Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 732655 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Starlet
« Válasz #1275 Dátum: 2007.10.10 19:04:44 »
jFox!

Te olvastad, amit írtam???
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Starlet
« Válasz #1276 Dátum: 2007.10.10 22:39:24 »
Idézetet írta: "jFox"

Ugyan azokról a csövekrõl szól a történet. A karbin én nem emléxem tányér szerû dologra. Azért próbálgattam így, mert ilyen tányéros valami volt a Yugómon is a gyújtás elosztónál. Gondolom ez elehet a nagy fordulati szabályozás, de hogy mi lehet a másik...azt nem tudom. Azért variáltam vele, hogy hátha valamelyik szabályozás a rossz de akárhogy konfigurálom, csak rángat. :(


A gyujtáselosztón van egy vákummembrán. Arra megy két csõ. Az a membrán mozgatja a gyujtáselosztóban az alaplapot. Ami ha elmozdul változik a gyujtás idõpontja. Viszont a gyujtásbeállítás meg úgy történik, hogy a fejet fellazítják és forgatják a megfelelõ helyzetbe. Ha teszem azt a gyujtás elosztó rosszul van beállítva vagy a membrános szabályzó nem jól mûködik az már gond. Vákumos cucc meg van a karbin is mert ez az egész szerkezet egy vákumszabályzott cucc. Pont ezért nem akar senki hozzányulni.

De így nem jutunk elõbbre. Mennyire jó az angoltudásod? Megvan a Haynes szervízkönyve. Ha tudod olvasni akkor pár oldalt beszkennelek és átküldöm. Feltéve, hogy adsz meg emil címet. Mondjuk karburátort ne állj neki szétszedni a segítségével de apróbb dolgoknál segíthet.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #1277 Dátum: 2007.10.11 09:02:40 »
Idézetet írta: "leszilaci"
Idézetet írta: "Trotter66"

Amúgy mit nem értessz??

azt,hogy miért nem azzal kezdtétek,h vajh hány ezer éves lehet a fékfolyadék :rolleyes:

egyébként meg hiába lett sokszor leírva :szomoru: amikor felteszik a kérdést valószínûleg nem olvas vissza 1-2évnyi hozzászólást, ami érthetõ...viszont szerencsére vannak olyan rendes fórumozók, mint Ti, akik csípõbõl nyomják a választ  :nagymosoly:  :magasztal:


Nem ezzel kezdtük, mert nem fogunk egy feldobott konkrét probléma kapcsán minden egyes alkalommal megtárgyalni minden egyéb, kapcsolódó aggályt is :rolleyes: ... Leírta hogy világít neki a figyelmeztetõ lámpa, mi leírtuk hogy szerintünk miért.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #1278 Dátum: 2007.10.11 09:11:23 »
Idézetet írta: "jFox"
Idézetet írta: "ATIS"


Na ja ha megszûnik az elõgyújtás szabályzás akkor alacsony és magas fordulaton nem az igazi a gyujtási idõpont.
Az igazi az lenne ha már azt tudnád, hogy a rángatást mi okozza? A gyujtási idõpont nem a megfelelõ magas fordulaton vagy a gyujtás a nagyobb fordulaton megszûnik? Vagy a karbi fullasztja meg a motort a magas fordulaton? Vagy a benzinpumpa nem pumpál elég üzemanyagot magas fordulaton? Drukkolok , hogy végre meglegyen a válasz. Hátha Szepi tud ebben segíteni.

De nem teljesen értelek a "lehúztam mindkét vákumcsövet az elosztóról" és a "visszadugtam azt a csövet amelyik arra tányér alakú cuccra megy" az ugyanazokat a csöveket érinti a leírásban? Vagyis amit lehúztál a próbához azt utána vissza is tetted? Vagy a második már egy másik csõröl szól?
Már csak mert van egy ilyen tányér a gyujtáselosztónál meg van egy a karbinál is. ÉS a célom nem az volt a tanácsoknál, hogy felszámold a vákumos elõgyujtásszabályzást a kocsin. Csak egy próba erejére gondoltam kikötni a dolgot.


Szia ATIS!
Ugyan azokról a csövekrõl szól a történet. A karbin én nem emléxem tányér szerû dologra. Azért próbálgattam így, mert ilyen tányéros valami volt a Yugómon is a gyújtás elosztónál. Gondolom ez elehet a nagy fordulati szabályozás, de hogy mi lehet a másik...azt nem tudom. Azért variáltam vele, hogy hátha valamelyik szabályozás a rossz de akárhogy konfigurálom, csak rángat. :(
Viszont az az érdekes, hogy nem állandó ahiba. Van amikor ki tudom húzatni rendesen, van amikor meg akkorákat ránt, hogy majd kiesik a motor. :|
Írtam Szepinek egy PÜ-t, de még nem válaszolt. Megvárom, hogy mit ír, és ha neki sincs ötlete, akkor nincs mit tenni el viszem ahoz a manyushoz, akit ajánlottak legutóbb.  :(
Üdv
jFox
 :vezetes:


jFox, a leírtak alapján az elõgyújtás-szabályzó (annak a membránját tartalmazza a "tányérszerû izé") mûködik, tehát azt ki lehet lõni mint okot.

Az AC-pumpát sürgõsen felejtsük el, az szerintem ilyen jellegû hibát, hogy hol rángat hol nem rángat, nem csinál!

Lehet trafó, de szvsz az sem okoz ilyen random rángatást, bár fene tudja.

Ha a hengerfej-javítás után egy hónappal jött elõ a hiba, akkor szvsz nem függ össze a két dolog.

Nem mondom hogy biztos, de egyrészt mivel a gyújtás-alkatrészek ugye nemrég cserélve voltak, másrészt ezeken az autókon tipikusan szeret vacakolni a karburátor, ezért én sokkal nagyobb eséllyel gyanakodnék a karburátorra, mint a gyújtásra.

Mindenesetre vannak eszközök, amelyek megkönnyítik a hibakeresést! Kérdés: hidegen is rángat a motor, vagy csak melegen? Kérdés: milyen a CO-ja? Ha túl magas, akkor túl sok keveréket kap. Kérdés: hogy néznek ki a gyertyák (az elektródáik)? Szép világos szürkés-barnás színûeknek kell lenniük, ha megfelelõ a keverék.

Azt meg egyszerûen nem hiszem el, hogy egy akkora városban mint Miskolc, nincs ember, aki értõ kézzel tudna nyúlni egy nyavalyás karburátorhoz. Csak meg kell találni. Nekünk itt Pécsett sikerült, na persze kellett hozzá keresgélni egy darabig.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

jFox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Starlet
« Válasz #1279 Dátum: 2007.10.11 12:01:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"

jFox, a leírtak alapján az elõgyújtás-szabályzó (annak a membránját tartalmazza a "tányérszerû izé") mûködik, tehát azt ki lehet lõni mint okot.

Az AC-pumpát sürgõsen felejtsük el, az szerintem ilyen jellegû hibát, hogy hol rángat hol nem rángat, nem csinál!

Lehet trafó, de szvsz az sem okoz ilyen random rángatást, bár fene tudja.

Ha a hengerfej-javítás után egy hónappal jött elõ a hiba, akkor szvsz nem függ össze a két dolog.

Nem mondom hogy biztos, de egyrészt mivel a gyújtás-alkatrészek ugye nemrég cserélve voltak, másrészt ezeken az autókon tipikusan szeret vacakolni a karburátor, ezért én sokkal nagyobb eséllyel gyanakodnék a karburátorra, mint a gyújtásra.

Mindenesetre vannak eszközök, amelyek megkönnyítik a hibakeresést! Kérdés: hidegen is rángat a motor, vagy csak melegen? Kérdés: milyen a CO-ja? Ha túl magas, akkor túl sok keveréket kap. Kérdés: hogy néznek ki a gyertyák (az elektródáik)? Szép világos szürkés-barnás színûeknek kell lenniük, ha megfelelõ a keverék.

Azt meg egyszerûen nem hiszem el, hogy egy akkora városban mint Miskolc, nincs ember, aki értõ kézzel tudna nyúlni egy nyavalyás karburátorhoz. Csak meg kell találni. Nekünk itt Pécsett sikerült, na persze kellett hozzá keresgélni egy darabig.


szia Palaczk!

Én is inkább a karbira gyanakodnék, mert már 1 párszor megszívtam, hogy gyújtás hibának tûnt, de mégis karbi hiba volt.
Hidegen nem szokott rángatni, csak ha bemelegedett, bár hozzáteszem, hogy hidegen nem is nagyon szoktam pörgetni.
Amikor új gyertya került bele kb 2 hete, utánna pár nappal néztem, szép õzbarna volt.
Van itt szaki egy pár, de egyenlõre fõleg  pénzhiány miatt inkább magam (a Ti nagyrabecsült segítségetekkel :roll: ) próbálok rájönni a megoldásra. A kis polskimat még magam javítottam, de azért egy Toyota az más tészta. :)
 Ajánlottak egy emberkét aki állítóla a guruja ennek a karburátornak, végsõ esetben felkeresem.
Köszi minden tippet
Üdv
jFox

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #1280 Dátum: 2007.10.11 15:06:59 »
Idézetet írta: "jFox"
szia Palaczk!

Én is inkább a karbira gyanakodnék, mert már 1 párszor megszívtam, hogy gyújtás hibának tûnt, de mégis karbi hiba volt.
Hidegen nem szokott rángatni, csak ha bemelegedett, bár hozzáteszem, hogy hidegen nem is nagyon szoktam pörgetni.
Amikor új gyertya került bele kb 2 hete, utánna pár nappal néztem, szép õzbarna volt.
Van itt szaki egy pár, de egyenlõre fõleg  pénzhiány miatt inkább magam (a Ti nagyrabecsült segítségetekkel :roll: ) próbálok rájönni a megoldásra. A kis polskimat még magam javítottam, de azért egy Toyota az más tészta. :)
 Ajánlottak egy emberkét aki állítóla a guruja ennek a karburátornak, végsõ esetben felkeresem.
Köszi minden tippet
Üdv
jFox


Az a baj a csináldmagad módszerrel, hogy ha az ember nem vágja nagyon a témát, akkor általában kidob egy csomó pénzt, és a hiba továbbra is megmarad. Mivel szoktak reagálni az emberek a rángatásra? Ész nélkül kicserélnek mindent a gyújtásban, holott lehet, hogy egy pár ezer forintos karburátor-beállítás kellene csak.

Fogyasztásod amúgy milyen? Ebbõl is lehet(ne) következtetni, mert pl. ha nem túl nagy, akkor kizárható az, hogy a karbi túl sok üzemanyagot ad a motornak. Akkor inkább túl szegény lehet a keverék valamilyen okból.

Én a helyedben elmennék ahhoz a szakihoz. Egy barátom pl. tök sokáig szenvedett a Mitsu Coltja karbijával - az autó xarul ment, hidegen három hengerrel járt, sokat fogyasztott stb. Végül találtunk egy gurut, aki 8 ezerért belõtte a karbiját. Ez vagy két éve volt, de csak most kezdett el megint vacakolni :nana: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Starlet
« Válasz #1281 Dátum: 2007.10.11 20:36:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Az a baj a csináldmagad módszerrel, hogy ha az ember nem vágja nagyon a témát, akkor általában kidob egy csomó pénzt, és a hiba továbbra is megmarad. Mivel szoktak reagálni az emberek a rángatásra? Ész nélkül kicserélnek mindent a gyújtásban, holott lehet, hogy egy pár ezer forintos karburátor-beállítás kellene csak.


Ez olyan, hogy kinek mije volt. Nekem például majdnem elkezdték atomizálni a karbimat mire kiderült, hogy az elosztófedél szivat. De azzal csak egyet tudok érteni, hogy az a legjobb, ha az embernek van egy megbízható szerelõje és rá tudja bízni az ótót.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

denieboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Toyota Starlet rángat (jFox)
« Válasz #1282 Dátum: 2007.10.14 09:25:55 »
Üdv mindenkinek!

Szal nekem is van egy Toyota Starletem lassan két éve és reagálva jFox problémájára, nem vagy egyedül. Ugyanis nállam is jelentkezik ez a rángatás dolog, teljesen rendszertelenül, de álltalában hideg nem szokta produkálni. Annó én is nagyon rajta voltam a dolgon, hogy na majd kideríjjük és beállíjuk meg stb, de elszörnyedve láttam a karburátor enyhén szólva nem egy egyszerû móka, illetve hozzáértõ embert és normális szakirodalmat kerítnei kb. tû a szénakazalban. :hipnozis:

/illetve a hagyományos szakirodalom kb nem is ismeri ezt a karbi típust. én sokáig azt hittem, hogy ez egy bosch szerû ecotronic(elektromos karburátor), azonban nagyon úgy tûnik, hogy ez egy töbfokozatú karburátor, ahol a gyorsító szivattyú, az EGR és az egyéb nyalánkságok depresszió vezérlésûek,...vákuumos logikás atyaúristen!!!/

Megosztanám én is a tapsztalataimat:

-A hibajelenség: alapjárat ingadozik(az emelt nem), püfföggõ hangok(nem gyújtás), és 3000rpm körül rángat

- Lényeg a lényeg a hengerfej felújítás nem oldotta meg, ugyanúgy  jelentkezik a dolog.
- Illetve nem az elõgyújtás szabályozó(vákuum szelence) hibája okozza, mert próbálva lett,
- nem a benzin szivattyú (pedig felötlött, mert ha az rossz akkor+4l  :lol: ).
- nem gyertya és feltehetõleg nem az elosztó

Ami segített kicsit, bár a probléma nem múlt el: a gyújtás elosztó nállam majdnem teljesen jobbra van elforgatva.

Szó mi szó én is arra jutottam, hogy karbi és azon belül is a gyorsító szivattyú(vákuum szelencéje), mivel ha rész terhelésen (nagyon pici gázzal) gyorsítok akkor nincs rángatás.

1,5 év alatt eljutottam odáig, hogy a szivatót tudom hol kell álítani csak ennyire bonyi  :nagymosoly:
Illetve nekem az a filozófiám, hogy egy húszéves karbit (fõleg egy ilyet) nem állok neki álligatni szétszedés és  nagy tisztítás nélkül,...bár lehet, hogy rosszul gondolom.

Egy szerelési kézikönyvem nekem is van szerintem nem Haynes. ATIS érdekelne a tiéd.



Üdv!
 :toy:
ff

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Toyota Starlet rángat (jFox)
« Válasz #1283 Dátum: 2007.10.14 10:55:09 »
Idézetet írta: "denieboy"

Egy szerelési kézikönyvem nekem is van szerintem nem Haynes. ATIS érdekelne a tiéd.


Nekem ez van meg.(Full angol) Meg ez is meg van. (Ez magyar nyelvû) Ugyan mindkettõ corolla könyv, de a 2E motor van az 1.3-as Starletben is ha jól sejtem. Amúgy K (kétfokozatú regiszter porlasztó) vagy V (Stromberg elvû csúszódugattyús) tipusú karburátor van a kocsidban?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

denieboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Toyota Starlet rángat (jFox)
« Válasz #1284 Dátum: 2007.10.14 13:01:06 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "denieboy"

Egy szerelési kézikönyvem nekem is van szerintem nem Haynes. ATIS érdekelne a tiéd.


Nekem ez van meg.(Full angol) Meg ez is meg van. (Ez magyar nyelvû) Ugyan mindkettõ corolla könyv, de a 2E motor van az 1.3-as Starletben is ha jól sejtem. Amúgy K (kétfokozatú regiszter porlasztó) vagy V (Stromberg elvû csúszódugattyús) tipusú karburátor van a kocsidban?



Na elõszedtem, nekem ez van: Toyota 1E, 2E, 2E-C Engine repair manual, full angol (heh kiadó: Toyota Motor Corporation).

Így van enyémben 2E motor van Aisan VV karbival(automatszivatós), tudtommal ugyanez a motor, illetve keverékképzõ rendszer van a Corollákban és  a Tercelekben '84-'89ig.

Nagyon érdekelne a karbis+vákuumos rész mind a két könyvbõl, meg tudjuk valahogy oldani? Természetesen én is közre bocsájtom a sajátomat, ha valakit érdekel.

Üdv!
 :toy:
ff

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Toyota Starlet rángat (jFox)
« Válasz #1285 Dátum: 2007.10.14 14:04:10 »
Idézetet írta: "denieboy"

Nagyon érdekelne a karbis+vákuumos rész mind a két könyvbõl, meg tudjuk valahogy oldani? Természetesen én is közre bocsájtom a sajátomat, ha valakit érdekel.


Persze. Csak mond meg, hogy szeretnéd. Emilre küldjek szkennelt lapokat vagy elöbb látni szeretnéd élõben a könyveket megéri e a fáradtságot?
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

denieboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Toyota Starlet rángat (jFox)
« Válasz #1286 Dátum: 2007.10.14 14:36:49 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "denieboy"

Nagyon érdekelne a karbis+vákuumos rész mind a két könyvbõl, meg tudjuk valahogy oldani? Természetesen én is közre bocsájtom a sajátomat, ha valakit érdekel.


Persze. Csak mond meg, hogy szeretnéd. Emilre küldjek szkennelt lapokat vagy elöbb látni szeretnéd élõben a könyveket megéri e a fáradtságot?


Hátõ emailban gondoltam én is. Nyitott vagyok mindenre, de mondjuk ez már kihívás, mert nagyon tud idegesíteni a dolog
,hogy egyszerûen nem lehet semmi konkrétat találni ezekhez a vákuumos rendszerekhez. :hipnozis:  :banging:

Eleve be van szkenelve neked?  :hmm:

Szal, ha megoldható, akkor küldheted sok szeretettel a freemailos mailomra. :nagymosoly:

Üdv
 :toy:
ff

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Toyota Starlet rángat (jFox)
« Válasz #1287 Dátum: 2007.10.14 15:07:09 »
Idézetet írta: "denieboy"

Eleve be van szkenelve neked?  :hmm:

Szal, ha megoldható, akkor küldheted sok szeretettel a freemailos mailomra. :nagymosoly:


Nem nincs skennelve, de a karbis rész nem olyan iszonyatos része a könyvnek. Úgy szép apránként megy majd.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

denieboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Toyota Starlet rángat (jFox)
« Válasz #1288 Dátum: 2007.10.14 16:28:23 »
Idézetet írta: "ATIS"

Nem nincs skennelve, de a karbis rész nem olyan iszonyatos része a könyvnek. Úgy szép apránként megy majd.


Zsír  :szivecske:  :szemez:  :nagymosoly:  :vezetes:  :mrgreen:

 :toy:
ff

jFox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Toyota Starlet rángat (jFox)
« Válasz #1289 Dátum: 2007.10.15 09:17:17 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "denieboy"

Eleve be van szkenelve neked?  :hmm:

Szal, ha megoldható, akkor küldheted sok szeretettel a freemailos mailomra. :nagymosoly:


Nem nincs skennelve, de a karbis rész nem olyan iszonyatos része a könyvnek. Úgy szép apránként megy majd.


Szia ATIS!
Ha már szkenneled engem is érdekelne.  Maximális köszönet elõre is érte.  :magasztal:

Trotter66
Bocs, de csak most olvastam amit írtál. Ez az RSS SmartFeed úgy néz ki nem hoz be minden hozzászólást. :(
Én most leginkább kínlódok.  Pénzem 1enlõre nincs, hogy szerelõhöz vigyem, meg egy kicsit ki is ábrándultam belõlük.
Úgyhogy minden tanácsot kipróbálok, hátha rá tudok jönni magam is. Annó a kisPolskimat, és a Yugómat is én bûvöltem, de ez a Japán csoda egy kicsit magas.  :rolleyes:

Üdv
jFox
 :vezetes: