Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304486 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4935 Dátum: 2014.07.26 11:07:50 »
Leszorította, a BKK belső elemzése is ezt mondja (fizikailag mindenképpen, ezzel egyetértek). A sofőr mától nem vezethet.
Na akkor most mi van  :hmmmm:
Percről percre változik minden. Mi lenne, ha ez a videó sem lenne??
Már rég lezárták volna simán  :1eye:

No ezért jó egy menetrögzítés  :otlet:
A média tele van csúsztatással:
Nem leszorította a busz, hanem elfoglalta a buszsávot.(Van ahol azt írták elütötte :D- szerintem a bicajos ment neki a busznak csak ő húzta a rövidebbett :D :devil: :cry:)
Az utánna(mellette) jövő bicajos berongyol melléje ahol látja hogy nincs is helye.
Szóval a videó egyértelmű bizonyíték a bicajos helytelen közlekedésére.
Én biztos fékeztem volna és felmentem volna a járdára, ha látom nincs hely a busz mellett.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4936 Dátum: 2014.07.26 11:23:10 »
A média tele van csúsztatással:
Nem leszorította a busz, hanem elfoglalta a buszsávot....

Mindegy, minek nevezik, fizikailag a lényege az, hogy leszorította. De ha a kifejezésen lovagolunk, akkor beszorította. A végeredmény a lényeg, nem a hibást kerestem. Kezd ez parttalanná válni.
Amúgy kettőn múlik a vásár.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4937 Dátum: 2014.07.26 11:33:49 »
Mindegy, minek nevezik, fizikailag a lényege az, hogy leszorította. De ha a kifejezésen lovagolunk, akkor beszorította. A végeredmény a lényeg, nem a hibást kerestem. Kezd ez parttalanná válni.
Amúgy kettőn múlik a vásár.
Így van és a busz az erősebb, ezt tudhatta volna a bicajos is :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4938 Dátum: 2014.07.26 12:24:26 »

Mindegy, minek nevezik, fizikailag a lényege az, hogy leszorította. De ha a kifejezésen lovagolunk, akkor beszorította. A végeredmény a lényeg, nem a hibást kerestem. Kezd ez parttalanná válni.
Amúgy kettőn múlik a vásár.
teljesen egyetértek veled.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4939 Dátum: 2014.07.26 12:39:28 »
Azért ha elvonatkoztatunk a súly és szélességektől, alapvetően itt arról van szó, hogy két jármű halad egy sávban, ezt figyelembe véve a hátul haladónak kell az előzés manővert biztonsággal végrehajtania.
Viszont ha még szigorúbban vesszük, bár nem tudom hogy a kresz hogy rendelkezik a dologról:
Ki van táblázva hogy a bringasáv beleTROLLkodik a buszsávba. Jön a kereszteződés, ami ezt ugye állítólag feloldja (bár én már ebben sem vagyok biztos). A következő tábla, ami jelzi hogy egyben van a busz és bicikli sáv viszont a kereszteződés után kb 10 méterrel kezdődik és pont a táblánál történik a leszorítás. Kérdés: azon a ~10 méteren érvényes volt e az egybe busz-bicikli sáv (ez már ilyen mérnöki-ügyvédi szörszálhasogatás), mert ha nem, akkor a bringás jogtalanul tartózkodott ott, vagy tényleg ő ment neki a busznak.
Van egy másik gyakori eset is itt nagyfalun, amikor az álló kocsisor között navigál a motoros/kerékpáros: ha ülök a kocsimban és a sávomban hátulról (és jobb esetben jobbról) akar elmenni mellettem egy bármilyen gép, én meg bármilyen okból kicsit jobbra terelem a gépet sávon belül, nehogy már az én saram legyen ha beszorítom két kocsi közé :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4940 Dátum: 2014.07.26 12:54:37 »
Pedig lehet, hogy a végén az lesz  :hmmmm:
Legutolsó infóm az volt, hogy a motoros szépen mehet így előre, és mennek is, főleg lámpánál. Ha ez így van, akkor a kocsinak kell ezt figyelembe vennie. Amúgy nagyon nem szeretem, amikor ezt csinálják a motorosok, és mikor motoroztam, akkor sem szerettem, és nem is csináltam.

Hasonló ez nálam ahhoz, mikor a 6-os főúton pl. Mecseknádasdon villanyrendőr van, és az egyenesen továbbhaladó sávban hosszú a sor,  a balra kanyarodó sáv meg üres. Jön egy IQhuszár, rögtön beáll az üres balra kanyarodó sávba, és sárgánál már megy is a sor elé, egyenesen tovább  :censored: Na az ilyenektől rögtön bevonnám a jogosítványt  :excl:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4941 Dátum: 2014.07.26 13:03:18 »
Pedig lehet, hogy a végén az lesz  :hmmmm:
Legutolsó infóm az volt, hogy a motoros szépen mehet így előre, és mennek is, főleg lámpánál. Ha ez így van, akkor a kocsinak kell ezt figyelembe vennie. Amúgy nagyon nem szeretem, amikor ezt csinálják a motorosok, és mikor motoroztam, akkor sem szerettem, és nem is csináltam.

Hasonló ez nálam ahhoz, mikor a 6-os főúton pl. Mecseknádasdon villanyrendőr van, és az egyenesen továbbhaladó sávban hosszú a sor,  a balra kanyarodó sáv meg üres. Jön egy IQhuszár, rögtön beáll az üres balra kanyarodó sávba, és sárgánál már megy is a sor elé, egyenesen tovább  :censored: Na az ilyenektől rögtön bevonnám a jogosítványt  :excl:
Elvileg motorozni, bringázni azért jó, mert ezt mind megteheted. És szerintem ez így helyén is van ... ha áll a kocsisor.
De mozgó kocsisornál nem érzem magam kötelezettnek, hogy ha sávon belül odébb megyek pár centit (ugye az autó sem full egyenesen megy), akkor nekem komplett sávváltási manővert kelljen végrehajtanom és tükröt néznem.
Persze aki rutinos, folyamatosan próbálja a tükrökből kialakítani a forgalom 3D képét. De ez nem elvárás.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4942 Dátum: 2014.07.26 13:20:52 »
Azért ha elvonatkoztatunk a súly és szélességektől, alapvetően itt arról van szó, hogy két jármű halad egy sávban, ezt figyelembe véve a hátul haladónak kell az előzés manővert biztonsággal végrehajtania.
Viszont ha még szigorúbban vesszük, bár nem tudom hogy a kresz hogy rendelkezik a dologról:
Ki van táblázva hogy a bringasáv beleTROLLkodik a buszsávba. Jön a kereszteződés, ami ezt ugye állítólag feloldja (bár én már ebben sem vagyok biztos). A következő tábla, ami jelzi hogy egyben van a busz és bicikli sáv viszont a kereszteződés után kb 10 méterrel kezdődik és pont a táblánál történik a leszorítás. Kérdés: azon a ~10 méteren érvényes volt e az egybe busz-bicikli sáv (ez már ilyen mérnöki-ügyvédi szörszálhasogatás), mert ha nem, akkor a bringás jogtalanul tartózkodott ott, vagy tényleg ő ment neki a busznak.
Első kiemelt: Így van, én ezért gondolom a buszsofőrt inkább vétkesnek. Neki látni kellett volna, hogy ott a bringás és szűkül az út, le kellett volna fékezni a bringás mögött.
Második kiemelt: Jogtalanul? Szerintem egyáltalán nem jogtalanul volt ott, hiszen, számára tiltó jelzés, tábla erre vonatkozóan nem volt. Jogosan tartózkodott ott.

Amit Palaczk írt, szerintem azért nem állja meg a helyét, mert AZ a kereszteződés előtti, burkolati jellel meghatározott "kerékpársáv vége" helyre lenne érvényes. Ekkor valóban nekimenne a biciklis és ő lenne a hibás. Jelen esetben, úgy gondolom, nem erről van szó, sokkal inkább hasonlít arra az eset, mint amikor azonos sávban egyszerűen elsodornál egy biciklis a "megfelelő oldaltartás biztosítása" hiányában. Ugyanaz, mintha lakott területen kívül egy teherautó elsodor egy előzendő kerékpárost.  :surrender:
Mégegyszer mondom, a buszosnak le kellett volna lassítania a bringás mögött (jelzem, a bringás is tekert kb 30-cal, ami nem akadályozta volna a buszt). Nem lett volna szükség vészfékezésre, ha időben fékez és előrelátóan vezet abban a szituációban.

És továbbra is fenntartom azt a véleményemet, hogy a bringásnak is jobban kellett volna saját érdekében figyelni és felhajtani a járdára.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TZoli

  • Vendég
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4943 Dátum: 2014.07.26 13:53:54 »
Teljesen egyértelmű, hogy a buszvezető volt a hibás.  A buszvezetőnek meg azt amit a bringás mond 1:44-nél, igen azt...köcsög


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4944 Dátum: 2014.07.26 15:25:02 »
Elvileg motorozni, bringázni azért jó, mert ezt mind megteheted. És szerintem ez így helyén is van ... ha áll a kocsisor.


Én is így csinálom, azért (is) megyek motorral :yes:
Ha mennek, mozognak még jobb, akkor csinálnak nekem helyet  az autók. Ha nem akkor nem, nem gond, de úgy vettem észre, ezt ők veszik egymástól rossz néven (mert ugye akik látják már elengedtek ;))

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4945 Dátum: 2014.07.26 17:16:41 »
Bizonyos esetekben igen - de ha elindulunk ezen az úton, az hova vezet?
Miert pont a STOP tabala kapcsan jutott ez eszedbe?  ;)
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4946 Dátum: 2014.07.26 17:30:36 »
En is Paalaczkkal ertek egyet azzal megspekelve, hogy a jozn eletosztonom is azt diktlna, hogy ha latom-hallom-erzem: jon egy csuklos busz, elengedem, mert eletben akarok maradni. De bevallom, en ilyen utakon inkabb megyek jardan. Eszembe nem jutna pl. a Szentendrei uton bicklizni, pedig nem tilos. Meg ott is, ahol az aquincumi romoknal nagyon osszeszukul a jarda, inkabb megyek azon, vagy 1 utcaval beljebb, mint a 70-80-nal robogo autoknak kiteve az eletemet...
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4947 Dátum: 2014.07.26 17:36:35 »
En is Paalaczkkal ertek egyet azzal megspekelve, hogy a jozn eletosztonom is azt diktlna, hogy ha latom-hallom-erzem: jon egy csuklos busz, elengedem, mert eletben akarok maradni. De bevallom, en ilyen utakon inkabb megyek jardan. Eszembe nem jutna pl. a Szentendrei uton bicklizni, pedig nem tilos. Meg ott is, ahol az aquincumi romoknal nagyon osszeszukul a jarda, inkabb megyek azon, vagy 1 utcaval beljebb, mint a 70-80-nal robogo autoknak kiteve az eletemet...

A kerékpár úttal mi a bajod?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4948 Dátum: 2014.07.26 20:37:28 »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4949 Dátum: 2014.07.26 20:44:43 »
Leszorította, a BKK belső elemzése is ezt mondja (fizikailag mindenképpen, ezzel egyetértek). A sofőr mától nem vezethet.
Na akkor most mi van  :hmmmm:
Percről percre változik minden. Mi lenne, ha ez a videó sem lenne??
Már rég lezárták volna simán  :1eye:

No ezért jó egy menetrögzítés  :otlet:
Na igen.

Nézd, az egyértelmű, hogy a buszos is előre láthatta, és kivédhette volna a helyzetet. Ezt írtam az első hozzászólásomban is. Számíthatott rá, hogy ez fog történni, és nem tett semmit a kivédésére.

Ez egy dolog. Az viszont egy másik dolog, hogy a végső kiváltó ok a bringás figyelmetlen balra húzódása volt. Alapszabály, hogy az irányt változtató köteles meggyőződni ennek biztonságos kivitelezhetőségéről. A saját érdekében is, mint most az ábra mutatta  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )