 »
így van. ha a karburátora a magyar szakik által szét van barmolva akkor hagyd ott.  csak eredeti állapotában jó ahogy a japán össazerakta 30 éve. senki nem ért itt hozzá és nem tudja megcsinálni.
Javítási sincs hozzá? Azok elég korrektek szoktak lenni, Samara is elég komplex karburátoros, de van is hozzá komoly leírás.
Vagy angolul van, a szerelők meg nem értik?  ;)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Starlet
« Válasz #2735 Dátum: 2013.08.13 14:53:15 »
javitási még csak van hozzá de eleve sokféle karbi van. új tömitésszett nélkül -amit max ebay-en kapsz- hozzákezdeni sem érdemes.
nyűg, nagy nyűg. és nem lada karburátor kategória
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Starlet
« Válasz #2736 Dátum: 2013.08.13 15:06:44 »
javitási még csak van hozzá de eleve sokféle karbi van. új tömitésszett nélkül -amit max ebay-en kapsz- hozzákezdeni sem érdemes.
nyűg, nagy nyűg. és nem lada karburátor kategória
Értem.
Viszont a Samara karburátor -amit a 95-ös sorozatban építettek be az injektoros változat megjelenése előtt közvetlenül- korántsem egyszerű, nem Zsiguli súlycsoport, nem hiszem, hogy a Starleté annyira bonyolultabb lehetne annál.
Az viszont igaz, hogy sokszor a Samaráéhoz sem nagyon tudnak szólni az autószerelők  :wacko:

Oporto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Starlet
« Válasz #2737 Dátum: 2013.08.13 17:52:34 »
Győzzetek meg, vagy beszéljetek le róla :).

Na akkor azt hiszem ezzel megvolnánk, Starlet stornó. Köszönöm a segítségét mindenkinek!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Starlet
« Válasz #2738 Dátum: 2013.08.13 18:34:57 »
Na akkor azt hiszem ezzel megvolnánk, Starlet stornó. Köszönöm a segítségét mindenkinek!
Szerintem még kérdezd meg b.c.-t, mintha szerelt volna már Starlet-et, hátha tud mondani valami okosságot.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Starlet
« Válasz #2739 Dátum: 2013.08.13 20:26:57 »
Értem.
Viszont a Samara karburátor -amit a 95-ös sorozatban építettek be az injektoros változat megjelenése előtt közvetlenül- korántsem egyszerű, nem Zsiguli súlycsoport, nem hiszem, hogy a Starleté annyira bonyolultabb lehetne annál.
Az viszont igaz, hogy sokszor a Samaráéhoz sem nagyon tudnak szólni az autószerelők  :wacko:
Figyi, azért nem véletlen, hogy ezek előtt a Toyota karbik előtt olyan szerelők is kapitulálnak, akik amúgy évtizedek óta Toyotákat szerelnek ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Starlet
« Válasz #2740 Dátum: 2013.08.13 20:32:15 »
Na akkor azt hiszem ezzel megvolnánk, Starlet stornó. Köszönöm a segítségét mindenkinek!
Vegyél eggyel későbbi, injektoros Starletet  :yes: ... az egy igazi, agyonverhetetlen autó  :cool2: ... aránylag keveset eszik, és megy, mint a golyó  :) !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Starlet
« Válasz #2741 Dátum: 2013.08.13 20:34:43 »
Figyi, azért nem véletlen, hogy ezek előtt a Toyota karbik előtt olyan szerelők is kapitulálnak, akik amúgy évtizedek óta Toyotákat szerelnek ;)
Persze, hogy nem. Ezen el kell gondolkodni, nem éri meg agyalni rajta, annyit nem lehet elkérni, hogy megérné neki.
De nem hinném, hogy ne lehetne megcsinálni. Ez is műszaki termék, érthető módon működő, nem valami megfoghatatlan, elvont varázskütyü, hogy misztifikáljuk. Olyan műszaki dolog nincs, amit nem lehet megjavítani, legfeljebb - ahogy írtam - nem éri meg. Szerelők meg mindig megtalálják a frappáns indokot, ha valamit nem akarnak/tudnak megcsinálni, hogy miért nem. Kíváncsi volnék, hogy mondjuk megcsinálnak-e ilyet kissé nyugatabbra  :hmmmm:

Oporto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Starlet
« Válasz #2742 Dátum: 2013.08.13 21:16:51 »
Vegyél eggyel későbbi, injektoros Starletet  :yes: ... az egy igazi, agyonverhetetlen autó  :cool2: ... aránylag keveset eszik, és megy, mint a golyó  :) !

Az már nem tetszik. Ez a kocka forma nagyon megfogott, de ha ilyen macerás a javítása, akkor nem érdekel. Marad tovább a nézelődés, álmodozás, aztán ki tudja, lehet hogy holnap úgy kelek fel, hogy Avensist akarok venni. Akkor "átbattyogok" a másik fórumra és ott teszem fel a sok hülye kérdésemet, amire nyilván már leírták a választ az előző ~3000 hozzászólásban, csak baromi lusta vagyok visszaolvasni :).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Starlet
« Válasz #2743 Dátum: 2013.08.13 21:27:46 »
Persze, hogy nem. Ezen el kell gondolkodni, nem éri meg agyalni rajta, annyit nem lehet elkérni, hogy megérné neki.
De nem hinném, hogy ne lehetne megcsinálni. Ez is műszaki termék, érthető módon működő, nem valami megfoghatatlan, elvont varázskütyü, hogy misztifikáljuk. Olyan műszaki dolog nincs, amit nem lehet megjavítani, legfeljebb - ahogy írtam - nem éri meg. Szerelők meg mindig megtalálják a frappáns indokot, ha valamit nem akarnak/tudnak megcsinálni, hogy miért nem. Kíváncsi volnék, hogy mondjuk megcsinálnak-e ilyet kissé nyugatabbra  :hmmmm:
Biztos, hogy van olyan szakember, aki meg tudja csinálni. De azért mielőtt kollektíven ítélkezel a szerelőkről, gondolj bele, hogy azért létezik olyasmi, hogy "rossz konstrukció" ;) ... Persze, túl sok szó nem érhet egy olyan szerkezetet, ami már így is bőven túlteljesítette a tervezett élettartamát.

Nyugatabbra? Szerintem, tekintettel arra, hogy ott hány karbis autó maradt, erre még jóval kisebb az esély, mint nálunk. És ami maradt, annak is csak egy egészen apró töredéke japán. A régi Solex meg Weber karbikat még csak-csak megcsinálják, bár jó példa, hogy pl. a Mercedes W123 250-es benzines változatát kifejezetten a xar, bonyolult, kvázi beállíthatatlan karburátora miatt nem szokták ajánlani - tehát nagyon is létezik ilyesmi  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Starlet
« Válasz #2744 Dátum: 2013.08.13 22:52:43 »
Biztos, hogy van olyan szakember, aki meg tudja csinálni. De azért mielőtt kollektíven ítélkezel a szerelőkről, gondolj bele, hogy azért létezik olyasmi, hogy "rossz konstrukció" ;) ... Persze, túl sok szó nem érhet egy olyan szerkezetet, ami már így is bőven túlteljesítette a tervezett élettartamát.

Nyugatabbra? Szerintem, tekintettel arra, hogy ott hány karbis autó maradt, erre még jóval kisebb az esély, mint nálunk. És ami maradt, annak is csak egy egészen apró töredéke japán. A régi Solex meg Weber karbikat még csak-csak megcsinálják, bár jó példa, hogy pl. a Mercedes W123 250-es benzines változatát kifejezetten a xar, bonyolult, kvázi beállíthatatlan karburátora miatt nem szokták ajánlani - tehát nagyon is létezik ilyesmi  :otlet:

Na. A véleményem természetesen megvan a szerelőkről úgy összességében, de nem gondolom, hogy ne lenne közöttük tisztességes és jó szakember. Csak szerintem nem sok, főleg nem így ÉS kapcsolatban. Tehát egyetértünk, hogy van olyan szakember, aki meg tudja csinálni, csak valahogy meg kellene találni  :otlet:
Folytatva:
1. Nem ítélkeztem, főleg nem kollektíven. Azokról a szerelőkről beszéltem, akik "kapitulálnak" egy ilyen feladat előtt. Róluk viszont kollektíven.
2. Annak idején, az ezredforduló környékén, egyik egyetemi évfolyamtársam Franciaországban robbant le Samarával. Hűtővíz elfolyt, motor megsült (vagy fordított sorrendben), kérdeztem tőle, hogy meg tudták ezt csinálni ott? Annyira sok Samara nincsen Franciaországban gondolom, hogy minden alkatrész ott heverésszen. Kiderült, hogy gond nélkül megcsinálták, és még nem is horror áron. Ennyi.

Csak hát tudod: "Nem akarásnak nyögés a vége". Az előbb is a Corolla topicban volt szó róla, hogy a jászberényi márkaszerviz azt mondja, hogy 4ZZ-FE motor hidrotőkés. No comment.

A környéken történt pedig, hogy zaj hallatszott egy autó első futóművénél. A tulaj elvitte ehhez-ahhoz a szerelőhöz, jópár dolgot kicseréltettek vele, a zaj megmaradt. Nem tudták a megoldást. Ezután a tulaj elment az sokadikhoz, aki nem messze lakik tőlünk, az ment egy kört vele, és mondta a választ: kerékcsapágy. Na ehhez kellett annyi ész, ami az előtte levőknek nem volt? Tudom, megint kollektíven ítélkezhetek, de erre mit lehet mondani?? Én észreveszem, aki távolról sem vagyok szerelő... :ph34r:

Egyébként pedig bocsánat az OFF-ért.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.13 23:08:49 írta vd1234 »