Üdv mindenkinek!
Szal nekem is van egy Toyota Starletem lassan két éve és reagálva jFox problémájára, nem vagy egyedül. Ugyanis nállam is jelentkezik ez a rángatás dolog, teljesen rendszertelenül, de álltalában hideg nem szokta produkálni. Annó én is nagyon rajta voltam a dolgon, hogy na majd kideríjjük és beállíjuk meg stb, de elszörnyedve láttam a karburátor enyhén szólva nem egy egyszerû móka, illetve hozzáértõ embert és normális szakirodalmat kerítnei kb. tû a szénakazalban. :hipnozis:
/illetve a hagyományos szakirodalom kb nem is ismeri ezt a karbi típust. én sokáig azt hittem, hogy ez egy bosch szerû ecotronic(elektromos karburátor), azonban nagyon úgy tûnik, hogy ez egy töbfokozatú karburátor, ahol a gyorsító szivattyú, az EGR és az egyéb nyalánkságok depresszió vezérlésûek,...vákuumos logikás atyaúristen!!!/
Megosztanám én is a tapsztalataimat:
-A hibajelenség: alapjárat ingadozik(az emelt nem), püfföggõ hangok(nem gyújtás), és 3000rpm körül rángat
- Lényeg a lényeg a hengerfej felújítás nem oldotta meg, ugyanúgy jelentkezik a dolog.
- Illetve nem az elõgyújtás szabályozó(vákuum szelence) hibája okozza, mert próbálva lett,
- nem a benzin szivattyú (pedig felötlött, mert ha az rossz akkor+4l
![LOL :lol:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/21_kacag.gif)
).
- nem gyertya és feltehetõleg nem az elosztó
Ami segített kicsit, bár a probléma nem múlt el: a gyújtás elosztó nállam majdnem teljesen jobbra van elforgatva.
Szó mi szó én is arra jutottam, hogy karbi és azon belül is a gyorsító szivattyú(vákuum szelencéje), mivel ha rész terhelésen (nagyon pici gázzal) gyorsítok akkor nincs rángatás.
1,5 év alatt eljutottam odáig, hogy a szivatót tudom hol kell álítani csak ennyire bonyi :nagymosoly:
Illetve nekem az a filozófiám, hogy egy húszéves karbit (fõleg egy ilyet) nem állok neki álligatni szétszedés és nagy tisztítás nélkül,...bár lehet, hogy rosszul gondolom.
Egy szerelési kézikönyvem nekem is van szerintem nem Haynes. ATIS érdekelne a tiéd.
Üdv!
:toy: