Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304363 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4200 Dátum: 2013.02.21 17:21:31 »
24. § (1) Az úttest széléről elinduló, a várakozó helyről az úttestre ráhajtó, az út más részéről vagy útnak nem minősülő területről az úttestre ráhajtó jármű vezetőjének, az úttesten haladó járművek és gyalogosok részére elsőbbséget kell adni.

Ennek alapján nekem úgy tűnik, hogy  a parkoló nem út, hanem egy út menti ingatlan amire a fenti szabály vonatkozik.

Mi alapján mondjuk azt, hogy a hivatkozott rész ("parkoló") nem út, hogy az egy út menti ingatlan része?


Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4201 Dátum: 2013.02.21 17:21:37 »
De az utcácskák tulajdonképpen nem normál utak, melyeknek egyébként mindkét oldalán lehet parkolni? Mert ha így nézzük, akkor két szilárd burkolatú út találkozik táblák nélkül, vagyis jobbkéz szabály? Rosszul gondolom?

A műholdkép alapján nekem úgy tűnik, hogy az utca melletti ingatlanon parkolót alakítottak ki, amelynek több kijárata is van.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4202 Dátum: 2013.02.21 17:22:07 »
De az utcácskák tulajdonképpen nem normál utak, melyeknek egyébként mindkét oldalán lehet parkolni? Mert ha így nézzük, akkor két szilárd burkolatú út találkozik táblák nélkül, vagyis jobbkéz szabály? Rosszul gondolom?

A parkoló belsejében lévő közlekedőutak egymással való viszonyát valóban a jobbkézszabály rendezné.  Amennyiben a magánterületen lévő parkolóban deklaráltan a Kresz szabályait alkalmazzák.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4203 Dátum: 2013.02.21 17:25:16 »
Mi alapján mondjuk azt, hogy a hivatkozott rész ("parkoló") nem út, hogy az egy út menti ingatlan része?

Egészen pontos választ nyilván csak az ingatlannyilvántartás alapján lehetne adni (vagy ha a parkolóban van olyan tábla, mint ami az Aldi parkolóiban megszokott), de felettébb valószínűtlennek tartom, hogy utcák lennének.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4204 Dátum: 2013.02.21 19:42:57 »
Hogy mennyire könnyű jogsihoz jutni? Csak a jelenlegi, pécsi helyzetről tudok nyilatkozni - de hogy itt, most nem könnyű, az biztos. Szigorúak a vizsgák, szerencsével átmenni gyakorlatilag lehetetlen. Csak a kellően felkészült, és a tudásukat alkalmazni is képes tanulók mennek át. Elég sokatmondó, hogy nálunk átlagosan közel 3 próbálkozásból megy át egy tanuló.
Ez azért valamelyest megnyugtató, a többit meg már túltárgyaltuk (kicsit azért alakult közben a véleményem, úgyhogy szerintem nem volt értelmetlen dolog)   :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4205 Dátum: 2013.02.21 19:54:02 »
Ez azért valamelyest megnyugtató, a többit meg már túltárgyaltuk (kicsit azért alakult közben a véleményem, úgyhogy szerintem nem volt értelmetlen dolog)   :flowers:
EZ egy korrekt hozzáállás  :clap: :yes: :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4206 Dátum: 2013.02.21 19:59:08 »
Egészen pontos választ nyilván csak az ingatlannyilvántartás alapján lehetne adni (vagy ha a parkolóban van olyan tábla, mint ami az Aldi parkolóiban megszokott), de felettébb valószínűtlennek tartom, hogy utcák lennének.

Ez az abszolút válasz. Azonban útmutatást ad az is, hogy a közforgalmú utak, amik utcák, terek utak stb azoknak van nevük, számuk, akármi, viszont a parkolóknak nincsen utcaszintű nevük.

Visszatérve az alaptémához: A korábban belinkelt műholdas képen jól látszik, hogy melyik a nevesített utca és mi a parkoló.  Mivel az utak, utcák, terek stb. mellett ingatlanok vannak, ebből következik, hogy a Lurdy parkolója is ingatlanon fekszik, melyet utca(k) határolnak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4207 Dátum: 2013.02.21 20:10:17 »
Éppen ezért nem a távolságot fogják mérni, hanem a mögöttes autó követési idejét. Autópályán pl. ez 2-2,5 mp, ha jól emlékszem.
Nagyon régen úgy tanultam,hogy durván 1s a vezető reakciói ideje(észlelés+ végrehajtás) + 1s a fékrendszer késleltetése (a pedál lenyomása és a teljes fékhatás kialakulása között eltelt idő) , azaz a minimálisan megfelelő a 2s. A légfékrendszer késleltetése kisebb, és a gépjárművek lassulási képessége is eltérhet egymástól, ahogy természetesen a sofőr sem biztosan az átlagos reakcióidőn belül képes végrehajtani a feladatot, ezért erre mindenkinek a saját és gépjárműve korlátainak ismertében érdemes rátartani. Az, hogy pálya vagy más út mind1, mert egymáshoz képest közel azonos sebességű járművekről van szó, a gyakorlati végrehajtást azonban nehezíti a városi forgalom ahol a 2s  sokakat csábít a sávváltásra, és a követési távolságunk elfogyasztására. (Ugyanígy örülnek nekünk amikor befékezzük magunkat két kamion közé,mert közelít a szembejövő,vagy hátulról nagy sebességgel haladó jármű érkezik mögénk akik miatt a külső sávba húzódunk.)

Becslése: amikor az előttünk haladó elhagy egy jellegzetes tereptárgyat, akkor l a s s a n számolunk 22, 23. Elég régi iskola.-)

A bizonyítása is ennek megfelelően egyszerű, TC vel ellátott kamerafelvétellel megoldható (a viták elkerülése miatt nagyobb időtényező beállításával). Automatikus detektálása pedig a videórendszereknél alkalmazott változásdetektálással egyszerűen megoldható. Hasonlóan eredményes lehet a már korábban említett a sebességmérő traffipax -al  kombinálás.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.21 20:17:32 írta Agyarka »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4208 Dátum: 2013.02.21 20:17:20 »
De az utcácskák tulajdonképpen nem normál utak, melyeknek egyébként mindkét oldalán lehet parkolni? Mert ha így nézzük, akkor két szilárd burkolatú út találkozik táblák nélkül, vagyis jobbkéz szabály? Rosszul gondolom?

Amennyiben a úttestről a magán ingatlanra v. onnan kivezető út és a telekhatárt jelző kerítésen kívüli felhajtó térkövezve v. aszfaltozva van akkor az egyenrangú utak kereszteződése?
Nos, NEM! Hiszen a gondolatmenetedet követve, akkor minden olyan szilárd burkolattal ellátott út kapcsolat ami magán telekről torkollik az út útestjébe, az egyenrangú  útkereszteződésnek minősülne.Ugye milyen dőreség?  Képzeld el azt a pörgős, dinamikus ,balesetmentes közlekedést.  :)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4209 Dátum: 2013.02.21 20:18:49 »
A bizonyítása is ennek megfelelően egyszerű, TC vel ellátott kamerafelvétellel megoldható (a viták elkerülése miatt nagyobb időtényező beállításával). Automatikus detektálása pedig a videórendszereknél alkalmazott változásdetektálással egyszerűen megoldható. Hasonlóan eredményes lehet a már korábban említett a sebességmérő traffipax -al  kombinálás.
Ha ez tényleg így van, akkor lehet, hogy erre már módosítás nélkül is alkalmasak a traffipaxok, de szoftver módosítással egész biztos megoldható lenne akkor is, ha most esetleg mégsem alkalmasak rá valami miatt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4210 Dátum: 2013.02.22 00:11:57 »
Nagyon régen úgy tanultam,hogy durván 1s a vezető reakciói ideje(észlelés+ végrehajtás) + 1s a fékrendszer késleltetése (a pedál lenyomása és a teljes fékhatás kialakulása között eltelt idő) , azaz a minimálisan megfelelő a 2s. A légfékrendszer késleltetése kisebb, és a gépjárművek lassulási képessége is eltérhet egymástól, ahogy természetesen a sofőr sem biztosan az átlagos reakcióidőn belül képes végrehajtani a feladatot, ezért erre mindenkinek a saját és gépjárműve korlátainak ismertében érdemes rátartani. Az, hogy pálya vagy más út mind1, mert egymáshoz képest közel azonos sebességű járművekről van szó, a gyakorlati végrehajtást azonban nehezíti a városi forgalom ahol a 2s  sokakat csábít a sávváltásra, és a követési távolságunk elfogyasztására. (Ugyanígy örülnek nekünk amikor befékezzük magunkat két kamion közé,mert közelít a szembejövő,vagy hátulról nagy sebességgel haladó jármű érkezik mögénk akik miatt a külső sávba húzódunk.)

Becslése: amikor az előttünk haladó elhagy egy jellegzetes tereptárgyat, akkor l a s s a n számolunk 22, 23. Elég régi iskola.-)

A bizonyítása is ennek megfelelően egyszerű, TC vel ellátott kamerafelvétellel megoldható (a viták elkerülése miatt nagyobb időtényező beállításával). Automatikus detektálása pedig a videórendszereknél alkalmazott változásdetektálással egyszerűen megoldható. Hasonlóan eredményes lehet a már korábban említett a sebességmérő traffipax -al  kombinálás.
A számolás stimmel  :D ... tényleg ez a legtutibb módszer, csak én 21-22-t szoktam mondani a tanulóimnak  :lol: ... Amúgy a németek is "Einundzwanzig, Zweiundzwanzig"ot javasolnak; az amerikaiak meg azt, hogy "Mississippi, Mississippi"  [rohog] ... nem vicc  :) !

2 kis korrekció csupán, ha megengeded  :) ...

A fékkésedelmi idő (vagyis a fékpedál lenyomásától a teljes fékhatás kialakulásáig eltelt idő), hidraulikus fékrendszerrel ellátott gépkocsinál, meg sem közelíti az 1 mp-t - hanem 0.2 mp körül van.

2 mp követési "távolságot" azért javasolunk lakott területen kívül (!), mert ott, a tapasztalatok alapján, az ember lassabban reagál, lévén elbambul az ingerszegény(ebb) környezettől. Városban 0.5...1.0 mp a jó képességű sofőr reakcióideje; lakott területen kívül ez jellemzően megduplázódik. És nyilván a felső értékkel számolunk. Szóval igazából, ha az ember nagyon résen van, 1.0 mp követési idő is még épp megteszi, de ez tényleg az abszolút minimum.

A légfékkel szerelt jármű fékkésedelmi ideje HOSSZABB, mint a hidraulikus fékesé. Méghozzá, ha jól rémlik, akkor a két-háromszorosa.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4211 Dátum: 2013.02.22 09:31:27 »
A fékkésedelmi idő (vagyis a fékpedál lenyomásától a teljes fékhatás kialakulásáig eltelt idő), hidraulikus fékrendszerrel ellátott gépkocsinál, meg sem közelíti az 1 mp-t - hanem 0.2 mp körül van.
Ez igaz, de a fékpedállenyomása nem mindig egyből teljes erővel történik. A lassulás észlelése, visszacsatolás, szabályozás és az egyszerűbb ellenőrzés miatt van a felfele kerekítés. 
az ember nagyon résen van, 1.0 mp követési idő is még épp megteszi, de ez tényleg az abszolút minimum
Á, a minimum ennél sokkal lejjebb van, de csak speciális körülmények között, egyforma autókkal és összeszokott pilótákkal.-)
A légfékkel szerelt jármű fékkésedelmi ideje HOSSZABB, mint a hidraulikus fékesé. Méghozzá, ha jól rémlik, akkor a két-háromszorosa.
Úgy emlékeztem,hogy a légféknél az állandóan, azonnal rendelkezésre álló nyomás miatt rövidebb (és a nagyobb tömeg miatt a fékút a hosszabb), de ezen nem fogunk össze veszni. :flowers:

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4212 Dátum: 2013.02.22 10:33:51 »
Amennyiben a úttestről a magán ingatlanra v. onnan kivezető út és a telekhatárt jelző kerítésen kívüli felhajtó térkövezve v. aszfaltozva van akkor az egyenrangú utak kereszteződése?
Nos, NEM! Hiszen a gondolatmenetedet követve, akkor minden olyan szilárd burkolattal ellátott út kapcsolat ami magán telekről torkollik az út útestjébe, az egyenrangú  útkereszteződésnek minősülne.Ugye milyen dőreség?  Képzeld el azt a pörgős, dinamikus ,balesetmentes közlekedést.  :)

Természetesen ezt értem. De a helyszínen mondjuk először járva nem feltétlen kell látnia a Pékerdő úton a Lurdy felé közelítő autósnak (főleg nem egy olyan napon, amikor például a parkolóban alig-alig állnak autósok) hogy a becsatlakozó utcácskák egy magáningatlanon vannak (főleg hogy ezek az utcácskák azért elég szélesek is, kétirányúak). A helyzet tehát nem olyan, mint amikor mondjuk egy faluban mész és egyértelműen látod hogy a házakhoz tartozó garázsba vezető térkövezet "út" találkozik a falu főutcájával, ahol nyilvánvalóan nem kell jobbkéz szabályokat adni :)
 
Megjegyzem én sem alkalmaztam itt a Lurdynál a jobbkéz szabályt soha, de valamelyik nap a kocsiban erről elmélkedtünk amikor ebédelni mentünk ide és nem jutottunk biztos álláspontra a kollégákkal.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4213 Dátum: 2013.02.22 10:41:57 »
Természetesen ezt értem. De a helyszínen mondjuk először járva nem feltétlen kell látnia a Pékerdő úton a Lurdy felé közelítő autósnak (főleg nem egy olyan napon, amikor például a parkolóban alig-alig állnak autósok) hogy a becsatlakozó utcácskák egy magáningatlanon vannak (főleg hogy ezek az utcácskák azért elég szélesek is, kétirányúak). A helyzet tehát nem olyan, mint amikor mondjuk egy faluban mész és egyértelműen látod hogy a házakhoz tartozó garázsba vezető térkövezet "út" találkozik a falu főutcájával, ahol nyilvánvalóan nem kell jobbkéz szabályokat adni :)
 
Megjegyzem én sem alkalmaztam itt a Lurdynál a jobbkéz szabályt soha, de valamelyik nap a kocsiban erről elmélkedtünk amikor ebédelni mentünk ide és nem jutottunk biztos álláspontra a kollégákkal.
Megtévesztő a helyzet, amennyiben közúti forgalomban részt vevő úthoz csatlakozik bárminemű egyéb "út", azt ki kell táblázni. A jelzett parkolóban nem szükséges minden kereszteződést táblázni, oda elég csak a belépésnél kiírni, hogy a KRESZ szabályok érvényesek, tehát, egyéb tábla hijján a jobbkézszabály.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4214 Dátum: 2013.02.22 12:20:26 »
A jelzett parkolóban nem szükséges minden kereszteződést táblázni, oda elég csak a belépésnél kiírni, hogy a KRESZ szabályok érvényesek, tehát, egyéb tábla hijján a jobbkézszabály.

Igen, a parkolóban "bent" alkalmazandó helyzet egyértelmű szerintem mindenki számára. Tiszta sor, hogy minden parkolóban bent ha nincs tábla, ott jobbkéz szabály érvényes.