Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1303520 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6810 Dátum: 2019.05.21 12:58:33 »
https://index.hu/belfold/2019/05/21/zarovonal_rendorauto_elozes/

Hm. Ez érdekes: a videón én azt látom, hogy az előzés még bőven a szaggatott vonalon kezdődött meg és zajlott jórészt le, a záróvonalon átlépés csak visszatéréskor történt, ráadásul arról az oldalról, ahonnan pont át lehet még lépni.

Én vitatnám a büntetés jogosságát. Szaggatott vonalon szabad előzni, azt nem tudhatod még előzés megkezdése előtt, hogy a záró vonal honnantól kezdődik, azt meg pláne nem tudod valószínűleg kiszámolni, ha látnád is, hogy beférsz-e előtte vagy sem.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6811 Dátum: 2019.05.21 14:10:20 »
Az átléphető záróvonal csak a terelővonal felőli oldalról léphető át. Hogy ez azt jelenti-e, hogy csak az abban az irányban haladó jármű lépheti-e át, bevallom nem tudom - de az én logikám szerint igen.
Amúgy a videón a záróvonal kezdeténél látszik az előzni tilos és a 70-es tábla. Ha a 70-et nem lépte túl (bár becslésre bőven) akkor azért a 10m-ért túlzásnak érezném a leírt a büntetést, mivel közel-távol nem volt senki, nem történt veszélyeztetés. Egy helyszíni 5000-et jogosnak éreznék. (+ még egy 5000es hülyeségadó gyanánt, ha nem civil festésű volt a rendőrautó  :D )

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6812 Dátum: 2019.05.21 15:30:56 »
https://index.hu/belfold/2019/05/21/zarovonal_rendorauto_elozes/

Hm. Ez érdekes: a videón én azt látom, hogy az előzés még bőven a szaggatott vonalon kezdődött meg és zajlott jórészt le, a záróvonalon átlépés csak visszatéréskor történt, ráadásul arról az oldalról, ahonnan pont át lehet még lépni.

Én vitatnám a büntetés jogosságát. Szaggatott vonalon szabad előzni, azt nem tudhatod még előzés megkezdése előtt, hogy a záró vonal honnantól kezdődik, azt meg pláne nem tudod valószínűleg kiszámolni, ha látnád is, hogy beférsz-e előtte vagy sem.

Járművezetés közben sokat segít, ha a vezető alapoz a megtanult? szabályokra!!
Az útburkolati jeleket ki szokták egészíteni jelzőtáblákkal, többek között a jobb láthatóság miá. Az előzni tilos tábla hatálya alá eső útvonal szakaszon - mily' megbotránkoztató - előzni bizony TILOS!! Ezért a már megkezdett előzést a tábla előtt be kell fejezni!! Tessenek "kresz-teszt"-et tőteni, szabálymagyarázat helyett. A tábla bizonyosan jól látható volt az előzés megkezdése előtt is. Ellenben ha félvak a sofőr, még mindig lehet korrigálni a műveletet - amikor észleli a tiltást és úgy érzi, hogy nem tud annak megfelelni - fék és visszahúzódik a sünök mögé. Nem kell játszani a sünnel, mer' mögbök!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6813 Dátum: 2019.05.21 16:32:11 »
Én vitatnám a büntetés jogosságát.

A 7. mp-nél egy pillanatra felbukkan az előzni tilos tábla, jól láthatóan mindkét oldalon, ami már messziről látszik.
A KRESZ szerint csak akkor szabad elkezdeni előzni, ha az előzést a tábla vonala előtt be tudja fejezni.
Elnézést, ha pongyolán fogalmaztam, de a lényeg benne van.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6814 Dátum: 2019.05.21 17:43:12 »
https://index.hu/belfold/2019/05/21/zarovonal_rendorauto_elozes/

Hm. Ez érdekes: a videón én azt látom, hogy az előzés még bőven a szaggatott vonalon kezdődött meg és zajlott jórészt le, a záróvonalon átlépés csak visszatéréskor történt, ráadásul arról az oldalról, ahonnan pont át lehet még lépni.

Én vitatnám a büntetés jogosságát. Szaggatott vonalon szabad előzni, azt nem tudhatod még előzés megkezdése előtt, hogy a záró vonal honnantól kezdődik, azt meg pláne nem tudod valószínűleg kiszámolni, ha látnád is, hogy beférsz-e előtte vagy sem.
Tábláig be kell fejezni az előzést. Ha sebességtúllépés is volt, akkor az is súlyosbító tényező. Sokan azt hiszik, higy előzéskor lehet menni 90 felett, és egyébként meg 90+20%-al mennek, mert 10%-ot csal az óra, 10% tolerancia van, úgyhogy a 110 az pont jó lesz.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6815 Dátum: 2019.05.21 21:50:19 »
+ a tetejébe mintha az indexet sem használná, sem előzés közben (bár lehet akkor nem kell végig indexelni), sem pedig visszasoroláskor...
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6816 Dátum: 2019.05.21 22:21:37 »
+ a tetejébe mintha az indexet sem használná, sem előzés közben (bár lehet akkor nem kell végig indexelni), sem pedig visszasoroláskor...
Elvileg kell indexelni és ha teljesen elhagytad a sávodat akkor kell visszasoroláskor.

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6817 Dátum: 2019.05.22 07:56:03 »
Elvileg kell indexelni és ha teljesen elhagytad a sávodat akkor kell visszasoroláskor.

Sok-sok évvel ezelőtt nekem úgy tanította az oktató, hogy visszasoroláskor nem kell az index.
(Kivéve, ha többsávos út és sávot váltasz jobbra, de ez ugye evidens.)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6818 Dátum: 2019.05.22 08:33:16 »
Én is úgy tudom, hogy 2x1 sávoson az előzés végén nem kell jobb index a visszatéréshez a saját haladási sávba. Sok értelme nem lenne (semmi).
De ez legyen a legnagyobb index probléma az utakon  :lol:

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6819 Dátum: 2019.05.22 09:08:12 »
Én ezzel úgy vagyok, hogy ha nem is kötelező, az index célja és értelme, hogy tájékoztasd a partnereket arról hogy mire készülsz, mindenkinek jobb így. (pl. kanyarodó főutvonal, egyenesen becsatlakozó mellékút. Nem kell indexelni ha a főútvonalon haladok tovább, de nem árt ha látják mi következik.
Előzésnél is, ha több járművet előzöl egyszerre, nem árt ha látják melyik mögé fogsz visszasorolni, vagy a szemből érkező is láthatja hogy nem fogod kicentizni a távolságot, hanem ésszel csinálod az előzést...A kedvencem az, amikor akkor kezd el valaki indexelni, amikor már félig megvolt a sávváltás vagy más manőver. Akkor már minek?! Az index azért van hogy tudjam mit fog majd manőverezni, nem azért hogy lássam mit manőverezik éppen, nem vagyok vak...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6820 Dátum: 2019.05.22 09:12:35 »
Én is úgy tudom, hogy 2x1 sávoson az előzés végén nem kell jobb index a visszatéréshez a saját haladási sávba. Sok értelme nem lenne (semmi).
De ez legyen a legnagyobb index probléma az utakon  :lol:

Ezen kívül semmi!!

"34. § (2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell."

" 29. §(2) *  Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni."

Márpedig az előzés megkezdése, és befejezése is irányváltoztatással jár.
« Utoljára szerkesztve: 2019.05.22 09:14:27 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6821 Dátum: 2019.05.22 09:19:01 »
Igen, nekem is rémlik, hogy indexelni kell - legalábbis a tanulóknak is ezt oktatják, nekem is rémlik, hogy mindenért jeleznem kellett, hiszen sávot vált az ember.

Parkolóházakban szokott nagyon zavaró lenni a sok helykereső-nem indexelő, te pedig döntsd el a kerekei állása, netán a szélvédőn keresztül a kezeinek mozgása alapján, hogy kanyarodni fog-e delikvens, vagy esetleg még ő sem tudja mit akar éppen.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6822 Dátum: 2019.05.22 09:22:30 »
Apropo: körforgalomban folyamatosan kell balra indexelni ha pl. a sokadik kijàratnàl szàndékozunk azt elhagyni, és aztàn persze azon bizonyos kijàrat elött jobbra indexelünk, vagy csupàn a körforgalom elhagyàsakor kell indexelni?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6823 Dátum: 2019.05.22 09:43:50 »


Ezen kívül semmi!!

"34. § (2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell."

" 29. §(2) *  Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni."

Márpedig az előzés megkezdése, és befejezése is irányváltoztatással jár.

Pl ha egy főút kanyrodik, a mellékút megy egyenesen, az is irányváltoztatással jár, mégsem kell indexet használni.
Természetesen egy kocsioszlopba besorolás esetén használok irányjelzést. De elözés után, ahol nincs már más jármü, a visszatérés a saját sávomba annyira evidens, hogy felesleges külön jelezni.  Ezzel senkit nem veszélyeztetek [emoji6]

Tapatalkkal küldve


Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6824 Dátum: 2019.05.22 09:46:43 »
Ezen kívül semmi!!

"34. § (2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell."

" 29. §(2) *  Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni."

Márpedig az előzés megkezdése, és befejezése is irányváltoztatással jár.
Apropo: körforgalomban folyamatosan kell balra indexelni ha pl. a sokadik kijàratnàl szàndékozunk azt elhagyni, és aztàn persze azon bizonyos kijàrat elött jobbra indexelünk, vagy csupàn a körforgalom elhagyàsakor kell indexelni?
Románoknál igen

Tapatalkkal küldve