Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1286342 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6255 Dátum: 2017.03.08 10:13:38 »
Akkor csak én vagyok az az állatfaj, aki kimondottan szereti és használja is a nem fizikailag elválasztott, kétsávos körforgót sávváltással?  :whistling:
Az tény mondjuk, hogy a lassú felfogású, lassú reagálású embereknek nagyon nem való.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6256 Dátum: 2017.03.08 10:17:01 »
Szerintem is jó az a turbós körforgalom! Az érdit ismerem. Kiváncsi leszek milyent csinálnak az MO -Békásmegyeri találkozásánál?
Szerencsére, már csak a kettő közül valamelyiket lehet építeni, vagy
1. 1 sávos normál, vagy
2. turbo-körforgalom
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6257 Dátum: 2017.03.08 10:27:01 »
Akkor csak én vagyok az az állatfaj, aki kimondottan szereti és használja is a nem fizikailag elválasztott, kétsávos körforgót sávváltással?  :whistling:
Az tény mondjuk, hogy a lassú felfogású, lassú reagálású embereknek nagyon nem való.

Senkinek nem való. Balesetveszélyes. A belső sávnak gyakorlatilag nincs értelme, de, mivel, örömmel használják az autósok "kiegyenesítendő" az utat, rendkívül balesetveszélyes.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6258 Dátum: 2017.03.08 10:40:52 »
A KRESZ szabályt nem ismerem, de tudok gondolkodni. Ha nem akarsz az első kijáraton kimenni, akkor igenis húzzál be a belsőbe, mert:
- így könnyebben bejönnek mások a következő bejáratnál
- gyorsabban haladhatsz (nem kell lassítani a kikanyarodók miatt)
- mert mi a francnak van több sáv, ha mindenki liba módjára egy sávban tökölődik.
Van Szombathelyen egy nagy körforgó, ahol mindenhol2 sáv megy be és ki. A sok birka 10m-es sorban áll a külső sávban, hogy bejusson a körforgóba, a belső üres  :cry:. Majd természetesen végigmegy a külsőben a körösben, akkor is, ha a 4. kijáraton megy ki. A belső sávból indulva ezt kb fél perccel gyorsabban megoldható.
Érden van az elhíresült turbó körforgalom. Ott mechanikai akadályokkal kikényszerítik az helyes használatot és milyen érdekes, működik!

Tehát nem állítom, hogy ezt jogszabály írja elő, de szerintem hogy az értelmesebbje így használja többsávos körforgót  :yes:

Érden is van turbó körforgalom. Szeretem, de az is hozzátartozik, hogy a használata igényli a hozzászokást. 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6259 Dátum: 2017.03.08 10:47:33 »
Senkinek nem való. Balesetveszélyes. A belső sávnak gyakorlatilag nincs értelme, de, mivel, örömmel használják az autósok "kiegyenesítendő" az utat, rendkívül balesetveszélyes.
Ez így van. A nem-turbó, sima kétsávos kifejezetten balesetveszélyes, és ennek foka a méretétől függ. Pl. Budapesten a Soroksári Auchan/Kika oldalon (nem sokkal az M5 autópályáról lehajtva a város felé) van egy ilyen. Elég nagy az átmérője, de igen sok ága van, ha mondjuk nem az elsőn, hanem a másodikon akarsz kihajtani, akkor hiába mentél belülre, rögtön jönnöd is kell ki. A harmadikon ha ki akarsz jönni, akkor bár mehetsz a belső sávban, a külsőben érkezőkről nem tudhatod, hogy ki akarnak menni vagy sem, mert ők jobbra indexelnek (már ha megteszik), és te bentről pont nem látod azt az indexet ami a másik oldalon van. Ezért aztán lassulás/megállás jön a belsőben, megvárás (a körforgalom közepén), míg egyértelműen át tudsz menni, azaz kienged valaki vagy nem jön senki. Nagyon-nagyon béna így!
Általában nincs akkora nagy forgalom ebben a körben, sima egysávosan is bőven elég lenne. Mint ahogy a gigaparkoló másik oldalán lévő, ugyanekkora körforgó egysávos, ott sosincs gond.
A turbó megoldás - az itt már lehet, hogy sok lenne.
Én itt csak akkor megyek át a belső sávban, ha gyér a forgalom, és tényleg kockázatmentesen tudom "kiegyenesíteni" az utamat. Ha sokan vagyunk, maradok a külsőben, a kellemetlenséget elkerülendő.

« Utoljára szerkesztve: 2017.03.08 10:53:03 írta robi (Robi) »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6260 Dátum: 2017.03.08 11:11:03 »
Senkinek nem való. Balesetveszélyes. A belső sávnak gyakorlatilag nincs értelme, de, mivel, örömmel használják az autósok "kiegyenesítendő" az utat, rendkívül balesetveszélyes.
Van értelme, csak birkák az emberek (ezért mondják, hogy balesetveszélyes) és nem tanítják meg nekik, hogy miként kellene használni. Csak a sávváltás szabályai kellene ismerni és betartani és működik.
Igen, az probléma, hogy a belső sávból hagyja el a körforgót, de legalább nem lassan.  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.08 11:13:10 írta Nagycitrom »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6261 Dátum: 2017.03.08 11:48:03 »
 :yes: :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6262 Dátum: 2017.03.08 11:54:57 »
Van értelme, csak birkák az emberek (ezért mondják, hogy balesetveszélyes) és nem tanítják meg nekik, hogy miként kellene használni. Csak a sávváltás szabályai kellene ismerni és betartani és működik.
Igen, az probléma, hogy a belső sávból hagyja el a körforgót, de legalább nem lassan.  :no:
Ez speciel nem az emberek birkasága miatt van rossznak nevezve. Az a baj vele, hogy a körforgalmat alkotó 2 sáv nem ad egyértelműen a sávváltás, irányváltás (értsd: kijárat) mozgásokra. Mivel körpályán mozognak benne az autók, sokkal körültekintőbb figyelemmel kellene lenniük haladás közben. Az optikai vezetés sem egyértelmű.
Sajnos már nincs közöttünk Dedinszky András, aki anno a fősulin nekem úttervezés tanárom volt. Ő volt az egyik legnevesebb úttervező a szakmában, és évekig kardoskodott amellett, hogy tiltsák be ezeket, illetve, a meglévőket alakítsák át biztonságosabbra.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6263 Dátum: 2017.03.08 12:45:47 »
Ugyanazok a szabályok vannak, mint a többsávos úton, csak a nehezítés, hogy kanyarodik az út. Sima két egyirányú sáv esetén sem kanyarodunk másik sávon keresztül, hanem sávot váltunk. Ahol hibát látok, ha kicsi átmérőre építik meg a többsávosat. Ha van hely hozzá és megfelelően nagyra megépíthető, akkor jól lehet használni.
De mondjuk, amíg a mai napig azt hallom, hogy a "körforgalomban levőnek mindig elsőbbsége van", ez a szabály (mert egyébként ilyen nem létezik, sima macisajtos útkereszteződés), addig mit is várhat el az ember az autós társaitól.

Oké Bepi, ez a te szakmád, nem akarok okosabb lenni! :flowers: :flowers: :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6264 Dátum: 2017.03.08 12:53:06 »
Ugyanazok a szabályok vannak, mint a többsávos úton, csak a nehezítés, hogy kanyarodik az út. Sima két egyirányú sáv esetén sem kanyarodunk másik sávon keresztül, hanem sávot váltunk. Ahol hibát látok, ha kicsi átmérőre építik meg a többsávosat. Ha van hely hozzá és megfelelően nagyra megépíthető, akkor jól lehet használni.
De mondjuk, amíg a mai napig azt hallom, hogy a "körforgalomban levőnek mindig elsőbbsége van", ez a szabály (mert egyébként ilyen nem létezik, sima macisajtos útkereszteződés), addig mit is várhat el az ember az autós társaitól.

Oké Bepi, ez a te szakmád, nem akarok okosabb lenni! :flowers: :flowers: :flowers:
Teljesen jól látod, egyébként, ugyanazokat a szabályokat kellene követni a körforgalomban is, mint anélkül, de az évtizedek alatt ezt mégsem lehetett társadalmi szinten megtanulni, ellenben, sok volt a koccanásos baleset. Előnye, hogy fajlagosan olcsó megépíteni (a turbó az drágább, bonyolultabb a táblázása is) és elvileg nagy számú forgalmat képes átengedni "magán", de a veszélye éppen ebben rejlik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6265 Dátum: 2017.03.08 14:22:29 »
Angliában felfestenek egy pöttyöt, és olyan szélesre csinálják, mint otthon másfél sáv és kész a két sávos turbó körforgalom. Nem kell sávokat festeni sem a bejáratnál se a forgóban. A nagyobb járművek mellé nyilván nem lehet bemenni, mert nincs hely.

Ráadásul jobbkézszabály (otthoni balkézszabály :) ) van a körforgalmaknál, a jobbról jövő bármerre, bármennyivel mehet, nem mehetsz be mellé-elé mindegy hogy  a körforgalomban van-e már vagy még 20 méterre tőle. Ő nyugodtan repeszt, tudja, hogy nem kacsázik elé senki.
Ha forgalom van akkor nem is nézem ki van jobbról, hanem hogy a jobbról jövő mikor ad majd elsőbbséget a neki jobbról jövőnek, mert az az én pillanatom a behajtásra.
 
A felfestettek mind turbó jellegűek, persze hol egy sáv megy ki, hol 2 de nincs dráma hogy anyám pontosan  melyik sávon mehetek be mondjuk az ötből valahol balról, középen, vagy jobbról attól függően hol akarok kimenni. Ha több, mint 5 sáv megy be azt már nem igazán kedvelem...
A lényeg hogy ha kiteszem az indexet mindenki eltűnik az útból és hagy sávot váltani nem kell forgolódni meg izzadni. Tiszta forma1, az elöl haladóé a pozíció :) Egymás mellett meg nem szokás menni. Akkor is ha elfogy a két sáv csak elfogy a felfestés és összeszűkül az út. Balesetnél mondjuk nem tudom ki lenne a felelős, de itt senki sem akar balesetet, mert nem úgy gondolkodik hogy én szabályos vagyok, nem lassítok, nyugodtan gyere nekem te agresszív állat :) 
Ez a megyek a yarissal és a kopasz integet a BMW-ből: komám gyere nyugodtan megvárlak csak keleten képzavar  [rohog]

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6266 Dátum: 2017.03.08 14:27:33 »
Angliában
 jobbkézszabály (otthoni balkézszabály :) ) van a körforgalmaknál,
Nálunk macisajt van, nem jobb/bal kéz szabály!  ;)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6267 Dátum: 2017.03.24 09:26:08 »
Egy találós kérdésem lenne (nem tudom a helyes választ). Van ez a kereszteződés. Ha az ember jobbra akar kanyarodni, stoptáblája van, ha balra (kvázi egyenesen, de a szabályok szerint ez balra kanyarnak minősül), akkor csak macisajt. Mi ebben a logika?
Ugyanis, ha jobbra akarok menni, akkor jobban és hamarabb(!!) belátható a kereszteződés, mert csak a balról (kvázi szemből) jövőkkel kell törődnöm, akik a lentebbi erős kanyar miatt eleve nem jöhetnek túl gyorsan; ha balra, akkor a jobbról jövőket, köztük a jobbról az én utcámba balra kanyarodni vágyókat is(, akiknek elsőbbségadási kötelezettségük van a tőlem balról jövők felé) néznem kell, azaz több, egymással ellentétes irányba kell (lehetőleg többször) kémlelnem, és csak közvetlenül a kereszteződés szélénél tudom ezt megtenni. Plusz aki jobbról jön lefelé, az az egyenes szakasz miatt gyorsabban tud jönni, s bár a kanyar miatt lassítania kell, épp elsőbbségadási szempontból ez az az eset, amikor az ember mérsékelten bízik a másikban.
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6268 Dátum: 2017.03.25 07:27:01 »
Egy találós kérdésem lenne (nem tudom a helyes választ). Van ez a kereszteződés. Ha az ember jobbra akar kanyarodni, stoptáblája van, ha balra (kvázi egyenesen, de a szabályok szerint ez balra kanyarnak minősül), akkor csak macisajt. Mi ebben a logika?
Ugyanis, ha jobbra akarok menni, akkor jobban és hamarabb(!!) belátható a kereszteződés, mert csak a balról (kvázi szemből) jövőkkel kell törődnöm, akik a lentebbi erős kanyar miatt eleve nem jöhetnek túl gyorsan; ha balra, akkor a jobbról jövőket, köztük a jobbról az én utcámba balra kanyarodni vágyókat is(, akiknek elsőbbségadási kötelezettségük van a tőlem balról jövők felé) néznem kell, azaz több, egymással ellentétes irányba kell (lehetőleg többször) kémlelnem, és csak közvetlenül a kereszteződés szélénél tudom ezt megtenni. Plusz aki jobbról jön lefelé, az az egyenes szakasz miatt gyorsabban tud jönni, s bár a kanyar miatt lassítania kell, épp elsőbbségadási szempontból ez az az eset, amikor az ember mérsékelten bízik a másikban.

Én ebben nem látok logikát a kép alapján. Egy esetet el tudok képzelni - nem ismerem a forgalmi viszonyokat itt -, a Stop tábla a keresztirányú gyalogosforgalom védelmében van ott. Ugyanis a vezető itt erősen balra figyel, nem pedig a jobbról érkező gyalogosra. A megállási kötelem így értelmezhető.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #6269 Dátum: 2017.03.25 09:04:55 »
Itt is van egy hasonló, sőt itt még egy, csak itt mindkettő esetben minden macis.  :hmmmm:

Ott nálad van vmi speciális helyzet, ami miatt stoppoltak, amit a linkelt nézetből nem lehet látni.

« Utoljára szerkesztve: 2017.03.25 09:08:34 írta robi (Robi) »