Nekem a Camry 9-10-et eszik városban, a Carina 9 körül - de én ezt teljesen helyénvalónak találom. Ugye, Pécsről van szó.
Na hallod, egy 2000es autótól! Az én Fiatom viszont 1,3-as volt...
Ettől a szemlélettől kell elszakadni ! Hiába más a közhiedelem , a helyzet az , hogy van egy meglehetősen nagy hengerűrtartalom-spektrum , amelyen belül a kocsik fogyasztása csak alig tér el - sokkal kisebb mértékben , mint azt az ember úgy általában gondolná .
Példák ?
Pécsi forgalom , valamennyi adat saját vezetéssel , jó sok alkalomból átlagolva .
Fiat Punto I 1.2 (!) : 8.5 körül .
VW Golf IV 1.4 : 8.5-9 között .
VW Golf II 1.6 : 8.5-9 között .
Toyota Carina E 1.6 : 9 körül .
Volvo 440 1.7 : 9-10 között .
Toyota Corona 1.8 : 9-10 között .
Audi 100 '88 1.8 : 10 körül .
Toyota Camry 2.0 : 9-10 között .
Volvo 740 2.3 : 10-11 között .
Szerintem mindez eléggé tanulságos :idea: ... Ha megkérdeznéd Gipsz Jakabot , ő nagyjából arra tippelne , hogy pl. a 740-es Volvo úgy kétszer annyit kajálhat városban , mint a Punto :wink: ...
Persze akad néhány kocsi , amelyeknek a fogyasztása kirívóan magas vagy éppen alacsony - de manapság , amikor már minden újabb autóban elektronikusan vezérelt injektor dolgozik , a túl nagy különbségek már nem jellemzőek , illetve sokkal jelentősebb hengerűrtartalom-különbség kell hozzájuk , mint a karburátoros időszakban .