Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304602 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4875 Dátum: 2014.07.25 08:25:59 »
KRESZ...?  Mennyivel egészségesebben meg lehet oldani a közlekedést, ha a résztvevők betartják a rájuk vonatkozó részt!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4876 Dátum: 2014.07.25 09:19:08 »
KRESZ...?  Mennyivel egészségesebben meg lehet oldani a közlekedést, ha a résztvevők betartják a rájuk vonatkozó részt!
Ez még nekem is fájt, többedik megnézésre is.  :wacko: Nem egyértelmű a szituáció, de szerintem itt nem a bringás a hunyó kivételesen. Többedik megnézére is azt gondolom, hogy a bringás a normálisabbak közé tartozik, mert látszik, ahogy rendesen hátranéz, mielőtt kikerüli a szabálytalanul parkoló 2 autót, a kerrékpársáv végénél is hátranéz és a sebességéről is azt kell, hogy mondjam, megfelelő, én 30-40km/h-ra saccolom. Ekkora forgalomban saját érdeke, hogy olyan sebességgel közlekedjen, ami közelíti a forgalom ritmusát.
A hátrafelé néző részben az is látszik, ahogy a busz majdnem elsodorja a kameraman mögött szabályosan haladó bringást, legalább egyszer - szerintem indokolatlanul - jelentősen ráhajt a kerékpársávra, amit elvileg nem tehetne meg.
Bizonytalan vagyok abban, hogy a kerékpársáv végén, ahol betorkollik a BUSZ-sávba, a bringásnak meg kell-e állni, mert erre STOP tábla, vagy jelzés nem kötelezi. Persze, körültekintőnek kell lennie, nem vágodhat hátranézés nélkül a busz elé, de nem is teszi, bizony hátrafordul és látja, hogy a busz nem közvetlenül mögötte van, nem veszélyezteti, akadályozza azt.
A kerékpársáv és buszsáv összeolvadásától még kb 20m-re van a jelzőlámpa és kb további 15-20m-re a baleset helyszíne. Szabad jelzést kapott a menet szerinti irány, a bringás sem tökölt, megfelelő tempóban haladt ekkor. Nekem azonban úgy tűnik, a busz bizony a szabad jelzés hatására (esetleg már visszaváltás ellőt volt a lámpa) valszeg határozottan gyorsíthatott, mert jelentős sebességkülönbséggel érkezett a bringás mellé. Ez volt első sorban a probléma szerintem. Itt a buszosnak látnia kellett volna - felmérni a helyzetet -, hogy az út összeszűkül legalább fél métert (ez egyébként rendkívül szerencsétlen kialakítású forgalmi környezet, pláne a tömegközlekedő és kerékpározók közvetlen közelsége miatt), és nem fog elférni a bringás mellett kellő oldalsó távolságtartással, hiszen a belső sávban is szinte összeértek az autók. A busznak véleményem szerint le kellett volna fékeznie a bringa mögött megfelelő követési távolságot hagyva és ott megelőzni, ahol arra lehetőség adódik anélkül, hogy baleset történne. Részemről ez az eset objektív tanulsága.

Azonban nem tudok elmenni szó nélkül a bringás mellett sem. Hiába közlekedett szabályosan, pont a legfontosabb pillanatban nem foglalkozott (nem számított rá, de számíthatott volna!) az összeszűkülő útpályával és annak lehetséges következményeivel. Saját érdekében úgy kellett volna tennie, hogy a gyalogos átkelőnél, ahol konkrétan utolért a busz, látva a veszélyesen leszűkült keresztmetszetet, be kellett volna mennie a járdára, természetesen csökkentett sebesség mellett. Sajnos a bringás nem figyelt a környezeti adottságok változására, ő is elkerülhette volna a balesetet így. A járda azon a részen nagyon széles és alig voltak gyalogosok, nem veszélyeztetett volna senkit.

Biztos pokolian fájt a bordája, remélem, ő is átgondolja az esetet, hogy legközelebb talán neki is máshogy kéne. Pusztán a saját érdekében...

Az, hogy a buszos nem állt meg, megbocsáthatatlan, ez tény, ez cserbenhagyás szerintem. Kirúgni nem kellene, mert feltételezhetően nem szándékos volt, de nem figyelt ő sem. A magam részéről a busz sofőrt tartom a baleset okozójának.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.25 09:21:12 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4877 Dátum: 2014.07.25 09:34:48 »
Az ilyen tanulótól mentsen meg az ég. Emlékeztek még a sofőrök című műsorra?  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4878 Dátum: 2014.07.25 09:46:50 »
Az egy show-műsor volt, szándékosan balfékként vislekedő exhibicionistákkal..  :nonono: Szokásos kereskedelmi szemét...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4879 Dátum: 2014.07.25 10:30:42 »
Ez még nekem is fájt, többedik megnézésre is.  :wacko: Nem egyértelmű a szituáció, de szerintem itt nem a bringás a hunyó kivételesen. Többedik megnézére is azt gondolom, hogy a bringás a normálisabbak közé tartozik, mert látszik, ahogy rendesen hátranéz, mielőtt kikerüli a szabálytalanul parkoló 2 autót, a kerrékpársáv végénél is hátranéz és a sebességéről is azt kell, hogy mondjam, megfelelő, én 30-40km/h-ra saccolom. Ekkora forgalomban saját érdeke, hogy olyan sebességgel közlekedjen, ami közelíti a forgalom ritmusát.
A hátrafelé néző részben az is látszik, ahogy a busz majdnem elsodorja a kameraman mögött szabályosan haladó bringást, legalább egyszer - szerintem indokolatlanul - jelentősen ráhajt a kerékpársávra, amit elvileg nem tehetne meg.
Bizonytalan vagyok abban, hogy a kerékpársáv végén, ahol betorkollik a BUSZ-sávba, a bringásnak meg kell-e állni, mert erre STOP tábla, vagy jelzés nem kötelezi.

Azonban nem tudok elmenni szó nélkül a bringás mellett sem. Hiába közlekedett szabályosan, pont a legfontosabb pillanatban nem foglalkozott (nem számított rá, de számíthatott volna!) az összeszűkülő útpályával és annak lehetséges következményeivel. Saját érdekében úgy kellett volna tennie, hogy a gyalogos átkelőnél, ahol konkrétan utolért a busz, látva a veszélyesen leszűkült keresztmetszetet, be kellett volna mennie a járdára, természetesen csökkentett sebesség mellett. Sajnos a bringás nem figyelt a környezeti adottságok változására, ő is elkerülhette volna a balesetet így. A járda azon a részen nagyon széles és alig voltak gyalogosok, nem veszélyeztetett volna senkit.

Biztos pokolian fájt a bordája, remélem, ő is átgondolja az esetet, hogy legközelebb talán neki is máshogy kéne. Pusztán a saját érdekében...

Az, hogy a buszos nem állt meg, megbocsáthatatlan, ez tény, ez cserbenhagyás szerintem. Kirúgni nem kellene, mert feltételezhetően nem szándékos volt, de nem figyelt ő sem. A magam részéről a busz sofőrt tartom a baleset okozójának.


1, kiemelés; a kerékpárút végénél (1:11) kopó rétegre felfestett macisajt, hisz ott ért véget a kerékpár út..Itt kellett volna legkésőbb visszatekintve azon ellamentálnia, hogy - figyelemmel a forgalom pillanatnyi helyzetére - a saját testi épségét veszélyeztetheti olyan tényező, amire nem tud érdemleges befolyással bírni
2, kiemelés; az előzőek miatt teljes egyetértés
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.25 10:40:10 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4880 Dátum: 2014.07.25 11:39:39 »
Ez igaz, de a "macisajt" nem STOP jelzés. Nekem úgy tűnt, nem volt a busz annyira közel abban a helyzetben, hogy a bringásnak mindenképpen meg kelljen állnia. Az elsőbbséget véleményem szerint megadta volna, ha közelebb lettek volna egymáshoz, legalábbis erre következtetek abbl, ahogy viselkedett a videó alatt a balesetig...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4881 Dátum: 2014.07.25 13:11:14 »
A dolog iróniája, hogy az útszükületre figyelmeztető tábla ott van a buszsáv összeszűkülése után rögtön :)
De jah, itt simán a buszos a hibás, szerintem teljesen jogosan rúgták ki, bár aláírom hogy bele van kódolva a baleset kockázata ha a legkisebb és legnagyobb járműveket egy sávba terelik. Évekbe fog telni mire ezt megszokják az autósok, de még többe, amíg a bringások megtanulják a kreszt. Néha gondolkodom hogy be kéne izzítanom egy fedélzeti kamerát, tudnék hajmeresztő videókat posztolni bringásokról. Persze őket nem lehet rendszám alapján felelősségre vonni, szemben az én kocsimat előbb megtalálná a kromofág valamelyik aktivista népi cserépedény jóvoltából :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4882 Dátum: 2014.07.25 13:24:19 »
Olvastam erről a biciklisről cikk is van...pl. itt: http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/fejkamerajaval-rogzitette-ahogy-leszoritja-a-busz/ vagy itt: http://hvg.hu/cegauto/20140724_Brutalis_video_sajat_balesetet_vette_fel#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2014_7_24
Azt hiszem 7 bordája tört el, pár bele a tüdejébe, a tüdeje egy része leszakadt  :eek:
Ahhoz képest csoda, hogy így tudott kiabálni  :surrender:

De legalább túlélte, haltak már meg kevesebbtől is  :excl:

De ha az a busz, amelyik leszorította nem is, amelyik megint elment mellette, az sem gondolkodik, nem látta??
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.25 13:42:14 írta vd1234 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4883 Dátum: 2014.07.25 14:35:00 »
Ez igaz, de a "macisajt" nem STOP jelzés. Nekem úgy tűnt, nem volt a busz annyira közel abban a helyzetben, hogy a bringásnak mindenképpen meg kelljen állnia. Az elsőbbséget véleményem szerint megadta volna, ha közelebb lettek volna egymáshoz, legalábbis erre következtetek abbl, ahogy viselkedett a videó alatt a balesetig...  :surrender:

Nem írtam ollat, hogy a szamárhajcsárnak meg kellett volna állnia. Pusztán arra akartam utalni - mint te is tetted-, hogy a testi épsége megért volna egy továbbhaladási felület váltást, a pillanatnyi helyzet tükrében.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4884 Dátum: 2014.07.25 16:03:25 »
Ezt én is megszívtam volna, én sem mentem volna fel a járdára. Mért is tettem volna? Volt egy sáv és ö abban közlekedett amit megtehetett hiszen nem tiltotta semmi, akár az út közepén is tekerhetett volna. Ha motorral ment volna ott valaki ennyire lehúzódva azt is elüti. Szerintem a sofőr szart rá, biztos elfér... vagy csak simán benézte és kevesebb helyet hagyott neki mint kellene.
Szóval szerintem egyértelműen a busz a hibás.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4885 Dátum: 2014.07.25 16:19:02 »
Olvastam erről a biciklisről cikk is van...pl. itt: http://www.szeretlekmagyarorszag.hu/fejkamerajaval-rogzitette-ahogy-leszoritja-a-busz/ vagy itt: http://hvg.hu/cegauto/20140724_Brutalis_video_sajat_balesetet_vette_fel#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2014_7_24
Azt hiszem 7 bordája tört el, pár bele a tüdejébe, a tüdeje egy része leszakadt  :eek:
Ahhoz képest csoda, hogy így tudott kiabálni  :surrender:

De legalább túlélte, haltak már meg kevesebbtől is  :excl:

De ha az a busz, amelyik leszorította nem is, amelyik megint elment mellette, az sem gondolkodik, nem látta??
Ahogy elnéztem a kereszteződés után nincs biciklisáv. A kereszteződésben még simán elfért egymás mellett a busz meg a bicajos (mert nyilván jobbra húzódott a bicajos)
Amikor már csak buszsáv van kinek van előnye a busznak vagy a hátrább jövö bicajosnak? Szerintem a bicajosnak a keresztezödés végén meg kellett volna nézni hogy szabad lesz-e a sáv és nem berongyolni a busz mellé, ahol nem volt hely kettőjüknek.
A busz a kereszteződés után lehet, hogy nem is látta, hogy bejött melléje a bicajos, de akkor már nem is tudott volna csinálni semmit, balra tutti nem válthatott volna sávot :D Sőt sajna azt is el tudom képzelni, hogy a buszsofőr semmit sem látott  mi történt a bicajossal (mert mondjuk azt nézte baloldalon mi van, beleféra buszsávba)
De ha még hátra is  nézett a baleset után a tükrébe, mit láthatott? a busz oldalát, a bicajos akkor már elterült valahol a járdánál. Szóval ha nem látott semmit minek állt volna meg? :hmmmm:
Persze ez csak egy feltevés a járdáról a gyalogosok meg a bicajos egész másként láthatták, élték meg.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4886 Dátum: 2014.07.25 16:28:04 »
Na most olvastam, hogy a sofőr valóban nem vett észre semmit, csak az utasok szóltak neki (azután az első megállóban megállt és intézkedett).

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4887 Dátum: 2014.07.25 16:47:26 »
Ez oké, csak egy busz leszorította, akkor elesett, és utána egy másik busz is elment mellette...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4888 Dátum: 2014.07.25 16:54:25 »
Ez oké, csak egy busz leszorította, akkor elesett, és utána egy másik busz is elment mellette...
Nem leszoritotta :no:Ő ment be a busz mellé, ahol nem is volt hely :D
A másik buszsofőr  szerinted látta az esetet? :hmmmm: Szerintem nem, és nem az a dolga, hogy a járdán a történéseket figyelje (max. ha le akarnak lépni a járdáról)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4889 Dátum: 2014.07.25 16:56:22 »
Ahhoz képest, hogy nem szorította le, állítólag kirúgták  :hmmmm: Lehet perelni...
Szerintem láthatta a második sofőr, de nem voltam ott...