Parkolási cégek által igazságtalanul kiszabott bírságokra azért van esély visszakapni.
Esetem: pesti alsó rakpart, Margit híd alatti parkoló. Ez egy viszonylag hosszú parkoló, mely a híd alatt végig fut, és túl is nyúlik a hídon dél felé és észak felé is. A rakpart le/felhajtói zárják le a két végét. Dél felől érkeztem kocsival Putyin elnök látogatása napján, mondanom se kell, a teljes rakparton tilos volt parkolni a déli végétől felfele egészen a Margit hídig. Szerencsémre reggel 9 körül a nevezett parkolóban lehetett parkolni aznap és volt is hely. Beálltam, megkerestem a parkolószigeten lévő egyetlen parkolóórát, és elindítottam a rajta lévő kódszámra a mobilparkolást.
Este 8-kor végeztem a melóval a környéken aznap, közben folyamatosan indítottam újra SMS-ben a parkolást tehát egész napra kifizettem a díjat. Mikor odaérek, mikulás zacsi betűzve az ablaktörlőhöz. Benne birság mert nem fizettem parkolást.
Másnap ügyfélszolgálatot felhív, érdeklődés. Mondják hogy másik zónában parkoltam. Elmagyaráztam hogy ez nem lehet, mert egyetlen parkoló óra és kódszám van abban a parkolóban más nincs, akkor is. Látják ők hogy szorgosan fizettem amúgy, de nem érdekelte őket. Aszongyák azért másik zóna, mert a rakpart Margit hídtól észak felé a 13. kerület, dél felé 5. kerület, az óra az 5. kerületben van, én meg a 13. kerületben parkoltam, ezért bocsi de nincs igazam.
Na írtam egy szép panaszlevelet, melyben megindokoltam hogy egyetlen egy szál tábla se mutatja hogy az egy másik díjfizető zóna lenne, egyetlen egy parkoló óra van az egész parkolóban, és különben is az egész parkoló egységes körbezárt terület az úttest által.
(gyors offtopik megjegyzés, hogy amúgy KRESZ-ileg szabálytalan az egész parkolás ott úgy ahogy van, mert szabályosan meg se lehet gyalog közelíteni, körbeveszik az úttestek, de sehol egy zebra)
1 hétig semmi válasz. Mivel 15 naptári napon belül kell kifizetni, hát átutalással kifizettem, de küldtem nekik megint egy levelet, hogy befizetésemmel ne tekintsék úgy, hogy elfogadom az itéletet.
Végül kaptam egy szép hivatalos levelet, miszerint "...esetét körülményeket megfontolva lezártuk, a fenti azonosító számon további hátralékot nem tartunk nyilván." meg "Amennyiben kellemetlenséget okoztunk Önnek, szíves elnézését kérjük." A visszautalt pénzt azóta várom, amúgy, de gondolom csak nem teszik meg hogy nem utalnak.
Namost kérdem én: hány emberrel próbálkoznak meg így? Ebből hány az aki kussba marad, befizet és nem tesz panaszt?