Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 711777 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #180 Dátum: 2005.11.01 11:46:15 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Blasius78"
Nemrég vettünk egy P7-es, 1,3-as Starletet. A forgalmi szerint 60 lovas. Az alapjáratát az előző tulaj nagyon levette, 550 köré, így picit egyenetlenül jár. Állítólag egy csavarral lehet feljebb venni. Nem tudja valaki, hogy merre van az a csavar rajta?

Üdv a klubban! :)
Ha olyan kocka, mint az enyém, az 1.3-as 75 lovas szokott lenni. De végülis lehet, hogy volt kicsi változtatás, meg papíron le kellett vinni.
A csavar ha szembe állsz a kocsival, a karbi bal oldalán van, a légszűrőház alatt. Ott keresd!

Idézetet írta: "Blasius78"
Lehetséges, hogy a 4EFE motor olajszűrője jó hozzá? Első blikkre hasonlónak tűnik a két szűrő.

Előfordulhat, meg kellene nézni. Fejből sajnos nem tudom.

Idézetet írta: "Blasius78"
A másik kérdés, hogy a hátsó futóműnél a csomagtérben van mindkét oldalon egy állítóvar, amin egy csavarkulcs szerű valami van. Ezzel vajon mit lehet állítani?

Sosem néztem, passz  :shock:



Hali,

Hát, ennek a forgalmijában és az eredetvizsgájában 60 ló van, a motoron meg egy 2E felirat. Első nap meglepően jól húzott a motor, de ma sajnos nemigen akart beindulni, olyan volt, mintha nem menne minden henger, padlógázra is csak 3000-ig forogtt a motor, finom elindulásnál meg folyton lefulladt. Így lehet, hogy az alacsony alapjárat is ettől van. Gyertyacsere segít ezen remélem. Vagy lehet, hogy a porlasztóval van valami hiba? Emellett amikor jár a motor, az olajszűrő mellett veszít egy kis olajat. Olyan, mintha nem zárna jól vagy lukas lenne a szűrő és a nyomás kilökné mellette az olajat.

Lenne még egy kérdés: A légszűrő alatt a légszűrőházban van egy rézszínű csavar, amit teljesen kicsavarva egy szelep szerű valami szedhető ki. Ez a csavar egy csőbe megy, amin van merőlegesen egy kivezető csonk, amire a légszűrőház tetején végigfutó csövet lehetne beilleszteni, de valamiért nincs ráillesztve. Mi lehet ez a dolog, és mit szabályoz? Van ezen a motoron téli/nyári átállító kallantyú, ami pl. a Marutikon, Daewoo Ticokon van?

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Starlet
« Válasz #181 Dátum: 2005.11.01 15:34:46 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Blasius78"
Nemrég vettünk egy P7-es, 1,3-as Starletet. A forgalmi szerint 60 lovas. Az alapjáratát az előző tulaj nagyon levette, 550 köré, így picit egyenetlenül jár. Állítólag egy csavarral lehet feljebb venni. Nem tudja valaki, hogy merre van az a csavar rajta?
Ha olyan kocka, mint az enyém, az 1.3-as 75 lovas szokott lenni. De végülis lehet, hogy volt kicsi változtatás, meg papíron le kellett vinni.

60 kW-os esetleg nem lehet? Készult egy idoben ilyen motorral is.
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #182 Dátum: 2005.11.01 19:51:11 »
Idézetet írta: "music"
60 kW-os esetleg nem lehet? Készult egy idoben ilyen motorral is.

Igen? Én nem is tudtam róla... 75 lovasnak kell annak lennie, ha 2E motoros. Az eredetvizsgát meg a forgalmit el kell felejteni. Az én eredetvizsgámnál én mondtam meg, mit írjon be a srác kilónak, köbcentinek és teljesítménynek, mert többféle lehetőséget is talált különböző katalógusokban  :lol:   Így lett a kocsi 992 köbcenti és 38 kW :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #183 Dátum: 2005.11.02 08:09:10 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "music"
60 kW-os esetleg nem lehet? Készult egy idoben ilyen motorral is.

Igen? Én nem is tudtam róla... 75 lovasnak kell annak lennie, ha 2E motoros. Az eredetvizsgát meg a forgalmit el kell felejteni. Az én eredetvizsgámnál én mondtam meg, mit írjon be a srác kilónak, köbcentinek és teljesítménynek, mert többféle lehetőséget is talált különböző katalógusokban  :lol:   Így lett a kocsi 992 köbcenti és 38 kW :)


Hát, ennek a forgalmijában a 44 Kw szerepel, és az eredetvizsgáló srác is beírta ezt. Anno a Corollámnál, amikor próbáltam 88 LE-t beíratni a 75 helyett a törzskönyvbe, lehurrogtak, hogy volt 75 lovas verzió is:), így gondolom a mindent tudó computer most ezt a 44 Kw-ot is kilökte neki. Bár az tényleg furcsa, hogy a Bárdi honlapján az alkatrészeknél mindenféle Starlet verziót találtam, de 44 Kw-ost nem:)

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Starlet
« Válasz #184 Dátum: 2005.11.03 07:25:18 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "music"
60 kW-os esetleg nem lehet? Készult egy idoben ilyen motorral is.

Igen? Én nem is tudtam róla... 75 lovasnak kell annak lennie, ha 2E motoros. Az eredetvizsgát meg a forgalmit el kell felejteni.

A motorkódokat nem tudom, de arra határozottan emlékszem, hogy még a Corolla 88 lovas motorjának felbukkanása elott valamelyik (német) autókatalógusban szerepelt egy 82 lovas Starlet - igaz nem német piacra szánt modellként, és konnyen lehet, hogy az már a "gombolyu" Starlet volt.
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #185 Dátum: 2005.11.03 15:23:30 »
Idézetet írta: "music"
konnyen lehet, hogy az már a "gombolyu" Starlet volt.

No igen. A legutolsó Starletben volt a legerősebb motor, azok 4E-FE-k voltak, mint a Te (megboldogult) Corollád.
De itt most az én fajta, szögletes gépről van szó  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #186 Dátum: 2005.11.04 12:52:06 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "music"
konnyen lehet, hogy az már a "gombolyu" Starlet volt.

No igen. A legutolsó Starletben volt a legerősebb motor, azok 4E-FE-k voltak, mint a Te (megboldogult) Corollád.
De itt most az én fajta, szögletes gépről van szó  :wink:


Végülis valószínűleg 75 lovas a gép, csak valaki elírta anno 95-ben, amikor az országba került.

Lenne egy kérdésem: Eddig ki lett cserélve az olaj és a szűrője, a légszűrő és a gyertyák. Valamit buheráltam  a gázbovdenen, de csak kettőt fordítottam a feszítő csavarján. Az alapjárat hidegen 1000, de melegen 1500. Néha ugyan lemegy 1000-re, de a következő lámpás megállás után újra 1500-on áll.  Csak a gázbovden csavarjával lehet alapjáratot állítani, (vagy mint azt egy német starlet oldalon olvastam) lehet egy külön csavarral is?

A másik kérdésem, hogy a vezérműszíj oldalán a szimmeringnél a szerelőm szerint picit szivárog az olaj. Érdemes ezt megcsináltatni arra az 1-1,5 évre amíg nálam van a kocsi, vagy az olaj utántöltögetése elegendő?

10W40-es Opel olajat rakattam bele, az volt otthon a polcomon, ebből nagyon sokat fog enni?

Köszi a választ!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #187 Dátum: 2005.11.04 14:20:13 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali,

Nemrég vettünk egy P7-es, 1,3-as Starletet. A forgalmi szerint 60 lovas. Az alapjáratát az előző tulaj nagyon levette, 550 köré, így picit egyenetlenül jár. Állítólag egy csavarral lehet feljebb venni. Nem tudja valaki, hogy merre van az a csavar rajta?

Ki kéne cserélnem a légszűrőt és az olajszűrőt. Lehetséges, hogy a 4EFE motor olajszűrője jó hozzá? Első blikkre hasonlónak tűnik a két szűrő.

A másik kérdés, hogy a hátsó futóműnél a csomagtérben van mindkét oldalon egy állítóvar, amin egy csavarkulcs szerű valami van. Ezzel vajon mit lehet állítani?

A tanácsokat előre is köszi!


A kocsid minden bizonnyal 75 lovas . Hülyeseget irtak a forgalmiba , nagyon gyakran elöfordul . Nem is volt 60 lovas ezzel a motorkoddal , 60 kW meg kicsit sok lenne a jobol egy sima karbis 2E motortol .

Apropo karbi . Ott valami gond lesz alighanem , az alapjan , amit irtal . Vagy a gyujtasnal . Vagy mindkettonel . Meg lehetne nezni pl. elsö körben , hogy müködik-e rendben a vakuumos elögyujtas-szabalyzo ? Meg aztan összevissza logo csöveknek sem kene lenniük a karbi környeken . Rossz indithatosag , maszkalo alapjarat , nem felpörgö motor nem jo jelek , szamithatsz magas fogyasztasra is meg hasonlok . At kellene nezetni , mert gyertya- es legszürö-csere ezt nem oldja meg .

Olajfolyas : a szürönel eszerint közben megoldodott , a kis szivargassal a szimeringnel szerintem nem erdemes foglalkozni . Hogy eszi-e majd az olajat , azt igy nem lehet megjosolni . Onmagaban az , hogy 10 W 40 olaj kerult most bele , meg aligha fog olajfogyasztast okozni - de ha eddig mondjuk 15 W 40 volt benne es azt ette , akkor ezt is enni fogja . Majd kiderul . Amugy ha nincs kek fust a kipufogobol , akkor aligha komoly olajfogyitol tartanod .

Ez a csomagterben levo valami , amit emlitesz , nagyon erdekesen hangzik ! Hogyan kell azt elkepzelni , hogy egy kulcsszerü valami van rajta ? Nem tudnal csinalni rola egy kepet ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #188 Dátum: 2005.11.04 17:53:53 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali,

Nemrég vettünk egy P7-es, 1,3-as Starletet. A forgalmi szerint 60 lovas. Az alapjáratát az előző tulaj nagyon levette, 550 köré, így picit egyenetlenül jár. Állítólag egy csavarral lehet feljebb venni. Nem tudja valaki, hogy merre van az a csavar rajta?

Ki kéne cserélnem a légszűrőt és az olajszűrőt. Lehetséges, hogy a 4EFE motor olajszűrője jó hozzá? Első blikkre hasonlónak tűnik a két szűrő.

A másik kérdés, hogy a hátsó futóműnél a csomagtérben van mindkét oldalon egy állítóvar, amin egy csavarkulcs szerű valami van. Ezzel vajon mit lehet állítani?

A tanácsokat előre is köszi!


A kocsid minden bizonnyal 75 lovas . Hülyeseget irtak a forgalmiba , nagyon gyakran elöfordul . Nem is volt 60 lovas ezzel a motorkoddal , 60 kW meg kicsit sok lenne a jobol egy sima karbis 2E motortol .

Apropo karbi . Ott valami gond lesz alighanem , az alapjan , amit irtal . Vagy a gyujtasnal . Vagy mindkettonel . Meg lehetne nezni pl. elsö körben , hogy müködik-e rendben a vakuumos elögyujtas-szabalyzo ? Meg aztan összevissza logo csöveknek sem kene lenniük a karbi környeken . Rossz indithatosag , maszkalo alapjarat , nem felpörgö motor nem jo jelek , szamithatsz magas fogyasztasra is meg hasonlok . At kellene nezetni , mert gyertya- es legszürö-csere ezt nem oldja meg .

Olajfolyas : a szürönel eszerint közben megoldodott , a kis szivargassal a szimeringnel szerintem nem erdemes foglalkozni . Hogy eszi-e majd az olajat , azt igy nem lehet megjosolni . Onmagaban az , hogy 10 W 40 olaj kerult most bele , meg aligha fog olajfogyasztast okozni - de ha eddig mondjuk 15 W 40 volt benne es azt ette , akkor ezt is enni fogja . Majd kiderul . Amugy ha nincs kek fust a kipufogobol , akkor aligha komoly olajfogyitol tartanod .

Ez a csomagterben levo valami , amit emlitesz , nagyon erdekesen hangzik ! Hogyan kell azt elkepzelni , hogy egy kulcsszerü valami van rajta ? Nem tudnal csinalni rola egy kepet ?


Hát, azóta a gyertyacserével az indíthatóság pöpec, rögtön beugrik, és le sem fullad. A motor most már szépen felpörög, de nem pörgetem, mert iszonyatos a kipufogó hangja ilyenkor, mint valami Koppány kipufogós 1500-ös Ladán. A fogyasztását mától kezdem el mérni, mert az első 19 liter benzin 1 hét alatt 80 km-en csaknem elfogyott:)), de ebben biztos benne van az, hogy vagy 50 km-t két hengerrel tett meg az autó, borzalmas benzinszagot árasztva (mázli, hpogy nincs katalizátora), koszos légszűrővel, sokszor alapjáraton ketyegve 10-20 percet is. Remélem Bp-en szolidabb forgalomban megáll majd 10 liternél. A 75 ló mellett szól az, hogy a lámpáknál meglepően simán elrajtolok, és jobban elhúzok a mögöttes forgalomtól, mint anyám 75 lovas 206-osával.

Az alapjáratot nem tudom, hogy én állítottam-e ilyen magasra a gázbovden buherálásával, vagy amúgy se volt alacsony, már csak a módját kéne tudnom, hogy állítsam be 800-ra:) (a német oldalon a P8-as Starletnél állítólag pofon egyszerű az egész, de ezen nem találtam olyan mélyedést egy csavarhúzó számára, ahol az alapjáratot lehetne állítgatni) Sajnos véletlenül a műszaki matricája helyett a zöldkártyáét vakartam le az átiratáskor :oops: , így valszeg vagy beszerzem a maradék 4 hónapra jó matricát, vagy megpróbálom áttolni vhol a zöldkártyán. Viszont 1500-as alapjárattal ez nem hiszem, hogy menne:) Amúgy a kocsi nem füstöl már (nagyanyám Marutija, ami csont nélkül átment a zöldkártyán, iszonyúan füstölt hidegen pl.), hidegen se vészes, melegen egyáltalán nem, viszont elég büdös, a teremgarázsban órákkal később is érződik a szaga, holott ott csak kb. fél percet jár a motor ott. Emellett a ráhegesztett Remus sportkipufnál a hegesztés mellett is kifúj egy picit a rendszer.:( Viszont a zöldkártyáján olyan jó értékek vannak a határértékekhez képest, hogy vagy vesztegetett az előző tulaj a zöldkártyán, vagy tényleg ennyire jó a motor:)

A faránál megnéztem ezt az állító dolgot. Tulképp a futómű "tornyán" van egy csavar, és ez alá van betéve mindkét oldalon egy ilyen fura csavarkulcs szerű rozsdás vasdarab. Lehet, hogy csak "alátétnek" használta az előző tulaj, bár akkor nem értem, hogy miért nem fűrészeltette le a többi részét. A másik fura dolog, hogy ennek magasan van a feneke, míg a többi P7-es Starlet szépen "ül" a hátsó kerekén. Nekünk volt egy 86-os 1 literes 10 éve, annál alíg látszott a hátsó kerékív és a kerék között hely, ezen meg virít, mint egy Enduró motoron.

sai

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Starlet
« Válasz #189 Dátum: 2005.11.11 20:06:00 »
alapjáratom nekem is alacsony volt hideg motorral leis fulladt mindig és nagy rászkodott.. néha olyan hangja volt mint 1 Harley nak olyan lassan pöfékelt.. felcsavartam alapjáratot és most még hideg motoral is szépen jár.. csak nagyon füstölök :( és folyamatosan 1idö után kigyulad az olajjelzö.. de nincs kékes füstje hanem fehér.. de mégis eltünik az olajam.. :(:(
honda Civic Sedan 1.5 Vtec

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #190 Dátum: 2005.11.14 12:40:24 »
Hali, ma elvittem a kocsim a zöldkártya matricát pótoltatni, ami persze nem sikerült, mert nem ott csináltatta az előző tulaj. Na, akkor gondoltam lezöldkártyáztatom egy évre.

Az alapjáratom kivételesen beállt stabil 1000-re, de így is sajnálkozva mondta a srác, hogy kiakadt a műszer a kocsimtól:), annyira sok a CO-ja. Abszolút áttetsző füstje van amúgy a kocsinak, de tényleg elég büdös:(

Szerintetek egy karbitisztítás és gyújtásbeállítás segít valamit a CO helyzeten, vagy annak az árát költsem inkább egy zöldkártyás megvesztegetésére?:)

A másik problémám, hogy a kocsi eddig saccper kb. 15-17 litert evett elég nyugodt üzemben 175 km-en a mutató szerint. (fél tank alatt van vmennyivel a mutató). Hány literes amúgy a tank? A benzinmutatóban mennyire lehet megbízni? Ha 10-11 litert eszik a kocsi, lehet ezen valamennyit faragni, vagy könyveljem el, hogy 2 első téligumival hidegben ennyit eszik? (nagyobb távokra mentem vele, bemelegedni volt ideje)


Köszi a tanácsot előre is!

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #191 Dátum: 2005.11.14 18:11:36 »
Én megnézetném a helyedben (ha még nem tetted meg) a gyertyahézagokat, az előgyújtást és a megszakítóhézagot.
Benzinnel nagyon sokat "tűr" a kocsi, tehát ha ezek a hibák megvannak, attól még megy a kocsi, csak nő a fogyasztás. A gázüzemben az a jó, hogy a kocsi már nem is megy, ha ezek rosszak, hanem durrog össze vissza - hamarabb észreveszed a gondot :)
A megszakítót érdemes kondenzátorral együtt cserélni (együtt valami 4ezer körül van a gyári). Nekem ezzel voltak gondjaim.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Starlet
« Válasz #192 Dátum: 2005.11.15 11:27:40 »
Idézetet írta: "Szeke"
Én megnézetném a helyedben (ha még nem tetted meg) a gyertyahézagokat, az előgyújtást és a megszakítóhézagot.
Benzinnel nagyon sokat "tűr" a kocsi, tehát ha ezek a hibák megvannak, attól még megy a kocsi, csak nő a fogyasztás. A gázüzemben az a jó, hogy a kocsi már nem is megy, ha ezek rosszak, hanem durrog össze vissza - hamarabb észreveszed a gondot :)
A megszakítót érdemes kondenzátorral együtt cserélni (együtt valami 4ezer körül van a gyári). Nekem ezzel voltak gondjaim.



Az előgyújtást és a megszakítóhézagot (kondenzátort) szerinted egy mezei típusfüggetlen szervíz meg tudja nézni (és javítani), vagy ez egy ilyen öreg (és nem túl gyakori autón) szakértelmet kíván? Ha alkatrész kéne (pl. megszakító, ez mibe kerül kb.? Ilyet lehet utángyártva kapni vagy csak a márkaszervízben van?)


Köszi, B

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #193 Dátum: 2005.11.15 20:22:39 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Az előgyújtást és a megszakítóhézagot (kondenzátort) szerinted egy mezei típusfüggetlen szervíz meg tudja nézni (és javítani), vagy ez egy ilyen öreg (és nem túl gyakori autón) szakértelmet kíván? Ha alkatrész kéne (pl. megszakító, ez mibe kerül kb.? Ilyet lehet utángyártva kapni vagy csak a márkaszervízben van?)


Bármely mezei autóvillamossági szaki meg tudja nézni ezeket. Az előgyújtás állításához kell valami speciálisabb műszer talán, de az is van minden szervízben, lévén minden karbis kocsinál ugyanúgy kell ezeket állítani. Szóval nyugodtan viheted máshova, nem kell márkaszervízbe. Ja meg érdemes persze a gyújtást is beállítatni, ha már ott vagy.

Ha kell alkatrész, nem érdemes utángyártottal pepecselni, mert a gyári is annyira olcsó, hogy párszáz forint különbségért nem érdemes rizikót vállalni.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Starlet
« Válasz #194 Dátum: 2005.11.15 21:18:44 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Blasius78"
Az előgyújtást és a megszakítóhézagot (kondenzátort) szerinted egy mezei típusfüggetlen szervíz meg tudja nézni (és javítani), vagy ez egy ilyen öreg (és nem túl gyakori autón) szakértelmet kíván? Ha alkatrész kéne (pl. megszakító, ez mibe kerül kb.? Ilyet lehet utángyártva kapni vagy csak a márkaszervízben van?)


Bármely mezei autóvillamossági szaki meg tudja nézni ezeket. Az előgyújtás állításához kell valami speciálisabb műszer talán, de az is van minden szervízben, lévén minden karbis kocsinál ugyanúgy kell ezeket állítani. Szóval nyugodtan viheted máshova, nem kell márkaszervízbe. Ja meg érdemes persze a gyújtást is beállítatni, ha már ott vagy.

Ha kell alkatrész, nem érdemes utángyártottal pepecselni, mert a gyári is annyira olcsó, hogy párszáz forint különbségért nem érdemes rizikót vállalni.

Ha megszakítókalapács van az autóban, nem elektromos gyújtás, nem kell semmilyen spéci cucc(=stobi), elég egy próbalámpa:
Egyik vége testre, a másik a trafora, tekerni a főtengelyt kulcsal, ahol a lámpa kigyullad, megnézni a bevágást a főtengelyen lévő tárcsán, s már látod is az előgyújtás értékét (mindezek előtt, nameg kalapácscsere előtt! előszőr a gyujtáshézagot kell beállítani, csak akkor kell cserélni a krampácsot, ha az annyira kopott, hogy nem lehet a kellő hézagot beállítani (120-asnál 0,4mm 8) )
Mi az, hogy az előgyújtást, meg a gyújtást is be kell állítani, eddigi tudásom szerint az ua :shock: , helyesebben nem, mert az előgyújtást egy vákumos/és/vagy röpsúlyos rendszer szabályozza, tehát csak az alapjáratit lehet beállítani, magasabb fordulaton autómatikusan emelkedik :roll:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)