Jelentem, tegnap éjjel sikeresen hazaértem a Kiscsillaggal
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
!
A 660 km-es utat kifogástalanul teljesítette. Még különösebben rossz átlagot sem mentünk: délben indultam Virgenből, és negyed 8-kor Fonyódon voltam, ez 540 km ugye 7 óra 15 perc alatt, amiben benne vannak a megállók is (összesen kb. fél óra). És csak 270 km az autópálya belőle. Pedig nem siettünk: ugye mégiscsak egy 25 éves autó, jó állapot ide, jó állapot oda - ráadásul az előző egy évben csak 800 km-t mentek vele (!!!), ergo igyekeztem kímélni, "visszaszoktatni az élethez"
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
... Az első pár tucat km-n csak 80 körül mentem, aztán országúton 90-100, pályán az elején 105-110, utána 115-120. Ennél gyorsabban most nem mentem, még próbaképpen sem.
Az ismerkedésünk egyébként elég érdekesen indult: amikor először vezettem a kocsit (nem szokványos menet: egyesben egy hegyi földúton fel 1300 m-ről 1800-ra, és vissza; mondjuk ez volt az a használati mód, amelyben az elmúlt négy évben a házigazdáinknál leginkább részesült), a tankban lévő üzemanyagnak kb. a fele gázolaj volt
![eek :eek:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/eek.gif)
... Véletlenül a dízeles kannából töltötték utána, megesik az ilyesmi egy gazdaságban, ahol több a traktor, mint az autó
![whistling :whistling:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/whistling.gif)
... De egész jól bírta, járt szépen, csak kicsit nehezen indult, kicsit gyengélkedett, és füstölt meg bűzlött, mint egy öreg Ikarus
![wacko :wacko:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/wacko.gif)
... De aztán ezt a naftát az első tankolásig jórészt kijárattam belőle, utána kapott egy tele tank benzint, és egyből eltűnt a füst, megjött az erő (az a nem túl sok... erről majd később), és helyreálltak az indulási jellemzők is. Amúgy kézi szivatós
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
!!!
Apropó, tankolás: nemtom pontosan, mennyit evett, de indulás után 40 km-rel tettem tele, tehát 620 km-t megtettem a 40 literes tankkal, és nem fogyott ki. Mondjuk túl sok már nem lehetett benne, mert az utolsó 50 km-en nulla alatt lógott már a mutató, dehát tudjuk, hogy Toyotánál nagy a nulla-tartomány. Úgy saccolnám, hogy 6 liternél többet biztosan nem kajált. Ez persze nem tűnik elsőre olyan hú de kevésnek, ha figyelembe vesszük a nyugis haladást, meg hogy egy könnyű kiskocsiról van szó - nade ha belegondolunk, hogy egy hetvenes évek eleji konstrukciójú, full elavult karburátoros OHV motor, ami ráadásul a megelőző négy év folyamatos extrém rövid utas használata során el is lustulhatott rendesen - akkor már egyáltalán nem rossz. Én legalábbis meg vagyok vele elégedve
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Ha már a motornál tartunk - ez ugye kérdőjeles volt, hogy melyik van benne. Na, most fény derült rá - a legkisebb, a 2K jelű, az ezres, egész pontosan 993 köbcentis a kis pöttöm szívemcsücske
![winkiss :winkiss:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/winkiss.gif)
... Milyen mókás, a nagyautóm 2 literes, a kisautóm 1 literes, logikus, nem?
![flowers :flowers:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/flowers.gif)
... Szóval 993 köbcenti, OHV, karburátor, négy henger. 45 lóerő
![cool2 :cool2:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/cool2.gif)
... Ez a nem túl briliáns légellenállású kasztnival és a 755 kilónyi össztömeggel, nomeg a négysebességes sebváltóval 140 kmh végsebességre elegendő - a gyár szerint. Majd egyszer talán kipróbálom - mindenesetre óra szerint 120-nál még egyáltalán nem úgy tűnt, hogy a végét járná. Ettől függetlenül a száguldozás nem a zsánere, dehát 45 lóerőtől nem is vár csodát az ember. A forgalommal mindenesetre gond nélkül lépést lehet vele tartani.
Nyomaték persze nem sok van (a pontos számot még ki kell derítenem), de azért alapvetően partner a korai felkapcsolásban a kis űrtartalmú, de hosszú löketű motor: furat/löket 62/71 mm, ez eléggé sokatmondó adat. Pörögni mondjuk nem szeret, cserébe igen simán jár és relatíve meglepően csendes. Összességében véve illik ahhoz a "70-es évek" feelinghez, amit a kis kocsi nyújt. Mint a Corona, kicsiben.
Belül viszont egyáltalán nem kicsi - legalábbis elöl. Ez volt az egyik pozitív meglepetés - szűkebb autóra számítottam. És zajosabbra, kényelmetlenebbre. Ehhez képest jó értelemben véve csalódtam, mert simán el lehet férni, 660 km alatt sem készített ki az ülés, 120-nál sem vitte le a fejemet a zaj, a rugózás pedig meglepően komfortos. Egyéb benyomások? Nagyon pontosan és könnyen kapcsolható váltó (a kocsi legjobb része!), prímán áttekinthető karosszéria (a legnagyobb előnye a mai autókkal szemben), holtjáték-mentes, kellemesen komfort és direktség közé belőtt kormányzás (ja, az első szervó nélküli autó, amiből tényleg nem hiányolom a szervót!) a hajtási befolyások jóleső hiányával, apró fordulókör, kanyarban dőlős, rossz úton kellemesen ringatózós, de alapvetően stabil futómű meglepően jó egyenesfutással (egy újabb terület, ahol rosszabbra számítottam). Átlagos fékek - mai autóból átülve persze taposni kell, de nem jön rá az emberre a halálfélelem. A fényszórók so-so - ahhoz képest, hogy akkorák mint egy Zastavában, egész jól világítanak. A szellőzés és a fűtés rendkívül hatékony, egyes ventillátorfokozaton (négyből, már akkor is!) is szellőztet/melegít, mint a fene! Az ajtókon meg a C-oszlopokon akad némi burkolatlan fém felület, és a váltó ugye négygangos, de van szakaszos ablaktörlő, vannak belülről állítható tükrök (a két kategóriával nagyobb Coronában 80-ban még nem voltak!), fűthető hátsó szélvédő, hátsó szélvédő törlő- és mosó (ez sincs a Coronában!), osztottan (50-50 %) dönthető hátsó ülés, külső/belső levegő keringtetés. Viszont nincs ködzárófény - akkoriban ez még nem volt előírás. Van helyette két tolatólámpa.
Minden működik, és mindent áthat a régi Toyota-minőség - a könnyen és precíz fémes kattanással csukódó ajtók, a kilincsek, kapcsolók, tekerentyűk, szellőzők stb. működése
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
... minden nagyon rendben van! A méreteken, optikán, műanyagokon látni/érezni, hogy ez volt akkor a legolcsóbb Toyota - de az összeszerelésen és a működésen nem, ott a minőség semmivel nem marad el pl. amögött, amit a Camry nyújt.
--------------------------
Az állandó rendszámával hoztam el (ez a házigazdáink gesztusa volt, megspórolandó nekem az ideiglenes rendszám & biztosítás kb. 200 eurós költségét) - ezt ma már vissza is küldtem nekik, a forgalmival (Zulassungsbescheinigung) egyetemben; kivonatják a forgalomból, aztán elküdik nekem a törzskönyvet (Typenschein), ezután tudom majd elindítani a forgalomba helyezési procedúrát.
Most hirtelen "csak" ennyi
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
... Holnap írok majd még részletes műszaki adatokat, meg ami még eszembe jut... meg persze jön pár fotó is.
És tényleg ajándékba adták
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
... Nem kellett érte fizetnem semmit. Viszont vannak rajta egy éves (a hazautammal együtt 1500 km-t futott) Semperit téi gumik (155x13), ugyanennyi idős Banner akksi (45 Ah); és kaptam hozzá tetőcsomagtartót, négy plusz komplett kereket, egy tartalék hűtőt meg hátsó lámpát, nomeg hóláncot. Meg persze a két eredeti kulcsot, és az újszerű állapotú eredeti kezelési utasítást. Ja, a pótkerék az originál gyári, sosem volt használva, rajta az 1983-as Bridgestone nyári gumi Made in Japan, nulla métert futott, szőrös
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
... Az indulásom reggelén pedig házigazdánk még gyorsan gondolt egyet, és kicserélte az olajat........
Jaaa, és 118348 km volt benne, mikor átvettem
![tt2 :tt2:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/tt2.gif)