Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304659 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4140 Dátum: 2013.02.19 20:11:12 »
Itt egyébként már a légzsákra is hivatkoznak, hogy emiatt is célszerűbb a 9-3, mert amikor a légzsák kirobban, akkor az a 10-2 esetén igencsak furcsa dolgokat művelhet a kezünkkel (pl. arcon csaphatjuk vele megunkat).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4141 Dátum: 2013.02.19 20:11:38 »
Igen, rendőr barátaim pedig dicsérik a Nivát, mondván sok olyan helyen elmentek vele, ahol egy Pathfinderrel pl. nem ment volna el, pedig abban van szervó. A Niva szinte elnyűhetetlen, nem véletlenül használnak KMB-sek még sok helyen Nivát.
Most jöttek a Skoda Yeti-k, terepre, nehezen megközelíthető  helyekre jók lesznek, mondják.
A rendőröknél is, aki ilyet vezet annak külön kell ügyintézői vizsgát tenni ami csíkos rendőrjárgányra elég szigorú.
Nekem semmi bajom a Nivával, nem is erre próbáltam utalni. Kiváló terepjáró.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4142 Dátum: 2013.02.19 20:19:13 »
Már régen nem így van. Ugyanis a felderítési bizonyosság a visszatartó erő, a kérdéssel szakmai szinten foglalkozók szerint.
Egyébként logikus is.
A szakirodalom szerint a kettő együtt. Csak gondold végig. Hiába van 90% felderítési ráta egy eseményhez, ha a szankció minimális. A visszatartó erő is minimális lesz. És ez fordítva is így van.
Most nem tudom fejből a forrást, de olvastam erről egy könyvet a közelmúltban.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4143 Dátum: 2013.02.19 20:20:54 »
A lényeges különbség kettőnk között az, hogy én meg sem próbálok a te szakmádba beleokoskodni. Te viszont nemcsak gépjárművezető-szakoktatók, hanem vezetéstechnikai trénerek álláspontját is arcpirító arroganciával gúnyolod ki és szólod le. EZ a lényeges különbség kettőnk között.

Hagyjad őt, csak okoskodik feleslegesen,
Én azt tanácsolom neki, hogy üljön be egy gokartba és próbálja azt 10-10-es fogással vezetni. Ugye ott szervo nuku :)))
Ha ott megszokja a 9-3-as fogást, akkor autóban is ÚGY fogja fogni a kormányt.
Vagy nézzetek meg egy F1-es kormányt. Tudom, nem kerek de "véletlenül" úgy lett kialakítva , hogyha kerek lenne akkor is 9-3-as fogásban lehetne megfogni. És csak úgy lehet megfogni máshogy nem.

« Utoljára szerkesztve: 2013.02.19 20:24:04 írta totya11 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4144 Dátum: 2013.02.19 20:21:24 »
A szakirodalom szerint a kettő együtt. Csak gondold végig. Hiába van 90% felderítési ráta egy eseményhez, ha a szankció minimális. A visszatartó erő is minimális lesz. És ez fordítva is így van.
Most nem tudom fejből a forrást, de olvastam erről egy könyvet a közelmúltban.
Így van. Egyrészt szükség van egy kellőképpen elrettentő szankcióra, másrészt annak a tudatára, hogy a szankció elég nagy eséllyel be is fog következni. Tegnap este hiányosan fogalmaztam, kétségtelenül. Így kerek, ahogy te írod  :yes: ... Tanultuk mi ezt anno a jogon, elég alaposan - csak régen volt, na.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4145 Dátum: 2013.02.19 20:26:14 »
Ugyan, miért ne érdemelne? Hát ha belém jön, büntessék már meg érte, a fenébe is  :censored: !
Fura ezt Tőled olvasni annak fényében, hogy nemrég még mentegetted az áruszállítókat a szabálytalan parkolás miatt  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4146 Dátum: 2013.02.19 20:37:06 »
Fura ezt Tőled olvasni annak fényében, hogy nemrég még mentegetted az áruszállítókat a szabálytalan parkolás miatt  ::)
Nem látom az összefüggést a kettő között  ::)

Szerintem egész más dolog toleránsnak lenni valakivel szemben, aki próbálja a munkáját végezni; és megint más az a nonszensz, hogy valaki a szabálytalanságával nekem még kárt is okoz, és ezután még csak meg se büntessék a szabálytalanságáért.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.19 20:38:59 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4147 Dátum: 2013.02.19 21:19:23 »
Egy káreseményért, ha jól tudom, egy fokozattal sorolnak vissza. Vagy tévedek? 4, az nagyon durva lenne  :helpsmilie:
Biztosító válogatja. Mindnek van ehhez egy táblázata, amit tartalmaz a szerződés. Az Ave-val kapcsolatban átnéztem párat és az egyikben felfigyeltem erre. Egy éven belül 1 okozott balesetnél B 10-ből B 6-ra ugrik vissza a besorolás.
Jó, költői túlzásba estem, hogy minderre még megduplázódik az éves díj, mert ez utóbbit nem olvastam, de az tuti, hogy pl az Allianz-nál még ha marad is a Bonus malus besorolás, de a díjat megduplázzák.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re: Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4148 Dátum: 2013.02.19 21:31:31 »
Biztosító válogatja. Mindnek van ehhez egy táblázata, amit tartalmaz a szerződés. Az Ave-val kapcsolatban átnéztem párat és az egyikben felfigyeltem erre. Egy éven belül 1 okozott balesetnél B 10-ből B 6-ra ugrik vissza a besorolás.
Jó, költői túlzásba estem, hogy minderre még megduplázódik az éves díj, mert ez utóbbit nem olvastam, de az tuti, hogy pl az Allianz-nál még ha marad is a Bonus malus besorolás, de a díjat megduplázzák.

Semmi gond, biztosítót kell váltani évfordulóban és a bónusz ugyan visszalép de új biztosítónál tiszta lappal indulsz.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4149 Dátum: 2013.02.19 21:32:38 »
A szakirodalom szerint a kettő együtt. Csak gondold végig. Hiába van 90% felderítési ráta egy eseményhez, ha a szankció minimális. A visszatartó erő is minimális lesz. És ez fordítva is így van.
Most nem tudom fejből a forrást, de olvastam erről egy könyvet a közelmúltban.

 whis
  Naná hogy együtt, de a törvényi fenyegetettség - időben - jóval megelőzte a magas felderítési arányt, ami  manapság jellemzi a bűnüldözést.
A sok retek röhögött a markába addig, amíg nem állt ennyi törvényes - fedett és nem fedett - eszköz a bűnügyi felderítés rendelkezésére. A sok féreg még meg is úszhatta, ha a felderítés sikeres volt ugyan, de bizonyítékok csak az elévülést követően álltak össze, a vádhoz.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4150 Dátum: 2013.02.19 21:35:33 »
A lényeges különbség kettőnk között az, hogy én meg sem próbálok a te szakmádba beleokoskodni. Te viszont nemcsak gépjárművezető-szakoktatók, hanem vezetéstechnikai trénerek álláspontját is arcpirító arroganciával gúnyolod ki és szólod le. EZ a lényeges különbség kettőnk között.

Erős tévedésben vagy. Nem (csak) velem vitatkozol, hanem vitatod azt a gyakorlatot amit Tiff Needell a videón bemutatott.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4151 Dátum: 2013.02.19 21:38:07 »
Erős tévedésben vagy. Nem (csak) velem vitatkozol, hanem vitatod azt a gyakorlatot amit Tiff Needell a videón bemutatott.
Hogy egy klasszikust idézzek: engem nem érdekel, hogy Tiff Needell fingik-e, vagy bádogsípot fújdogál  [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4152 Dátum: 2013.02.20 08:15:08 »
Hogy egy klasszikust idézzek: engem nem érdekel, hogy Tiff Needell fingik-e, vagy bádogsípot fújdogál  [rohog]

Igazán érdekes az a kettős mérce, amivel mérsz. Tekintélyekre hivatkozol (gépjárművezető-szakoktatók, vezetéstechnikai trénerek), akik egyébként névtelenek, arctalanok maradnak, majd kigúnyolod egy nemzetközileg (el)ismert szakember által követett kormánykezelési technikát. Amit Te ez ügyben művelsz, az nevezhető arcpirító arroganciának, gúnynak, leszólásnak.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4153 Dátum: 2013.02.20 08:24:17 »
whis
Naná hogy együtt, de a törvényi fenyegetettség - időben - jóval megelőzte a magas felderítési arányt, ami  manapság jellemzi a bűnüldözést.
Közben megtaláltam:
Gary Becker: Crime and punishment (1968)
Levitt - Dubner: Lökonómia (2005)
Mint ahogy minden ember (az élet minden területén), a bűnözők is mérlegelnek: risk-benefit. Ez persze dinamikusan változik, ahogy a körülmények változnak, illetve minden embernél máshol van a kockázat határa.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4154 Dátum: 2013.02.20 08:31:15 »
Nem látom az összefüggést a kettő között  ::)

Szerintem egész más dolog toleránsnak lenni valakivel szemben, aki próbálja a munkáját végezni; és megint más az a nonszensz, hogy valaki a szabálytalanságával nekem még kárt is okoz, és ezután még csak meg se büntessék a szabálytalanságáért.
Míg az egyik szándékos "elkövetés", addig a másik véletlen. Itt visszautalok arra, hogy nem a nyomulós, letúrós esetekről beszélek, hanem a szabályosan közlekedő, de elbambuló koccanásról.
Az előbbieket Te felmentenéd a felelősség alól, hisz "csak a munkáját végzi", míg a másik épp szerencsétlen volt.
Amúgy az első eset is a racionális bűnelkövetés kategóriája. Minél kevésbé kell számítaniuk szankcióra, annál inkább meg fogják tenni. És egyre többen.
Abban egyetérte, hogy ha szabálytalanság miatt okoz valaki balesetet, akkor kapjon büntit is. De az alapesetben nem erről volt szó.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety