Nos, ha a ZK-n produkálta az értéket, akkor nagy valószínûséggel agyon van zabáltatva benzinnel. Túl sokat kap. Milyen a gyertyakép? Mert nagy valószínûséggel nem õzbarna.... Ha fekete túl dús a keverék.
Elsõ körben karburálni kellene, de úgy, hogy az alapelõgyújtást gyári érték közelébe kell hozni. (Ezzel kapcsolatban még egy kérdés: Nem tudom, hogy vélelmezem, hogy a motor vezérmûszíjas. Biztosan jól van összetéve a vezérlés???) Szóval innen messzirõl marhára nem lehet verdiktet mondani, csak okoskodni. Az biztos, hogy a 10 literes fogyasztás irreális. Bakker a 140 pacis kétliteres motorral szerelt Primera kombi a városban nem evett annyit, pedig majdnem 1,5 tonna volt....
Vezérlést, szelephézagot néztem ok. Elõgyújtás hibátlan, szabályzó hibátlan. Gyertyakép majdnem fehér!!!
Kompresszió hibátlan.
Lambda +- 0,01-on belül, Co hibátla. Autó nem megy, sokat zabál. Ja kipufogót is kicseréltem már!
Mégegy jelenség: Ha a belét kitaposom, akkor kevesebbet fogyaszt és amikor épp kezdek lelépni a gázról úgy érzem mintha még 10 Le lépne be.
Teljes tanácstalanság!?
Látni kellene, de ha nem megy vissza a szívató, akkor a co értékek miért jók a dús keveréknél? Nem folyik valahol a benzincsõ?? A gyertyakép majdnem fehér, ez mondjuk arról árulkodik, hogy a hõértékkel van baj, de az a fogyasztást nem befolyásolja szerintem.
A 25 fokos elõgyújtás bizony mrha sok, szerintem ott kell keresni a hiba okát és lehet, hogy a vezérlés van elfokolva. Node, lehet, hogy a pufó lenne valahol eldugulva??? Mi lett pontosan cserélve, katalizátor esetleg??
Tényleg innen messzirõl nem igazán lehet frankót mondani erre, csak azt, hogy valami nagyon nincsen rendben ennél a kocsinál.