Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 711930 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

balazs90

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Starlet
« Válasz #2640 Dátum: 2012.07.21 06:09:20 »
Köszönöm a választ, mások is ezt mondták, mivel a bontott karbi se 100 %, hogy nem ilyen, úgyhogy nem érdemes vele foglalkozni, annyira nem zavaró különben, de sokan mondták nekem, hogy az ilyen motornak ez a tipushibája.

Majd meglátszik mi lesz:).

Stibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Starlet
« Válasz #2641 Dátum: 2012.07.25 11:02:29 »
Sziasztok!

1E motoros EP71 Starletemmel van egy kis gond. Szét kellett szednem a karburátort tisztítás, felújítás céljából. Rengeteg karbit szétszedtem már, mindig odafigyelek, hogy mi honnan kerül le és fényképeket is készítek közben. De ez az Aisan most megszívatott. Ahogy szedtem szét, kiesett belőle két alkatrész, amiknek egyszerűen nem találom a helyét. Egyik fényképen sem látszanak. A neten túrkált robbantott ábrákon pont a rudazat nincs robbantva, a műanyag hengert pedig egyiken sem látom. Ha esetleg valaki tudna segíteni, az nagyon jó lenne. Itt a kép a kérdéses alkatrészekről:

http://kepfeltoltes.hu/view/120725/SDC11197_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Előre is köszi!

Toyota Starlet P7, 1E-L

Stibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Starlet
« Válasz #2642 Dátum: 2012.11.02 16:42:34 »
Na, meglettek az alkatrészek helyei. De kéne még egy kis segítség. Ezt egy karburátoros fórumba írtam, remélem nem haragudtok, ha egy az egyben átemelem ide:

Az autó amiről szó van egy 1987-es Toyota Starlet DX változat. 1.0-es, karburátoros, dupla torkú Aisan karbival. Még tavasszal előjött egy olyan probléma, hogy ha túl nagy gázt adtam, akkor elárasztotta a második torkot üzemanyaggal és elkezdett habogni, nem volt alapjárat, füstölt stb. Azóta megjárt három szerelőt, akik olyannyira értően nyúltak hozzá, hogy az első kör után pörgött az autó mint a fene, nem lehetett lelőni. A második szerelő valamit csinált vele, akkor már nem pörgött, de nem ejtette a fordulatot, csak nagyon lassan, hebegett-habogott, néha leállt. A harmadik szerelő után is ugyanilyen szar volt, csak másképp, mert ott hol ment minden henger, hol nem (inkább nem). Tehát senki sem csinálta meg, ellenben mindenki cserélt alkatrészt, sokat. És persze elkérték a pénzt, tehát kb. 50.000-ben van a kocsi április óta, amivel nem mentem 3km-t kb. Viszont 23 éve a családnál van, nem szívesen válnék meg tőle. Ezért döntöttam úgy, hogy akkor én megyek rá a dologra. Nem vagyok amatőr, szakmám szerint motorkerékpár-szerelő vagyok, tehát a karburátor téma nem új. Csak ez annyiora bonyolult, hogy nem akartam nekiállni, de nincs más lehetőség. Összevásároltam a gyári mellé két másik ugyanolyan karburátort, szintén 1.0 Starletekről. Nagyon odafigyelve, rengeteg fényképet készítve szedtem szét a karbit (ez már azután volt, hogy rájöttem hova valók a hiányzó alkatrészek). Mindent nagyon alaposan elpucoltam, kapott új tömítéseket mindenhova (kivéve talp) és lecseréltem újra azt a kis dugattyút is, ami kiáll a karbiból felfelé és egy ilyen mérleghinta szerű rudazat mozgatja. Beolajoztam a rudazatot mindenhol, hogy minden szépen, finoman járjon. Természetesen mindhárom karbiból csak a legjobb alkatrészek kerültek bele abba az egybe, amit összeraktam. Úszószint, ilyesmi nem volt piszkálva, tehát semmi finommechanikai részt nem bántottam. Beszereltem a helyére a kész karburátort és kipróbáltam. Gyönyörűen jár a motor, mint fénykorában, nem remeg, nem rángat, nem "böfög" a kipufogó, nagyon jól veszi a fordulatot, vissza is ejti egy pillanat alatt, ha leszállok a gázról. Viszont nincs alapjárat. Csak teljesen kihúzott szívatóval van, de akkor nagyon pörög. Ha eggyel visszatolom, rögtön leáll. Ha nyomkodom a gázt, akkor szépen jár, ha csak tartani akarom bizonyos fordulaton, akkor elkezd kicsit kihagyogatni. Gyújtásra is gondoltam, de egyrészt azzal nem volt baj előtte, másrészt az elosztófedél és a rotor új. Sajnos a vákuumcsöveket biztosan összebarmolták a "szerelők", de azt, hogy silabizáljam ki, hogy melyik, hova ment eredetileg? És a másik gyanús dolog, hogy a gázbowden kicsit laza. Akármennyire állítok rá, laza marad. A gázrudazat átmegy a karbi másik oldalára, ahol egy csappantyúban folytatódik ami egy vákuumdobból kiálló rudat mozgatna elvileg. Ha nyomkodom a gázt, akkor ezt a rudat a vákuum beszívja, de olyan mintha a csappantyú nem követné. Bocsánat ezért a litániáért, de próbáltam érthetően és kimerítően körbeírni a problémát. Rengeteg fényképem van a karbiról, ha esetleg az segít. Ha valaki tudna segíteni, azt nagyon megköszönném. Érzem, hogy közel járok, csak ez a fránya alapjárat szívat.
Toyota Starlet P7, 1E-L

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Starlet
« Válasz #2643 Dátum: 2012.11.02 18:39:34 »
hm.  :hmmmm:  most neked kézi tolós szívatód van? ez furcsa mert ha vákumcsővek is vannak akkor pont az a lényege hogy automata szívatós tehát bemelegedés után ejtenie kell az alapjárat fordulatot. én corolláknál csak automata szívatókkal találkoztam . 

másik automata karbi kompletten nem megy rá? a vákumcsőveknél esetleg ki lehet  kísérletezni a helyes sorrendet. szerintem ha már idáig eljutottal akkor ez már meglesz

végül ha rájöttél vállalj el más autókat ezzel a gonddal hogy visszajöjjön az 50 pénz.  :)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Stibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Starlet
« Válasz #2644 Dátum: 2012.11.02 22:46:47 »
Igen, kézi szívatós. Ez biztos valami Starlet privilégium. :) Most már nem szeretnék másik karburátorral kísérletezni, kicsit elkapott a "csakazértis" láz. Napi szinten javítok és beállítok motor karbikat, már néha gyökérnek gondolom magam, hogy ezzel nem jutok dűlőre. Ahogy elnéztem a vákuum csöveket, nagyon összekócolni nem lehet, hacsak nem barmolták össze teljesen a "szerelők". Nagyjából minden csak addig ér el, ahol a helye van, kivéve hármat, amik felcserélhetőek bármilyen formában. Akárhogy variálom, igazából nem veszek észre változást, nem tudom, hogy esetleg ez jelenthet e valami hibát.
Toyota Starlet P7, 1E-L

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Starlet
« Válasz #2645 Dátum: 2012.11.04 08:02:48 »
hm.  :hmmmm:  most neked kézi tolós szívatód van? ez furcsa mert ha vákumcsővek is vannak akkor pont az a lényege hogy automata szívatós...
Nem feltétlenül. Az én Starletem is kézi szivatós volt, ennek ellenére mentek vákuumcsövek a karbira. Nem is kevés. Sőt, ha jól emlékszem, még elektromos vezeték(ek) is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Starlet
« Válasz #2646 Dátum: 2012.11.04 08:10:33 »
Igen, kézi szívatós. Ez biztos valami Starlet privilégium. :) Most már nem szeretnék másik karburátorral kísérletezni, kicsit elkapott a "csakazértis" láz. Napi szinten javítok és beállítok motor karbikat, már néha gyökérnek gondolom magam, hogy ezzel nem jutok dűlőre. Ahogy elnéztem a vákuum csöveket, nagyon összekócolni nem lehet, hacsak nem barmolták össze teljesen a "szerelők". Nagyjából minden csak addig ér el, ahol a helye van, kivéve hármat, amik felcserélhetőek bármilyen formában. Akárhogy variálom, igazából nem veszek észre változást, nem tudom, hogy esetleg ez jelenthet e valami hibát.
Az Isten mentsen meg attól, hogy ezekkel a karbikkal gond legyen  ::) ... Meg a "szakember"ektől, akik nekiállnak barmolni, holott fogalmuk sincs róla  :censored: !

Nemtom, mi lehet a megoldás a problémádra  ::) ... Én biztosan próbálnék találni valakit, aki tényleg ért hozzá, és a segítségét kérném. Persze azt megértem, hogy te, lévén magad is szakember vagy, szeretnéd első körben magad megoldani a dolgot. Esetleg nézd meg a toyodiy.com-on (Parts reference menüpont), ott lesz ilyen robbantott ábra a karbidról - hátha segít rájönni, miért nem működik az alapjárati rendszer.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Stibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Starlet
« Válasz #2647 Dátum: 2012.11.04 09:28:05 »
Valóban, még elektromos dolgok is vannak rajta. Van nem messze Pécsen egy úriember, akinek még anno Te adtad meg a számát, lehet, hogy majd felkeresem, ha végleg nem jutok dűlőre vele. Nagyon király, hogy írtad ezt az oldalt, itt van vákuumtérkép. :clap: Köszi szépen! Akkor ezzel kezdem és majd szólok, hogy mi lett a vége.
Toyota Starlet P7, 1E-L

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Starlet
« Válasz #2648 Dátum: 2012.11.04 09:48:12 »
OK... szívesen  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Starlet
« Válasz #2649 Dátum: 2012.11.04 10:09:09 »
...
Viszont nincs alapjárat. Csak teljesen kihúzott szívatóval van, de akkor nagyon pörög. Ha eggyel visszatolom, rögtön leáll. Ha nyomkodom a gázt, akkor szépen jár, ha csak tartani akarom bizonyos fordulaton, akkor elkezd kicsit kihagyogatni. Gyújtásra is gondoltam, de egyrészt azzal nem volt baj előtte, másrészt az elosztófedél és a rotor új. Sajnos a vákuumcsöveket biztosan összebarmolták a "szerelők", de azt, hogy silabizáljam ki, hogy melyik, hova ment eredetileg? És a másik gyanús dolog, hogy a gázbowden kicsit laza. Akármennyire állítok rá, laza marad. A gázrudazat átmegy a karbi másik oldalára, ahol egy csappantyúban folytatódik ami egy vákuumdobból kiálló rudat mozgatna elvileg. Ha nyomkodom a gázt, akkor ezt a rudat a vákuum beszívja, de olyan mintha a csappantyú nem követné. Bocsánat ezért a litániáért, de próbáltam érthetően és kimerítően körbeírni a problémát. Rengeteg fényképem van a karbiról, ha esetleg az segít. Ha valaki tudna segíteni, azt nagyon megköszönném. Érzem, hogy közel járok, csak ez a fránya alapjárat szívat.
Marutin van szerencsém kéttorkú Mikuni karburátorhoz, szintén kézi szivatóval. Addig forgattam a keverékállító csavart (hogy kevesebbet fogyasszon, ehhh...), hogy nem volt alapjárat. Akkor meg emeltem az alapjárati fordulaton, mert magasabb fordulaton meg volt (vagy szivatóval, tehát sokkal tovább kellett hidegen rajta hagyni a szivatót). Aztán visszaállítottam kicsit dúsabbra a keveréket, lejjebb vettem az alapjárat-állító csavaron, most meg jó. Többet sem fogyaszt  :whistling:
Olyan itt is van, hogy a második torkot egy vákuummal vezérelt membrán nyitja, ha a gázpedált egy bizonyos mértéknél jobban benyomom, ezt a pedálon érezni is lehet, megnő az ellenállása valamivel. Nekem sokáig nem nyitotta, csak elindult, aztán annyi. Ki kellett cserélni a vákuumcsövét, és ezután tudtam elérni vele a gyári maximális sebességét, ami 130 km/h  :D
Sajnos ezeket az utólag vett vákuumcsöveket sűrűbben kell cserélni, elég rossz minőségűek lettek  :censored:
Ezenkívül valamiért elmászott az előgyújtásom is, azt beállítva is jobb lett az alapjárat (még jó :) ). Az is belejátszhatott, hogy állítanom kellett a megszakítóhézagon.
A toyodiy.com-on biztosan rajta van a vákuumcsövek bekötése!
Hirtelen belenéztem a Maruti javításiba, ilyen okai lehetnek (a teljesség igénye nélkül) az egyenetlen alapjáratnak, mint gyújtáshibák (azért érdemes ránézni), rossz szelephézagok (itt himbás, könnyen állítható), rossz megszakítóhézag - gyertyahézag, üzemanyagszűrő eltömődés (!), üzemanyagelzáró mégnesszelep hibája, rossz benzinszint az úszóházban, koszos légszűrő.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.04 10:16:04 írta vd1234 »

Stibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Starlet
« Válasz #2650 Dátum: 2012.11.04 13:41:37 »
Hát sajnos (vagy szerencsére?) a motoros tapasztalat azért ér valamit. Kinyomtattam a vákuum térképet, kimentem megcsinálni és minden úgy volt, ahogy gyárilag van. De így már én raktam össze, nehogy véletlen arra gondoljon valaki, hogy esetleg a szerelők voltak ilyen ügyesek. :) Ennek örülök, de ez azt jelenti, hogy sajnos nem ez a baja.
Toyota Starlet P7, 1E-L

Stibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Starlet
« Válasz #2651 Dátum: 2012.11.04 13:57:58 »
"Marutin van szerencsém kéttorkú Mikuni karburátorhoz..."

Á, köszönöm, ezeken a nyomokon el lehet indulni. Az egyik bajom az, hogy sehol nem találok arra vonatkozó adatokat, hogy a csavarokat a karbin, hogy állítsam be. Motoroknál a szerelési útmutatóban mindig van egy gyári érték, hogy a teljesen becsavart állástól, hány fordulatot kell kifelé csavarni a gyári álláshoz. Ettől általában nem sokban tér el a beállítás még 20-30 éves motoroknál sem. De ilyet még nem találtam, fórumokon nincs róla szó, nekem pedig sajnos nincs szerelési útmutatóm, mert egyszerűen nem találok sehol égen-földön. A másik az előgyújtás, amire szintén nincs referenciám, hogy merre állt gyárilag. Próbálkoztam vele sokféleképpen, de sajnos nem akar jó lenni sehogy. Hangra alig van különbség a két végállás között, inkább csak azon venni észre venni változást, ahogy felpörög gázadásra. A megszakítóm zsír új, ezt elfelejtettem írni, az biztosan jó és be is van állítva. A szelephézag jó tipp, az egyik szerelő piszkálta, ez most jutott eszembe, hogy olvastam amit írtál. De a szelephézagnak sem tudom a gyári adatait. :S A gyertyák újak elvileg, de azért rájuk nézek. Az üzemanyagszűrő -ha jól sejtem- nekem ilyen kis tartály a motortérben felfogatva. A tetejéből kiáll két cső, az egyik a be- a másik a kimenet. Ezt szét lehed szedni valahogy? Vagy esetleg lehet kapni hozzá? Vagy cseréljem le egy akármilyen szűrőre? Üzemanyag-elzáró mágnesszelepről nem is tudok, van nekem olyan? A benzinszint tuti jó, annak az adatait megtaláltam valahol és nem is kell hozzányúlnom ,mert gyárilag is jó volt. A légszűrő teljesen új. Hát átnézem még egyszer, jobbat nem tudok. Van valakinek szerelési kézikönyve hozzá?
Toyota Starlet P7, 1E-L

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Starlet
« Válasz #2652 Dátum: 2012.11.04 14:57:27 »
Á, köszönöm, ezeken a nyomokon el lehet indulni. Az egyik bajom az, hogy sehol nem találok arra vonatkozó adatokat, hogy a csavarokat a karbin, hogy állítsam be. Motoroknál a szerelési útmutatóban mindig van egy gyári érték, hogy a teljesen becsavart állástól, hány fordulatot kell kifelé csavarni a gyári álláshoz. Ettől általában nem sokban tér el a beállítás még 20-30 éves motoroknál sem. De ilyet még nem találtam, fórumokon nincs róla szó, nekem pedig sajnos nincs szerelési útmutatóm, mert egyszerűen nem találok sehol égen-földön. A másik az előgyújtás, amire szintén nincs referenciám, hogy merre állt gyárilag. Próbálkoztam vele sokféleképpen, de sajnos nem akar jó lenni sehogy. Hangra alig van különbség a két végállás között, inkább csak azon venni észre venni változást, ahogy felpörög gázadásra. A megszakítóm zsír új, ezt elfelejtettem írni, az biztosan jó és be is van állítva. A szelephézag jó tipp, az egyik szerelő piszkálta, ez most jutott eszembe, hogy olvastam amit írtál. De a szelephézagnak sem tudom a gyári adatait. :S A gyertyák újak elvileg, de azért rájuk nézek. Az üzemanyagszűrő -ha jól sejtem- nekem ilyen kis tartály a motortérben felfogatva. A tetejéből kiáll két cső, az egyik a be- a másik a kimenet. Ezt szét lehed szedni valahogy? Vagy esetleg lehet kapni hozzá? Vagy cseréljem le egy akármilyen szűrőre? Üzemanyag-elzáró mágnesszelepről nem is tudok, van nekem olyan? A benzinszint tuti jó, annak az adatait megtaláltam valahol és nem is kell hozzányúlnom ,mert gyárilag is jó volt. A légszűrő teljesen új. Hát átnézem még egyszer, jobbat nem tudok. Van valakinek szerelési kézikönyve hozzá?
Marutis tapasztalatokat írok  ;) Bocs az OFF-ért, Starlettel nem volt dolgom.
Próbáld úgy állítani a keveréket, mint a Simsonokon kell  :yes:
Nálam az elosztót forgatva úgy megy le-föl a fordulat, mint a szél  ;) Marutin 7 fok az előgyújtás 800-as fordulaton. Neked is mondom, van egyszerű stroboszkópom erre a célra, ha kell.
A megszakítóhézagot pár perc ellenőrizni, 0,4-től nem nagyon térhetne el  :hmmmm:
Ha az üzemanyagszűrőn csak 2 csatlakozás van, szerintem nyugodtan kicserélheted univerzálisra. Marutin alapból hátul van a tanknál, nálam van egy a benzinpumpa előtt is. Az üzemanyagelzáró mágnesszelep a karburátoron van, ahogy ráadod a gyújtást, meg leveszed, elvileg kattan, meg tudod találni hamar.
Autodata, Birner (?) CD-n elvileg rajta vannak a beállítási adatok, valakinek biztosan megvan.
Esetleg neten rá lehet keresni, hátha van valami javítási hozzá!
Most nézem, hogy 2E motor van benne (vagy 2E-E?) elvileg b.c. tudja, mik az adatok, de erre is jó rákeresni, itt van rögtön egy példa, ez ír az előgyújtásról. Ez meg a szelephézag beállítását mondja el, érdekes, hogy csak egyféle hézagmérő kell, kb. 0,2mm-es, de van ilyen  :yes: Nem azt mondom, hogy ezt kell csinálni, csak azt, hogy jó tudni róla, már ha jót találtam.
A helyedben megkeresném b.c.-t a dologban, ha nem tévedek, ismeri a motort  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.04 15:19:01 írta vd1234 »

Stibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Starlet
« Válasz #2653 Dátum: 2012.11.04 15:20:02 »
Nekem ez nem OFF, a Mikuni eléggé hasonló ehhez, simán lehet ugyanolyan baja mint annak. :) Az enyém nem 2E motoros, hanem 1E. 1000-es csak, nem egy aszfaltszaggató. :) A 2E motoron nem ilyen karbi van, ami kár mert ahhoz sokkal több motyót lehet még kapni. Azt hiszem, lesz még melóm ezzel a géppel, pedig már nagyon kéne használni.
Toyota Starlet P7, 1E-L

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Starlet
« Válasz #2654 Dátum: 2012.11.04 15:22:16 »
Nekem ez nem OFF, a Mikuni eléggé hasonló ehhez, simán lehet ugyanolyan baja mint annak. :) Az enyém nem 2E motoros, hanem 1E. 1000-es csak, nem egy aszfaltszaggató. :) A 2E motoron nem ilyen karbi van, ami kár mert ahhoz sokkal több motyót lehet még kapni. Azt hiszem, lesz még melóm ezzel a géppel, pedig már nagyon kéne használni.
Oké, nem tudtam a pontos adatokat.
Pont most találtam egy videót 2E-hez, szerintem 1E-hez is van  :D
Azért biztos van, aki ismeri a típust, nem ismétlem magamat  ;)