Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304300 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4170 Dátum: 2013.02.21 09:46:10 »
A hozzászólásod második felére amúgy ugyanazt tudom mondani, amit a bénán kiragadott mondatrészre, hogy teljesen logikus, és igaz, amit leírtál. Nem igazán lehet belekötni. A kérdésem csak az, hogy jó-e, ha 1000 emberből 900 nem tartja be a követési távolságot, és ebből 899-et nem büntetnek meg, csak azt az egyet, aki amúgy is pórul járt, mert cseszheti a bónuszát és javíttathatja az autóját.
Ha már büntetik a követési távolságot be nem tartókat, akkor világosítsatok fel, mert én még nem hallottam ilyen esetről, de már évek óta nagyon keveset vezetek, úgyhogy nem igazán vagyok képben az aktuális helyzetről. Azzal ugyanis nincs semmi bajom, ha minden szabálytalankodót levadásznak, csak azt nem értem, hogy miért a balesetet szenvedőkbe (igen, az arányok miatt nem okozónak gondolom őket, hanem szenvedőnek) kell még egyet belerúgni. És itt most konkrétan a tapasztalatlanság vagy figyelmetlenség miatt bekövetkezett balesetekre gondolok, nem pedig a felelőtlen száguldozás miatt bekövetkező balesetekre.
A képlet egyszerű. A követési távolságot eléggé bonyolult ellenőrizni (mert hogyan is lehet?). Ha viszont belemászol valakibe hátulról, akkor ugye egyértelmű, hogy nem megfelelő követési távolságot tartottál, tehát szankcionálhatnak.
Nézd egy kicsit életszerűbben a dolgokat, ne elméleti síkon  :flowers:

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4171 Dátum: 2013.02.21 10:10:54 »
Persze, hogy nem könnyű pontosan mérni, de vannak egyértelmű esetek, amikor valaki két méterrel megy a másik mögött (sajnos ma is láttam ilyet). Ezen kívül ma reggel az előttem haladó öt autóból csak egyetlen egy tartott biztonságosnak mondható követési távolságot. Szerintem már az is elég lenne, ha a rendőrök szóban figyelmeztetnének ilyenkor, és akkor ugye bizonyítani sem kellene.

Egyébként szerintem a lézeres traffipaxok alkalmasak lennének erre is, hiszen hajszál pontosan mérni tudják a távolságokat (hiszen ebből számolják a sebességet). Lehet, hogy kicsit át kellene őket alakítani, de biztos, hogy meg lehetne oldani. De valamiért olyan érzésem van, hogy nálunk csak a húdegyorshajtókra, a biztonsági övre meg a mobilozókra vadásznak.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4172 Dátum: 2013.02.21 10:20:05 »
Persze, hogy nem könnyű pontosan mérni, de vannak egyértelmű esetek, amikor valaki két méterrel megy a másik mögött (sajnos ma is láttam ilyet). Ezen kívül ma reggel az előttem haladó öt autóból csak egyetlen egy tartott biztonságosnak mondható követési távolságot. Szerintem már az is elég lenne, ha a rendőrök szóban figyelmeztetnének ilyenkor, és akkor ugye bizonyítani sem kellene.
Mivel jogállamban élünk, CSAKIS JOGILAG van egyértelmű eset.  :excl:
Az egyértelmű eset pedig az, hogy, ha belemész az előtted haladóba bármilyen okból kifolyólag, akkor nem tartottál kellő követési távolságot. Ha nincs koccanás, akkor kellő mértékű a követési távolság. Nincs lehetőség egyéni mérlegelésre...  :no: :1eye:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4173 Dátum: 2013.02.21 10:36:38 »
Mivel jogállamban élünk, CSAKIS JOGILAG van egyértelmű eset.  :excl:
Az egyértelmű eset pedig az, hogy, ha belemész az előtted haladóba bármilyen okból kifolyólag, akkor nem tartottál kellő követési távolságot. Ha nincs koccanás, akkor kellő mértékű a követési távolság. Nincs lehetőség egyéni mérlegelésre...  :no: :1eye:
Egyrészt szerintem az sem egyértelmű, hogy ha belemész a másikba, akkor nem tartottál kellő követési távolságot (lehet annak más oka is, pl. nem előre néztél, stb. - csak az az egyértelmű, hogy valamit hibáztál), másrészt ahhoz, hogy a rendőr megállíthasson, még nem kell bizonyítottan szabálysértést elkövetned, és akkor már a rendőr nyugodtan felhívhatja rá a figyelmet, hogy ez így kívülállóként veszélyesnek tűnik ezért meg azért. Aztán az okosabb elgondolkozik, a butább meg szidni fogja a rendőrt, hogy okoskodott.
Harmadrészt pedig ahogy már leírtam, az a véleményem, hogy megoldható lenne ennek a pontos mérése is. De nem csak az én véleményem, itt (a legvégén, +1 pontnál) állítják, hogy valaki azt állítja  ;) , hogy Németországban nagyobb bevétel van a követési távolság be nem tartása miatt kiszabott büntetésekből, mint a gyorshajtásért kiszabottakból.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4174 Dátum: 2013.02.21 10:42:56 »
Az utolsós soroddal tökéletesen egyet értek. Kiegészíteném még a indexelés hiányával, amit szintén nagyon komolyan kellene büntetni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4175 Dátum: 2013.02.21 11:47:34 »
... hogy Németországban nagyobb bevétel van a követési távolság be nem tartása miatt kiszabott büntetésekből, mint a gyorshajtásért kiszabottakból.
Értem én, de mondjam a magyarázatot erre vagy tudod magadtól is ;)  Kicsit mások a lehetőségek a két országban  :surrender:

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4176 Dátum: 2013.02.21 11:51:48 »
Értem én, de mondjam a magyarázatot erre vagy tudod magadtól is ;)  Kicsit mások a lehetőségek a két országban  :surrender:
Szerintem a legdrágább műszerek ára is pillanatok alatt megtérül a büntetésekből, ezért én úgy gondolom, hogy ennek nem anyagi oka van.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4177 Dátum: 2013.02.21 13:03:22 »
Mivel jogállamban élünk, CSAKIS JOGILAG van egyértelmű eset.  :excl:
Az egyértelmű eset pedig az, hogy, ha belemész az előtted haladóba bármilyen okból kifolyólag, akkor nem tartottál kellő követési távolságot. Ha nincs koccanás, akkor kellő mértékű a követési távolság. Nincs lehetőség egyéni mérlegelésre...  :no: :1eye:
nem. nem csak akkor nem tartottad be, ha belementél. ha túl közel mész, akkor sem tartottad be. a németeknél ez újabban komoly tételé nőtte ki magát a bírságokban. vajon hogyan ellenőrzik?  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4178 Dátum: 2013.02.21 13:14:17 »
nem. nem csak akkor nem tartottad be, ha belementél. ha túl közel mész, akkor sem tartottad be. a németeknél ez újabban komoly tételé nőtte ki magát a bírságokban. vajon hogyan ellenőrzik?  :hmmmm:
A magyar jogszabályok mások, mint a németek, ezért nincs sok értelme addig azokkal példálózni, amíg ránk ezek érvényesek.  :surrender:
Ez nem azt jelenti, hogy én ezekkel egyet értek, mert nem, de sajnos a helyzet az, hogy jogilag bizonyító erővel csak akkor jelenthető ki a követési távolság be nem tartása, ha az illető belement az előtte haladóba. Addig, amíg ez nem történik meg, mindössze figyelmeztetni lehet, amit az ilyen "seggbemászók" pont lesajnálnak...  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4179 Dátum: 2013.02.21 13:54:33 »
Addig, amíg ez nem történik meg, mindössze figyelmeztetni lehet, amit az ilyen "seggbemászók" pont lesajnálnak...  :no:
El nem tudom képzelni, hogy ilyen sok ember van, aki tudatosan kockáztatja akár csak saját magát (ha már a többieket esetleg le is sajnálja - amit a többségről én nem feltételezek), miközben azzal a többség azért talán tisztában van, hogy ha hátulról megy bele valakibe, akkor az szinte biztosan neki lesz felróva. Szerintem egyszerűen nincsenek tisztában azzal, hogy mennyire veszélyes, amit csinálnak. Ezért merem feltételezni, hogy a figyelmeztetésnek is lenne foganatja.
Persze itt is lehet, hogy én vagyok optimista, hiszen biztos majdnem mindenki látott már olyan óriásplakátot, ami a megfelelő követési távolság betartására hívja fel a figyelmet, de annak úgy látom, nem sok haszna van. De lehet, hogy csak azért, mert nem tudják értelmezni a táblát, és azt hiszik, hogy az nem rájuk vonatkozik, hanem a többiekre. Na de ha szóban elmondja a rendőr, akkor ott már egyértelmű, hogy konkrétan őróla van szó, csak azt meg esetleg kötekedésnek fogja venni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4180 Dátum: 2013.02.21 14:07:37 »
Optimista és túlzottan jóhiszemű vagy.  ;) Mindazonáltal, biztos vagyok benne, hogy mi itt a fórumon sokan vagyunk annyira intelligensek - és legfőbbképpen féltjük annyira az autónkat - hogy ezt felfogjuk és betartsuk a követési távolságot. De, ha csak magad körül körbenézel, szerintem, feltűnik, hogy milyen sokan szarnak rá nagyívben.
Persze, aztán, ha gond van, még vétkes félként is nekik áll feljebb a dolog, ha egyáltalán megállnak.

Az a személyes véleményem, hogy a plakátok csak pénzkidobást jelentenek, valódi hasznuk nincs túl sok, mert - és ez természetes emberi jellemző - mindenki a saját hibájából tanul, mint tenné azt okosabban a más hibájából... Ez van. És itt jön képbe az intelligencia, hogy ezt önmagában is képes felfogni az adott ember, vagy kell neki egy baleset ehhez...  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4181 Dátum: 2013.02.21 14:08:04 »
Szerintem a legdrágább műszerek ára is pillanatok alatt megtérül a büntetésekből, ezért én úgy gondolom, hogy ennek nem anyagi oka van.
Nem tudom, hogyan számolsz, de gondolom nem hagytad ki a számításból a műszerek ára mellett az autók és a rendőr állomány növelését sem.
Na szóval arra akarok kilyukadni, hogy ha körül nézek az országban, rengeteg olyan területet látok, ahol sokkal égetőbb lenne egy kis + pénz.
Azért nem hoznám fel a német példát, mert nagyon más világ hozzánk képest.

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4182 Dátum: 2013.02.21 14:57:57 »
Nem tudom, hogyan számolsz, de gondolom nem hagytad ki a számításból a műszerek ára mellett az autók és a rendőr állomány növelését sem.
Ezt azért nem számoltam, mert autó és rendőr már van, lásd traffipaxok. Én inkább arra gondolok, hogy túl nagy közfelháborodást váltana ki, ha hirtelen erre is ráállnának. De szerintem már készülnek rá, mert rémlik valami, hogy itthon is módosítani akarják a követési távolságra vonatkozó szabályt, hogy méterben legyen kifejezve (ami mérőműszerrel könnyen ellenőrizhető, de sofőrként meg pont nehezebb méterben felmérni a távolságot, mint mondjuk két másodpercet tartani a két autó között).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4183 Dátum: 2013.02.21 15:12:20 »
Ezt azért nem számoltam, mert autó és rendőr már van, lásd traffipaxok. Én inkább arra gondolok, hogy túl nagy közfelháborodást váltana ki, ha hirtelen erre is ráállnának. De szerintem már készülnek rá, mert rémlik valami, hogy itthon is módosítani akarják a követési távolságra vonatkozó szabályt, hogy méterben legyen kifejezve (ami mérőműszerrel könnyen ellenőrizhető, de sofőrként meg pont nehezebb méterben felmérni a távolságot, mint mondjuk két másodpercet tartani a két autó között).
Éppen ezért nem a távolságot fogják mérni, hanem a mögöttes autó követési idejét. Autópályán pl. ez 2-2,5 mp, ha jól emlékszem. Bizonyos autók követő tempomatja is eszerint állítható, ami nagyon jó dolog, pláne, ha kombinálják még a vészfékasszisztenssel is..  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4184 Dátum: 2013.02.21 15:47:05 »
Azt nem írtam, hogy abban is igaza volt, hogy nem érdemli meg a büntetést, és nem is gondolom így, tehát természetesen szerintem is kemény büntetést érdemel az ilyen ember. De azt is javasoltam, hogy ezt ne mossuk össze a hátulról koccanó figyelmetlen sofőrökkel, mert az szerintem teljesen más kategória.
Persze hogy más kategória, és szerintem épeszű ember nem is mossa őket össze. Egyvalamiben viszont semmi különbség nincs köztük. Abban, hogy a szabálytalan magatartásukkal balesetet okoztak, és ezért büntetést érdemelnek. Nyilván, arányosan, egész más súlyú büntetést.

De ezt tényleg nehéz mérlegelni, hiszen sokan mentünk már harmincas táblánál hatvannal, de ismerek egy srácot, aki hatvannal ment egy mellékutca kanyarodó részén (30-as táblánál), és elütött két gyalogost, akik az út közepén mentek, mert nem volt járda, és nem tudta kikerülni őket. Az egyik egy fiatal lány volt, akit helikopterrel vittek el, innen a szomszéd utcából. Most akkor őt máglyán kell elégetni, mert balesetet okozott, mi meg, akik véletlenül nem okoztunk balesetet azzal, hogy hatvannal mentünk, védekezhetünk azzal, hogy de hát mi nem okoztunk balesetet?
Ez így van. Védekezhetünk. Szerinted mi lenne, ha mindenkit aszerint büntetnének, hogy a tettének mi lehetett volna a legsúlyosabb következménye. Ülhetnénk mind a börtönben, körülbelül  :lol: ... Dehát ez nonszensz. Aszerint kell az embert felelősségre vonni, hogy mi lett a tettének a következménye. Az általad leírt esetben nagyon könnyű a mérlegelés: az ismerősöd közúti baleset okozása vétségének minősített esetét követte el. Ha pedig nem lett volna baleset, akkor csak a megengedett legnagyobb sebesség túllépésének szabálysértését követte volna el. Ennyi.

A kérdésem csak az, hogy jó-e, ha 1000 emberből 900 nem tartja be a követési távolságot, és ebből 899-et nem büntetnek meg, csak azt az egyet, aki amúgy is pórul járt, mert cseszheti a bónuszát és javíttathatja az autóját.
Kérdéssel válaszolok: jobb-e, ha azt az egyet sem büntetik meg? Hadd szűrje le a nép, hogy totálisan büntetlenül lehet a másik seggében autózni, ugye? ;)

Azzal ugyanis nincs semmi bajom, ha minden szabálytalankodót levadásznak, csak azt nem értem, hogy miért a balesetet szenvedőkbe (igen, az arányok miatt nem okozónak gondolom őket, hanem szenvedőnek) kell még egyet belerúgni.
Dehogy ők a balesetet szenvedők  :ph34r: ! Azok a balesetet szenvedők, akikbe ők belementek  ::) ... Ők pedig az okozók. Ugyan, mi mások lennének? Figyelmetlenek voltak, elbambultak? Aha, ezt hívják úgy, hogy gondatlanság.

A legjobb pedig szerintem az lenne, ha sokkal nehezebben lehetne jogosítványhoz jutni, sokkal több gyakorlással, és mindenképpen kötelezővé tenném a vezetéstechnikai pályákon történő gyakorlati vizsgát is. Ez viszont sokak pénzügyi érdekét sértené (de pl. a vezetéstechnikai pályákat üzemeltetők meg éppen hogy nagyon is jól járnának ezzel - és összességében szerintem mindenki, aki autóba ül). Van ugyanis egy olyan tulajdonsága az embereknek, hogy azt gondolják, hogy ha megkapták a jogosítványt, akkor bizonyára tudnak vezetni. És az sem biztos, hogy olyan nagyon sokat segít ezen, ha az oktató felhívja a tanuló figyelmét, hogy ne gondolja azt, hogy ő rögtön mindent tud csak azért, mert sikeresen levizsgázott (ezt nekem is elmondta az oktatóm annak idején, és gyanítom, hogy Palaczk is elmondja a tanulóinak). Sajnos az emberek többsége csak a saját hibájából tanul, ez pedig az autóvezetésnél néha nagyon súlyos balesetekkel jár. Ezért tartanám fontosnak, hogy a jogosítvány megszerzése előtt legalább a jellemzőbb veszélyhelyzeteket élje át mindenki ellenőrzött körülmények között (szerintem már egy szimulátor is nagyon sokat segítene ezen).
Persze, elmondom nekik. Ebben amúgy maximálisan egyetértünk  :yes: ... Kéne legalább egy félnapos, kötelező vezetéstechnikai tréning minden tanulóvezetőnek. Ha ez tömegesen zajlana, fejenként maximum 15-20 ezerből kijöhetne simán, ez pedig arányaiban már nem nagy pénz ahhoz képest, amennyibe egy jogsi megszerzése kerül.

Hogy mennyire könnyű jogsihoz jutni? Csak a jelenlegi, pécsi helyzetről tudok nyilatkozni - de hogy itt, most nem könnyű, az biztos. Szigorúak a vizsgák, szerencsével átmenni gyakorlatilag lehetetlen. Csak a kellően felkészült, és a tudásukat alkalmazni is képes tanulók mennek át. Elég sokatmondó, hogy nálunk átlagosan közel 3 próbálkozásból megy át egy tanuló.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.21 15:48:54 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )