Szia ATIS!
Köszi a reagálást.
Nem azonnal jelenkezett a hiba, hanem kb 1 hónap múlva.
Elektromos rendszer: az elosztó, rotor, gyertya kábelek 2 éve voltak cserélve, a gyertya most 1 hete. A trafóba nem látok bele, egybe van az elosztóval.
Benzinszûrõ van, ma cseréletm, mert mondták, hogy az is okozhat ilyet, de nem változott. A levegõszûrõ is rendszeresen az olajcserével együtt van cserélve.
Még egy dolgot vettem észre ma, hogy próbálgattam, hogy ha áltó helyben pörgetem, akkor kb 3000-ig nem rángat, de 3000 fölött el kezd rángatózni a motor meg puffogni.
Ha terhelem (megyek vele) akkor már 2000 körnékén is rángat, fõleg ha hirtelen kellene gyorsítani.
Nekem valami elõgyújtás problémának tûnik, de tudom, hogy ennél az autónál a gyújtás szabályzása és a karbi vákumrendszere erõsen összefügg. :elkeseredett:
Újpest nem nagyon jöhet szóba, mert miskolci vagyok, és nem tudom hogy elmenne-e addig. :szomoru:
Üdv
jFox
Jó akkor tételezzük fel, hogy nem csesztek el semmit a felujításkor.
Na az elektromos rendszerrel az a gond, hogy hiába volt két éve cserélve attól még nem biztos, hogy jól mûködik. A trafó például képes olyanra, hogy nem egyértelmûen felrakja a kezét, hogy most meghalok, hanem pl terhelésre szarakodik. Azt viszont csak úgy tudod megnézni ha kiszerelik és megmérik mûszerrel. De akár lehetne pl elosztófej fedél hiba is. Azt úgy a legegyszerûbb kipróbálni ha leveszed a mûanyag fedelet és felrakod a régit ha esetleg még volt olyan állapotban, hogy egy kicsit kitartson.
Magában az elõgyujtás hibájában azért nem hiszek mert én például kikötött elõgyujtás szabályzóval vettem a kocsit. ÉS ment rángatás nélkül. Mondjuk jobban megy elõgyujtás szabályzóval de nem hiszem, hogy rángatna miatta. A vákumcsövek le voltak húzva az elõgyujtás szabályzóról és el voltak vakolva. Abban igazad van, hogy a karbirol van vezérelve az elõgyujtás. Esetlegesen próbáld ki húzd le a két csövet az elõgyujtás szabályzóról és vakold el a két csövet. Vajon mit lép rá? Mindenesetre a gyujtás beállításának ellenõrzése nem lenne hülyeség. Ha esetleg valaki babrált a kocsival és elállította a gyujtást azt nem lenne rosz megtudni.
Még valami eszembe jutott. A kocsidon a benzinpumpát a vezérmûtengely hajtja meg. Vagyis a fordulattól függõen lökdösi a membránt a pumpában. Esetlegesen ha a pumpa úgy ment tönkre, hogy nagy fordulaton nem pumpál elég benzint az is okozhat hibát.
Hát sajnos abban nem tudok segíteni, hogy ki az aki Miskolcon foglalkozna a problémáddal. Viszont volt itt egy srác Szepi_EP71 néven szintén Miskolcról. Esetleg keresd meg priviben vagy más formában hátha tud segíteni ki az aki ért is a kocsidhoz.