Na, meglettek az alkatrészek helyei. De kéne még egy kis segítség. Ezt egy karburátoros fórumba írtam, remélem nem haragudtok, ha egy az egyben átemelem ide:
Az autó amiről szó van egy 1987-es Toyota Starlet DX változat. 1.0-es, karburátoros, dupla torkú Aisan karbival. Még tavasszal előjött egy olyan probléma, hogy ha túl nagy gázt adtam, akkor elárasztotta a második torkot üzemanyaggal és elkezdett habogni, nem volt alapjárat, füstölt stb. Azóta megjárt három szerelőt, akik olyannyira értően nyúltak hozzá, hogy az első kör után pörgött az autó mint a fene, nem lehetett lelőni. A második szerelő valamit csinált vele, akkor már nem pörgött, de nem ejtette a fordulatot, csak nagyon lassan, hebegett-habogott, néha leállt. A harmadik szerelő után is ugyanilyen szar volt, csak másképp, mert ott hol ment minden henger, hol nem (inkább nem). Tehát senki sem csinálta meg, ellenben mindenki cserélt alkatrészt, sokat. És persze elkérték a pénzt, tehát kb. 50.000-ben van a kocsi április óta, amivel nem mentem 3km-t kb. Viszont 23 éve a családnál van, nem szívesen válnék meg tőle. Ezért döntöttam úgy, hogy akkor én megyek rá a dologra. Nem vagyok amatőr, szakmám szerint motorkerékpár-szerelő vagyok, tehát a karburátor téma nem új. Csak ez annyiora bonyolult, hogy nem akartam nekiállni, de nincs más lehetőség. Összevásároltam a gyári mellé két másik ugyanolyan karburátort, szintén 1.0 Starletekről. Nagyon odafigyelve, rengeteg fényképet készítve szedtem szét a karbit (ez már azután volt, hogy rájöttem hova valók a hiányzó alkatrészek). Mindent nagyon alaposan elpucoltam, kapott új tömítéseket mindenhova (kivéve talp) és lecseréltem újra azt a kis dugattyút is, ami kiáll a karbiból felfelé és egy ilyen mérleghinta szerű rudazat mozgatja. Beolajoztam a rudazatot mindenhol, hogy minden szépen, finoman járjon. Természetesen mindhárom karbiból csak a legjobb alkatrészek kerültek bele abba az egybe, amit összeraktam. Úszószint, ilyesmi nem volt piszkálva, tehát semmi finommechanikai részt nem bántottam. Beszereltem a helyére a kész karburátort és kipróbáltam. Gyönyörűen jár a motor, mint fénykorában, nem remeg, nem rángat, nem "böfög" a kipufogó, nagyon jól veszi a fordulatot, vissza is ejti egy pillanat alatt, ha leszállok a gázról. Viszont nincs alapjárat. Csak teljesen kihúzott szívatóval van, de akkor nagyon pörög. Ha eggyel visszatolom, rögtön leáll. Ha nyomkodom a gázt, akkor szépen jár, ha csak tartani akarom bizonyos fordulaton, akkor elkezd kicsit kihagyogatni. Gyújtásra is gondoltam, de egyrészt azzal nem volt baj előtte, másrészt az elosztófedél és a rotor új. Sajnos a vákuumcsöveket biztosan összebarmolták a "szerelők", de azt, hogy silabizáljam ki, hogy melyik, hova ment eredetileg? És a másik gyanús dolog, hogy a gázbowden kicsit laza. Akármennyire állítok rá, laza marad. A gázrudazat átmegy a karbi másik oldalára, ahol egy csappantyúban folytatódik ami egy vákuumdobból kiálló rudat mozgatna elvileg. Ha nyomkodom a gázt, akkor ezt a rudat a vákuum beszívja, de olyan mintha a csappantyú nem követné. Bocsánat ezért a litániáért, de próbáltam érthetően és kimerítően körbeírni a problémát. Rengeteg fényképem van a karbiról, ha esetleg az segít. Ha valaki tudna segíteni, azt nagyon megköszönném. Érzem, hogy közel járok, csak ez a fránya alapjárat szívat.