Azért ha elvonatkoztatunk a súly és szélességektől, alapvetően itt arról van szó, hogy két jármű halad egy sávban, ezt figyelembe véve a hátul haladónak kell az előzés manővert biztonsággal végrehajtania.
Viszont ha még szigorúbban vesszük, bár nem tudom hogy a kresz hogy rendelkezik a dologról:
Ki van táblázva hogy a bringasáv beleTROLLkodik a buszsávba. Jön a kereszteződés, ami ezt ugye állítólag feloldja (bár én már ebben sem vagyok biztos). A következő tábla, ami jelzi hogy egyben van a busz és bicikli sáv viszont a kereszteződés után kb 10 méterrel kezdődik és pont a táblánál történik a leszorítás. Kérdés: azon a ~10 méteren érvényes volt e az egybe busz-bicikli sáv (ez már ilyen mérnöki-ügyvédi szörszálhasogatás), mert ha nem, akkor a bringás jogtalanul tartózkodott ott, vagy tényleg ő ment neki a busznak.
Első kiemelt: Így van, én ezért gondolom a buszsofőrt inkább vétkesnek. Neki látni kellett volna, hogy ott a bringás és szűkül az út, le kellett volna fékezni a bringás mögött.
Második kiemelt: Jogtalanul? Szerintem egyáltalán nem jogtalanul volt ott, hiszen, számára tiltó jelzés, tábla erre vonatkozóan nem volt. Jogosan tartózkodott ott.
Amit Palaczk írt, szerintem azért nem állja meg a helyét, mert AZ a kereszteződés előtti, burkolati jellel meghatározott "kerékpársáv vége" helyre lenne érvényes. Ekkor valóban nekimenne a biciklis és ő lenne a hibás. Jelen esetben, úgy gondolom, nem erről van szó, sokkal inkább hasonlít arra az eset, mint amikor azonos sávban egyszerűen elsodornál egy biciklis a "megfelelő oldaltartás biztosítása" hiányában. Ugyanaz, mintha lakott területen kívül egy teherautó elsodor egy előzendő kerékpárost.
Mégegyszer mondom, a buszosnak le kellett volna lassítania a bringás mögött (jelzem, a bringás is tekert kb 30-cal, ami nem akadályozta volna a buszt). Nem lett volna szükség vészfékezésre, ha időben fékez és előrelátóan vezet abban a szituációban.
És továbbra is fenntartom azt a véleményemet, hogy a bringásnak is jobban kellett volna saját érdekében figyelni és felhajtani a járdára.