Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304178 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5040 Dátum: 2014.08.15 13:05:50 »
Ízi dude! A jelzett szakasz előtt deklarált 70-es a sebhatár. :yes: Amit írtál igaz is, de itt árnyalja a képet, a terület lakosainak sokéves elégedetlensége a megnövekedett forgalmi zajterhelés és az azt kiküszöbölni képtelen zajvédő fal elégtelen voltáról. Ezért a korábban valóban a Határ úti felüljáróig tartó 70 km/h sebkorlátozást tovább csökkentették 50km/h-ra. ( majdnem a Hunyadi u.-tól). Ahogy én emlékszem.
Hetente-kéthetente kapunk panaszos levelet, hogy a házban olyan zaj van a forgalom miatt, hogy csörögnek a tányérok, poharak a szekrényben, meg, már át is kellett pakolni emiatt az egész kredencet... Azt követelik sokan, hogy csökkentsük a sebességhatárt az őket érintő úton, meg miért van arra akkora tehergépjárműforgalom, meg miért vannak megsüllyedve a fedlapok, és amúgy is a burkolat állapota is balesetveszélyes...

A sebességkorlátozáson kívül másra nincs közvetlen ráhatásunk.  :excl:

1. a forgalom összetétele adott, mint, ahogy az évtizedek óta folyamatos 30-40%-os forgalomnövekedés is az egyre nagyobb gépjármű szám miatt
2. a fedlapok lakott területen nem a mi kezelésünkbe tartozik, hanem a szolgáltatóé, ez így van mindenhol.
3. a burkolat állapota olyan, amilyen, ha nem az útépítést rendeli meg (és fizeti ki később) tőlünk a KKK, akkor nem azt fogjuk csinálni, hanem csak a balesetveszélyes kátyúkat hárítjuk el lokálisan.
4. A letöbb panaszos levelet idősebb korosztályba tartozók írják. Az ők türelme végesebb már, alacsonyabb az ingerküszöbük. Ami ma zavaró számukra, az nem lett volna az 10 évvel ezelőtt. Lehetőség van kérni a helyi önkormányzatot, hogy végezzen zaj- és rezgés mérést egy akreditált ( a Társaságunk által is elgoadott) szakirányú céggel. Volt erre példa már a közelmúltban és a - szubjektíve - valóban zajosnak ítélt épületben is messze határérték alatti zajt mért a műszer. Amíg a határértéket nem éri el a zaj, addig nincs mit tenni.

Ez csak amolyan töltelék sztori volt...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5041 Dátum: 2014.08.15 13:11:40 »
Látom mindenki expert: itt megy a fikázás, sunyiban meg mindenki a nagykőrösire jár kocsiért :D

Toyotával kocsit keresni? Skizofrénia, Balukám!! :D :hug:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5042 Dátum: 2014.08.15 13:22:11 »
Hetente-kéthetente kapunk panaszos levelet, hogy a házban olyan zaj van a forgalom miatt, hogy csörögnek a tányérok, poharak a szekrényben, meg, már át is kellett pakolni emiatt az egész kredencet... Azt követelik sokan, hogy csökkentsük a sebességhatárt az őket érintő úton, meg miért van arra akkora tehergépjárműforgalom, meg miért vannak megsüllyedve a fedlapok, és amúgy is a burkolat állapota is balesetveszélyes...

A sebességkorlátozáson kívül másra nincs közvetlen ráhatásunk.  :excl:

1. a forgalom összetétele adott, mint, ahogy az évtizedek óta folyamatos 30-40%-os forgalomnövekedés is az egyre nagyobb gépjármű szám miatt
2. a fedlapok lakott területen nem a mi kezelésünkbe tartozik, hanem a szolgáltatóé, ez így van mindenhol.
3. a burkolat állapota olyan, amilyen, ha nem az útépítést rendeli meg (és fizeti ki később) tőlünk a KKK, akkor nem azt fogjuk csinálni, hanem csak a balesetveszélyes kátyúkat hárítjuk el lokálisan.
4. A letöbb panaszos levelet idősebb korosztályba tartozók írják. Az ők türelme végesebb már, alacsonyabb az ingerküszöbük. Ami ma zavaró számukra, az nem lett volna az 10 évvel ezelőtt. Lehetőség van kérni a helyi önkormányzatot, hogy végezzen zaj- és rezgés mérést egy akreditált ( a Társaságunk által is elgoadott) szakirányú céggel. Volt erre példa már a közelmúltban és a - szubjektíve - valóban zajosnak ítélt épületben is messze határérték alatti zajt mért a műszer. Amíg a határértéket nem éri el a zaj, addig nincs mit tenni.

Ez csak amolyan töltelék sztori volt...  ;)
off
Terelésekkel szét kéne csapni a forgalmat, és ráterelni a nehézgjműveket(inkább terheiket)  a vasúti teherszállításra+tranzitot is!Kisteher(max 6 ton.-ig) kontinyuszli maradhat!
Vasutunkat kissé gatyába rázná (tehercargo vissza állambához+ bővítési igény lépne fel,+hazai acélipar tozse), a reszlit meg vihetnék  max 6 ton.-ig a helyi kisteher jművek. Onnantól teljes útfeújítások ahol kell és szevensz heven. on :)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5043 Dátum: 2014.08.15 13:29:44 »
off
Terelésekkel szét kéne csapni a forgalmat, és ráterelni a nehézgjműveket(inkább terheiket)  a vasúti teherszállításra+tranzitot is!Kisteher(max 6 ton.-ig) kontinyuszli maradhat!
Vasutunkat kissé gatyába rázná (tehercargo vissza állambához+ bővítési igény lépne fel,+hazai acélipar tozse), a reszlit meg vihetnék  max 6 ton.-ig a helyi kisteher jművek. Onnantól teljes útfeújítások ahol kell és szevensz heven. on :)
Hely, be szép is lenne ez! Mondjuk, úgy 80-100 év és talán van rá esély... Elméleti...  :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5044 Dátum: 2014.08.15 13:33:57 »
Hely, be szép is lenne ez! Mondjuk, úgy 80-100 év és talán van rá esély... Elméleti...  :ph34r:
Europaszerte ellentétes a tendencia :D
Pedig sok mindent probálnak tenne ez érdekében.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5045 Dátum: 2014.08.15 13:47:14 »
Europaszerte ellentétes a tendencia :D
Pedig sok mindent probálnak tenne ez érdekében.
Kezdjük ott, hogy Mo. bevallottan is 40 év lemaradásban van a Nyugat-Eu-hoz képest... Akkor ennek min 1,5x-e a valóság...  :ph34r:

Érthetőbben: Ha azt akarjuk, hogy Magyarország közúthálózata elérje egy ÁTLAGOS(!!!!) Eu-i ország úthálózatának minőségét, akkor az elkövetkező 7-8 évben évi 100-120Mrd(!!!) Ft-ot kellene csak útfelújításra fordítani (ebben nincs benne az üzemeltetés, fenntartás, forgalomtechnika, stb). Ehhez képest jelenleg a A 3 mamutcég összesen kapott 63Mrd-ot, hogy osztozzanak (ebből a Közút kb 36-ot mindenre...)...

Szóval, az a 100 év egyáltalán nem a valóságtól elrugaszkodott szám...  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.15 13:50:18 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5046 Dátum: 2014.08.15 13:48:49 »
Toyotával kocsit keresni? Skizofrénia, Balukám!! :D :hug:
Abból is lehet újabbat/nagyobbat akarni ... :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5047 Dátum: 2014.08.15 13:59:19 »
Kezdjük ott, hogy Mo. bevallottan is 40 év lemaradásban van a Nyugat-Eu-hoz képest... Akkor ennek min 1,5x-e a valóság...  :ph34r:

Érthetőbben: Ha azt akarjuk, hogy Magyarország közúthálózata elérje egy ÁTLAGOS(!!!!) Eu-i ország úthálózatának minőségét, akkor az elkövetkező 7-8 évben évi 100-120Mrd(!!!) Ft-ot kellene csak útfelújításra fordítani (ebben nincs benne az üzemeltetés, fenntartás, forgalomtechnika, stb). Ehhez képest jelenleg a A 3 mamutcég összesen kapott 63Mrd-ot, hogy osztozzanak (ebből a Közút kb 36-ot mindenre...)...

Szóval, az a 100 év egyáltalán nem a valóságtól elrugaszkodott szám...  :whistling:
Én csak arra utaltam , hogy 30 éve még nagy arányban ment minden a vasuton, személy és áruforgalom is, addig  a közuti forgalom (mondj egy  számot 5x-re?)nőt, a vasut meg inkább csökkent. És ezt akarjuk megfordítani, de nem megy .

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5048 Dátum: 2014.08.15 14:06:10 »
Én csak arra utaltam , hogy 30 éve még nagy arányban ment minden a vasuton, személy és áruforgalom is, addig  a közuti forgalom (mondj egy  számot 5x-re?)nőt, a vasut meg inkább csökkent. És ezt akarjuk megfordítani, de nem megy .
Az 1980-as évek óta 3x-os a forgalom növekedés. Nem lehet megfordítani. Nálunk nem. A világ összes pénze kevés hozzá...

Hiába vezették be tavaly az e-útdíjat, tejel is szépen, csupán annyi a baj vele, hogy gyakorlatilag az egész összeg a két koncepciós autópálya kezelőnek megy ahelyett, hogy - az ígéretek szerint - a közút felújítására fordítódna...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5049 Dátum: 2014.08.25 20:52:42 »
na emberek, most jól kifogtam.

lebilincselték ma a kocsimat az állatkertnél a cirkusz előtt, a gyerekeket vittem reggel, indulunk haza délután, BAAMMEEEEE  :censored:

kicsivel a kötelező kétórás limit előtt már meg is érkezett a fővárosi rendészeti akárki a kollegájával. és a következőket közölte: 5 méternél közelebb parkoltam egy zebrához. úgyhogy most kifizetem a 11500 forintot, ezért leveszik a bilincset. aztán elismerem a szabálysértést, megbüntetnek további 25.000 forintra és kapok hat fekete pontot. ha nem ismerem el, akkor eljárás lesz és számítsak a büntetés duplájára. na ekkor eltört bennem valami. egyperces kupaktanács a nejemmel, aki közben odaért és úgy döntöttünk, hogy nem ismerünk el semmit. a bilincset kifizettem, eljöttünk.

most azon agyalunk, mi legyen. egy cseppet csőbe húzva érzem magam. valóban közelebb parkoltam a zebrához, mint öt méter. őszintén szólva nem is tudtam, hogy ezért így megb*aszhatják az embert, de az az én egyéni problémám (azt azért hozzáteszem, hogy ki is szálltam a kocsiból, mikor megálltunk, odébb mentem, nézegettem a táblákat, nem láttam semmi gyanúsat, és hát jó csomó másik autó is ugyanúgy parkolt). hanem nézzétek meg a fotón, hogy álltam. MINDEN kocsi úgy parkol, de csak két autóra vonatkozik, úgy tűnik, a szabály. a zebra bal oldalán parkoló tábla jelzi, hogy ott úgy lehet parkolni. két autó garantáltan megáll ott minden nap, az havi kétmillió bevétel a fővárosnak. mint amikor a kint felejtett sebességkorlátozó táblánál mérnek a zsarvak.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5050 Dátum: 2014.08.25 21:01:36 »
Hát nem tudom, okos dolog volt-e. Azt aligha lehet vitatni, hogy 5 méteren belül voltál. Azt lehetne, hogy ezzel zavartál-e valaki a kilátásban, de a szabály ezt nem tesz mérlegelés tárgyává. Ha valamit esetleg lehet vitatni a megfelelő szabályismerettel, nekem ez nincs meg, hogy jogos volt-e a kerékbilincs ebben az esetben, mert ennek is megvannak a feltételei.
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5051 Dátum: 2014.08.25 21:09:25 »
Az, hogy jogos volt-e, nem tudom. Viszont azt nem értem, hogy ilyen esetben miért bilincselnek.
Ugyanis az ok ugye az, hogy veszélyezteted a gyalogosokat, mert takarod a kilátást. Akkor ugye ezt az állapotot nem bilincsben rögzítve kellene jegelni még legalább + 2-3 órát, hanem megszüntetni!
Pont a 7végén volt egy cikk, a kimondottan szivatós budapesti helyekről, ahol rendszeresen bírságolnak erősen kétséges szitukban. Kész aranybánya  :censored:
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.25 21:12:46 írta Nagycitrom »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5052 Dátum: 2014.08.25 21:23:58 »
Gondolom a bilincselők úgy vannak vele, hogy akinek feltették, azt mindent és azonnal elkövet, hogy mihamarabb lekerüljön az autójáról. Talán még körbe is szalad, benéz a környező utcákba is, nem járnak-e éppen arrafelé portyázni.
De az biztos, hogy egy bilincs nem hárítja el az "esetlegesen" fennálló veszélyhelyzetet, azon csakis tovább ront.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5053 Dátum: 2014.08.25 22:20:01 »
Gondolom a bilincselők úgy vannak vele, hogy akinek feltették, azt mindent és azonnal elkövet, hogy mihamarabb lekerüljön az autójáról.
De aki leszedi, az már nem töri magát össze, hogy minél hamarabb megszabadulj tőle.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #5054 Dátum: 2014.08.25 22:21:37 »
De aki leszedi, az már nem töri magát össze, hogy minél hamarabb megszabadulj tőle.

Persze, hogy nem, mert munka/dolga van vele, és nem hinném, hogy valaki is adna neki borravalót érte, de annál többször emlegethetik az Édesanyját.  :devil:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61