Sziasztok!
Nekem egy öreg 86-os Starlet-em van, ami egész mostanáig kitûnõen mûködött.
Most nyáron kiment a hengerfej pakolás és a hengerfej is megsínylette, meggörbült egy kicsit.
Ezt megcsinálták, síkba köszörülték a hengerfejet, szimeringeket cseréltek, stb.
Azóta viszont idõnként erõsen rángat a motor. Fõleg ha hirtelen gázt adok akkor szokott megtorpanni.
Már volt vagy 3 szerelõnél, de mindegyik csak széttette a karját, hogy nem tudja mi lehet.
2E motorja van és valami "UFO" karburátora sok-sok vákumcsõvel.
A legutolsó szerelõ azt mondta, hogy szerinte valami karbi baja van, de nem mer hozzányúni, mert nem ismeri.
Ebben kérném a segítségeteket, hátha valakinek már volt hasonló hibája ilyen autóval.
Elõre is köszi
jFox
:vezetes:
Hát jó kérdés. MAX általános tanácsokkal tudlak segíteni. Az elsõ kérdésem az volna, hogy amikor megcsinálták a motoron a hengerfejet akkor jó munkát végeztek? Vagyis a hiba azonnal vagy késõbb jelentkezett?
Másrészröl az elektromos rendszer hibátlan mûködésében biztos vagy? Elosztófej, rotor, gyertyák, trafó, gyertyakábelek jó állapotban vannak?
Apropó benzinszûrõ van a kocsiban? Mikor volt cserélve utoljára? Levegõszûrõ? Rendben van?
Na ha ezek után tényleg karbi akkor az a gond jelentkezik, hogy nehezen találsz olyan szakit aki ért a karburátorhoz. (max tekergetni szeretik de kipucolni egyik sem tudja) Vannak olyanok akik karburátorra szakosodtak de ritka. Ráadásul Toyota-n belül is rengeteg féle karbi létezik. Úgyhogy még az sem biztos, hogy aki valamilyen karbit csinált az pont a tiedet meg tudja csinálni. Ujpesten van karbi szakmûhely, de nyugodtan nem merném õket ajánlani mert a kipufogóval megszívattak. (Vagyis addig oda ne menj amíg nem tökéletes a kipufogód)
Hát nagyjából ennyi, de hátha van még itt valaki aki okosabb nálam.
Szia ATIS!
Köszi a reagálást.
Nem azonnal jelenkezett a hiba, hanem kb 1 hónap múlva.
Elektromos rendszer: az elosztó, rotor, gyertya kábelek 2 éve voltak cserélve, a gyertya most 1 hete. A trafóba nem látok bele, egybe van az elosztóval.
Benzinszûrõ van, ma cseréletm, mert mondták, hogy az is okozhat ilyet, de nem változott. A levegõszûrõ is rendszeresen az olajcserével együtt van cserélve.
Még egy dolgot vettem észre ma, hogy próbálgattam, hogy ha áltó helyben pörgetem, akkor kb 3000-ig nem rángat, de 3000 fölött el kezd rángatózni a motor meg puffogni.
Ha terhelem (megyek vele) akkor már 2000 körnékén is rángat, fõleg ha hirtelen kellene gyorsítani.
Nekem valami elõgyújtás problémának tûnik, de tudom, hogy ennél az autónál a gyújtás szabályzása és a karbi vákumrendszere erõsen összefügg. :elkeseredett:
Újpest nem nagyon jöhet szóba, mert miskolci vagyok, és nem tudom hogy elmenne-e addig. :szomoru:
Üdv
jFox