Szerző Téma: Starlet  (Megtekintve 711407 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #120 Dátum: 2005.09.16 22:02:05 »
Idézetet írta: "music"
Koszi az infót. Viszont akkor nem érdekes annyira a dolog, mert a 3 fokozatú azért elég egyszeru - hogy ne használjak eros kifejezést. Ezek szerint mégiscsak más márkák felé kell fordulni automata ugyben. :cry:

Nem is tudom, mikor jelent meg Toyokban a 4 fokozatú automata. Még a Yarisokban is 3 fokozatú... Nagyon soká és csak felsőbb szinten van jelen.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Starlet
« Válasz #121 Dátum: 2005.09.17 05:36:32 »
Idézetet írta: "Szeke"
Nem is tudom, mikor jelent meg Toyokban a 4 fokozatú automata. Még a Yarisokban is 3 fokozatú... Nagyon soká és csak felsőbb szinten van jelen.

Tényleg a Yaris freetronic is csak 3 fokozatú, ezt nem is gondoltam volna... :roll:
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Starlet
« Válasz #122 Dátum: 2005.09.17 11:15:24 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "music"
Koszi az infót. Viszont akkor nem érdekes annyira a dolog, mert a 3 fokozatú azért elég egyszeru - hogy ne használjak eros kifejezést. Ezek szerint mégiscsak más márkák felé kell fordulni automata ugyben. :cry:

Nem is tudom, mikor jelent meg Toyokban a 4 fokozatú automata. Még a Yarisokban is 3 fokozatú... Nagyon soká és csak felsőbb szinten van jelen.

De van benne O/V, tehát mondhatni egy 4. fokozat. Nekünk is ilyen a Carinában, teljesen jó, mert 120 nál pörög 3000-et, szal annyira nem vészes az autópályás fogyi. Ha meg ügyi vagy 60-al lehet menni már vele 4. ben 1400as fordulatnál finom gázzal, simán elmegy így.
Laco 73 :D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #123 Dátum: 2005.09.17 19:51:27 »
Idézetet írta: "music"
Tényleg a Yaris freetronic is csak 3 fokozatú, ezt nem is gondoltam volna... :roll:

Neem, a freetronicot ne keverd ide! A freetronic az egy sima manuális váltó. Tök úgy néz ki, teljesen úgy is működik. Ott az a különleges, hogy a kuplung elektronikusan emel ki, tehát neked a bal lábadat nem kell használnod. Amúgy tök hagyományos váltó. Leginkább a hycomat trabanthoz hasonlít :)  Viszon ami állati jó benne és ezt semmilyen automata se tudja: ha berakod egyesbe, a kocsi ÁLLVA MARAD. Nem kell a féken állni! Tehát nagyon kényelmes városban, állandóan egyesben hagyhatod, elinduláskor csak rálépsz a gázra és már indulhatsz is  :wink:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #124 Dátum: 2005.09.17 19:52:26 »
Idézetet írta: "KLaco"
De van benne O/V, tehát mondhatni egy 4. fokozat.

Teljesen igazad van. De ez azért sajnos mégsem 4 fokozat igazából  :roll:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Starlet
« Válasz #125 Dátum: 2005.09.18 05:01:13 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "music"
Tényleg a Yaris freetronic is csak 3 fokozatú, ezt nem is gondoltam volna... :roll:
Neem, a freetronicot ne keverd ide! A freetronic az egy sima manuális váltó. Tök úgy néz ki, teljesen úgy is működik. Ott az a különleges, hogy a kuplung elektronikusan emel ki, tehát neked a bal lábadat nem kell használnod. Amúgy tök hagyományos váltó.

Aha. Akkor az automata Yarist úgy hívják, hogy automata, a freetronic, pedig a félautomata, mint az Opelnél az Easytronic, meg a Twingon is volt valami hasonló?
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #126 Dátum: 2005.09.18 07:59:56 »
Idézetet írta: "music"
Aha. Akkor az automata Yarist úgy hívják, hogy automata, a freetronic, pedig a félautomata, mint az Opelnél az Easytronic, meg a Twingon is volt valami hasonló?

Igen, olyasmi.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #127 Dátum: 2005.09.24 09:40:52 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Szeke"
Utánanéztem. Mind a négy generációjú Starletből létezett automata, mind 3 fokozatú volt  :wink:

Koszi az infót. Viszont akkor nem érdekes annyira a dolog, mert a 3 fokozatú azért elég egyszeru - hogy ne használjak eros kifejezést. Ezek szerint mégiscsak más márkák felé kell fordulni automata ugyben. :cry:


És mondja ezt egy olyan ember , aki váltáskor rendszeresen átugrál fokozatokat . Néha tényleg nem értelek  :roll:

Én vezettem háromsebességes automata autót , hónapokon át (már meséltem róla , egy Subaru volt) . Mondhatom , a gyakorlatban semmi hátrányát nem érzed ennek . Normálisan (nem padlógázzal) vezetve az autó olyan 60 körül szépen harmadikba kapcsol , és csak teszi szépen a dolgát . Semmi gond nincs vele . Olyan kocsiba , amelynek 150-160 körül van a vége , pláne bőven elég a 3 gangos automata .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #128 Dátum: 2005.09.24 09:44:18 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "KLaco"
De van benne O/V, tehát mondhatni egy 4. fokozat.

Teljesen igazad van. De ez azért sajnos mégsem 4 fokozat igazából  :roll:


Dehogynem . Az OD egy külön plusz fokozat , csak annyi a különbség , hogy OD-ban megváltozik a motor és a kerekek közötti kapcsolat jellege (áthidalódik a hidraulikus nyomatékváltó , innen is van a neve) . De ez egy teljes értékű plusz fokozat , külön áttétellel , fogaskerékkel , mindennel . A 3 + OD fokozatú váltó négyfokozatúnak tekinthető . Amúgy is a legtöbb automata váltóban a legfelső fokozat OD-nak van kialakítva  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #129 Dátum: 2005.09.24 09:47:34 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "music"
Tényleg a Yaris freetronic is csak 3 fokozatú, ezt nem is gondoltam volna... :roll:
Neem, a freetronicot ne keverd ide! A freetronic az egy sima manuális váltó. Tök úgy néz ki, teljesen úgy is működik. Ott az a különleges, hogy a kuplung elektronikusan emel ki, tehát neked a bal lábadat nem kell használnod. Amúgy tök hagyományos váltó.

Aha. Akkor az automata Yarist úgy hívják, hogy automata, a freetronic, pedig a félautomata, mint az Opelnél az Easytronic, meg a Twingon is volt valami hasonló?


Egyszerűbb robotváltónak hívni . Mert az "automatizált kézi váltó" ugye kicsit körülményes ;) ... Ugye itt a lényeg annyi , hogy ezek nem mások , mint automatizált működésű manuális váltók , ahol a kuplungolást és a váltást elvégzi helyetted az elektronika és a szervomotorok .

Vagy ha a dolgot úgy kell érteni , hogy CSAK a kuplung automatizált , és maga a váltás kézzel kell történjen , akkor valóban a félautomata a helyes meghatározás .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Starlet
« Válasz #130 Dátum: 2005.09.24 19:06:33 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Vagy ha a dolgot úgy kell érteni , hogy CSAK a kuplung automatizált , és maga a váltás kézzel kell történjen , akkor valóban a félautomata a helyes meghatározás .

Pontosan. A freetronic egyszerűen annyit tesz, hogy a kuplungot "kinyomja" helyetted. A váltó ugyanúgy néz ki és ugyanúgy használandó, mint egy sima yarisban. Mondom, a hycomat trabant volt régebben ugyanilyen.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Starlet
« Válasz #131 Dátum: 2005.09.24 20:06:19 »
Idézetet írta: "Palaczk"
És mondja ezt egy olyan ember , aki váltáskor rendszeresen átugrál fokozatokat . Néha tényleg nem értelek  :roll:

Nézd, az autó nem nekem lesz, legfeljebb néha használom csak, tehát az én vezetési szokásaim teljesen indifferensek. A 3 sebességes váltót azért nem preferálom, mert sokat fogyaszt vele a kocsi, míg a CVT-váltónál nem ilyen drámai a helyzet.
A félautomaták pedig kilove, mert pont a sebességváltást kellene kikuszobolni.
music     

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Starlet
« Válasz #132 Dátum: 2005.09.24 20:08:03 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Vagy ha a dolgot úgy kell érteni , hogy CSAK a kuplung automatizált , és maga a váltás kézzel kell történjen , akkor valóban a félautomata a helyes meghatározás .

Úgy tudom, ebben az értelemben szokták használni.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #133 Dátum: 2005.09.24 22:04:21 »
Idézetet írta: "Szeke"
Idézetet írta: "Palaczk"
Vagy ha a dolgot úgy kell érteni , hogy CSAK a kuplung automatizált , és maga a váltás kézzel kell történjen , akkor valóban a félautomata a helyes meghatározás .

Pontosan. A freetronic egyszerűen annyit tesz, hogy a kuplungot "kinyomja" helyetted. A váltó ugyanúgy néz ki és ugyanúgy használandó, mint egy sima yarisban. Mondom, a hycomat trabant volt régebben ugyanilyen.


Ja , értem . Akkor ez tényleg félautomata . Asszem ilyen volt a VW Bogárban is :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Starlet
« Válasz #134 Dátum: 2005.09.24 22:06:26 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
És mondja ezt egy olyan ember , aki váltáskor rendszeresen átugrál fokozatokat . Néha tényleg nem értelek  :roll:

Nézd, az autó nem nekem lesz, legfeljebb néha használom csak, tehát az én vezetési szokásaim teljesen indifferensek. A 3 sebességes váltót azért nem preferálom, mert sokat fogyaszt vele a kocsi, míg a CVT-váltónál nem ilyen drámai a helyzet.
A félautomaták pedig kilove, mert pont a sebességváltást kellene kikuszobolni.


Annyival azért nem fogyasztanak ezek többet , a kis Starlet eleve takarékos . Talán fél literrel , na bumm . Szóval a helyzet korántsem "drámai" :)

Mondom , én mentem sokat háromgangos automatával , és nem volt zavaró .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )