Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304357 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4560 Dátum: 2013.10.29 21:07:05 »
Van olyan szabály, amit állítólag az oktatók betanítanak a bizonytalanoknak, miszerint álló autóba nem hajtunk bele, vagyis ha bizonytalan vagy állj meg, ha belédszállnak nem te leszel a hibás.
Ugyanis ki akartam balra kanyarodni, balról 200m-re jött egy autó, begurultam középre, megálltam, jobbról megadtak nekem egy elsőbbséget, ahogy elnéztem balra egy taxis (innen is üdvözlöm a kedves sarkon álló anyukáját) 10 centire lassított az oldalamtól, szal ha a fékbe lépek, akkor lekaszál :D
Szerintem így jelzett, hogy ne akadályozd őt. Ha nem tudsz egyből kanyarodni, ne menj ki elé. Ennyi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4561 Dátum: 2013.10.29 21:16:48 »
Szerintem így jelzett, hogy ne akadályozd őt. Ha nem tudsz egyből kanyarodni, ne menj ki elé. Ennyi.
Az addig oké, de én a sebességéből ítélve nem arra következtettem, hogy ha nem indulok el állóra tudna fékezni :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re: Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4562 Dátum: 2013.10.29 21:29:53 »
Az addig oké, de én a sebességéből ítélve nem arra következtettem, hogy ha nem indulok el állóra tudna fékezni :D
Ezt most nem értem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re: Re: Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4563 Dátum: 2013.10.29 21:33:32 »
Ezt most nem értem.
Neki volt elsőbbsége, Te kimentél elé és megálltál. Naná, hogy nem tetszik neki. Nekem sem tetszene, ha megállnál úgy előttem, hogy amúgy nekem van elsőbbségem, de arra kényszerítesz, hogy fékezzek, lassítsak, kerüljelek ki...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: Re: Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4564 Dátum: 2013.10.29 21:46:31 »
Neki volt elsőbbsége, Te kimentél elé és megálltál. Naná, hogy nem tetszik neki. Nekem sem tetszene, ha megállnál úgy előttem, hogy amúgy nekem van elsőbbségem, de arra kényszerítesz, hogy fékezzek, lassítsak, kerüljelek ki...
Ez eddig oké, csak mondjuk úgy: "rövid féktávot vett",szerintem ha nem indulok el, vagy laposabb ívben kanyarodok, akkor belémjön. :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4565 Dátum: 2013.10.30 00:06:08 »
Van egy érdekes szituáció ezen a helyen. (Maximális nagyítás kell hozzá). A Fenyves utca és a Nagy Lajos tér a Pasaréti útba egymástól pár méterre torkollik, és azon a szakaszon mindkettő kétirányú, bár ennek most nincs jelentősége. A Pasaréti út főút, mindkét utcánál macisajt van. Mi van akkor - ilyen történt már nem egyszer - ha a két utcából egyszerre akar valaki a Pasaréti útra kikanyarodni, de a Fenyves utcából dél felé (balra), a Nagy Lajos térről meg észak felé (jobbra), azaz egymásútját keresztezik. Kinek van elsőbbsége? A távolság tényleg minimális, kb. két autónyi.
music     

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4566 Dátum: 2013.10.30 07:50:56 »
Nekem azt tanították, hogy ilyen helyzetben, nyugodtan menjek "csorogjak" be és álljak meg az úton. Igaz, hogy a balról jövőnek, aki messze 200m-re van, elsőbbsége van, de ezzel nem kényszerítem "hirtelen"-re, messziről látja. Az elsőbbség nem jelenti azt, hogy szükség esetén nem lehet feltartani egy kicsit.
A jobbról jövők, meg nagyobb valószínűséggel fognak el/beengedni...
Ritkán szoktam ezt alkalmazni, de eddig mindig bejött. Országúton nyilván inkább várnék reggelig/estig a kereszteződés előtt, de 50km/h limitnél sok kockázata nincsen.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4567 Dátum: 2013.10.30 09:40:06 »
Nekem azt tanították, hogy ilyen helyzetben, nyugodtan menjek "csorogjak" be és álljak meg az úton. Igaz, hogy a balról jövőnek, aki messze 200m-re van, elsőbbsége van, de ezzel nem kényszerítem "hirtelen"-re, messziről látja. Az elsőbbség nem jelenti azt, hogy szükség esetén nem lehet feltartani egy kicsit.
A jobbról jövők, meg nagyobb valószínűséggel fognak el/beengedni...
Ritkán szoktam ezt alkalmazni, de eddig mindig bejött. Országúton nyilván inkább várnék reggelig/estig a kereszteződés előtt, de 50km/h limitnél sok kockázata nincsen.


Honna a makkos pélóból veszed azt, hogy az "Elsőbbség adás kötelező" jelzés hatálya alatt közlekedő nem köteles elsőbbséget adni a védett úton haladónak? Semmilyen ezközzel, magatartással sem kényszerítheti az elsőbbségi jogáról történő lemondásra, tehát irányváltoztatásra és megállásra. A szituációban az alárandelt úton közlekedő a kereszteződésbe be sem hajthat, amennyiben azt - a kerszteződést a forgalomfüggő lassíttást és vagy megállást követően - folyamatos haladással el nem tudja hagyni. Ha nem a szabályok adta keretek között maradva közlekedünk akkor mire való a KRESZ? A benne leírtak között sohasem olvastam kényszerítési, kekeckedési, szemtelenkedési, zavarási, és veszélyeztetési jogról, mint az  alárendelt úton közlekedők előjogáról. Természetesen itt is érvényes az a fundamentális megközelítés, hogy a közúti közlekedésben résztvevőknek egyaránt meg kell tenni - az adott külmények között - mindent a balesetek elkerülésére, de hansúlyozottan a szabályok betartásával.
Nem vitaindítónak szántam, így befejezettnek tekintem a magam részéről azzal, hogy az alkalmi hülyeségek is erőteljes riposztra sarkallnak. p.v.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4568 Dátum: 2013.10.30 09:46:51 »
Honna a makkos pélóból veszed azt, hogy az "Elsőbbség adás kötelező" jelzés hatálya alatt közlekedő nem köteles elsőbbséget adni a védett úton haladónak? Semmilyen ezközzel, magatartással sem kényszerítheti az elsőbbségi jogáról történő lemondásra, tehát irányváltoztatásra és megállásra. A szituációban az alárandelt úton közlekedő a kereszteződésbe be sem hajthat, amennyiben azt - a kerszteződést a forgalomfüggő lassíttást és vagy megállást követően - folyamatos haladással el nem tudja hagyni. Ha nem a szabályok adta keretek között maradva közlekedünk akkor mire való a KRESZ? A benne leírtak között sohasem olvastam kényszerítési, kekeckedési, szemtelenkedési, zavarási, és veszélyeztetési jogról, mint az  alárendelt úton közlekedők előjogáról. Természetesen itt is érvényes az a fundamentális megközelítés, hogy a közúti közlekedésben résztvevőknek egyaránt meg kell tenni - az adott külmények között - mindent a balesetek elkerülésére, de hansúlyozottan a szabályok betartásával.
Nem vitaindítónak szántam, így befejezettnek tekintem a magam részéről azzal, hogy az alkalmi hülyeségek is erőteljes riposztra sarkallnak. p.v.
Azért is egyetértek Veled, mert, ha úgy lenne, ahogy kalmi írja, akkor kvázi tök felesleges az elsőbbség adás kötelező tábla, illetve, maga a szabály...  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4569 Dátum: 2013.10.30 15:18:11 »
Van egy érdekes szituáció ezen a helyen. (Maximális nagyítás kell hozzá). A Fenyves utca és a Nagy Lajos tér a Pasaréti útba egymástól pár méterre torkollik, és azon a szakaszon mindkettő kétirányú, bár ennek most nincs jelentősége. A Pasaréti út főút, mindkét utcánál macisajt van. Mi van akkor - ilyen történt már nem egyszer - ha a két utcából egyszerre akar valaki a Pasaréti útra kikanyarodni, de a Fenyves utcából dél felé (balra), a Nagy Lajos térről meg észak felé (jobbra), azaz egymásútját keresztezik. Kinek van elsőbbsége? A távolság tényleg minimális, kb. két autónyi.
Idétlenül van megcsinálva, az íves utcát egyirányúsítani kellene, csak lehajtás lenne célszerű a Pasarétiről.

Egyébként meg annak van elsőbbsége, aki először érinti a Pasarétit. Gondolom én.  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4570 Dátum: 2013.10.30 15:24:55 »
Van egy érdekes szituáció ezen a helyen. (Maximális nagyítás kell hozzá). A Fenyves utca és a Nagy Lajos tér a Pasaréti útba egymástól pár méterre torkollik, és azon a szakaszon mindkettő kétirányú, bár ennek most nincs jelentősége. A Pasaréti út főút, mindkét utcánál macisajt van. Mi van akkor - ilyen történt már nem egyszer - ha a két utcából egyszerre akar valaki a Pasaréti útra kikanyarodni, de a Fenyves utcából dél felé (balra), a Nagy Lajos térről meg észak felé (jobbra), azaz egymásútját keresztezik. Kinek van elsőbbsége? A távolság tényleg minimális, kb. két autónyi.
nem annak, aki kis íven fordul? a gyakorlatban is valószínűbb, hogy ő tud kikanyarodni előbb és ha már rajta van az úton, akkor a főútvonal is védi.
egyébként meg fingom nincs  :devil:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4571 Dátum: 2013.10.30 17:35:34 »
nem annak, aki kis íven fordul? a gyakorlatban is valószínűbb, hogy ő tud kikanyarodni előbb és ha már rajta van az úton, akkor a főútvonal is védi.
egyébként meg fingom nincs  :devil:

Szerintem  egyidejűség esetén,  a jobbra kisíven kanyarodé az előny.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4572 Dátum: 2013.10.30 18:16:20 »
Szerintem  egyidejűség esetén,  a jobbra kisíven kanyarodé az előny.

Itt a pont!  Így van!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4573 Dátum: 2013.10.30 21:26:39 »
Honna a makkos pélóból veszed azt, hogy az "Elsőbbség adás kötelező" jelzés hatálya alatt közlekedő nem köteles elsőbbséget adni a védett úton haladónak? Semmilyen ezközzel, magatartással sem kényszerítheti az elsőbbségi jogáról történő lemondásra, tehát irányváltoztatásra és megállásra.
Az elsőbbségadás fogalmának értelmezésében tér el a véleményünk.
A KRESZ oktatáson úgy tanították, hogy akinek elsőbbséget kell adnom, azt nem kényszeríthetem "hirtelen manőver végrehajtására". tehát hirtelen irány vagy sebesség változtatásra. Aki kétszáz méterről jön 50-el, annak van ideje lassítani, kikerülni stb.
Vagy ha tábla van, akkor az elsőbbségadási kötelezettség "erősebb", mint általános esetben?  :hmmmm:

Más:
Adott egy körforgalom. Nincs felfestve két sáv, de elfér két autó egymás mellett.
9 óránál jön sok autó egybefüggő sorban (Pest felől, menne haza vidékre a délutáni csőcsban) a kijártnál 3 óránál
jövök én 6 óránál és meg akarok tenni háromnegyed kört, hogy 9 óránál távozzak Pest felé.
Egy idő után elkezdek becsorogni lassan, mert még aznap haza szeretnék érni. Akkor van ***, amikor egy autós 9 óránál távozna de én már majdnem ott vagyok, és dudál és fékezés nélkül kikerül belülről.
Na ilyenkor már szerintem nekem van elsőbbségem, mert bent vagyok a körforgalomban 6 és 9 óra között, ő jött utánam. Ménem lassít? Nem vagyok eléggé látható? Vagy legközelebb hogyan kezeljem a helyzetet?
u.i.: Én nem szoktam alapból indexelni a körforgalomba behajtáskor (csak ha az első kijáraton kijövök), tehát nem azt nézte be...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4574 Dátum: 2013.10.30 21:34:51 »
Az elsőbbségadás fogalmának értelmezésében tér el a véleményünk.
A KRESZ oktatáson úgy tanították, hogy akinek elsőbbséget kell adnom, azt nem kényszeríthetem "hirtelen manőver végrehajtására". tehát hirtelen irány vagy sebesség változtatásra. Aki kétszáz méterről jön 50-el, annak van ideje lassítani, kikerülni stb.
Vagy ha tábla van, akkor az elsőbbségadási kötelezettség "erősebb", mint általános esetben?  :hmmmm:

Más:
Adott egy körforgalom. Nincs felfestve két sáv, de elfér két autó egymás mellett.
9 óránál jön sok autó egybefüggő sorban (Pest felől, menne haza vidékre a délutáni csőcsban) a kijártnál 3 óránál
jövök én 6 óránál és meg akarok tenni háromnegyed kört, hogy 9 óránál távozzak Pest felé.
Egy idő után elkezdek becsorogni lassan, mert még aznap haza szeretnék érni. Akkor van ***, amikor egy autós 9 óránál távozna de én már majdnem ott vagyok, és dudál és fékezés nélkül kikerül belülről.
Na ilyenkor már szerintem nekem van elsőbbségem, mert bent vagyok a körforgalomban 6 és 9 óra között, ő jött utánam. Ménem lassít? Nem vagyok eléggé látható? Vagy legközelebb hogyan kezeljem a helyzetet?
u.i.: Én nem szoktam alapból indexelni a körforgalomba behajtáskor (csak ha az első kijáraton kijövök), tehát nem azt nézte be...
Egyértelműen NEM előzhetne meg körforgalomban. Ez ellen úgy tudsz védekezni, hogy behajtáskor már egyből mész be a sáv bal széléhez. Az utolsó előtti kijáratot elhagyod, kiteszed a jobbra indexet és közben húzódsz jobbra, majd kihajtasz. :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i