Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 732654 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #1245 Dátum: 2007.10.05 18:11:43 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "sai"
Aloha!!!
hát 1rossz hirel kezdek :(
eladtam a Starletem :(
de a jó hir az , hogy amig nem lesz másik kocsim (kb Január) addig Barátnöm P7esét használom!! :)
viszont 1kérdésem is lenne hogy a müszerfalon a kézifék behuzást jelzö lámpa néha kigyullad.. és van hogy folyamatosan ég.. de van hogy nem.. vagy csak 1pillre.ez valami hiba?? vagy csak 1szerüen a kézifékarnál lévö kapcsoló bolondult meg???
(még mielött valaki azt mondaná hogy engedjem ki a kéziféket kivan :D nem azért világit)


Ház, biza, az attól lehet, hogy lecsökkent az olajszint a fékolajtartályban. Hogy mitõl? Vagy ereszt valahol, vagy egyszerûen a fékbetétek koptak meg, és fékdugattyú kijebb áll, ergó több olajat igényel a rendszer, amit ugye a fékolajtartályból nyer.

Teendõk: A fékcsövek vizsgálata, különösképpen a csatlakozások. Ha ott minden rendben, akkor a betéteket nézd meg, milyen vastagok.
Valszeg betétcsere elõtt álsz szvsz. Ha idegesít a pilács, tölts pár korty DOT3-as fékolajat a tartályba, de ne feledkezz meg a betétcserére. Ha cseréled, akkor egy fecskendõvel szívj vissza, amennyit beletöltöttél, mert betétcserekor a fékdugattyúkat alaphelyzethez közeli állapotba kell visszanyomni, hogy az új betét a féknyeregbe beleférjen és így a rendszerbe már kevesebb fékolaj fog beleférni, a tartály kapactása meg ugye véges...


Én azt tapasztaltam, hogy ez a szituáció (tehát hogy betétkopás miatt lecsökken a fékfolyadék-szint és emiatt jelez a lámpa) a betét vadiúj állapota és cserére szoruló állapota között többször is újra bekövetkezik, tehát egyáltalán nem biztos, hogy betétet kell cserélni. Persze nem árt rájuk nézni ez alkalomból.

Viszont a Camryn ez úgy mûködik, hogy ha szintcsökkenés miatt egyszer kigyullad a lámpa, akkor úgy is marad, ég folyamatosan, amíg után nem töltesz. Tehát nem villog, nem alszik ki és gyullad ki újra, stb. Ezzel annyit akarok mondani, hogy a sai általi leírás alapján lehet, hogy nem a fékfolyadék szintjével van a gond, hanem vacakol az a kapcsoló, ami a kézifékkarnál van, vagy valami fals kontakt van valahol, vagy ilyesmi. Persze a fékfolyadék-szint ellenõrzésével ezt rögtön ki lehet deríteni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

benji

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
fék
« Válasz #1246 Dátum: 2007.10.05 18:52:21 »
nálam is ez jeletkezett,miután erõsebben átmentem egy fekvõrendõrõn.én azt hittem valami kontakt.de hallottam hogy ezek a lámpáknak az öreg autoknál másodlagos jeletnése is lehet!hát tessék....
Yaris Ts 05'

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Starlet
« Válasz #1247 Dátum: 2007.10.05 19:20:56 »
Szerintem fékolaj lesz.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: fék
« Válasz #1248 Dátum: 2007.10.05 20:06:28 »
Idézetet írta: "benji"
nálam is ez jeletkezett,miután erõsebben átmentem egy fekvõrendõrõn.én azt hittem valami kontakt.de hallottam hogy ezek a lámpáknak az öreg autoknál másodlagos jeletnése is lehet!hát tessék....


A Camrymen háromféle jelzés van kötve erre a lámpára :o ... Ez jelzi a behúzott kéziféket, továbbá az alacsony fékfolyadék-szintet, valamint a meghibásodott féklámpát is :rolleyes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Starlet
« Válasz #1249 Dátum: 2007.10.05 20:09:02 »
Kedves Palaczk:
A tartályban bizony lötyög az az olaj, amennyiben a folyadékszint éppen nivón áll, akkor bizonyos helyzetekben ki-kivillanhat az ellenõrzõlámpa is.
természetesen kontakt hiba is lehet, de nem feltétlenül.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #1250 Dátum: 2007.10.05 23:44:41 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Kedves Palaczk:
A tartályban bizony lötyög az az olaj, amennyiben a folyadékszint éppen nivón áll, akkor bizonyos helyzetekben ki-kivillanhat az ellenõrzõlámpa is.
természetesen kontakt hiba is lehet, de nem feltétlenül.


OK, persze hogy lötyög ;) ... Én csak azt tudom, hogy a Camryben ha a lámpa egyszer jelet kap, akkor úgy is marad, míg után nem töltöd a folyadékot. Gondolom, direkt van így megcsinálva, hogy egyértelmû legyen a jelzés. Persze ettõl más típusnál még lehet másként.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

benji

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
fék
« Válasz #1251 Dátum: 2007.10.06 09:33:58 »
A p7es starleten hol tudom ellenörizni a fékolajszintet?
Jó lenne ha nem menet közben fogyna vagy folyna el... :kormom:  :shock:
Yaris Ts 05'

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: fék
« Válasz #1252 Dátum: 2007.10.06 11:05:49 »
Idézetet írta: "benji"
A p7es starleten hol tudom ellenörizni a fékolajszintet?
Jó lenne ha nem menet közben fogyna vagy folyna el... :kormom:  :shock:


Gépháztetõ felnyit, a tûzfalon, a vezetõ elött a találsz egy nagy fekete kerek "dobozt", az a fékmunhahenger, iletve szervo, azon találsz egy kis tartályt, az a fékfolyadék tartály. A min-max szint jelölve van rajta. A kettõ közt kell lennie e folyadéknak. A Te esetedben valószínûleg a minimum határán lesz.

benji

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Starlet
« Válasz #1253 Dátum: 2007.10.06 11:16:48 »
Aha,és oda mit öntsek bele?milyen olajat?
Yaris Ts 05'

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Starlet
« Válasz #1254 Dátum: 2007.10.06 11:31:40 »
Idézetet írta: "benji"
Aha,és oda mit öntsek bele?milyen olajat?


A tartály fekete zárókupakján írva vagyon, hogy milyen kell bele, de bizonyosan DOT3-as olaj. Ja, amúgy fékolajat. :kacsint:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

jFox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Starlet
« Válasz #1255 Dátum: 2007.10.06 15:55:01 »
Sziasztok!

Nekem egy öreg 86-os Starlet-em van, ami egész mostanáig kitûnõen mûködött.
Most nyáron kiment a hengerfej pakolás és a hengerfej is megsínylette, meggörbült egy kicsit.
Ezt megcsinálták, síkba köszörülték a hengerfejet, szimeringeket cseréltek, stb.
Azóta viszont idõnként erõsen rángat a motor. Fõleg ha hirtelen gázt adok akkor szokott megtorpanni.
Már volt vagy 3 szerelõnél, de mindegyik csak széttette a karját, hogy nem tudja mi lehet.

2E motorja van és valami "UFO" karburátora sok-sok vákumcsõvel.
A legutolsó szerelõ azt mondta, hogy szerinte valami karbi baja van, de nem mer hozzányúni, mert nem ismeri.

Ebben kérném a segítségeteket, hátha valakinek már volt hasonló hibája ilyen autóval.

Elõre is köszi
jFox
:vezetes:

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Starlet
« Válasz #1256 Dátum: 2007.10.06 17:03:46 »
Idézetet írta: "jFox"
Sziasztok!

Nekem egy öreg 86-os Starlet-em van, ami egész mostanáig kitûnõen mûködött.
Most nyáron kiment a hengerfej pakolás és a hengerfej is megsínylette, meggörbült egy kicsit.
Ezt megcsinálták, síkba köszörülték a hengerfejet, szimeringeket cseréltek, stb.
Azóta viszont idõnként erõsen rángat a motor. Fõleg ha hirtelen gázt adok akkor szokott megtorpanni.
Már volt vagy 3 szerelõnél, de mindegyik csak széttette a karját, hogy nem tudja mi lehet.

2E motorja van és valami "UFO" karburátora sok-sok vákumcsõvel.
A legutolsó szerelõ azt mondta, hogy szerinte valami karbi baja van, de nem mer hozzányúni, mert nem ismeri.

Ebben kérném a segítségeteket, hátha valakinek már volt hasonló hibája ilyen autóval.

Elõre is köszi
jFox
:vezetes:


Hát jó kérdés. MAX általános tanácsokkal tudlak segíteni. Az elsõ kérdésem az volna, hogy amikor megcsinálták a motoron a hengerfejet akkor jó munkát végeztek? Vagyis a hiba azonnal vagy késõbb jelentkezett?

Másrészröl az elektromos rendszer hibátlan mûködésében biztos vagy? Elosztófej, rotor, gyertyák, trafó, gyertyakábelek jó állapotban vannak?
Apropó benzinszûrõ van a kocsiban? Mikor volt cserélve utoljára? Levegõszûrõ? Rendben van?

Na ha ezek után tényleg karbi akkor az a gond jelentkezik, hogy nehezen találsz olyan szakit aki ért a karburátorhoz. (max tekergetni szeretik de kipucolni egyik sem tudja) Vannak olyanok akik karburátorra szakosodtak de ritka. Ráadásul Toyota-n belül is rengeteg féle karbi létezik. Úgyhogy még az sem biztos, hogy aki valamilyen karbit csinált az pont a tiedet meg tudja csinálni. Ujpesten van karbi szakmûhely, de nyugodtan nem merném õket ajánlani mert a kipufogóval megszívattak. (Vagyis addig oda ne menj amíg nem tökéletes a kipufogód)

Hát nagyjából ennyi, de hátha van még itt valaki aki okosabb nálam.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

benji

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
dot3
« Válasz #1257 Dátum: 2007.10.06 18:11:45 »
Na tényleg a minimum szintet karcolja a fékolaj.Bár a minimum alatt sztem a folyadék 70% található.mindegy veszek egy ilyen dot3as olajat.Tipus vagy valmi különlegeség nincs?decinként adják? :)remélem nem aranyáron... :elkeseredett:
Yaris Ts 05'

sai

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Starlet
« Válasz #1258 Dátum: 2007.10.06 18:30:38 »
Idézetet írta: "Trotter66"

Ház, biza, az attól lehet, hogy lecsökkent az olajszint a fékolajtartályban. Hogy mitõl? Vagy ereszt valahol, vagy egyszerûen a fékbetétek koptak meg, és fékdugattyú kijebb áll, ergó több olajat igényel a rendszer, amit ugye a fékolajtartályból nyer.

Teendõk: A fékcsövek vizsgálata, különösképpen a csatlakozások. Ha ott minden rendben, akkor a betéteket nézd meg, milyen vastagok.
Valszeg betétcsere elõtt álsz szvsz. Ha idegesít a pilács, tölts pár korty DOT3-as fékolajat a tartályba, de ne feledkezz meg a betétcserére. Ha cseréled, akkor egy fecskendõvel szívj vissza, amennyit beletöltöttél, mert betétcserekor a fékdugattyúkat alaphelyzethez közeli állapotba kell visszanyomni, hogy az új betét a féknyeregbe beleférjen és így a rendszerbe már kevesebb fékolaj fog beleférni, a tartály kapactása meg ugye véges...



köszönöm az infot holnap világosba + nézem a fékolaj szintett.
azért is kérdeztem meg hogy van e valami hiba kódja a lámpának.. mert gyanus volt nekem , hogy csak néha világit.. meg ha kiengedem a kézféket akkor nem ugy marad a lámpa.. hanem elalszik és utána gyulad ki ujra.
jah meg majd betéteket is ellenörzök de elvileg azok még jók mert azt mikor a bnöm +vette a kocsit akkor ellenöriztük és azok akkor jók voltak. (azóta meg nem ment annyit h elkopjanak)

egyébként ez a torpano motor nálam is van.. föleg 2-3mas fokozatba elkezd rángatni olyan 2000és3000 fordulat között.. de azt vettem észre.. hogy a motor rángat.. de a fordulat nem esik le.. hanem folyamatosan nö.. aztán olyan 3000rpm fölött abba hagya és elkezd húzni a kocsi mint a barom (föleg 2esbe)
viszont hideg motornál mikor alapból 2000ret pörög akkor nem rángat , kb addig amig rajta van az automata szivató.
lehet h keveset kap??vagy sokat? meg ingadozik az alapjárat is 1000és800között szokott ingázni alapjáraton.
honda Civic Sedan 1.5 Vtec

jFox

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Starlet
« Válasz #1259 Dátum: 2007.10.06 19:14:22 »
Idézetet írta: "ATIS"
Idézetet írta: "jFox"
Sziasztok!

Nekem egy öreg 86-os Starlet-em van, ami egész mostanáig kitûnõen mûködött.
Most nyáron kiment a hengerfej pakolás és a hengerfej is megsínylette, meggörbült egy kicsit.
Ezt megcsinálták, síkba köszörülték a hengerfejet, szimeringeket cseréltek, stb.
Azóta viszont idõnként erõsen rángat a motor. Fõleg ha hirtelen gázt adok akkor szokott megtorpanni.
Már volt vagy 3 szerelõnél, de mindegyik csak széttette a karját, hogy nem tudja mi lehet.

2E motorja van és valami "UFO" karburátora sok-sok vákumcsõvel.
A legutolsó szerelõ azt mondta, hogy szerinte valami karbi baja van, de nem mer hozzányúni, mert nem ismeri.

Ebben kérném a segítségeteket, hátha valakinek már volt hasonló hibája ilyen autóval.

Elõre is köszi
jFox
:vezetes:


Hát jó kérdés. MAX általános tanácsokkal tudlak segíteni. Az elsõ kérdésem az volna, hogy amikor megcsinálták a motoron a hengerfejet akkor jó munkát végeztek? Vagyis a hiba azonnal vagy késõbb jelentkezett?

Másrészröl az elektromos rendszer hibátlan mûködésében biztos vagy? Elosztófej, rotor, gyertyák, trafó, gyertyakábelek jó állapotban vannak?
Apropó benzinszûrõ van a kocsiban? Mikor volt cserélve utoljára? Levegõszûrõ? Rendben van?

Na ha ezek után tényleg karbi akkor az a gond jelentkezik, hogy nehezen találsz olyan szakit aki ért a karburátorhoz. (max tekergetni szeretik de kipucolni egyik sem tudja) Vannak olyanok akik karburátorra szakosodtak de ritka. Ráadásul Toyota-n belül is rengeteg féle karbi létezik. Úgyhogy még az sem biztos, hogy aki valamilyen karbit csinált az pont a tiedet meg tudja csinálni. Ujpesten van karbi szakmûhely, de nyugodtan nem merném õket ajánlani mert a kipufogóval megszívattak. (Vagyis addig oda ne menj amíg nem tökéletes a kipufogód)

Hát nagyjából ennyi, de hátha van még itt valaki aki okosabb nálam.


Szia ATIS!

Köszi a reagálást.
Nem azonnal jelenkezett a hiba, hanem kb 1 hónap múlva.
Elektromos rendszer: az elosztó, rotor, gyertya kábelek 2 éve voltak cserélve, a gyertya most 1 hete. A trafóba nem látok bele, egybe van az elosztóval.
Benzinszûrõ van, ma cseréletm, mert mondták, hogy az is okozhat ilyet, de nem változott. A levegõszûrõ is rendszeresen az olajcserével együtt van cserélve.

Még egy dolgot vettem észre ma, hogy próbálgattam, hogy ha áltó helyben pörgetem, akkor kb 3000-ig nem rángat, de 3000 fölött el kezd rángatózni a motor meg puffogni.
Ha terhelem (megyek vele) akkor már 2000 körnékén is rángat, fõleg ha hirtelen kellene gyorsítani.
Nekem valami elõgyújtás problémának tûnik, de tudom, hogy ennél az autónál a gyújtás szabályzása és a karbi vákumrendszere erõsen összefügg. :elkeseredett:

Újpest nem nagyon jöhet szóba, mert miskolci vagyok, és nem tudom hogy elmenne-e addig.  :szomoru:

Üdv
jFox