Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1304222 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3975 Dátum: 2012.11.07 06:21:13 »
Nekem a kedvencem ebből a műfajból az izraeli autós megoldása, nemrég fent volt itt is:

Kisköcsög bevág, kiszáll, baseballütővel. Emberünk visszatolat (kitérés), kisköcsög továbbjön, majd azt látni, hogy fejvesztve menekül. Emberünk utána egy pisztollyal, megfekteti, ahogy kell, elrúgja a p-ba a bbütőt. Gondolo, hogy elmagyarázta neki, hogy mi a helyzet, majd visszaül, kisköcsög is és el. Hapy and.
Szép kis outsider megoldás!!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3976 Dátum: 2012.11.08 19:02:43 »
komolyan olyan felelőtlen emberek vannak....... megyek be szegedre, nem sietve 90-100 as tempoval, az egyik nagy ivű be nem látható kanyarból kijövet egy két pótkocsis traktoros áll az uton, kb a kanyarbol kiérve 20 méteren belül.
az ut szélén  beszélgetett egy parasztbácsikával.
kis fék és egyből kerültem is ki, szerencsére nem jött semmi szembe, mert akkor vagy a potkocsit fogom meg, vagy a szembejövőt :wacko:

dudáltam, meg mutogattam neki hogy nem normális....... nem tudom vette e a lapot :censored:

és nem az első eset, hogy valakit kanyar elött vagy után picivel látok megállni, arra nem gondol a szerencsétlen idiótája , ha valaki ki akarja kerülni milyen balesetet idézhet elő?????
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3977 Dátum: 2012.11.11 09:53:19 »
Kevés ember tud/akar belegondolni a másik ember helyébe. A bácsika gondolom magából indul ki, azaz traktorral nem tud beesni egy kanyarba, szóval az ő tempójával le tud lassítani a kanyar után 20m-re álló jármű előtt. De hogy egy autós milyen ügyeskedés/szerencse árán tudja elkerülni a balesetet az őt már nem érdekli...  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3978 Dátum: 2012.12.05 22:41:05 »
Assszondja a Kresssz, hogy -elromlott jármű vontatása esetén- a vontatókötél, vagy -rúd legfeljebb olyan hosszú lehet, mint a vontatott jármű hossza.

Na most a standard (személyautó) vontatókötél hossza 3 m, szóval egy Smart Fortwo-t ezzel akkor -a jogszabály betűje szerint- nem is vontathatok  :D ... De, megfordítva, vicces lenne mondjuk egy háromtengelyes buszt egy olyan hosszú kötéllel (vagy rúddal) vontatni, mint amilyen hosszú maga a busz  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3979 Dátum: 2012.12.14 23:51:35 »
Kookaburrának való kérdés.
Mész egy védett útvonalon - gyengébbek kedvéért: olyan út, ahol nincs kitéve a főútvonal tábla, de a mellékutcákból jövőknek elsőbbségadási kötelezettségük van - amelyik egy kereszteződésnél elkanyarodik. Tehát ha az adott csomópontnál te egyenesen mennél tovább, az a védett úrról letérést jelentene, az útvonalon maradás viszont jobbra kanyarral jár. Te maradsz a védett úton. Mikor jársz el helyesen, ha indexelsz, vagy ha nem?
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3980 Dátum: 2012.12.15 00:48:27 »
Kookaburrának való kérdés.
Mész egy védett útvonalon - gyengébbek kedvéért: olyan út, ahol nincs kitéve a főútvonal tábla, de a mellékutcákból jövőknek elsőbbségadási kötelezettségük van - amelyik egy kereszteződésnél elkanyarodik. Tehát ha az adott csomópontnál te egyenesen mennél tovább, az a védett úrról letérést jelentene, az útvonalon maradás viszont jobbra kanyarral jár. Te maradsz a védett úton. Mikor jársz el helyesen, ha indexelsz, vagy ha nem?
Bár a kérdés nem rám vonatkozott, de elmondom, hogy ezt hogyan tanítjuk: indexelni kell. Tehát az adott esetben jobbra indexelve mész tovább. Ugyanis a jogszabály csak kanyarodó főútvonal követése esetén nem írja elő az indexelést - itt pedig ugye nem erről van szó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3981 Dátum: 2012.12.15 15:53:57 »
Bár a kérdés nem rám vonatkozott, de elmondom, hogy ezt hogyan tanítjuk: indexelni kell. Tehát az adott esetben jobbra indexelve mész tovább. Ugyanis a jogszabály csak kanyarodó főútvonal követése esetén nem írja elő az indexelést - itt pedig ugye nem erről van szó.
Tegyük fel, hogy balra nem lehet menni, csak egyenesen továbbmenve letérni a védett útról, vagy jobbra követve a védett utat. Ilyenkor egyenesen menve én mindig indexelni szoktam balra, hogy ezzel jelezzem a védett útról való letérés szándékát, a védett úton jobbra kanyarodva viszont nem szoktam indexelni. Ezek szerint teljesen rosszul csinálom, mert egyenesen továbbmenve nem kell indexelni, jobbra kanyarodva viszont kellene?
Mondjuk ha még balra is lehetne menni, akkor tényleg semmiképp nem lenne jó a balra indexelés az egyenesen továbbmenésnél...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3982 Dátum: 2012.12.15 16:00:48 »
Tegyük fel, hogy balra nem lehet menni, csak egyenesen továbbmenve letérni a védett útról, vagy jobbra követve a védett utat. Ilyenkor egyenesen menve én mindig indexelni szoktam balra, hogy ezzel jelezzem a védett útról való letérés szándékát, a védett úton jobbra kanyarodva viszont nem szoktam indexelni. Ezek szerint teljesen rosszul csinálom, mert egyenesen továbbmenve nem kell indexelni, jobbra kanyarodva viszont kellene?
Mondjuk ha még balra is lehetne menni, akkor tényleg semmiképp nem lenne jó a balra indexelés az egyenesen továbbmenésnél...
Dede, jól teszed, ha balra indexelsz, amikor a jobbra kanyarodó védett útvonalat egyenesen továbbhajtva hagyod el. (Ezt egyébként kanyarodó főútvonal egyenesen elhagyásakor is így kell csinálni.) Viszont, mondom, azt úgy tanítjuk, hogy akkor is jelezni kell, amikor az ember a kanyarodó védett útvonalat követi - tájékoztatási célból.

Hogy mi van akkor, ha nemcsak egyenesen, hanem balra is lehet menni? Van itt Pécsett ilyen hely... Erre azt tanítjuk, hogy mindkét esetben balra kell indexelni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3983 Dátum: 2012.12.15 16:07:28 »
Köszönöm, így egyértelmű. Ezentúl az adott helyen jobbra is indexelni fogok.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3984 Dátum: 2012.12.15 23:31:12 »
Bár a kérdés nem rám vonatkozott, de elmondom, hogy ezt hogyan tanítjuk: indexelni kell.
Hát ez az, hogy kelleni nem kell, mert semmi nem írja elő, de a józan ész - vagy mondjuk így: a KRESZ szellemisége - ezt diktálja.
music     

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3985 Dátum: 2012.12.16 00:41:07 »
Jobban belegondolva sok haszna nincs az indexnek, amikor a védett úton maradunk, mert ha valaki a másik irányból jön a védett úton, és továbbhalad rajta, akkor mindenképpen elsőbbsége lenne velünk szemben, ha el akarnánk hagyni a védett utat, így neki nem fontos, hogy lássa, hogy azon megyünk tovább. Tehát szerintem nem okoz semmiféle balesetveszélyt, ha ilyenkor nem indexelünk. De el tudom fogadni, hogy indexeljünk.

Még az a kérdés jutott eszembe, hogy a gyalogosoknak ilyenkor elsőbbségük van-e az autóssal szemben, vagy nincs? Mert ha indexelek, akkor az úgy néz ki, mintha elismerném, hogy én bizony kanyarodok, viszont így a gyalogosoknak is elsőbbséget kell adnom. Viszont ha nem indexelek, akkor is lehet, hogy azt hiszik a gyalogosok, hogy elsőbbségük van, mert lehet, hogy ők nem tudják, hogy én védett úton haladok.  :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3986 Dátum: 2012.12.16 07:19:42 »
Hát ez az, hogy kelleni nem kell, mert semmi nem írja elő, de a józan ész - vagy mondjuk így: a KRESZ szellemisége - ezt diktálja.
Valóban nincs rá konkrét előírás. Viszont arra nézve van, hogy csak a kanyarodó főútvonal követése során nem kötelező az irányjelző használata. Igazából ebből vezetjük le, hogy ha a kanyarodó védett útvonal nem főútvonal (a kettőt ugye eleve különböző táblák jelzik), akkor ebben az esetben használjuk az irányjelzőt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3987 Dátum: 2012.12.16 08:09:43 »
Jobban belegondolva sok haszna nincs az indexnek, amikor a védett úton maradunk, mert ha valaki a másik irányból jön a védett úton, és továbbhalad rajta, akkor mindenképpen elsőbbsége lenne velünk szemben, ha el akarnánk hagyni a védett utat, így neki nem fontos, hogy lássa, hogy azon megyünk tovább. Tehát szerintem nem okoz semmiféle balesetveszélyt, ha ilyenkor nem indexelünk. De el tudom fogadni, hogy indexeljünk.
De, abból adódhat balesetveszély, ha te a kanyarodó védett útvonalat akarod követni, viszont az alárendelt, fizikailag egyenesen továbbhaladó útvonalon érkezik egy jármű - és mivel te nem indexelsz, azt hiszi, hogy te egyenesen akarsz majd továbbmenni a kereszteződésben (tehát nem a védett útvonalat követve), és ezért eléd hajt. Más kérdés, hogy ekkor ő duplán is hibázik, mert nem csak az elsőbbséget nem adja meg, hanem azzal sincs tisztában, hogy neked ebben az esetben is irányt kéne jelezned - de ez számodra sovány vigasz lesz, ha mondjuk összeütköztök.

Pécsett van is egy ilyen kereszteződés, ahol korábban -amíg nem jelezték a szitut mindenféle felfestésekkel, megállás helyét jelző vonalakkal stb., hanem "csak" egy tábla utalt rá- rendszeresek voltak az ebből adódó koccanások.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3988 Dátum: 2012.12.16 10:59:49 »
Hát ez az, hogy kelleni nem kell, mert semmi nem írja elő, de a józan ész - vagy mondjuk így: a KRESZ szellemisége - ezt diktálja.
Elvileg, ha a védett út jobbra kanyarodik, akkor a felezővonal is halad vele együtt. Ha egyenesen haladsz tovább, akkor átléped a vonalat tehát egy másik szellemiség szerint indexelni kell. Legalább is a logika ezt diktálná/ja.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #3989 Dátum: 2013.01.14 10:14:17 »
Található a Király utca-Vörösmarty utca kereszteződésében egy cukkermukker gyalogos átkelőhely, teljesen sztenderd, viszont sokszor beparkol egy nagy teherautó (természetesen 5m-en belül, azt hiszem a sarki boltba hoz árút), ami miatt egyik irányból nem lehet észrevenni a gyalogosokat.
A szabályok:
- Úgy kell a gyalogátkelőhelyet megközelíteni, hogy bármikor meg tudjunk állni
- Ezt most olvasta ilyen formában, a forrás eléggé nem megbízható :D "kijelölt gyalogos-átkelőhelyen, valamint a gyalogos-átkelőhely előtt kocsival, motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral és kézikocsival 5 méter, egyéb járművel 15 méter távolságon belül tilos a megállás."

Szal ha véletlenül egy hasonló szituban felkenek egy gyalogost (akinek amúgy szintén kötelessége szétnézni átkelés előtt, valamint nekem még úgy tanították hogy busz és egyéb magas jármű előtt nem lépünk ki az úttestre, de hát a mai gyalogosoknak már sérthetetlen jogaik vannak), akkor kinek kell majd fenékkel a falnak, csukott szájjal aludni a sitten? :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer