Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 732406 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Starlet
« Válasz #1305 Dátum: 2007.10.17 10:52:15 »
nem a membrános hideginditás dobja meg a fogyi?  ha hidegen inditod az aut. szivató percekig nagyon pörgeti a motort. ez után pár perc múlva le kell esni az alapjáratnak.
emiatt az enyém is télen kb +0,5, 1 literrel többet eszik. de még mindig 550 kmre nyomok 36 litert.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Starlet
« Válasz #1306 Dátum: 2007.10.17 12:18:31 »
Idézetet írta: "murray"
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"
jaj, bammeg télleg! VASÁRNAP!  SZAL vasárnap délelöttöl van szó.
nehogymá miattam ne igyál :elkeseredett:


Vasárnap fél 11. ig fix programom van. Esetleg utána.

Nyugodj meg akkora hatással nem vagy a lelkivilágomra, hogy miattad igyak vagy ne igyak.  :kacsint: Egy két bögyösnek nagyobb esélye van rá.  :)


11 felé jó neked vasárnap? pilisen ahol a multkor.


Azt hiszem jó lesz.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Starlet
« Válasz #1307 Dátum: 2007.10.17 12:24:57 »
Idézetet írta: "murray"
nem a membrános hideginditás dobja meg a fogyi?  ha hidegen inditod az aut. szivató percekig nagyon pörgeti a motort. ez után pár perc múlva le kell esni az alapjáratnak.
emiatt az enyém is télen kb +0,5, 1 literrel többet eszik. de még mindig 550 kmre nyomok 36 litert.


Azért egy 1.0ás motor azzal a kasznival 10l? Az nem +0,5, 1 hanem +3, 4l szerintem. Itt többrõl kell, hogy legyen szó. Ha azt írta volna, hogy mindig zabál akár azt is feltételezhetnénk, hogy nem kapcsol ki a szivatója. De az biztos, hogy mi innen nem találjuk ki a hibát. Azt a kocsit látni kéne valami igazán hozzáértõnek.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Starlet
« Válasz #1308 Dátum: 2007.10.17 12:29:45 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"
jaj, bammeg télleg! VASÁRNAP!  SZAL vasárnap délelöttöl van szó.
nehogymá miattam ne igyál :elkeseredett:


Vasárnap fél 11. ig fix programom van. Esetleg utána.

Nyugodj meg akkora hatással nem vagy a lelkivilágomra, hogy miattad igyak vagy ne igyak.  :kacsint: Egy két bögyösnek nagyobb esélye van rá.  :)


11 felé jó neked vasárnap? pilisen ahol a multkor.


Azt hiszem jó lesz.


jóvan akkor legyen vas 11 óra.  számomat tudod, h mégse
a két könyvet hozd már el lécci. a korrektest meg az angolt is . más nincs ugye?
jövö héten nekiállok bescannelni
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Starlet
« Válasz #1309 Dátum: 2007.10.17 12:30:32 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"
nem a membrános hideginditás dobja meg a fogyi?  ha hidegen inditod az aut. szivató percekig nagyon pörgeti a motort. ez után pár perc múlva le kell esni az alapjáratnak.
emiatt az enyém is télen kb +0,5, 1 literrel többet eszik. de még mindig 550 kmre nyomok 36 litert.


Azért egy 1.0ás motor azzal a kasznival 10l? Az nem +0,5, 1 hanem +3, 4l szerintem. Itt többrõl kell, hogy legyen szó. Ha azt írta volna, hogy mindig zabál akár azt is feltételezhetnénk, hogy nem kapcsol ki a szivatója. De az biztos, hogy mi innen nem találjuk ki a hibát. Azt a kocsit látni kéne valami igazán hozzáértõnek.


igen, sok. nagyon sok
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Starlet
« Válasz #1310 Dátum: 2007.10.17 12:36:46 »
Idézetet írta: "murray"

jóvan akkor legyen vas 11 óra.  számomat tudod, h mégse
a két könyvet hozd már el lécci. a korrektest meg az angolt is . más nincs ugye?
jövö héten nekiállok bescannelni


Óké megdumáltuk. :)
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Starlet
« Válasz #1311 Dátum: 2007.10.17 15:44:09 »
Idézetet írta: "ûr"
Idézetet írta: "Trotter66"
Nos, ha a ZK-n produkálta az értéket, akkor nagy valószínûséggel agyon van zabáltatva benzinnel. Túl sokat kap. Milyen a gyertyakép? Mert nagy valószínûséggel nem õzbarna.... Ha fekete túl dús a keverék.

Elsõ körben karburálni kellene, de úgy, hogy az alapelõgyújtást gyári érték közelébe kell hozni. (Ezzel kapcsolatban még egy kérdés: Nem tudom, hogy vélelmezem, hogy a motor vezérmûszíjas. Biztosan jól van összetéve a vezérlés???)   Szóval innen messzirõl marhára nem lehet verdiktet mondani, csak okoskodni. Az biztos, hogy a 10 literes fogyasztás irreális. Bakker a 140 pacis kétliteres motorral szerelt Primera kombi a városban nem evett annyit, pedig majdnem 1,5 tonna volt....


Vezérlést, szelephézagot néztem ok. Elõgyújtás hibátlan, szabályzó hibátlan. Gyertyakép majdnem fehér!!!
Kompresszió hibátlan.
Lambda +- 0,01-on belül, Co hibátla. Autó nem megy, sokat zabál. Ja kipufogót is kicseréltem már!
Mégegy jelenség: Ha a belét kitaposom, akkor kevesebbet fogyaszt és amikor épp kezdek lelépni a gázról úgy érzem mintha még 10 Le lépne be.
Teljes tanácstalanság!?

Látni kellene, de ha nem megy vissza a szívató, akkor a co értékek miért jók a dús keveréknél?  Nem folyik valahol a benzincsõ??  A gyertyakép majdnem fehér, ez mondjuk arról árulkodik, hogy a hõértékkel van baj, de az a fogyasztást nem befolyásolja szerintem.

A 25 fokos elõgyújtás bizony mrha sok, szerintem ott kell keresni a hiba okát és lehet, hogy a vezérlés van elfokolva.   Node, lehet, hogy a pufó lenne valahol eldugulva??? Mi lett pontosan cserélve, katalizátor esetleg??

Tényleg innen messzirõl nem igazán lehet frankót mondani erre, csak azt, hogy valami nagyon nincsen rendben ennél a kocsinál.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Starlet
« Válasz #1312 Dátum: 2007.10.18 09:37:39 »
a vezérlésról nekem annyi tapasztalatom van, mikor szedtük szét az elözö corim vezérlését és rosszul raktuk össze el sem indult a motor..
én a lambdaszonda meg ilyen elektronikai dologra gyanakszom. egy sima 1,3as katalizátor és lambda nélküli porlasztos motor nem ehet ennyit. ma reggel ius elindultam a hidegben 5 perc múlva már vissza is esett az alapjárat norm. értékre
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Starlet
« Válasz #1313 Dátum: 2007.10.18 10:59:34 »
Idézetet írta: "murray"
a vezérlésról nekem annyi tapasztalatom van, mikor szedtük szét az elözö corim vezérlését és rosszul raktuk össze el sem indult a motor..
én a lambdaszonda meg ilyen elektronikai dologra gyanakszom. egy sima 1,3as katalizátor és lambda nélküli porlasztos motor nem ehet ennyit. ma reggel ius elindultam a hidegben 5 perc múlva már vissza is esett az alapjárat norm. értékre


Ha egy foggal  :nana: arrébb van a vezérlés, akkor az alapelõgyújtással lehet valamelyes korrigálni, hogy beinduljon a motor. Csak nem lesz jó, sokat eszik, visszadolgozik. stb.stb., de azért el lehet járni azzal. Csak, hogy.... :rolleyes:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Starlet
« Válasz #1314 Dátum: 2007.10.18 15:31:13 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "murray"

jóvan akkor legyen vas 11 óra.  számomat tudod, h mégse
a két könyvet hozd már el lécci. a korrektest meg az angolt is . más nincs ugye?
jövö héten nekiállok bescannelni


Óké megdumáltuk. :)


ok, akkor vasárnap 11 óra
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

jFox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Toyota Starlet rángat (jFox)
« Válasz #1315 Dátum: 2007.10.19 09:31:54 »
Idézetet írta: "denyboy"
Idézetet írta: "jFox"


Én most leginkább kínlódok.  Pénzem 1enlõre nincs, hogy szerelõhöz vigyem, meg egy kicsit ki is ábrándultam belõlük.
Úgyhogy minden tanácsot kipróbálok, hátha rá tudok jönni magam is. Annó a kisPolskimat, és a Yugómat is én bûvöltem, de ez a Japán csoda egy kicsit magas.  :rolleyes:

Üdv
jFox
 :vezetes:


ATIS Respect és amit igértem az áll! jFox a helyzetem dettó.

Megkaptam és hurrá, ugynakkor nahát!!! Az erco toyota manual is kb ugyanez...khmm a gond csak az, hogy ebbõl
fehér ember ne érti meg, mert hogy a mûködése nincs taglalva. Ugyanakkor full zavaros, meg nem eggyértelmû és hogy az a, mert kb ugyanazt állítod három különbözõ helyen ehh. :sir:  +én nem tudom, hogy kiazIsten fordított ezt, és vannak olyan szájbarágós részek, hogy kb anyukám megtudná csinálni, a lényeges részek meg elvannak nagyolva...

Idézek: " Ekkor minden szelepet ki lehet cserélni, de akkor megfogjuk állapítani, hogy talán jobb lett volna az egész porlasztót kicserélni."  :kacag: há LOL! "Az összeszerelésnél a szétszereléssel ellentétes sorrendben járjunk el."  :banging:  ájj

 :rolleyes:  :vezetes:
 :nagymosoly:

Üdv!
ui.: maj valaki elmondhatná, hogy mitõ mén ez a ...r :nagymosoly:
ui2: japán karburátrok címû könyvben esetleg nincs ez rendesen elmondva?(valaki?)


Többen panaszkodnak a fogyasztásra, mértem én is 1et kíváncsiságból. Most úgy megy az autó, hogy az egyik (nem a tányéros) elõgyújtás szabájozó vákumcsõ ki van kötve, levakolva. Így most nagyon-nagyon-nagyon ritkán rángat. Így eszik most nekem 8,6l-t. Ez vegyes, de leginkább városi fogyasztás. Szerintem ez elfogadható.

ATIS! Hálás köszönet a karbi leírásért, a hosszú hétvégén áttanulmányozom. :magasztal:
Üdv
jFox
:vezetes:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #1316 Dátum: 2007.10.23 11:02:47 »
Idézetet írta: "ûr"
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "ûr"
Sziasztok!
A segítségeteket kérném, ha lehet.
Van egy 1988-as, 1.0 starletem ami kerek 10 litert fogyaszt városban.
Már mindent megnéztem amit lehet.
Minden jó, de mégis zabálja a benzint.
Nem tudtok valami típus betegségrõl esetleg?
Vagy egyáltalán mennyit kellene enni ennek a típusnak?


Csak városban eszik ennyit? Országúton mennyit fogyaszt?
Városban milyen távon használod? 1-2kmt vagy hosszabb távon?
A kocsid még karburátoros? Ha igen kétfokozatú regiszter(type K) vagy csúszódugattyús(type V)?
Úgy általában a karburátorok de fõleg a K tipus hajlamos a kikopásra és onnantól zabálja a benzint.


Köszi a gyors reakciót!
Azt hiszem ez a K típus, mert bár szédszedtem, de ilyen csúszódugattyút nem igen találtam benne.
Országúton, ha a második torok nyitva van, vagyis ha a belét kitaposom, akkor 5,5-6,5 litert eszik.
Teljesen átlagos városi közlekedésre használom. Nagy dugóban nemigen állok és egyszerre legalább 8-10 km-t teszek meg.
Volt elõtte egy 1,3-as E kadettom. Az ugyanilyen körülmények között 7,2 litert evett, de annak a kasznia 1.5-ször ekkora volt.
Összesen 145000 van a kis Toyotában. Elképzelhetõ, hogy ennyi idõ alatt szétkopik egy karbi???? És ha igen melyik része?
Az még a bajom, hogy ilyen karbit még ha veszek is bontóban, honnan tudom milyen állapotban van?
Szóval kicsit tanácstalan vagyok, mert qrva jó kis autó lenne, nagyon precíz vezetni + minden, de ha így folytatódik inkább megválok tõle szotyi pénzért, mert egyszerûen nem éri meg fenntartani.


Na ez érdekes, hogy országúton ezek szerint rendben van a fogyasztásod, csak városban eszik sokat :hmm: ... Kérdés: nem lehet, hogy rossz a termosztátod és emiatt lassan melegszik be a motorod? Ha nem, akkor elképzelhetõ, hogy az automata szivató hülyéskedik, túl sokáig hagyja rajta a hideg motornak való dús keveréket, emiatt eszik városban sokat (országúton meg nem). Mindenesetre az sem normális, hogy ilyen extrém magas elõgyújtással jársz. Nem csörög a motorod melegen gázadásra? Csörögnie kéne ilyen elõgyújtással :szemforgat: ... Mindenesetre a túl világos színû gyertya-elektródákra ez magyarázat lehet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

blian

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Nagy fogyasztás
« Válasz #1317 Dátum: 2007.10.26 12:31:05 »
Sziasztok,
nemrég lettem büszke Starlet (1.3) tulajdonos  :kacsint:, de nekem is szembesülnöm kellet a nagy fogyasztás (10-11 l) problémájával. A szerelõm szerint ezzel nem is lehet nagyon mit kezdeni, a karbulátort nem lehet beállítani szte, illetve egy bontott karbi is meglehetõsen lutri. Kérdés, hogy karbi ügyben tudtok-e ajánlani bontót, esetleg utángyártott ?? (ha van egyáltalán ilyen) beszerelése lehetséges?
Köszi a segítséget.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Starlet
« Válasz #1318 Dátum: 2007.10.26 16:49:11 »
Szia!

A boltok, bontók listáját megtalálod a honlapon. Némelyik kedvezményt is ad klubtagoknak.
Szerintem telefonáld õket körbe.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Nagy fogyasztás
« Válasz #1319 Dátum: 2007.10.27 11:26:29 »
Idézetet írta: "blian"
Sziasztok,
nemrég lettem büszke Starlet (1.3) tulajdonos  :kacsint:, de nekem is szembesülnöm kellet a nagy fogyasztás (10-11 l) problémájával. A szerelõm szerint ezzel nem is lehet nagyon mit kezdeni, a karbulátort nem lehet beállítani szte, illetve egy bontott karbi is meglehetõsen lutri. Kérdés, hogy karbi ügyben tudtok-e ajánlani bontót, esetleg utángyártott ?? (ha van egyáltalán ilyen) beszerelése lehetséges?
Köszi a segítséget.


Melyik tipusú karbid van? V. vagy K.? A K jobban hajlamos a kikopásra. A V-vel akkor szokott gond lenni ha a hidegindító része megy padlóra. Mindenképp azt mondom érdemes lenne karburátorossal megnézetni. Ha ismersz megbízható karburátor mûhelyt akkor nézz be oda. Ha nem akkor van ujpesten egy karburátor mûhely. Csak õk meg nem megbízhatók. Mármint a karburátorhoz értenek csak ne hagy, hogy hozzányúljanak a kipufogódhoz.

Azért mondom ezt mert karburátor bontottan nem igazán jó vétel. Ki tudja meddig jó. Lehet a jelenlegit felujítani eleve olcsóbb és célravezetõbb.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.